Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Modern Warfare 3

NYTT TEMA
knigten
knigtenInnlegg: 315
09.04.11 12:19

Trailer i slutten av denne måneden. Da er det vel bare å begynne å glede seg da, eller?

milfern
milfernInnlegg: 38047
09.04.11 12:22

Gledar meg!

banglak
banglakInnlegg: 7071
09.04.11 14:08

mtp. på den første traileren fra MW2 er det med avmålt glede jeg ser frem til denne. håper ikke den blir like "mystisk".

ellers er traileren av relativt liten interesse, siden jeg bare bruker en promille av tiden på singleplayer. men er meget spent på MW3 som sådan. med sedvanlig MW-hitdetection, minus idiotiske IW-perks og med maps som er litt mer varierte og har flere ruter enn vanlige MW-maps, kan det ikke bli noe mer enn en stor suksess. eller, stor suksess blir for uansett.

er det noen kommet noen MW3-leaks i det hele tatt, bortsett fra dato for første trailer? henger ikke helt med i communityet.

knigten
09.04.11 15:00
banglak: ellers er traileren av relativt liten interesse, siden jeg bare bruker en promille av tiden på singleplayer.

Enig med deg der, men selv om november er langt unna er det interessant å se hva utviklerne vil kile oss med i den første traileren, for det er vel ingen hemmelighet at brorparten av COD-communityet kun fokuserer på multiplayer. Singleplayer-delen til BO har jeg ikke rørt engang, og det er vel gode 6 måneder siden jeg kjøpte spillet. 

Det har vel ikke vært så mye lekkasjer fra IW/Activision enda, bortsett fra de første ryktene om at MW3 skulle være et futuristisk spill. I det siste har det også versert rykter om Vietnam og en slags prequel til de to foregående MW-spillene.

banglak
09.04.11 18:38
knigten: Det har vel ikke vært så mye lekkasjer fra IW/Activision enda, bortsett fra de første ryktene om at MW3 skulle være et futuristisk spill. I det siste har det også versert rykter om Vietnam og en slags prequel til de to foregående MW-spillene.

går gjerne litt fremover i tid, bare det ikke ender opp som Halo/Gears of War. men futuristisk betyr også enda flere og bedre hjelpemidler/eqipments, og det vil jeg helst slippe. Vietnam og kalde krigen bør vi vel være ferdig med nå. 

TheBigLebowski
TheBigLebowskiInnlegg: 2111
09.04.11 21:47

Er dette bare singelplayer? SP-ene til IW pleier være elendige.

bigboss420
bigboss420Innlegg: 2547
09.04.11 22:51
TheBigLebowski: Er dette bare singelplayer? SP-ene til IW pleier være elendige.

Bør da være MP også siden det er det cod lever av.

TheBigLebowski
TheBigLebowskiInnlegg: 2111
09.04.11 22:55
bigboss420: Bør da være MP også siden det er det cod lever av.

Det kommer til å komme flere trailere, så er ikke sikkert at det er begge deler på denne

Vws
VwsInnlegg: 8684
10.04.11 11:38
banglak: er det noen kommet noen MW3-leaks i det hele tatt, bortsett fra dato for første trailer? henger ikke helt med i communityet.

Ghost story.

Corksport
CorksportInnlegg: 2263
10.04.11 14:07

Den første traileren blir nok like "anonym" som traileren på MW2. Håper bare det kommer litt info om det snart.

knigten
10.04.11 15:30
banglak: går gjerne litt fremover i tid, bare det ikke ender opp som Halo/Gears of War

Jeg er ikke så fan av laserpistoler med grønne og røde lys. Hva med krigene på 90-tallet? Somalia, Rwanda, Kosovo etc.

JuanFernandoArango
JuanFernandoArangoInnlegg: 2768
10.04.11 15:49

Det hadde faen meg vært med COD i balkankrigene, eller Afrika..

knigten
10.05.11 10:56

(Innlegget ble redigert 10.05.11 10:58)

DanganRunner
DanganRunnerInnlegg: 461
10.05.11 11:11
knigten: Ser ut som Activision vil melke den snart tomme kua enda mer: http://www.pressfire.no/nyheter/PS3/3420/-nytt-bond-spill-fr-jul-og-call-of-duty-med-enestende-onlinedel

Direkte kvalm lesning. Som du sier skal dette tynes for penger. Blir nok ikke noe nytt CoD på meg, gitt!

Zlobrock
ZlobrockInnlegg: 601
10.05.11 12:01
knigten: Ser ut som Activision vil melke den snart tomme kua enda mer: http://www.pressfire.no/nyheter/PS3/3420/-nytt-bond-spill-fr-jul-og-call-of-duty-

Lurer på hva slags "ekstratjenester" det er snakk om, som man må betale for. Hvis man kan betale til seg fordeler i spillet så er det bye-bye cod for min del. Hvis det er sånn at man må betale for eksempelvis gold-cammo og lingnende er det fortsatt rimelig ekkelt, men da er det jo bare å la være å kjøpe det.

Sanchezz
SanchezzInnlegg: 23863
10.05.11 12:10

Traileren er det ikke så farlig med bare man får litt info :P

IDK2407
IDK2407Innlegg: 2734
10.05.11 12:20
Zlobrock: Hvis man kan betale til seg fordeler i spillet så er det bye-bye cod for min del. Hvis det er sånn at man må betale for eksempelvis gold-cammo og lingnende er det fortsatt rimelig ekkelt, men da er det jo bare å la være å kjøpe det.

Tviler at det skjer noen betalings greier, kanskje de snakker om map packs, pressifre snakket om at cod skulle koste penger online, men det var bare snakk om map packs :P.

Om det skulle være noe ekstra så kommer jeg ikke på noe særlig god ide selv hva det kan være, men langt ifra at du må kjøpe gold cammo :P det hadde vært idiotisk og fordeler i spillet (feks at noen kjøper et våpen som har 300 ammo mer enn den som ikke koster penger) tviler jeg også vil skje, dette ville vært jævla feigt i den grunn og jeg hadde selv sagt bye bye! Men tviler :P.

Zlobrock
ZlobrockInnlegg: 601
10.05.11 12:28

Å betale for map-packs er jo blitt normen, så det er nok ikke det det er snakk om. Må være noe nytt, og han nevner i tillegg ekstratjeneser (altså i flertall). 

Så det kan bli spennende å se hva for noe lurt de ha koket sammen denne gangen. Skal ikke mye til før jeg tar rennafart og driter i hele serien. Det finnes strengt tatt nok av andre FPS-spill der ute, så jeg tror activision burde trå litt stille i dørene, istedet for å opptre som gudene over alle FPS-spill.

Kanskje også fokuserer mer på å utvikle serien i en eller annen retning, enn bare å få mye penger ut av akkurat det samme konseptet. Ihvertfall prøve å fokusere på å utvikle cod littegrann, det er alt jeg ber om. Det og at det ikke kommer noen latterlige betalingstjenester.  

IDK2407
IDK2407Innlegg: 2734
10.05.11 13:30
Zlobrock: Det og at det ikke kommer noen latterlige betalingstjenester.

Bryr meg ikke om betalings tjenester så lenge det ikke går utover meg når jeg skal spille. Derimot litt fremgang vil jeg ha selvsagt, hadde vært fett med 2 forskjellige ''modes''. Der du har store maps og der du har små maps (som de bruker nå). Hadde vært fett med du kan bruke chopper/airstrikes, altså sitte i dem som du gjør i BC :P og ha en dude bak deg til å fyre løs. Dette kunne vært på de store mapsa, og KS på de små :P.

knigten
10.05.11 15:36

Kan det være en multiplayer-del hvor man betaler for å spille på et høyere nivå public?

Niklasabj
NiklasabjInnlegg: 1033
10.05.11 19:45

MW3 blir det første CoD hvor man kan ødelegge omgivelsene.
Spillet slippes og til høsten btw.

(Innlegget ble redigert 10.05.11 19:48)

banglak
10.05.11 22:46
Niklasabj: MW3 blir det første CoD hvor man kan ødelegge omgivelsene.

jeg har lenge tørstet etter dynamisk miljø, men følgende avsnitt gir meg frysninger på ryggen, riktignok ikke av den positive sorten:

"Ifølge kildene vil historien fortsette i samme stil som «Modern Warfare 2» - etter invasjonen av USA. Det bekreftes visstnok at det kommer til å være fokus på urbane miljøer med både militærkjøretøy og tanks. "

tankser ble ikke så godt mottatt i World at War. samtidig forstår jeg jo rivaliseringen mellom Activision/CoD og EA/Battlefield. men hvorfor tråkke i hverandres spor? synes det har fungert greit med de forskjellige konseptene til nå. i mine øyne er Battlefield bortimot søppel, selv om det er fett å snipe på spillet.

ser dog ingen grunn til å være altfor negativ før man vet mer. større maps er spennende, men alt koker naturligvis ned til hvordan det løses. 

Sanchezz
10.05.11 23:04
banglak: Det bekreftes visstnok at det kommer til å være fokus på urbane miljøer med både militærkjøretøy og tanks

Snakkes sikkert om singel player ;)

banglak
10.05.11 23:14

satser på det

Niklasabj
NiklasabjInnlegg: 1033
10.05.11 23:21

For min del kommer jeg til å satse mer på Battlefield 3. Men Call of Duty er spill man kjøper når det kommer, så hvorfor ikke i år.

(Innlegget ble redigert 10.05.11 23:22)

OleDidrik
OleDidrikInnlegg: 3248
11.05.11 00:26
knigten: Trailer i slutten av denne måneden

Når kommer denne traileren?

Sanchezz
11.05.11 02:37
OleDidrik: Når kommer denne traileren?

I slutten av denne måneden :)

OleDidrik
11.05.11 13:36
Sanchezz: I slutten av denne måneden :)

I artikkelen står det april. 

Sanchezz
11.05.11 14:05
OleDidrik: I artikkelen står det april.

Da er det bare å vente ;)

OleDidrik
11.05.11 14:19

Vil dere har disse tingene med i MW3?

Last stand JA/NEI

RC-XD JA/NEI

Blackbird JA/NEI

Stopping power JA/NEI

Nuke JA/NEI

Motion sensor JA/NEI

Quick Scope som i MW2 JA/NEI 

Claymore JA/NEI

Ghost JA/NEI

Care package JA/NEI

Hardline JA/NEI

Deathstreaks JA/NEI

One-Man-Army JA/NEI

Ødeleggelse av omgivelsene JA/NEI

Mer interaktive maps (dører som kan åpnes og lukkes etc.) JA/NEI

Juggernaugt JA/NEI

Sleight of hand JA/NEI

Commando JA/NEI

Kniv som secondary JA/NEI

Killstreaks bygger killstreaks JA/NEI

Nye forslag fra undertegnede:

Skuddsikker vest som equipment-alternativ (gir deg 10 % mer liv på overkroppen, men gjør deg litt treger). JA/NEI

Headshot = instant kill JA/NEI 

Miner som equipment (tar tid å grave ned, og kan bare graves ned på visse underlag. Det vil også være synlig at den er gravd ned ved at bakken blir litt mørkere. Den er vanskeligere å skyte i stykker enn en claymore. Når man tråkker på den vil det starte en slow-motion animasjon av at du hører et klikk, ser ned, og, ja, boooom) JA/NEI

Alt du har av equipment og våpen gjør deg tyngre og tregere. Bruker du lightweight og marathon med bare en pistol, så er du kjemperask og smidig. Skal du i tilliegg ha en primary som f.eks M16, så blir du tregere, selv om du bruker pistolen. Kaster man fra seg noe, så blir man "lettere". JA/NEI

Pil og bue (Ikke armbrøst, men en pil og bue som holdes vertikalt) JA/NEI

Defuse kit (som i CS) JA/NEI

Kom gjerne med egne, innovative og litt uvanlige forslag. 

Siste innlegg