Ny trailer fra 343 Industries til det kommende Halo 4. Dette ser fantastisk ut, kjenner frysningene allerede.
Du må være logget inn for å bruke denne funksjonen.
Logg inn Ny bruker? Registrer deg her.Ny bruker? Registrer deg her!
Ny trailer fra 343 Industries til det kommende Halo 4. Dette ser fantastisk ut, kjenner frysningene allerede.
ENDELIG! :-D
BR er også tilbake. FETT!
Enig, dog likte jeg veldig godt DMR'en i Halo Reach. Jeg håper de bringer tilbake begge.
Likte ikke reach i det hele tatt. Ble for mye "herme etter CoD og BF".
Spesielt rankingsystemet og perks. Æsj.
Rankingsystemet var da egentlig greit, omtrent det samme som Halo 3 bare mye mer omfattende.
Jetpacks, Armor lock etc.. var indeed teit og burde aldri vært med i et Halo spill.
Det var jo egentlig ikke av nærheten av det samme. På halo 3 hadde du "ranks" fra 1-50 hvor 50 var best. Hvis du var, la oss si rank 42, så møtte du kun spillere rundt 40-45, noe som ga jevne kamper.
Er ikke dette skyldig et mer planlagt matchmaking system enn vi hadde i Reach? Jeg husker ikke om hake-funksjonen var i Halo 3, altså, at du kunne hake ut at du ville spille med folk fra din region, matchemake deg etter skilllevel osv. Dette hadde de i Reach og kan være grunnen til et mer ubalansert system.
Du kunne gjøre det i Halo 3 også. Problemet med rankingsystemet i reach var at du møtte folk med lik "experience" som deg selv. Experience kunne du få ved spille mye. I halo 3 møtte du folk på lik skill rank som deg selv. For å få høy skill rank måtte du være god, det holdt ikke bare å spille mye.
Håper det blir nøyaktig likt som Halo 3. Det er jo ikke snakk om Halo Reach etterkommeren.
Nye maps, bedre hit detection, bedre grafikk. Samme ranking system som Halo 3, at ranked match blir slik 1 - 50.
For meg så hadde det vært helt konge, å jeg glad de fant ut at Halo Reach ikke var en særlig suksess.
Det var altså for mye forandring som gjorde at spillet ble danka ut.
Halo 3 er det beste spillet jeg noensinne har spilt Online, for valgmulighetene er ubegrenset å man kan ha det så jævlig morsomt. Har mange minner fra LAN'ene jeg og 3 andre kompiser hadde.
>Gud bedre hvor mange timer jeg hadde på H2, og til dels H3. Tror kun Cod 4 overgår disse i online spilletid, og det spilte jeg MYE!!
Så lite interesse Halo 4 var innpå her ? Er det faktisk fordi Halo er ett spill basert på 90% skills og 10% flaks?
Majoriteten av dagens FPS spillere vet ikke hva Halo er en gang. CoD og Battlefield er greia liksom.
Men i år blir det Halo 4 for alle penga. Finnes faen ikke et bedre skytespill for competitivt enn Halo. Skulle gjerne sett Halo 3 Bansheen i dette spillet. Den på Reach var bare horribel.
(Innlegget ble redigert 08.03.12 23:25)
Skal jeg være helt ærlig synes jeg ikke Halo-serien er spesielt bra.
Grei underholdning, men der stopper det også. Personlig liker jeg vanskelige spill, så det er ikke det som er greia heller. Jeg bare greier ikke "universet" Halo er bygd opp rundt.
Ikke liker jeg multiplayer-FPS på konsoll heller, om det er multiplayer-delen du tenker på.
Det er greit om man ikke er fan av FPS. Da har jeg forståelse, men har vanskelig å forstå at det er så få her inne som synes Halo er knall.. Når jeg sier at det er det beste spillet jeg har spilt så mener jeg selvfølgelig multiplayer delen.. :)
Armor ability blir mest sannsynlig lik som Camo og overshield på Halo 3. Camo og overshield er forsatt ubevisst om det blir tatt med
Sprint ability blir tatt med som samme funksjon den hadde i Reach..
Ingen health packs, samme "health" system på Halo 3. Forsatt bare rykter men hvem vet, får vell en bedre trailer på E3.
Bra ut kommer med info Steffinho.
Så lenge armor lock og jet packs drar seg til helv*** er jeg fornøyd.
Blir megafett! Men som sagt, jetpacks og armor lock og de der kan de legge på hylla, gjerne frem med slik det var i Halo 3, med packs du kaster forran deg og som brukes på forskjellige måter.. :)
Argh, etter å ha sett de nye trailerne blir jeg faktisk litt skeptisk til å spille Halo 4.
OMG OMG! Noen som gleder seg? Årets spill..
Fuck CoD! Dette kommer til å gruse Black Ops 2 så jævlig!
Hail John 117!
Noe fett MP-gameplay. Spillet ser fantastisk ut. Noe jeg er litt skeptisk til er dette Promethius vision eller hva de kaller det. Virker overpowered.
(Innlegget ble redigert 01.09.12 03:52)
Armor abilitys er med. Jetpack, et shield som kan plasseres osv og prohetium vision eller whatever.
Alle klasser kan sprinte og det er ikke en armor ability lenger. Dette er positivt siden sprint var noe som ble veldig essential til min spillestil. Jeg brukte aldri noen andre armor abilites.
Samme health system som Halo 3. Dette er fantastisk.
(Innlegget ble redigert 01.09.12 04:08)
Hva skjer med alt CoD hatet til Halo og BF spillere?
Hele youtube er kun en stor hate mot CoD. Skjønner jo at det er sjalusi ettersom CoD er og nok kommer til å forbli det største.
Men det forskjellige spill og forskjell på hva folk liker.
Hvis dere Halo spillere liker å hoppe rundt og skyte på røde og blå figurer i en fantasi verden så bryr vel ikke "vi" oss noe om det?
Det har blitt så "mainstream" og appelerer til "ikke gamere", vil tro det er derfor folk misliker det, og de har nå pumpet ut en del spill i den serien, jeg for min del har avsluttet min allerede for lange forhold med spillet da jeg rundet historiedelen til CoD:MW3.
Trenger ikke å være sjalusi heller, det er bare et dårlig produkt slik jeg har forstått det. Er ikke så inn i alle disse spillene, men BF2 hadde jeg en stor kjærlighet til før og jeg forstår ikke hvorfor CoD sin multiplayer er mer pop enn det, CoD var kjedelig i forhold, Halo sin MP og for all del SP hører jeg også er bedre på flere måter.
Sjalusi er jo litt å ta i siden jeg ikke er med på å produsere noen av titlene. Det du kan si er at jeg er lei. Dritt lei av at Call of Duty år etter år skal selge mer enn andre titler som jobber i årevis for gi fansen noe nytt. CoD er kongen til tross for de samme grunn-elementene og få nye ting. Hvorfor?
Alle vet at Black Ops 2 kommer igjen til å sette nye salgs-rekorder. Hvorfor? Er ikke folk lei av det samme år etter år? Nei.
CoD har okkupert gaming-tronen i flere år nå og MW3 var helt "ok". Jeg ble drittlei etter noen måneder. Hva er det som skal til for å få samme suksess?
FIFA er like mainstream og appelerer absolutt til "ikke gamere" men får sjelden annet en skryt (ufortjent forresten) for det.
Og det er nok langt flere gamere som spiller CoD enn BF3 f.eks. CoD har nesten blitt en sport og det kompetitive markedet er blitt enormt. Treyarch har til og med lagt alt tilrette for kompetitiv spilling OG for de som skal kommentere og se på kampene. ( I BO2 som kommer i november i år).
Det at folk misliker de mange utgivelsene kan jeg til dels skjønne.
Men det er storsett de som misliker CoD som klager på dette, ikke de som er fan.
Slik du har forstått det? Er vel greit å vite hva du snakker om når skal diskutere saklig om dette?
CoD er på ingen måte noe dårlig produkt, problemet er at det er ett voldsomt fokus på å få kills og være god. Og når folk ikke får til dette og dør av alt mulig så blir spillet plutselig dårlig.
Spillene har ett ekstremt høyt intensivitets nivå, noe som gjør spillere som ikke får det til, utrolig frustrerte.
Når det er sagt så er spillene som regel litt vel overkill og det er helt klart ting som må endres og/eller forbedres i hver tittel.
Men slik er alle spill. BF3 på konsoll f.eks var jo en katastrofe i starten og er fortsatt ikke i nærheten av PC versjonen.
Og når man ikke har mulighet for å lage private lobbyer så kan man heller ikke spille kompetitivt. Snakk om "ikke gamere".
BF2 var ett fantastisk spill, det er sant. Men det er ikke rart at det er mange som foretrekker nærmest perfekt fysikk motor og fast paced gun vs gun action.
Jeg liker begge deler men synes fortsatt CoD er det aller morsomste.
(Innlegget ble redigert 01.09.12 18:06)
Fordi de funker og det er det folk vil ha! Det er jo utrolig naturlig og akkurat den måten man klarer å holde en suksess gående år etter år. Beholde det som er signaturen og folk liker og legge til nye og spennende ting. Dette gjelder jo i stortsett alt i verden.
Og se på BF3, hva er nytt fra BFBC2. Eller Halo 4 kontra 3? Nye maps, nye våpen, ny grafikk, nye kjøretøy/killstreaks.. Akkurat som CoD.
Dessuten har BF enorme maps og flere muligheter, noe som gjør at spillet naturlig nok varer lengre. Samme kan også sies om Halo, dog ikke i samme skala. Det har ingenting å si om spillet er bedre eller ikke det.
Er vel mer det spillverdenens smurfer vil ha. I forbindelse med COD (og dets like), så kunne vi like gjerne snakket om gruppepsykologi som spill, for ved en hver lansering ender det med en pr-katastrofe gjennom brukerne som ytrer seg på nett. Suggesjonen er massiv. COD har solgt forholdsmessig like mye (prosentvis, med en liten økning de senere utgivelser) i forhold til antallet eiere av de forskjellige platformene.
Ved å utrykke at det er det "folk vil ha", så legger man egentlig lista der ipad-spill har lagt den: Simpelt og likt = det folk vil ha. Noe som peker i retning av at jo enklere det er å spille, jo flere vil kjøpe/spille spillet. Den helhetlige kvaliteten vil ha mindre å si pga mestringsfølelsen (som enkelte studier har pekt på kan være grunnen til at så mange spiller WOW - du går opp i level selv om du suger i spillet, det finnes fremdrift), noe som veldig mange spillutviklere har spekulert i den siste generasjonen. Noe som igjen har gjort hårsåre pc-spillere "gale" rundt om på nettet. Det ser ikke ut som om det har skjedd en "konsollisering" (verdens teiteste ord) av spill, men at spillene generelt har blitt langt, langt enklere å mestre. Sleng på et par eksplosjoner og en pupp her og der, og du har alle unge gutters drøm. På mange måter kan man beskylde COD for å være sterkt delaktig i rasering av spillindustrien med sine samlebåndsutgivelser.
COD har blitt sin egen klone, og har bidratt til at spillverdenen ser mye gråere ut (både i forhold til fargepaletten og generelt).
Så, man kan sitte der som svoren COD-elsker å slå seg på brystet over at "jeg spiller verdens mestselgende spill", men når bunnen faller ut av selskaper som Activision og EA så sitter man der med både kjønnshår og skjegget i postkassen. Det er vel da man blir nødt til å tenke over hvordan man forsvarte ødeleggelsen av sin egen hobby ved å være mer kortstynt enn Mr. Magoo.
Så, kanskje noen kan diskutere Halo 4 nå?
(Bruk av sarkasme, ironi og digresjoner kan forekomme i innlegget ovenfor. Dette for å sette ting på spissen, samtidig som man provoserer hårsåre COD-spillere)
Jeg har forstått det slik fordi de fleste jeg kommer borti av ikke hardcore gamer kolleger og andre personer som skal fortelle meg om deres "gamer liv" når de får vite jeg er geek nesten alltid nevner CoD, og overraskende nok går det mye i MP. Ser vi på salgstallene så er jeg også overbevist om at det appelerer enormt til "ikke gamere". Det er FPS verdenens WoW, kjekt for hardcore gamere, men også enormt populært blandt casual gamere.
Så klart men sånn er alle spill. At det er populært blandt casual gamere er bare bra det. Men av en eller annen grunn så skal det få pes pga det..
Merkelig når det er ett av de største comp spillene.