Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Oppfølger til RDR? (Tråd, sjø)

NYTT TEMA
Lezah
LezahInnlegg: 43531
07.02.12 11:59

Dersom du ikke har spilt gjennom det første Read Dead Redemption bør du kanskje styre unna, for er blir det noen spoilere.

Nå begynner spekuleringen i at RDR får en oppfølger: http://www.pressfire.no/nyheter/Xbox360/4669/Klar-for-mer-Ville-Vesten
Det er selvsagt veldig vagt, men at en såpass stor suksess kan være fristende å melke enda mer virker opplagt.

Noe som slår meg er spørsmål omkring en storyline: John Marsdon dør jo i RDR, betyr dette at neste spill ville fortsette med sønnen? Eller, noe jeg kunne tenkt meg, følger vi en yngre John i sine mer lovløse dager frem til han tydeligvis ser lyset og vender om med sin fagre prostituerte? Eller blir det noe helt annet?

Enn så lenge er det som sagt ikke akkurat spikret, men det kan komme mer snakk om dette og da kan vi i såfall bruke denne. Hvis det renner ut i ingenting kan vi alle håne Aveirinha.

DickCockburn
DickCockburnInnlegg: 5793
07.02.12 12:03

Det som hadde vært kult hadde vært sønnen til Marsden og en Alien i coop-mode.

Lezah
07.02.12 12:06
DickCockburn: Det som hadde vært kult hadde vært sønnen til Marsden og en Alien i coop-mode.

Eller sønnen og en zombie fra tilleggsspillet som må slåss sammen mot vampyrer.

DickCockburn
07.02.12 12:08
Lezah: Eller sønnen og en zombie fra tilleggsspillet som må slåss sammen mot vampyrer.

Det er kanskje den beste konstellasjonen. Men nå må du ikke spore av.

Det hadde vært veldig greit med en oppfølger og det tror jeg også vil komme. RDR var jo en gullgruve for disse fettene i Rockstar, dette må de nok melke.

Leste nå i en annen artikkel at han het Marston. 

Lezah
07.02.12 12:13
DickCockburn: Leste nå i en annen artikkel at han het Marston.

Ah, min feil. Tok det bare på ordlyden fra spillet.

Lurer oppriktig på hva storyen blir. Holder en knapp på en yngre utgave av ham. Da kan en få en enda mer lovløs "verden" samt krigerske indianere.

DickCockburn
07.02.12 12:15
Lezah: Lurer oppriktig på hva storyen blir. Holder en knapp på en yngre utgave av ham. Da kan en få en enda mer lovløs "verden" samt krigerske indianere.

Kan også være en nyvariant av Read Dead Revolver. Blir jo selsakt bare helt ville spekulasjoner. Vi vet jo ingenting enda!!!!

Lexern
LexernInnlegg: 3124
07.02.12 16:49
Lezah: Eller, noe jeg kunne tenkt meg, følger vi en yngre John

Amen to that.

Niklasabj
NiklasabjInnlegg: 1033
07.02.12 21:34

Aah, Red Dead Redemption. Et av mine favoritt singleplayerspill. Kan hende storyen vil foregå i løpet av første verdenskrig, om du kjøper aviser etter du har runna storyen så skriver de om en krig som kommer ; ) Selvom jeg ønsker meg mer western!

Lezah
07.02.12 21:49
Niklasabj: Selvom jeg ønsker meg mer western!

Det kan jo fremdeles være det selv om handlingen foregår i krigsårene. Jeg tror absolutt ikke at en oppfølger plutselig legges til skyttergravene i Europa i de månedene USA var med.

Jonasar
JonasarInnlegg: 15552
07.02.12 22:58

JADA!!!

har ventet på, kjøpes på dag 1 uansett innhold, historie eller om de bruker vannpistoler eller Colt :p

BigTonyAdams
BigTonyAdamsInnlegg: 9090
08.02.12 14:03
Lezah: Lurer oppriktig på hva storyen blir. Holder en knapp på en yngre utgave av ham. Da kan en få en enda mer lovløs "verden" samt krigerske indianere.

Følger man sønnen videre så er det slutt på ville vestærn og poenget med serien vekk.

Men jeg tipper en annen karakter fra samme tidsperiode eller lengere tilbake.

Ser man på GTA historien til Rockstar, så har jo dem aldri resirkulert noen karakterer der i fra.

Niklasabj
08.02.12 16:06

Håper vi dras 50-100 år tilbake i tid.

Lezah
08.02.12 18:05
BigTonyAdams: Ser man på GTA historien til Rockstar, så har jo dem aldri resirkulert noen karakterer der i fra.

Ikke som hovedfigurer, nei. Men noen har hatt cameoer. Uansett enig stort sett angående sønnen. Det eneste kan være dersom historien ikke spenner for langt. Man hadde jo stort sett den samme "verdenen" å boltre seg i uansett om man spilte som far eller sønn.

TrafikaltGrunnkurs
TrafikaltGrunnkursInnlegg: 948
08.02.12 19:20

Jeg vil se indianere, dampbåter og smartere banditter. Dessuten vil ha muligheten til å bygge et lite hus på prærien.

Justice 96
Justice 96Innlegg: 21087
09.02.12 15:44

Jeg vil være indianer med mulighet til å skalpere blekansikter!

Lezah
09.02.12 16:33

Å spille som en renegade apache, i konstant klammeri med nybyggere og blåjakker, hadde vært helt sjefolainen.

OleKjole
OleKjoleInnlegg: 6341
09.02.12 16:59

Hva med å gå tilbake til 1800-tallet? Være en mørkhudet slave på en gård i Lousiana, hvor man må jobbe 14 timer daglig på en sukkerplantasje for å i det hele tatt overleve.

Målet er å starte et slaveopprør.

(Innlegget ble redigert 09.02.12 17:00)

Lezah
09.02.12 17:40

Å plukke bomull med dead eye kan være funky.

Niklasabj
09.02.12 20:01

Hadde vært digg med et klassesystem med forskjellige karakterer, kanskje med egen story og. Indianer, cowboy, sheriff, banditt etc..

Buscape
BuscapeInnlegg: 451
09.02.12 23:28

Har spilt en del Undead Nightmare, sånn ca. halveis i spillet. Men sist jeg spilte, var i desember. Så hvis det blir en noenlunde lik tilleggspakke, så vil jeg ikke si jeg er sånn kjempegira.

Hrafnagud
HrafnagudInnlegg: 252
09.02.12 23:53

Syns Rockstar kunne vært litt kreativ med vikingtiden, jeg, men sånt er bare feberfantasier. :p
Kunne godt tenkt meg og fulgt Landon Ricketts på hans strabaser i yngre dager, og se mer av historien rundt den legendariske skytteren.

Selvsagt ønsker jeg mer også et mer aktivt og kreativt free roam og ingen supervåpen som "ødelegger" gameplay online.
Spilte faktisk litt RDR free roam nå i sted og hadde noen morsomme dueller med et par stk, til en gjeng "Mauserboys og pistolgirls" kom og harvet over oss alle sammen.

cocos
cocosInnlegg: 6540
10.02.12 08:35

Hadde vært fantastisk med en oppfølger av RDR. I GTA er det jo nye folk for hvert GTA, kanskje de gjør det samme her.

Det som hadde vært meget kult hadde vært om de hadde hatt cowboyer, indianere, kvegfolk, og alt annet som forbinder med Westernlivet. 

Jeg digget RDR sinnsykt, og håper de gjør det like bra, om ikke bedre. Det å kunne jobbe fra scratch og bygge seg opp til å ha masse jord, kveg og ranch hadde vært fantastisk. Selvsagt komplikasjoner som at folk vil ødelegge for deg, og at du må ta på deg andre oppdrag, osv. 

Dette spillet skal forhåndsbestilles uansett, akkurat som med GTA V. Jeg digger Rockstar!

Siste innlegg