Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Silent Hill 8

NYTT TEMA
Pelicanios
PelicaniosInnlegg: 777
22.03.11 01:29

Det er godt over et halvt år siden spillet ble annonsert av Konami, men ser at det kommende spillet i serien er "urørt" her på VGD. 

Trailer: http://www.gametrailers.com/video/e3-2010-silent-hill/700165

Har ikke vært i nærheten av å fått prøvd alle SH spillene i de forskjellige formatene, men Silent Hill 2 står fortsatt i minne som en fantastisk spillopplevelse. For meg det klart beste spillet som er laget i sin sjanger. 

Skal nok gi det kommende spillet et forsøk, da jeg ikke akkurat er blitt forført av de derre Dead Space spillene av det jeg har sett. 

Hva tror "fansen" og folket på VGD?

HappyDudenEspen
HappyDudenEspenInnlegg: 3476
22.03.11 01:43

Ser bra ut. Back to basic. Det ser ut som du spiller som en rømt fange eller liknende, og det vil bidra til noia-faktoren. Du kan ikke akkurat kontakte for å be myndighetene om hjelp da. Helt alene, grøss og gru.

Pelicanios
22.03.11 02:23

Jepp. Ensomheten og det å være en rømt fange er en ny vinkel i serien. Håper mest av alt at storyen og atmosfæren er knall, siden det er det jeg setter høyest i et slikt spill.

Elsker forøvrig avataren din, gode minner. 

"You're their top seller anyway"  

"Oh yeah. Well I had sex with your wife" 

antonsen_86
antonsen_86Innlegg: 9508
22.03.11 08:06

Silent Hill og Silent Hill 2 er to fantastiske spill. Synes de resterende har vært så som så. Homecoming startet fantastisk bra, men dabbet litt av etter hvert.

Silent Hill-spill er uansett must-have for min del, og dette blir intet unntak. Atmosfæren ser veldig bra ut, og så får vi håpe de får til en ordentlig historie.

For øvrig har det fått tittelen Silent Hill: Downpour og er planlagt utgitt tredje kvartal.

(Innlegget ble redigert 22.03.11 08:07)

Pelicanios
22.03.11 11:04
antonsen_86: Homecoming startet fantastisk bra, men dabbet litt av etter hvert.

Husker jeg begynte å spille det, for så å slutte av en årsak jeg ikke husker. Mulig jeg bare satt meg fast. 

SimoneInzaghi
SimoneInzaghiInnlegg: 22829
23.03.11 23:26

Et av veldig, veldig få spill jeg alltid ser litt fram til.

(Innlegget ble redigert 23.03.11 23:26)

SimoneInzaghi
23.03.11 23:27
Pelicanios: Husker jeg begynte å spille det, for så å slutte av en årsak jeg ikke husker. Mulig jeg bare satt meg fast.

Husker jeg syntes det ble slitt vanskelig og kronglete mot slutten. Men historien satt jeg (i motsetning til mange andre) veldig stor pris på.

antonsen_86
03.06.11 10:56

Ny trailer

For øvrig er spillet utsatt, og kommer ikke før nærmere jul;

As any meteorologist would say, predicting the weather is hard. Konami can relate, announcing today as part of its pre-E3 press conference that it has pushed Silent Hill: Downpour to this winter, having initially planned the game for release in the fall.

antonsen_86
27.10.11 10:20

Utsatt nok en gang. Meldes nå om slippdato 31.mars neste år.

Jesus.

Pelicanios
27.10.11 21:03

Glad jeg ikke bryr eller gleder meg før spill faktisk ér sluppet ut.

Inzaghino
InzaghinoInnlegg: 2960
27.10.11 22:19
antonsen_86: Utsatt nok en gang. Meldes nå om slippdato 31.mars neste år. Jesus.

Det så rimelig upolert ut, så jeg er egentlig glad for at de tar seg tid her.

antonsen_86
28.10.11 09:05
Pelicanios: Glad jeg ikke bryr eller gleder meg før spill faktisk ér sluppet ut.

Merkelig.

antonsen_86
16.01.12 08:26

Da er datoen endelig spikret, og det er bare å huke av 13. mars i kalenderen. Gleder meg som en liten unge.

(Innlegget ble redigert 16.01.12 08:27)

Necrobear
NecrobearInnlegg: 326
16.01.12 11:13

Silent Hill 8?? Finnes det 6 og 7? Har ikkje fulgt for mykje med på serien sidan 4.

antonsen_86
16.01.12 11:27
Necrobear: Silent Hill 8?? Finnes det 6 og 7? Har ikkje fulgt for mykje med på serien sidan 4.

Spillet heter strengt tatt Silent Hill: Downpour, men det er vel det åttende i rekken hvis man tar med Silent Hill: Origins (PS2) og Silent Hill: Shattered Memories (WII, PS2 og PSP).

chilli-con-carne
chilli-con-carneInnlegg: 17
18.01.12 18:58

Noen som vett om det nyeste silent hill spillet er uavhengig av de tidligere dvs. om man trenger spille de andre først?

Inzaghino
InzaghinoInnlegg: 2960
18.01.12 23:02
chilli-con-carne: Noen som vett om det nyeste silent hill spillet er uavhengig av de tidligere dvs. om man trenger spille de andre først?

De pleier å være temmelig uavhengige av hverandre, så jeg regner med at det samme gjelder Downpour.

Pelicanios
24.02.12 21:59
antonsen_86: Merkelig.

Har som regel et par uprøvde spill liggende, og klarer fint å okkupere tiden med gode online spill. Derav går jeg aldri å "venter" på kommende spill.

antonsen_86
13.03.12 11:16

Videoanmeldelse på Gamespot.

Slakt hos IGN.

Kan ikke si jeg liker det jeg leser og ser, selv om jeg nok kommer til å vente til det kommer noen flere anmeldelser før jeg bestemmer meg for kjøp eller ei.

SimoneInzaghi
13.03.12 16:24

De ser ut til at de har driti seg ut her, litt som forventet. Jeg gleder meg mer til å spille HD-versjonen av Silent Hill 2.

antonsen_86
13.03.12 21:57
SimoneInzaghi: De ser ut til at de har driti seg ut her, litt som forventet. Jeg gleder meg mer til å spille HD-versjonen av Silent Hill 2.

Ja, var redd for det jeg også. IGN hadde jo en (dessverre) morsom sammenligning;

Being a Silent Hill fan is a lot like watching Eddie Murphy movies. You keep thinking back and remembering the glory days, while quietly thinking that maybe this next one movie will be the one to restore him to Beverly Hill Cop/48 Hrs. glory (or in Silent Hill's case, the days of Silent Hill 2 and 3). However, time and time again, we are ultimately disappointed among the Norbits, Klumps, and Homecomings. But we keep with it, remembering the good days, and in the case of Silent Hill, recognizing the key strengths of the franchise, and hoping that some capable developer will put the series on top of the survival horror heap where it belongs.

Men de har jo høstet noen ok anmeldelser andre plasser, så tar ikke sorgene på forskudd. Gleder meg sykt til HD-samlinga, ja. Har du forhåndsbestilt?

SimoneInzaghi
13.03.12 22:46
antonsen_86: Men de har jo høstet noen ok anmeldelser andre plasser, så tar ikke sorgene på forskudd. Gleder meg sykt til HD-samlinga, ja. Har du forhåndsbestilt?

Joda, alt håp er ikke ute. Jeg likte Homecoming veldig godt, og det fikk jo temmelig lunkne anmeldelser, spesielt for det jeg faktisk likte best med spillet (historien). Dette syns jeg dog ser skralt ut ut i fra filmene. De har tydeligvis fokusert enda mer på et dårlig kampsystem (herregud...), ødelagt det herlige soundtracket, og grafikken ser jo ikke ut til å holde mål.

Nei, tenkte faktisk jeg skulle bestille i morgen. Vet du hvor det er billigst?

antonsen_86
14.03.12 00:30
SimoneInzaghi: Joda, alt håp er ikke ute. Jeg likte Homecoming veldig godt, og det fikk jo temmelig lunkne anmeldelser, spesielt for det jeg faktisk likte best med spillet (historien). Dette syns jeg dog ser skralt ut ut i fra filmene. De har tydeligvis fokusert enda mer på et dårlig kampsystem (herregud...), ødelagt det herlige soundtracket, og grafikken ser jo ikke ut til å holde mål. Nei, tenkte faktisk jeg skulle bestille i morgen. Vet du hvor det er billigst?

Likte Homecomig jeg også, selv om det ikke nådde helt opp til de første SH-spillene. Kampsystemet har fått slakt, og ut i fra videoene så det skralt ut.

Her kan du bestille Silent Hill HD Collection. Bare husk på å huke av for free delivery hvis du bestiller, slik at spillet ikke havner over den magiske 200,- grensa og du må punge ut tollavgift i tillegg.

Edit; Har aldri forhåndsbestilt fra biit/amazon tidligere, så vet ikke om det vil bli sendt slik at man får det på slippdato eller ei...

(Innlegget ble redigert 14.03.12 00:38)

Justice 96
Justice 96Innlegg: 24175
14.03.12 19:04

Tror aldri jeg har fått noe på release fra amazon. Men hva gjør vel det med så hyggelige priser?

SimoneInzaghi
15.03.12 00:26

Jeg titta på IGNs videoanmeldelse av Downpour nå, det ser jo rett og slett blodig ræva ut. Jeg fatter ikke helt hvorfor de prøver å gjøre dette til et action-spill.

Dette er Silent Hill.

antonsen_86
15.03.12 09:08
SimoneInzaghi: Jeg fatter ikke helt hvorfor de prøver å gjøre dette til et action-spill.

Går dessverre i samme retning som Resident Evil - fra survival til action. Jeg liker det ikke.

SimoneInzaghi
23.03.12 18:19

Noen som har prøvd spillet? Jeg vurderer et kjøp, selv om jeg er sikker på at det suger.

Justice 96
Justice 96Innlegg: 24175
23.03.12 18:25

Venter litt jeg. Har alt av Silent Hill og vil ha dette etterhvert. Men jeg gidder ikke betale 400-500 for det.

SimoneInzaghi
23.03.12 18:31
Justice 96: Har alt av Silent Hill og vil ha dette etterhvert. Men jeg gidder ikke betale 400-500 for det.

Jeg tenker litt i samme baner.

Det som gjør at jeg vurderer å kaste bort penger er at jeg likte Homecoming, og at det fikk like dårlige/svakere anmeldelser.

antonsen_86
23.03.12 21:11
SimoneInzaghi: Noen som har prøvd spillet?

Tvilsomt, siden det ikke kommer før 30 mars.

Kommer nok også til å vente med å kjøpe det. Føler ikke det samme suget etter spillet etter alle de dårlige anmeldelsene.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg