Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tanker om Xbox Infinity

NYTT TEMA
TheAvenger
TheAvengerInnlegg: 380
17.05.13 17:47

Dette blir trolig navnet på den nye Xboxen, men jeg lurer på hva dere tror og ønsker skal  bli avslørt 21 mai.

Mitt ønske er at Infinity skal avsløre et samarbeid med oculus rift hvor de blander teknologien med den nye Kinect. Jeg ville tro at dette hadde vært en helt ny måte å spille på, og som ville fått infinity til å selge bare på nysgjerrighet slik som Wii gjorde denne generasjonen. Hvor de solgte hauger av konsoller men lite spille. 

Jeg tviler jo sterkt på at et slikt samarbeid vil bli offentliggjort, men hva tenker dere om dette faktisk ble presentert? Hva om de fikk denne teknologien til å bli PC og infinity only? Personlig har jeg tro på at en slik avsløring hadde fått folk til å gå bananas, men tragisk nok så frykter jeg at denne generasjonen kun i hovedsak blir en forbedring av noe vi alt har. Bedre grafikk, større muligheter i spill, men hvordan vi spiller spillene på frykter jeg i hovedsak vil være likt i den neste generasjonen også.

Yxeflens
YxeflensInnlegg: 7103
17.05.13 17:51

De fleste ønsker ikke masse dilldall, men noe å spille spill på. Jo mer som puttes inn, og jo mer som må kjøpes utenom, jo mindre får jeg lyst på neste gens konsoller.

TheAvenger
17.05.13 18:55

Det blir jo som med kinect dette. VIl du ikke bruke det, så driter du i det, men jeg er rimelig overbevist om at om microsoft satser stort på Rift, vil dette få ekstremt mye oppmerksomhet i media, slik Wii fikk for sin "nyvinning". Det var jo stadig vekk på nyhetene om familier og gamlehjem og sykehjem og hva pokker som gikk til innkjøp av en Wii. Alle hadde jo plutselig hørt om Wii, men PS3 og 360 hadde ikke folk flest hørt om overhodet. Herre moses, selv svigermor endte opp med å kjøpe en Wii. Jeg ble rimelig sjokkert den dagen det plutselig stod en Wii i stua hos svigermor!

kimkong_8
kimkong_8Innlegg: 16515
20.05.13 09:48

Håper de lager en maskin som kun har fokus på spill og funksjonalitet og raskt menysystem.

Håper også de holder alt av sosiale medier, Netflix, HBO osv unna.

Oculus rift tror jeg er en del år unna og håper de holder den langt unna også.

Meeeeen mine ønsker går nok ikke i oppfyllelse :(

Fygaren
FygarenInnlegg: 56420
20.05.13 09:55
kimkong_8: Håper også de holder alt av sosiale medier, Netflix, HBO osv unna.

Det ville ikke vært klokt av dem. Applikasjoner for å bruke den som mediasenter er et must, og de vil tape mye penger på å kutte slik funksjonalitet. Som du sier, ønskene dine går nok ikke i oppfyllelse :-)

kimkong_8
20.05.13 10:01
Fygaren: Det ville ikke vært klokt av dem. Applikasjoner for å bruke den som mediasenter er et must, og de vil tape mye penger på å kutte slik funksjonalitet. Som du sier, ønskene dine går nok ikke i oppfyllelse :-)

Hehe ja jeg er klar over at det jeg ønsker aldri kommer til å skje :(
Men det er lov å ha drømmer :D

TheAvenger
20.05.13 18:20

Vi får se, men jeg håper og tror litt på at vi om 5 år kan sitte med en rift og kinect 2 hvor innlevelsene i spillene vil være noe helt uten om det vanlige.

Jeg tenker at nyskaping på hvordan vi spiller spill er bra, og ikke minst nødvendig. Rift ser ut for meg til å ha den teknologien som trengs til å faktisk gjøre om måten vi ønsker å spille, og ikke minst oppleve spill på.

Jeg håper for guds skyld at dette ikke bare skal bli en greie PCspillere bruker, hvor ingen utviklere tilpasser bruken, men at dette kun blir gjort av ildsjeler og hackere..  Da vil denne rift møte en snarlig død.

TheAvenger
20.05.13 18:22
kimkong_8: Hehe ja jeg er klar over at det jeg ønsker aldri kommer til å skje :(Men det er lov å ha drømmer :D

Hva er egentlgi problemet med at et produkt kan flere ting enn du ønsker å bruke det til? Altså, om bilen min kunne fly, men jeg kun skulle kjøre med den, så hadde jeg ikke sett på det som et problem. Bare en fuksjon jeg ikke kom til å bruke. Dog et problem om jeg må betale store summer for denne fuksjonen jeg ikke tenker å bruke..

kimkong_8
20.05.13 21:19
TheAvenger: Hva er egentlgi problemet med at et produkt kan flere ting enn du ønsker å bruke det til? Altså, om bilen min kunne fly, men jeg kun skulle kjøre med den, så hadde jeg ikke sett på det som et problem. Bare en fuksjon jeg ikke kom til å bruke. Dog et problem om jeg må betale store summer for denne fuksjonen jeg ikke tenker å bruke..

*Jo mer teknologi man putter inn i en konsoll, jo mer er det som kan gå feil og kommer til å gå feil.

*At de bruker tid på andre ting er heller ikke til fordel for det jeg ønsker.

*Med alt dette andre som skal inn i konsollen, det gjør konsollen tregere, varmere osv. 

*Konsollen blir dyrere for hver ting de putter inn. 

Altså jeg kommer ikke til å ha noe problem med alt tullballet de putter inn men i mine drømmer hadde de gitt beng i "gjøre alle fornøyde" mentaliteten og laget en 100% gaming konsoll.

kimkong_8
21.05.13 07:15

Når starter det idag?

Lalapalala
LalapalalaInnlegg: 4875
21.05.13 12:43
kimkong_8: Når starter det idag?

Starter om 6 timer i følge countdown klokka.

kimkong_8
21.05.13 13:54
Lalapalala: Starter om 6 timer i følge countdown klokka.

Okai takk :)

megapixsel
megapixselInnlegg: 18144
21.05.13 18:59
kimkong_8: Okai takk :)
kimkong_8
21.05.13 19:07
megapixsel: Her er link btw. Starter nå.

Ser på xboxen, mest stabilt der. Ellers takk :)

Lalapalala

Skal tydeligvis hete Xbox One

megapixsel
kimkong_8: Ser på xboxen, mest stabilt der.

Aaah, visste ikke at det gikk ann. Noen som vet hvor lenge det kommer til å vare? 

(Innlegget ble redigert 21.05.13 19:08)

kimkong_8
21.05.13 19:08

XBOX ONE er navnet. Ser brukbart kul ut :)

LSP-4445
LSP-4445Innlegg: 1025
21.05.13 19:09

Xbox One :)

megapixsel
21.05.13 19:10

Ser kul ut. Liker kontrollen også. 

megapixsel
21.05.13 19:11
LSP-4445: Xbox One :)

Var dette et svar til meg? 

kimkong_8
21.05.13 19:11
megapixsel: Ser kul ut. Liker kontrollen også.

E9

Arshavenal
ArshavenalInnlegg: 12359
21.05.13 19:15

Får ikke sett dette, men om noen lager et lite review kort oppsummert etterpå er jeg svært takknemlig.

xytheon
xytheonInnlegg: 17309

Den Skype-samtalen var passe klein.

Kero79
Kero79Innlegg: 3469

Om jeg kjøper den neste "x-boksen" foran en playstation så er det først å fremst fordi jeg liker kontrollene bedre.

Men eneste spillet jeg spiller på x-boksen nå er fifa serien så er ikke sikkert jeg gidder å bry meg.

kimkong_8
21.05.13 19:19

Mye badass funksjoner... hvis man er engelsk/amerikansk.

MEN vi kommer nok MAKS til å bruke 5% av maskina.. MAKS..

Akkurat som PS4, bare piss jeg aldri kommer til å bruker.

Amused99
Amused99Innlegg: 22762
21.05.13 19:20

Mye som ser bra ut her. Samtidig, ser ikke ut til at spill står i sentrum her. Så blir jo spørsmålet om de klarer å holde alle ballene i luften. 

Dernest, vil man klare å integrere disse funksjonene like godt over hele verden?

Lalapalala
21.05.13 19:22

Virker som om det er en konsoll mest for de som er veldig late eller har alzheimers. Men for all del....kult nok.

Yxeflens
21.05.13 19:23
kimkong_8: Mye badass funksjoner... hvis man er engelsk/amerikansk. MEN vi kommer nok MAKS til å bruke 5% av maskina.. MAKS..

Vi kommer til å lide av mangel på innhold på video og tv-siden, i alle fall. Det har vi alltid gjort, og det er andre leverandører som sitter på rettighetene her på berget.

Får se om de kommer til spillene snart. Tv, Kinect osv er ikke grunnen til at jeg sitter her og ser.

kimkong_8
21.05.13 19:25
Yxeflens: Kinect osv er ikke grunnen til at jeg sitter her og ser.

Enig. Men må man ha kinect?

Yxeflens
21.05.13 19:28
kimkong_8: Enig. Men må man ha kinect?

Vet ikke, men det virker som om den er en del av selve maskinen. Det er vel bare rart om vi ikke kan slå den av. Kan liksom ikke helt se for meg at Kinect vil bli veldig viktig for spillopplevelsen denne gangen heller. Svært få spill utnyttet mulighetene sist.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg