Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Lyden borte på PS3

NYTT TEMA
engavif
engavifInnlegg: 7729
06.02.12 12:23

Skulle spille litt PS3 nå. Satt på maskinen og alt var bra. Men lyden slutter å fungere med en gang jeg setter inn et spill.

Trodde først at det var noe galt med spillet så prøvde et annet. Samme problemet der. Når er jeg ved hovedskjermen så fungerer lyden som den skal. Men det er ikke noe lyd når jeg setter inn et spill.

Noen som vet hva det er?

Necrobear
NecrobearInnlegg: 224
06.02.12 13:15

Kva kabel brukar du? HDMI? Har du prøvd å bruke noko anna enn det du har?

engavif
06.02.12 13:18
Necrobear: Kva kabel brukar du? HDMI? Har du prøvd å bruke noko anna enn det du har?

HDMI-kabel ja. Fungerte seinest igår. Har ikke koblet noe siden.

Necrobear
06.02.12 13:21

Er det på TVen du har lyd eller gjennom eit anlegg? Om eg hadde hatt det problemet hadde eg prøvd å slå av og på TVen, sidan eg av og til får det problemet på 360en og det hjelper som regel. Ellers ville eg prøvd å endra lydkanal til noko anna og så tilbake igjen i håp om at den klarte å plukke opp lydsignalet igjen.

Necrobear
06.02.12 13:26

Ellers ville eg plugga ut og inn HDMI-kabelen i begge ender, og sjekka alle lydinnstillingene på PS3en.

engavif
06.02.12 20:46

Har prøvd det meste nå egentlig, men fatter ikke en dritt.

Lyden på TV'en virker og lyden virker også når man er på "hovedskjermen" på PS3.

Men den slutter å virke med en gang man setter inn et spill.

lassvold
lassvoldInnlegg: 3500
07.02.12 01:10
engavif: Har prøvd det meste nå egentlig, men fatter ikke en dritt. Lyden på TV'en virker og lyden virker også når man er på "hovedskjermen" på PS3. Men den slutter å virke med en gang man setter inn et spill.

Prøvd denne løsningen?

From the PS3 main menu:

1. Settings->Sound Settings->Audio Output Settings
2. Change it from HDMI to Digital Out (Optical). I do NOT have optical hooked up on my PS3, so if you have it hooked up, you may want to unhook it.. probably shouldn't matter.
3. I left what was defaulted: "Linear PCM 2 Ch. 44.1 kHz" and 48kHz
4. Right on the D pad (X selects/unselects options) to move to the next screen.
5. A confirmation page, hit X to Enter, saving the changes.
6. Start up a game, you shouldn't hear any sound (as expected)
7. Exit the game, then go back to Audio Output Settings and switch back to HDMI. I selected "Automatic" for "method for setting the output format."
8. A confirmation page, hit X to Enter, saving the changes.
9. Start up a game, you should now hear audio with your game (once again).

engavif
07.02.12 12:39
lassvold: Prøvd denne løsningen?

Fungerte faktisk!

lassvold
lassvoldInnlegg: 3500
07.02.12 13:49
engavif: Fungerte faktisk!

Så noen mente at problemet kom da de hadde spilt på en annen tv, har opplevd det selv, men bra det ordnet seg:)

Siste innlegg