Har selv game gjennom fear spilla fant ikke dem særlig skumle :((( har noen noe forslag?
Du må være logget inn for å bruke denne funksjonen.
Har selv game gjennom fear spilla fant ikke dem særlig skumle :((( har noen noe forslag?
Gode innleg blir belønnet med tommel;)
Amnesia: The Dark Descent.
Doom med Aliens mod. "Watch those corners."
Resident Evil (RE-make) til GameCube. Mange spill prøver å skremme ved å sjokkere, det funker ikke. Det handler om atmosfære, tempo og å skape frykt gjennom at man som spiller føler en genuin uro over hva som kan komme rundt hjørnet. Jeg har ikke spilt noe som gjør dette bedre enn RE-make.
Resident Evil 4 var i sin tid det skummleste jeg spilte. At det ikke lenger var zombier som kommer etter deg, men vanlige folk med en fæl sykdom var genialt.
Den værste følelsen er når det er mørkt, du har 2 skudd igjen i pistolen og du sniker deg rundt hjørnet. Plutselig hører du: ¡Te voy a matar! Du hørte noen rope, men hvor er de? Plutselig kommer det 4-5 villagers løpende etter deg og du har 2 skudd igjen. That feeling!
(Innlegget ble redigert 28.01.12 03:22)
Finnes mange der ute, men kan nevne noen i farta (tilfeldig rekkefølge):
Condemned 2: Bloodshot
Eternal Darkness: Sanity’s Requiem
Fatal Frame II: Crimson Butterfly
Amnesia: The Dark Descent
Silent Hill 2
Amnesia: The Dark Descent.
Ingen over, ingen ved siden.
Fengselet etter heisen er grusomt. Tørr nesten ikke å spille videre. Syns eg er modig nok som kom meg dit i det hele tatt.
(Innlegget ble redigert 28.01.12 11:47)
Enig med flere. Amnesia by a long shot.
Glad ingen har prøvd seg å nevne Dead Space, makan til møkkahorror skal du lete lenge etter.
Condemned. Nesten så man ikke tørr å spille det alene i mørket.
synes ikke noen spill er direkte skumle. Men creepy, skummel atmosfære og mange skvette momenter finner du i fear, dead space 1+2,condemned 2, og amnesia.
Anbefaler at folk sjekker ut Penumbra også. Laget av de samme som lagde Amnesia.
Takk for mange gode svar :))) Condemned til ps3 tror jeg det blir nå!
Deadspace 2 syns jeg var et av de bedre spillene i fjor. Jeg satt og hyla av skrekkblandet fryd opptil flere ganger når jeg rygga for harde livet etter en grotesk alien jævel hoppet fram fra et mørkt hjørne når jeg minst ante det, og jeg desperat prøvde å treffe den mens den hinka etter meg i litt større tempo enn jeg var komfortabel med. Det i tillegg til rå grafikk, generelt ganske nifs atmosfære og høyt tempo gjorde dette til et av de få "skrekk" spilla jeg har giddi å runde.
Da tror jeg Amnesia ville tatt livet av deg. For jeg spilte Dead Space både 1 og 2 på hvilepuls, mens Amnesia tørr jeg virkelig ikke spille lenger. Kom ikke langt inn før jeg bare ga opp av panikk.
Silent Hill 1-3 - Vinner så jævlig på stemning. Trur det nettopp har komt ut HD-versjoner på PSN ellernoko. Kanskje XBL og. Trenger ikkje spele desse spilla i mørket eingong for at det skal være skummelt.
Project Zero/Fatal Frame 1-3 - Er få spill som har fått meg til å hyle ut i skrekk i kor med bestekompisen. Anbefales å spille sammen med nokon med tanke på hysteriske reaksjoner.
Penumbra Overture og Black Plague (trur eg dei heiter) - ANBEFALES. Eit spill som sluker deg inn totalt. Eg frykta faktisk for livet mitt då eg spelte dette. Einaste spilla som har fått pulsen min i høygir. Er eit tredje spill som heiter Requiem trur eg, skip dette, har ingenting med skrekk å gjere, er berre eit puzzle-spill for å vise fram fysikkmotoren. Amnesia: The Dark Descent bør også sjekkes ut, dog eg har ikkje hatt anledning til å spille dette sjølv enno.
Condemned 1+2 - Herlig brutalt detektivspill med eit unikt close combat-system med både knyttnever og alt kan brukes som slagvåpen. Fylt til randen av smått creepy stemning og spillverdenens få gode jump scares. Kanskje ikkje skumleste spillserien, men vel verdt penga om du finner det. Begge spillene har blitt stjålet fra spillsamlinga mi :(
Dead Space - Har ikkje spelt toaren, og det er det minst skumle spillet på lista, men mengden med intensitet må du sjå lenge etter i andre spill. Nåverende generasjons beste bossfights.
Ta vekk 3ern så er jeg enig. Atmosfæren i de to første spilla er helt fantastisk.
Syntes sjølv 3aren var like fantastisk som dei to forrige. Og Heather er heit. Må forresten ta med eit spill til.
Call of Cthulhu - Dark Corners of the Earth. Det ligger der oppe med Penumbra, så lenge du får det til å fungere skikkelig. Kan ikkje byrja å beskrive dette spillet, du må nesten prøve det sjølv. Det er ein gigantisk bugfest da, som kan gi deg ein del hodepiner, men det er verdt det. Kan fåes til XBox (ikkje 360) og PC.
EDIT: Med tanke på SH3. Historia er litt manglande i forhold til SH1 og 2, men stemninga og settinga igjen er om mulig enda betre.
(Innlegget ble redigert 01.02.12 10:32)
Skjønner. Selv er jeg ikke fan av kvinnelig protagonist (ikke mannsjåvinist, for all del), og monstrene i SH3 skuffet meg.
Call of Cthulhu var også et fantastisk spill, selv om jeg aldri ble ferdig med det siden det ble stjålet sammen med PC-en min. Kosta jo bare 59,- eller noe sånn da jeg kjøpte det for noen år siden, så mulig jeg kjøper et nytt eksemplar en vakker dag hvis jeg gidder å starte på nytt.
(Innlegget ble redigert 01.02.12 11:06)
Hvilket er det beste, av de nyeste, til PS3?
Har faktisk ikke spilt noen ordentlige skumle spill til PS3. Dead Space 2 hvis jeg må velge ett.
Silent Hill HD Collection?????????????????
??????????????
Av de nyeste? Dette er vel en oppussing av de gamle, eller?
Er stor fan av skrekkspill selv. Hvis du ikke har noe i mot eldre spill, kan jeg anbefale (score fra nettsiden gamerankings i parantes):
System Shock 2 (92%)
Thief: The Dark Project (89%)
Thief: Deadly Shadows (spesielt "brettet" "The Cradle") (84%)
Clive Barker´s Undying (84%)
Legger til et eldre spill på listen siden det tragisk nok kun ble utgitt til gamecube og dermed nok gikk de fleste hus forbi ( "Truly one of the most underrated games of the last generation.")
Eternal Darkness : Sanity`s Requiem Old but gold som de sier ^^
(det funker på Wii-en om man har en kontroller)
(Innlegget ble redigert 02.02.12 12:29)
Påstand: Det finnes ikke skumle skrekk spill for voksne mennesker.
Enig/uenig ?!
Hvordan kan noen være enig i den påstanden? Det vil jo være som å si at voksne ikke kan bli skremt, det kan de hehe
Veldig uenig. Akkurat det er vel mere forskjell fra person til person enn hvor gammel man er. Jeg er ikke så veldig gammel selv, men jeg har sett en del skrekk filmer med faren min på 50, og det er så vidt han klarer og se ferdig en film uten å få hjertefeil. Så hvis han hadde spilt feks. Amnesia så hadde han ganske sikkert pissa på seg.
Dette er et veldig interesant tema å ta opp. Jeg liker begrunnelsene deres. Man kan også tenke på dette som en fantasi-virkelighets greie. Selv blir jeg aldri redd for hva som skjer i spill , hva som bare er fantasi og oppsinn. Hva som skjer i virkeligheten derimot kan selvfølgelig gjøre meg ordentlig redd.
Selv mener jeg at skumle skrekk spill ikke her noen effekt om det ikke fenger. Dette synes jeg er problemet er at handlingene blir alt for kjederlige og da er poenget med spilla vekk. Hadde man lagd et skrekkbassert Castlevania-spill , hadde jeg nok pisset i boksa og fått hjerteinfarkt. Ble jo livredd selv i Skyward Sword , når jeg skulle finne sånne dråper og jeg får statuer etter meg , som tar livet av meg om de får kloa i meg og jeg kan ikke påføre dem noe som helst form for skade , eneste utvei er å komme seg vekk. Men det er mer en gøy redsel og ikke noe som får meg til å grøsse.
Det kommer også helt ann på hva man definerer som å bli redd. Klart man kan kvekke til tider. Men dette gjelder jo hva som helst , når ting er helt stille og plutselig kommer det et brak. Å kvekke en gang i ny og ned har mer med reflekser å gjøre enn å være redd. Om man kanpt tør å spille et spill , fordi man synes det er utrolig skummelt , en beskrivelse som skrekkspill sikkert hadde passet godt inn i , hadde de bare fenget. Men ja , det går mer på smak og personelighet enn det å være voksen. Hadde jeg hatt interesse for hva som fåregår i skrekk spill og levd meg inn i situasjonen , så hadde jeg sikkert sjelvt i buksene jeg også.
(Innlegget ble redigert 02.02.12 22:37)
Silent Hill 1, første gang jeg spilte det som 13åring og kom til skolen. Fy faen !