Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Cities in Motion

NYTT TEMA
Northridge
NorthridgeInnlegg: 2812
03.03.11 13:43

Noen som har testa?
Selv har jeg brukt hele helga kun avbrutt av spising, søvn og en familiemiddag på dette spillet.

Cities in Motion er ekstremt vanedannende! Spillet er for meg også veldig interessant da det omhandler kollektivtransport. I all hovedsak går det ut på å bygge et transportsystem bestående av buss, trikk, metro, båt og helikopter. Det er også innslag av økonomi i spillet.

Dessverre så er det ganske mange irriterende feil som ødelegger endel av opplevelsen, men ikke nok til at man kan ha en hyggelig spillopplevelse.

Gamer med 8/10
Selv synes jeg Gamer var i overkant snille. Dette pga feil som som sagt er litt ødeleggende for spillet.
Feilene går i all hovedsak ut på trafikkorker som er uforståelige og ekstremt lange. Et merkelig prissystem for billetter der det har lite og si hvor høyt man priser dem. osv
Jeg skal ikke være alt for kritisk, men så lenge disse feilene er til stedet, så synes jeg spillet gjør seg fortjent til en 7/10. Dette sett bort i fra min interesse for samferdsel.:)

Uansett, spillet anbefales til alle som liker byggespill ol.

Nødutgang
NødutgangInnlegg: 12514
03.03.11 14:10

Det så gøy ut.

Northridge
Northridge
03.03.11 22:29
Nødutgang:  Det så gøy ut.

Det er veldig gøy.:)

Du burde teste demoen, eller så kan du teste beta'n. Jeg har ikke testa beta'n selv, men tror det er mer spilletid i den enn demoen.

Ribba
RibbaInnlegg: 30365
03.03.11 23:34
Northridge: Noen som har testa?

Jada, forhåndsbestilte faktisk spillet.

Spillet er som du sier, nok litt snilt anmeldt av gamer.no, men spillet har definnitivt sine positive sider. Det jeg savner, det er nå blant annet muligheten for å endre litt på veiene. Det er surt at man av og til må kjøre lange omveier for å snu med f-eks busser når man enkelt og greit kunne laget en rundkjøring eller noe. Ellers, som gamer også påpekte, manglen for å lage busslommer er mildt sagt irriterende. Trafikken hoper seg opp når man stopper og det ødelegger jo flyten over større områder. Ellers så er det generelt sett dårlig flyt i trafikken i spillet, blant med utrolig treg trafikkavhandling i kryss, noe som igjen gjør at trafikken hoper seg urealistisk mye opp.

Men, som sagt, spillet har sine positive sider, så jeg ville gitt spillet karakteren 6/10.

Northridge
03.03.11 23:57

Det kom en ny patch i dag 1.0.12

Den fikser endel av trafikken. Eller fikser og fikser, den gjør slik at man kan justere hvor mange biler det skal være bla. Det ideele hadde jo vært hvis de hadde fikset AI'en. Testa sandbox i Helsinki med 65% trafikk og det var ikke tegn til noe trafikkork.

Håper det kommer flere byer etterhvert. Begynner å bli litt lei de byene som fulgte med spillet nå.
Jeg har prøvd meg litt med editoren, men synes den er ganske tungvint å bruke.

Drømmeulv
DrømmeulvInnlegg: 18454
07.03.11 12:54

Sliter noe sykt med å tjene penger, men ellers et artig spill. Laster ned denne patchen, for har et inntrykk av at trafikkork er det som ihvert gjør at bussrutene ikke tjener penger, for passasjerer er det nok av på ruta mi.

Hvorfor båtrutene ikke tjener penger kan jeg dog ikke fatte.

Northridge
07.03.11 13:39
Drømmeulv: Sliter noe sykt med å tjene penger,

Det er ikke alltid lett, men hvis du starter med å bygge T-bane, så vil du ha et godt utgangspunkt. Husk også at billettprisene kan settes opp. Til tross for at de er røde, så tjener man mer penger enn når de er grønne.

(Innlegget ble redigert 07.03.11 13:40)

zizou160
zizou160Innlegg: 5322
18.09.11 09:38

Ser det er en god stund siden det ble skrevet noe i denne tråden, men er det fremdeles noen her på VGD som spiller spillet? Om det siste innlegget her i tråden ble skrevet i mars, har man nå kommet med mange oppdateringer, og "content" som kan lastes ned til spillet.

Byer som München, Leipzig, Köln og Tokyo er alle tilgjengelige, det sammen med masse nye kjøretøy, og noen endringer på metroen som f.eks en ny type stasjon osv.

Hadde vært interessant om vi var flere her inne:)

Butters
ButtersInnlegg: 17583
18.09.11 10:41
Northridge: Et merkelig prissystem for billetter der det har lite og si hvor høyt man priser dem.

Nei, det som er greia er at du hele tiden må følge med på hvor heit økonomien er. I dårlige tider må du sette ned prisene og i gode tider sette dem opp. Problemet er at det forandrer seg hele tiden så er et helvette å justere priser hele tiden.

Og fullt av feil som du sier. Jeg ga opp i vente på noen patcher. Har kanskje kommet nå.

zizou160
18.09.11 10:47
Butters: Nei, det som er greia er at du hele tiden må følge med på hvor heit økonomien er. I dårlige tider må du sette ned prisene og i gode tider sette dem opp. Problemet er at det forandrer seg hele tiden så er et helvette å justere priser hele tiden. Og fullt av feil som du sier. Jeg ga opp i vente på noen patcher. Har kanskje kommet nå.

Lenge siden du spilte? Økonomien gikk som et helvete før patchene kom ut. Det kunne svinge noe helt vanvittig, og det var slik at man måtte inn og sjekke hele tiden. De har heldigvis gjort slik at økonomien nå sakte beveger seg i en retning, slik at man får tid til å tilpasse seg i en større grad.

Butters
ButtersInnlegg: 17583
18.09.11 10:53
zizou160: Lenge siden du spilte?

I Mars, ga som sagt opp i vente på noen patcher og har ikke tenkt på spillet siden.

zizou160
18.09.11 10:57
Butters: I Mars, ga som sagt opp i vente på noen patcher og har ikke tenkt på spillet siden.

Hehe, ok;)

Northridge
19.09.11 11:59

Sist jeg spilte det var i går faktisk.:)

Har fått testa endel av de nye DLC'ene utenom German Cities. Synes mod'ene tilbringer mer for spillbarhet enn DLC, dog.

zizou160
19.09.11 13:11
Northridge: Har fått testa endel av de nye DLC'ene utenom German Cities. Synes mod'ene tilbringer mer for spillbarhet enn DLC, dog.

Såpass! Jeg er egentlig litt motsatt. Synest det er "Campaign"-delen av spillet som er mest fascinerende, og Tokyo-, München- og German Cities-DLC'ene ga derfor spillet en ny dimensjon for min del. Fremdeles en del irriterende ting med spillet, men synest det faktum at de slipper patcher nærmest hele tiden er meget betryggende. 

Savner som mange på Paradox-forumene sier, gigantiske metrostasjoner, busstasjoner osv. Ble vell også nevnt her i denne tråden at man skulle hatt muligheten til å lage busslommer, og den støtter jeg 100%.

Northridge
19.09.11 23:11
zizou160: Savner som mange på Paradox-forumene sier, gigantiske metrostasjoner, busstasjoner osv. Ble vell også nevnt her i denne tråden at man skulle hatt muligheten til å lage busslommer, og den støtter jeg 100%.

Jepp. Spesielt en mulighet til å bygge sammen metrostasjoner med underjordiske ganger, med èn felles utgang.
En mulighet for å separere transportmidlene er også veldig savnet.

Edit: Hva synes du om German Cities?

(Innlegget ble redigert 19.09.11 23:13)

zizou160
19.09.11 23:19
Northridge: Jepp. Spesielt en mulighet til å bygge sammen metrostasjoner med underjordiske ganger, med èn felles utgang.
En mulighet for å separere transportmidlene er også veldig savnet. Edit: Hva synes du om German Cities?

Uten tvil, hadde vært genialt!

German Cities ja, synest de nye byene var nødvendige for å forlenge levetiden til spillet. Ingen av byene har noen spesielt irriterende trekk heller, à la Helsiniki hvor man simpelthen ikke kan få én eneste busslinje til å fungere grunnet ekstrem trafikk.

Angående campaigns så har man vell klaget litt på München inne på Paradox sitt forum, da oppdragene der virker å ha vært laget i all hast, men ellers skal man kunne få masse god spilling ut av de nye byene. 

Northridge
19.09.11 23:47
Butters: Nei, det som er greia er at du hele tiden må følge med på hvor heit økonomien er. I dårlige tider må du sette ned prisene og i gode tider sette dem opp. Problemet er at det forandrer seg hele tiden så er et helvette å justere priser hele tiden.

Har du testet dette? Jeg har nemlig opplevd at jeg tjener mer på å sette opp prisene på rødt, enn å sette de ned på grønt. Litt som Ruter# i grunn.:)

zizou160
20.09.11 01:25
Northridge: Jeg har nemlig opplevd at jeg tjener mer på å sette opp prisene på rødt, enn å sette de ned på grønt.

Uten tvil enig med denne observasjonen. Har man et godt øye for hva som må til i et transportsystem, bør man ha mye folk på hver stasjon til enhver tid. Dette betyr at en prisøkning i forhold til hva økonomien på det gitte tidspunkt sier, ikke nødvendigvis har noe å si for hvor mange passasjerer du til slutt transporterer. 

Personlig ser jeg svært sjeldent på billettpriser, da standaren veldig ofte korresponderer med hva jeg tenker er det ideelle til enhver tid. Går i pluss i nærmest hvert eneste spill jeg spiller nå, og begynner gradvis å lære meg litt om det meste i spillet.

Northridge
23.09.11 23:32

Jeg kan ikke huske at passasjertallet har steget nevneverdig etter en prisreduksjon, ei heller vice versa.

Som sagt, det jeg savner er en mulighet for å lage en slags rutetabell slik at togene ikke samler seg i en stor klynge. Jeg bruker nemlig en mod som gjør at metroen tar 274 passasjerer, noe som igjen gjør at jeg slipper å ha like mange tog som stasjoner.
Siden det ikke går an å fordele togene jevnt over, så er jeg tvunget til å bruke tog som tar langt færre passasjerer, men med en høyere intervall.

Northridge
13.03.12 12:29

Ved fullførelse av denne spørreundersøkelsen, så vil man motta CiM gratis. Deadline 31. mars.

Btw. CiM har nå fått Bybanen som trikk.

zizou160
13.03.12 17:18
Northridge: Ved fullførelse av denne spørreundersøkelsen, så vil man motta CiM gratis. Deadline 31. mars.

Wow, det er absolutt ikke noe dårlig "tilbud". 

Spillet har forøvrig dødd ut litt for min del, men er sikkert ikke lenge til jeg tar det opp igjen og bruker noen dager i strekk på spilling.

Kaken
KakenInnlegg: 412
13.03.12 17:50
Northridge: Ved fullførelse av denne spørreundersøkelsen, så vil man motta CiM gratis. Deadline 31. mars.

Hahah, da var spillet mitt I guess? Gjorde nettopp ferdig undersøkelsen, sto at jeg fikk spillet på emailen min innen noen dager. Awesome!

Om jeg ikke tar feil, så er det Paradox Studios som står bak Mount and Blade? Har Mount and Blade: Warband og synes det er utrolig kult, så kanskje dette er bra dette også? (Ja, jeg vet at det er to vidt forskjellige genres.)

(Innlegget ble redigert 13.03.12 17:51)

zizou160
13.03.12 17:52
Kaken: Gjorde nettopp ferdig undersøkelsen

Tok det lang tid?

zizou160
13.03.12 17:53
Kaken: Om jeg ikke tar feil, så er det Paradox Studios som står bak Mount and Blade? Har Mount and Blade: Warband og synes det er utrolig kult, så kanskje dette er bra dette også? (Ja, jeg vet at det er to vidt forskjellige genres.)

Vanvittig mye bra fra Paradox.. Om du er fan av strategi så er det bare til å hoppe på titler som Hearts of Iron, Victoria og Europa Universalis..

(Innlegget ble redigert 13.03.12 17:53)

Kaken
13.03.12 18:00
zizou160: Vanvittig mye bra fra Paradox.. Om du er fan av strategi så er det bare til å hoppe på titler som Hearts of Iron, Victoria og Europa Universalis..

Det tok ikke så lang tid, kanskje 5 minutter? Sikkert mer om du skal lese nøye over alt og være sikker på det du trykker. Jeg svarte "ærlig" på alt jeg kjenner meg igjen i og vet om, men spørsmål om hva som er viktigst for meg i et arkadespill bare trykte jeg helt tilfeldig.

Jeg er smått interessert i strategi, men er ikke god og strategispill er ikke noe jeg spiller ofte. De nevnte spillene så ganske like ut og fristet ikke nevneverdig.

zizou160
13.03.12 18:08
Kaken: Det tok ikke så lang tid, kanskje 5 minutter? Sikkert mer om du skal lese nøye over alt og være sikker på det du trykker. Jeg svarte "ærlig" på alt jeg kjenner meg igjen i og vet om, men spørsmål om hva som er viktigst for meg i et arkadespill bare trykte jeg helt tilfeldig. Jeg er smått interessert i strategi, men er ikke god og strategispill er ikke noe jeg spiller ofte. De nevnte spillene så ganske like ut og fristet ikke nevneverdig.

Hehe, ser den! Fem minutter er absolutt ikke gale når man har et spill som "end product". Kjøpte det selv for drøyt et år siden, men tenker jeg skal spre "ryktet" til venner som liker denne typen spill, siden man nå kan få det gratis.

Er ikke sånn altfor mye så skiller de spillene nei, bortsett fra tidsepokene det spilles i. Vi har vell alle litt forskjellige preferanser, jeg selv er strategi-frelst, men ser selvsagt at ikke alle er det:p

Kaken
13.03.12 18:09
zizou160: Fem minutter

Kanskje 10 da, men det varierer vel fra person til person. Hahah :-)

Kaken
18.03.12 00:58

Fortsatt ikke fått en mail fra Paradox..

Niklasabj
NiklasabjInnlegg: 1752
18.03.12 03:48

Gått 5 dager nå uten mail.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg