Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Assasin's Creed 4

NYTT TEMA
_k9b_
_k9b_Innlegg: 15152
30.01.12 20:11

Det har vært mye spekulasjon om hvor det nye Assasin's Creed spillet skal ta sted. Ubisoft avsluttet "Ezio på nye eventyr" i Revelations og man trenger følgelig en ny assasin. Det har gått mye rykter om Egypt. Men ifølge denne artikkelen fra Pressfire skal handlingen ta sted i USA med uavhengighetskrigen mot Britene som bakteppe.

Greit nok, selv om hele moroa med Assasins Creed var å snike rundt og bruke sverd, med Roma (Brotherhood det soleklart beste spillet) som tema. Storyen syntes jeg er så som så med sci-fi-helvete som til stadighet forstyrrer osv. Men Ezio i Roma var overlegent. Klarer de å skape noe lignende og fjerne de kjipe elementene i det nye så kan dette bli meget bra det også. Mitt håp er at de lar tidsmaskinen hvile.

Fly høyt og diskuter Assasin's Creed 4 Hvorever det skal ta sted.

DC90
DC90Innlegg: 2707
30.01.12 20:23
_k9b_: Storyen syntes jeg er så som så med sci-fi-helvete som til stadighet forstyrrer osv.

Elementet med sci-fi, som du snakker om, er jo en viktig del av selve hovedstoryen. Det har det alltid vært :p :p :p :p :p :p :p

Lexern
LexernInnlegg: 3124
30.01.12 21:00

Det blir vel uansett Assassin's Creed 3, ikke 4.

Niklasabj
NiklasabjInnlegg: 1033
30.01.12 21:03

Som stor fan av serien tipper jeg Revelations var mitt siste kjøp

ziggypoppp
ziggypopppInnlegg: 804
30.01.12 21:11

Ja er enig i at sci-fi elementet er omtrent bærebjelken i hele historien. Det er vel Assasins Creed 3 som er det neste. Brotherhood og Revelations er bare fortsettelser av 2`ern.

Det skal sies at jeg ikke har spillt igjennom noen av spillene, men har prøvd alle sammen endel timer. Jeg har rett og sliett ikke tålmodighet lenger til å sette meg inn i en såpass omfattende historie i et spill, selv om jeg syntes historien er både fengende og interessant. Jeg håper nesten  det blir film av det. 

Hva som blir innholdet i 3`ern kan man vel foreløpig bare spekulere i, spesielt for meg som ikke engang vet hva som skjedde i de foregående. Var det slik at Eizo og personen han var i nåtiden døde? Eller skjedde det noe som helt garantert legger han "på hylla"? 

Venny139
Venny139Innlegg: 6961
31.01.12 09:14
_k9b_: "Ezio på nye eventyr"

Hahaha , den har du etter meg ikke sant ?!

Fult fortjent tommel , selv om jeg ikke helt forstår hvor du får inn 4-tallet hen. det 5 spillet blir spill nummer 3.

Uansett , så er jeg enig med deg at det hadde vært flott om vi hadde fått vekk alt dette sci-fi greiene. Men som han karen under deg skriver , kanskje en viktig del av storyen og bør derfor ikke bare plutselig forsvinne. Det er jo helt bedritent kjederlig og jeg syens det svekker storyen en del. I og med at de har valgt å inkludere det , så må de så klart følge det opp også. Men jeg vil si at spillet hadde blitt mye mer underholdene og mindre rotete om man hadde valgt å spille utelukkende som Altair og Ezio.

Men om vi får mer Assassins Creed spill etter 3'ern og sagen om Desmond avsluttes , da kan vi jo håpe på å få slippe dette med anonymous. Eller er det dette du mener med Assassins Creed 4 ?! Sagaen etter at Desmond sin avsluttes.

(Innlegget ble redigert 31.01.12 09:15)

Venny139
31.01.12 09:42
ziggypoppp: Hva som blir innholdet i 3`ern kan man vel foreløpig bare spekulere i, spesielt for meg som ikke engang vet hva som skjedde i de foregående. Var det slik at Eizo og personen han var i nåtiden døde? Eller skjedde det noe som helt garantert legger han "på hylla"?

Synes du nesten bare får spille gjennom de , det er det lureste for da får du også med deg hele historien og ikke bare små høydepunkter. Om du ikke har tålmodighet , anbefaler jeg deg å kanskje droppe det første spillet. Siden dette er mer ensformig og tålmodighetskrevende. De andre burde gå greit.

Om du er så nysgjerrig , så kan du jo alltids bare se klipp på Youtube. Hadde vært flott om man slapp å lage en spoiler tråd ut av dette for oss som fortsatt holder på med Revelations.

Necrobear
NecrobearInnlegg: 224
31.01.12 09:47

Synes da sci-fi-dritet er minst like spennande som resten av historia. Altaïr og Ezio er der berre for å bygge opp historia til det berre er sci-fi-drit igjen, så.

_k9b_
31.01.12 13:35
Venny139: Hahaha , den har du etter meg ikke sant ?! Fult fortjent tommel , selv om jeg ikke helt forstår hvor du får inn 4-tallet hen. det 5 spillet blir spill nummer 3. Uansett , så er jeg enig med deg at det hadde vært flott om vi hadde fått vekk alt dette sci-fi greiene. Men som han karen under deg skriver , kanskje en viktig del av storyen og bør derfor ikke bare plutselig forsvinne. Det er jo helt bedritent kjederlig og jeg syens det svekker storyen en del. I og med at de har valgt å inkludere det , så må de så klart følge det opp også. Men jeg vil si at spillet hadde blitt mye mer underholdene og mindre rotete om man hadde valgt å spille utelukkende som Altair og Ezio. Men om vi får mer Assassins Creed spill etter 3'ern og sagen om Desmond avsluttes , da kan vi jo håpe på å få slippe dette med anonymous. Eller er det dette du mener med Assassins Creed 4 ?! Sagaen etter at Desmond sin avsluttes.

Meget mulig. Har den fra Revelations-tråden.

Skal spørre Mod om å fikse overskriften til Assasin's Creed 3 then. Følte 4 var et naturlig tall, men siden det ble hylekor skal jeg rette meg etter det.

Joda, Ubisoft har på mange måter bygget storyen på sci-fi delen, det er fryktelig trist, for jeg tipper at hadde lagt ut en poll med spørsmålet hva liker du ved Assasin's Creed-serien og satt alternativene til:

- Leking med tidsmaskin, bli lost i tidsmaskin, løpe rundt med Desmond og finne strømkontakter

- Sverde ned middelaldervakter og herje med fortidens Roma\Konstantinopel

Så er jeg nokså sikker på at 90% ville svart alternativ 2. sci-fi delen ødelegger bare for meg og gjør at jeg mister godfølelsen hver gang Animus velger å dra meg ut av middelalderen. Tror det er en følelse de fleste deler.

Anywho, Assasin i borgerkrigen vil vel bety pistoler og gevær i langt større grad, ikke spesielt positiv til det, men kanskje man kan leke litt med indianerne "den siste Mohikaner"-style. Det kan jo bli småmoro.

ziggypoppp
ziggypopppInnlegg: 804
01.02.12 00:26

Tror det der med "sci fi dritet" er et tve-egget sverd for spillet. For meg var det nettopp det som trakk meg mot Assasins Creed i utgangspunket siden jeg er sci-fi elsker, men det er jo også et spill som appelerer til mennesker som egentlig hater sci fi i utgangspunktet. Men for meg treffer spillet på begge kanter, siden jeg både elsker sci-fi og handlinger som utspiller seg i middelalderen. Jeg kommer nok til å spille gjennom de, men allerhelst hadde jeg gjerne sett en film, eller gjerne en triologi om den hadde vært vellaget. Jeg syntes Assasins Creed har stort potensiale til å bli fantastisk bra på filmlerettet, selv om filmer basert på spill har en tragisk statistikk å vise til. 

Men for å komme tilbake til spillet så er jeg også spent på spillmekanikken og om det blir brukt pistoler og gevær osv, og åssen det vil fungere. Men assasiner er vel ikke akkurat kjent for så utstrakt bruk av pistoler? De er vel mer snikmordere og lyddempere på pistoler og geværer var vel ganske , mildt sagt, fraværende på 1700 tallet :)

Jeg ser gjerne våpen som pil og bue eller armbrøst, noe som kan være sannsynlig siden det er snakk om konflikter med indianere.  

(Innlegget ble redigert 01.02.12 00:29)

happydeathsuite
happydeathsuiteInnlegg: 6835
01.02.12 00:53
_k9b_: Joda, Ubisoft har på mange måter bygget storyen på sci-fi delen, det er fryktelig trist, for jeg tipper at hadde lagt ut en poll med spørsmålet hva liker du ved Assasin's Creed-serien og satt alternativene til: - Leking med tidsmaskin, bli lost i tidsmaskin, løpe rundt med Desmond og finne strømkontakter - Sverde ned middelaldervakter og herje med fortidens Roma\Konstantinopel Så er jeg nokså sikker på at 90% ville svart alternativ 2. sci-fi delen ødelegger bare for meg og gjør at jeg mister godfølelsen hver gang Animus velger å dra meg ut av middelalderen. Tror det er en følelse de fleste deler.

Sjølvsagt likar alle alternativ 2 best. Men det går an å setje pris på BÅDE det eine OG det andre. Eg likar at dei bryt opp litt i historia, at ein får litt pusterom innimellom. Også likar eg den konspiratoriske delen, det å lese epostar som Desmond kanskje ikkje er meint å lese, plukke opp litt og litt informasjon om kva det er som foregår. Men eg ville jo og, på ein slik poll som du presenterer, svart alternativ 2.

_k9b_
01.02.12 00:56
happydeathsuite: , det å lese epostar som Desmond kanskje ikkje er meint å lese, plukke opp litt og litt informasjon om kva det er som foregår.

Har ikke gjort det en eneste gang faktisk. Sci-fi delen for meg er kun der for å skape kvalme.

Men nå er jeg ikke spesielt fan av sci-fi uansett sååå...

aikaryu
aikaryuInnlegg: 826
01.02.12 08:26

Jeg synes det er utrolig kjedelig at man må ha med moderne greier for at noen skal gidde å spille et spill satt i en historisk setting. Jeg tror jeg ville syntes at AC-serien hadde vært mye bedre om man hadde kuttet ut hele Desmond-delen. Altså, jeg elsker den så  langt likevel, men den kunne vært enda bedre om man hadde tatt vekk disse "sci-fi"-delene.

Ellers er jeg usikker på om Uavhengighetskrigene er et særlig spennende tema å ta opp. Hadde håpet mer på mer 1500-1600-tallsmoro. Kanskje de kunne tatt noe i Frankrike eller Spania om de skulle beveget seg nærmere oss i historien.

(Innlegget ble redigert 01.02.12 08:26)

Venny139
01.02.12 08:26
happydeathsuite: Eg likar at dei bryt opp litt i historia, at ein får litt pusterom innimellom.

Joda , flott med litt pusterom inne i mellom , isteden for å bare sverde ned folk i flere timer. Men da slår jeg heller av PS3'en når jeg føler at jeg trenger en pause. Eventuelt spille et annet spill. Sci-fi delen blir mer som å ødelegge et godt spill og det gir meg ikke akkurat så mye pusterom heller for å si det sånn.

Remor
RemorInnlegg: 6612
01.02.12 10:44

Jeg var gira på ideen om Egypt før kristus eller imperiet i Kina før år 1000. 

Men, USA under revolusjonen er ikke et dårlig alternativ. Spent på hvordan de skal implementere de viktige spillelementene i serien i en slik setting. 

BigTonyAdams
BigTonyAdamsInnlegg: 9090
01.02.12 13:07

Følte meg sikker på at det skulle havne i USA til slutt.

-Det mest fordi blodslinjen måtte komme til USA og Desmond en gang uansett. Å dem kommer nok grunndig innpå tråden fra 1700 til dagens tid.

-Appelerer veldig godt til det amerikanske markedet å legge storyen der.

Venny139
02.02.12 10:17

Selv trodde jeg på Spania også håpte jeg på Norge , men dette var tydeligvis for mye å forlange.

_k9b_
16.02.12 11:52

30. oktober dere.

Faen Mod! Hvorfor nekter du å fikse trådtittelen?

melbye82
melbye82Innlegg: 3732
16.02.12 21:04

Går med en irrasjonel frykt at siden hovedpersonen i dette spillet er Desmond så kommer det til å være first-person. Grunnen til dette er jo på grunn av Desmond-segmentene i forrige spill

_k9b_
02.03.12 15:55

Den Amerikanske revolusjonen it is.

Lovende uttalelse forøvrig: Om spillet skriver magasinet at utviklerne har brukt tre år på utviklingen og «tenkt nytt om alle elementene i serien»

Håper de gjør en skikkelig storopprydning i måten spillet går frem. Slik at det blir mer free roaming i oppdragene og at du ikke må følge en tilrettelagt rute hele tiden.

_k9b_
02.03.12 15:56

Ser at det var en tråd før meg, tar selvkritikk og lar denne synke.

Siste innlegg