Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Battlefield 3

NYTT TEMA
Kareq47
Kareq47Innlegg: 296
12.10.10 02:13

Har hørt at DICE jobber med battlefield 3.

Jeg må si jeg ble glad da jeg hørte det, og jeg håper det blir som bf2 bare med bedre grafikk. Bfbc2 er jo kjekt, men det gir ikke samme feelingen som bf2.

Håper de tar opp igjen squads som faktisk må sammarbeide, comander, artillery, store baner med mange kjøretøy, helikoptere og fly. Savner de virkelig store mappene.

Noen som har noen tanker omkring bf3, håp om innhold o.l.?

MBD86
MBD86Innlegg: 987
12.10.10 09:30

Jeg er enig. Jeg elsker BC2, men BF3 må være større på alle mulige måter.

ziggypoppp
ziggypopppInnlegg: 807
12.10.10 10:54

Når Battlefield 3 kommer, skal jeg sette av 1 mnd til kun å spille det. Jeg tør nesten ikke å drømme om det enda, og jeg lurer på å kjøpe Medal of Honor nesten kun pga tilgang til Beta av BF3. Noen som vet noe om når evt. beta er å håpe på? Er det snakk om noe tid på release i det hele tatt?

MBD86
12.10.10 11:54
ziggypoppp: Noen som vet noe om når evt. beta er å håpe på? Er det snakk om noe tid på release i det hele tatt?

Want to be among the first to get hands-on with Battlefield 3? If you own Medal of Honor Limited Edition you will receive an invitation to the Battlefield 3 beta within 12-months following the release of Medal of Honor.

Jeg hadde selv tenkt å kansellere MOH preorderen min (begge betaene var skremmende skuffende), men bestemte meg for at det er greit å bruke 400kr på å komme i betaen til BF3. ;)

(Innlegget ble redigert 12.10.10 12:00)

Kareq47
Kareq47Innlegg: 296
12.10.10 17:15
MBD86: BF3 må være større på alle mulige måter.

ja, jeg savner virkelig 64 player mappene der man hadde mange kjøretøy og kunne kordinere angrep for å vinne. Jeg føler at BC2 har blit "dummet" ned, og det er ikke den samme formen for sammarbeid og strategi. hadde det ikke vært kult med 124 player eller mer mapps som strakte fra havet og langt inn i landet?

Norlænningen
NorlænningenInnlegg: 144
12.10.10 18:31

Ja jeg håper virkelig at de går "all in" når det gjelder bf3. Satser på at de får store hav baner og 124 player maps. Spiller bc2 og har veldig store forventninger for bf3.

SirKillalot
SirKillalotInnlegg: 11803
12.10.10 19:22

Jeg venter. Jeg håper det blir mer som Desert Combat(MOD til BD1942 laget av DICE) var.

PopMyHead
PopMyHeadInnlegg: 2210
13.10.10 09:28
Kareq47: ja, jeg savner virkelig 64 player mappene der man hadde mange kjøretøy og kunne kordinere angrep for å vinne. Jeg føler at BC2 har blit "dummet" ned,

Kan noen vise meg et nyere spill som IKKE har blitt dummet ned?

Liste over nye spill som er dummet ned:

-Mafia II(i forhold til den første)

-Civ V

-Supreme Commander II

-GTA IV til dels også(i forhold til SA)

Skal de konsollifisere og neddumme BF3,så tror jeg de driter seg skikkelig ut.Her forventer fansen at de leverer noe som er minst like bra som BF2,helst bedre.Jeg misliker den trenden som spillene har kommet inn i siste 2-3 åra.Skremmende at det snart ikke fins oppfølgere som er skikkelig laget for det publikumet som er kundene,men at alt skal følge "mainstreamen".Det er mere en nok mainstream spill!!!

(Innlegget ble redigert 13.10.10 09:29)

Gringorilla
GringorillaInnlegg: 10160
13.10.10 12:09

*Kremt*

http://vgd.no/kultur-og-fritid/spill/tema/1286711/tittel/battlefield-3

Brukte så sykt mye tid på BF2, så det er nesten så jeg håper at BF3 blir dårlig.

MBD86
04.02.11 12:05

Battlefield 3 kommer ut i slutten av 2011.

64 spillere på PC, 24 på konsoller.
Jets
Prone

Jeg gleder meg som en unge nå, selv om jeg godt kunne klart meg uten prone.

Side med teaser.

Gringorilla
04.02.11 12:14
MBD86: Battlefield 3 kommer ut i slutten av 2011. 64 spillere på PC, 24 på konsoller.
Jets
Prone Jeg gleder meg som en unge nå, selv om jeg godt kunne klart meg uten prone. Side med teaser.

Uff. Nå blir jeg nødt til å kjøpe meg ny PC. Drittspill!

MBD86
04.02.11 12:30
Gringorilla: Uff. Nå blir jeg nødt til å kjøpe meg ny PC. Drittspill!

Se på den lyse siden, det kommer mange andre bra spill på PC. Bla. Red Orchestra: Heroes of Stalingrad.

MrRudi23
MrRudi23Innlegg: 973
04.02.11 13:22

Fy faen det blir så bra :D

Gringorilla
04.02.11 15:36
MBD86: Se på den lyse siden, det kommer mange andre bra spill på PC. Bla. Red Orchestra: Heroes of Stalingrad.

Tja, jeg har egentlig bare to typer spill jeg foretrekker på PC. Battlefield, fordi jeg har Joystick for fly til PC, og pek-og-klikk adventures. Alt annet (inkludert FPS) foretrekker jeg på konsoll. Strategi av typen Sim City er muligens også bedre på PC.

Men joda, jeg trenger ny PC. Har ødelagt skjermen på laptopen min, så jeg er nødt til å bruke TVen som skjerm, noe som blir litt slitsomt.

rune89
rune89Innlegg: 4427
05.02.11 10:32

Dette er uten tvil det spillet jeg gleder meg mest til (faktisk det eneste jeg ser frem til :P ). Gudene vet hvor mange døgn til sammen jeg har brukt på BF2 ilag med kameratgjengen i årene etter det kom ut.

Jeg ble veldig skuffet over BFBC2, det ble alt for lite, og alt for "Modern Warefare" iforhold til BF2. Det ble bare ikke det samme uten de store banene med mange stridsvogner, fly og helikopter, med store episke slag. Så det skal bli veldig gøy med BF3. (men det skal sies at jeg er blitt hektet på BFBC2 nå som jeg er blitt vandt med det =P )

Og det skal selvfølgelig bli spilt på PC der BF hører hjemme! Og hvis det blir like bra på PC som BFBC2 så blir jeg storfornøyd! Det er bra at det enda er noen som tar vare på PC spillerene, og spesielt en serie som BF, som har hatt trofaste spillere i 8-9 år siden "1942" kom ut.

goggen41
goggen41Innlegg: 1094
05.02.11 10:43

Spiller fortsatt bf2 endel, men mere og mere på de mods som er aix2 og push day er favoritten.

Skal nok helt sikkert ha bf3 også.

Jesperbro
JesperbroInnlegg: 12887
08.02.11 14:26

Herlig at spillet kommer allerede til høsten. Det betyr at betaen kommer tidligere! Har selvfølgelig sikret meg plass, men det kostet meg 500 kroner for MoH :p

rune89
rune89Innlegg: 4427
08.02.11 20:10

Litt mer info om spillet :)

Dette er sikkert vanskelig å svare på iog med de ikke har offetliggjort systemkravene enda. Men tror dere jeg trenger og oppgradere noe på pc'en min for å kjøre BF2 på maks? :)

min PC:

-amd phenom II x4 945 processor 3.0 Ghz

- 8 GB RAM

- 2X ATI HD radeon 5700 series (crossfire)

Jesperbro
12.02.11 21:04

Mye bra ang. BF3 her: http://enterbf3.com/

+ Min nye bakgrunn :D

Fifa_Gamer
Fifa_GamerInnlegg: 1995
13.02.11 20:33

Gleder meg som en unge :P 

Jesperbro
dulfy
dulfyInnlegg: 5419
23.02.11 15:47
Jesperbro: CoDkiller

Mener du at alle de som spiller CoD vil gå over til BF med det utsagnet? Bare spør. Det jeg liker med CoD imotsetning til BF er mapsa. Alt for store maps på BF. Men det er jo også det de som spiller BF idag, ønsker. Store maps med store slag. Blir litt for lite action, for min del. Er du uheldig og går glipp av transport i spawnen så ender du kanskje opp med å løpe flere mil for å se en fiende.

Jesperbro
23.02.11 15:51

Har jeg sjelden problemer med. Om ikke man selvfølgelig vil spawne ved uncappable base for å vente på et kjøretøy. Spawner som regel ved fronten, noe de tok hensyn til i BF2.

dulfy
dulfyInnlegg: 5419
23.02.11 15:54
Jesperbro: Har jeg sjelden problemer med. Om ikke man selvfølgelig vil spawne ved uncappable base for å vente på et kjøretøy. Spawner som regel ved fronten, noe de tok hensyn til i BF2.

Du svarte ikke på det jeg egentlig spurte om. Poenget er at BF mapsa er gigantiske iforhold til CoD mapsa, og det er nettopp det som skyver "oss" vekk fra spillet. 

Jesperbro
23.02.11 16:14
dulfy: Du svarte ikke på det jeg egentlig spurte om. Poenget er at BF mapsa er gigantiske iforhold til CoD mapsa, og det er nettopp det som skyver "oss" vekk fra spillet. 

Skal innrømme at noen maps er litt i overkant gigantiske, og det er en grunn til at det ikke slår an på konsoll. Noen kart på BF2 var ganske gigantiske for at det skulle fremkalle mer teamplay, hvor de forskjellige squadene dro sammen avgårde etc. Problemet er jo at det er mange "lone wolves" som foretrekker å gjøre ting på egenhånd, som får dem drept, og laget taper kampen. Jeg liker CoD fordi at det er action over alt, men det blir mye soloplay hvor kun prestasjoner som spiller avgjør matchen.

Strike at Karkand på BF2 med 64 spillere krever teamplay, og å angripe første base er en tøffing. Det krever at alle bidrar i stedet for at et lag har 2-3 gode spillere på TDM.

(Innlegget ble redigert 23.02.11 16:16)

rtobben
rtobbenInnlegg: 3
24.02.11 13:39
PopMyHead: Kan noen vise meg et nyere spill som IKKE har blitt dummet ned?

Nei ikke som jeg kommer på, og er hjertens enig i det du skriver, min teori er at de fleste spill nå blir laget for konsoll for deretter å bli modifisert for å kunne spilles på PC. Noe som gir oss PC brukere et mye dårligere spill! Det er bare å prøve å konfigurere tastaturoppsettet anderledes enn Default så skjønner dere hva jeg mener.

PopMyHead
PopMyHeadInnlegg: 2210
27.02.11 08:44
rtobben: Nei ikke som jeg kommer på, og er hjertens enig i det du skriver, min teori er at de fleste spill nå blir laget for konsoll for deretter å bli modifisert for å kunne spilles på PC. Noe som gir oss PC brukere et mye dårligere spill! Det er bare å prøve å konfigurere tastaturoppsettet anderledes enn Default så skjønner dere hva jeg mener.

Jeg stoler ikke lenger på magefølelsen jeg tidligere hadde på nyutgivelser.Nå venter jeg et par måneder før jeg evnt erverver meg nye spill, for da kan jeg lese innlegg fra spillere og anmeldelser på nettet før jeg kjøper spillet selv.Som regel så stemmer det meste av "klaging"som folk kommer med.

Nå er det også en fin anledning til å advare alle PC spillere om å IKKE kjøpe GTA IV-Episodes from Liberty City som inneholder de to tileggsspillene "Ballad of gay Tony" og "The lost and damned".

Her er det intet nytt i forhold til orginalspillet når det gjelder de tekniske problemene.Snarere tvert om så opplever jeg at spillet lagger mere en normalt når jeg forsøker å spille "The lost and lagged..eh.. damned"250 spenn på Elkjøp som jeg heller kunne tørka meg i rævva med.

Det er uberlatterlig hvor enormt mye ressurser dette spillet krever av PC for å fungere bra.Nå har jeg kjøpt CIV V og det fungerer helt utmerket.Ingen lag,og introvideoen har en ganske bra grafisk oppløsning som teoretisk sett krever mere av dataen en det GTA IV burde gjøre!

Jeg har lagt bort hele skitten og begynt å spille CIV V i stedet.Posetivt overasket over det forresten.Foreløpig.

(Innlegget ble redigert 27.02.11 08:49)

att
attInnlegg: 19147
27.02.11 09:56
dulfy: Du svarte ikke på det jeg egentlig spurte om. Poenget er at BF mapsa er gigantiske iforhold til CoD mapsa, og det er nettopp det som skyver "oss" vekk fra spillet. 

Det er jo nettopp de gigantiske mapsa som er herlig med Battlefield.

Jesperbro
27.02.11 10:18
att: Det er jo nettopp de gigantiske mapsa som er herlig med Battlefield.

Blir jævlig irriterende når du spiller Strike at Karkand uten kjøretøy og resten av laget er stuck på å angripe første base, og du løper til Suburb (var vel det?) og dauer :P

oddsern
oddsernInnlegg: 3199
27.02.11 11:01

Grafikken ser ihvertfall helt utrolig ut!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg