Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

The Elder Scrolls Online

NYTT TEMA
jontrygve
jontrygveInnlegg: 17799
04.05.12 16:24

Jepp, det er på vei. Jeg har spilt TES-serien siden Daggerfall og digger serien, men dette høres ut som en klone av WoW, så jeg kommer nok aldri til å røre det.

Teaser.

(Innlegget ble redigert 04.05.12 16:24)

Underboob
UnderboobInnlegg: 1873
04.05.12 17:56
jontrygve: Jepp, det er på vei. Jeg har spilt TES-serien siden Daggerfall og digger serien, men dette høres ut som en klone av WoW, så jeg kommer nok aldri til å røre det. Teaser.

Vi vet jo INGENTING! Klone av WoW? Detta kan sikkert bli kult :)

Jeg kommer nok sikkert ikke til å kjøpe det jeg heller, men det er mest fordi jeg ikke har PC nok til det. :) 

gladlaxen
gladlaxenInnlegg: 28
04.05.12 21:08

Dette er ikke klone av WoW, du har ikke peiling på hva du prater om :P.  "Alt" er klone av WoW hvis du skal sammenlikne andre MMORPG's med den suksessen WoW har hatt. Det har blitt en slags "mal" for andre MMORPGs, fordi det har hatt en så enorm påvirkning på hele sjangeren generelt.

Eneste de har til felles er at begge er MMORPG, og spiller på samme fantasy-genre.

Mange henter/låner/stjeler(?) elementer fra hverandre i den sjangeren, men dette er et helt annet SPILL. En helt særegen, dyp og kompleks lore, som legger grunnlaget for et potensielt gigant MMO.

Tre fraksjoner, ni raser , hele Tamriel å boltre seg i. Fantastisk!

Underboob: Det er en stund til det kommer, begynn å legg av penger nå, så vips har du kanskje et nytt råskinn av en pc i slutten av 2013?!

Tipper det ikke kommer før tredje eller fjerde kvartal 2013.

PS: slutta forøvrig med WoW sensommern 2011, da jeg hørte at det skulle bli panda-expansion, så jeg ikke poenget med å fortsette.

(Innlegget ble redigert 04.05.12 21:13)

WhySoSerious
WhySoSeriousInnlegg: 10910
05.05.12 00:52
gladlaxen: Dette er ikke klone av WoW, du har ikke peiling på hva du prater om :P.  "Alt" er klone av WoW hvis du skal sammenlikne andre MMORPG's med den suksessen WoW har hatt. Det har blitt en slags "mal" for andre MMORPGs, fordi det har hatt en så enorm påvirkning på hele sjangeren generelt.

Er litt redd for at de går for full fart inn i MMO verden. Bildene jeg har sett så langt tyder i lang vei på at grafikken blir uspiselig i forhold til vanlig Elder Scrolls og i tillegg skal de har combat bar systemet som er så kjent for oss MMO spillere.

Tror TES sjela forsvinner og det bare blir en generisk MMO som jeg mister interessen i før det i det hele tatt rekker å komme ut. Skikkelig pessismist til MMO-er etter at ingen klare å fange interessen min lenger enn en måned omgangen lenger.

cauIdron
cauIdronInnlegg: 4634
05.05.12 01:00

WoW har dessverre ødelagt MMO. Førte utviklingen i helt feil retning og gjorde det så mainstream at nesten utelukkende alle spill etterpå har prøvd å kopiere det eller vært nisjespill som har dødd ut pga. WoW har korruptert dagens MMO-spillere. Det eneste som vekker et ørlite håp med Elder Scrolls Online er at blant annet Matt Firor som var involvert i et av tidenes beste mmo (i hvert fall hva pvp angår) DAoC er med å utvikle det og lovnader om 3 factions. Gidder uansett ikke bygge opp noen forventninger. 

(Innlegget ble redigert 05.05.12 01:03)

jontrygve
jontrygveInnlegg: 17799
gladlaxen
gladlaxenInnlegg: 28
06.05.12 00:19

Jeg legger meg litt bakpå, og toner ned entusiasmen et par hakk. Venter til etter E3 for å danne meg et inntrykk som jeg kan dømme lettere.

edit: skrev et lengere innlegg i dette innlegget, men det ble borte når jeg postet det, og bare det over ble stående igjen....surt. Uansett, er enig med både WhySoSerious og Cauldron :)

(Innlegget ble redigert 06.05.12 00:21)

OleDidrik
OleDidrikInnlegg: 3576
07.05.12 23:45

Håper virkelig at mac'en min klarer å kjøre det. Da blir det definitivt et par dårlige eksamensresultater på meg i 2013.

Viconcre
ViconcreInnlegg: 1425
20.02.13 02:39

Kommer dette til PS3?

Antiteist
AntiteistInnlegg: 4097
20.02.13 14:32
Viconcre: Kommer dette til PS3?

Nei

Wizzard
WizzardInnlegg: 19402
28.11.13 20:08

Jeg venter fortsatt i spenning på dette:) Feilen blir om folk blander dette med skyrim. Skyrim følelsen får du kun med skyrim. Denne vil ikke være i nærheten når det kommer til grafikk men det som jeg er spent på er om handlingen , historien og ikke minst konseptet , om dette holder til å konkurere mot andre mmorpg spill. Er også spent på sammensetningen av musikken.

Blir det en wow klone er jeg redd det blir en kortvarig seanse, men av det jeg har lest til nå virker det iallefall lovende.

(Innlegget ble redigert 28.11.13 20:08)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg