Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Planetary Annihilation

NYTT TEMA
Kulumuli
KulumuliInnlegg: 3550
02.07.13 16:04

Et nytt RTS under utvikling som ser lovende ut. Noe a la Supreme Commander og Total annihilation, bare at man kan ekspandere til andre planeter.

Det er jo et kickstarter-opplegg der man kan være med å finansiere, og så får man tilgang til pre-alfa versjonen og får tilgang til oppdateringer.

Husk: det man ser her er jo et tidlig stadium i utviklingen, så ikke vær altfor kritisk til design og gameplay:

http://www.youtube.com/watch?v=V25Tj7eawnA

Selv har jeg ikke signet opp, men gjør det kanskje snart. Dette ser lovende ut.

Og som introen viser, man kan faktisk bruke asteroider til å utslette motstanderen.

Kulumuli
07.07.13 14:53

Har folk glemt Total Annihilation, Dune, Red Alert 1,2,3 og Supreme Commander?

Jeg synes fortsatt at Supreme Commander: forged Alliance er det beste RTS jeg vet om. Eneste negative er at spillet savner humoren i Red alert-serien.

Skaumannen
SkaumannenInnlegg: 6278
08.07.13 12:16
Kulumuli: Har folk glemt Total Annihilation, Dune, Red Alert 1,2,3 og Supreme Commander?

Nei selvsagt ikke...dette er tidenes beste RTS spill.

Fikk låne en kopi av Supreme Commander og TA av en rørlegger kollega for mange år siden.Så kjøpte jeg egene versjoner 1 uke etterpå.

Måtte kjøpe via en eller annen utenlansk nettbutikk jeg ikke husker navnet på, men det hender jeg spiller fortsatt.

Dette nye spillet ser da aldelses rått ut...

GrevMcJern
GrevMcJernInnlegg: 1757
08.07.13 14:09

Ser interessant ut. Jeg har elsket RTS sjangeren flere år og er alltid klar for noe nytt, bare synd at det er få virkelige gode RTS spill.

Kulumuli
08.07.13 14:22

Videoen jeg linket til er jo fra en person som stadig gir oppdateringer om nye ting, og de har allerede prøvd seg på online matcher. Kan være greit å lagre kanalen hans hvis man vil ha oppdateringer.

det ferdige spillet er ment å komme ut i desember, og da ser det helt sikkert bedre ut enn det gjør i dag.

Det vises ikke ofte i videoene, men man skal kunne skyte opp ingeniører/commandere til andre planeter for å utvide økonomi og dirigere asteroider. har også sett en unit cannon som kan skyte ivei flere enheter over lengre avstander samtidig. vil tro det kommer flere enheter og supervåpen etter hvert.

Kulumuli
28.07.13 07:06

Har spilt PA nå. Noen issues, men det var morsomt. Hadde litt problemer med at units kunne sette seg fast i hverandre. Særlig o store Commander hadde problemer med å bevege seg blant tett anliggende strukturer.  

Zoom- funksjonen trengte litt tilvenning, og det hendte at spillet nå og da zoomet ut til hele solsystemet.

De tre AI'ene jeg spilte mot så ut til å foretrekke bombere, så det ble mye AA-batterier. Jeg har sett noen online kamper, og da kan man bruke hele spekteret av våpen til fulle.

Fordi det er hele planeter og ikke brett, kan man ikke forsvare et hjørne. Fienden kan komme fra alle kanter.

Økonomien ser ut til å være godt lagt opp, som i Supreme Commander. Det er lett å få en økonomisk kræsj hvis man ikke holder øye med mass og Power.

Som nevnt i DENNE videoen er nukes nå implementert. Jeg prøvde dette, men det var noen issues her. For det første var det uendelig med nukes jeg hadde, og aiming var litt trøblete.

Man kan nå lage egne planeter og sette opp games online. Jeg så etter muligheten til å fly til andre planeter, men det ser ikke ut til at dette er implementert ennå.

Men, som sagt, PA er spillbart nå, og jeg tror jeg skal gjøre meg mer dus med spillet før jeg går for en online match.

Skaumannen
28.07.13 12:16
Kulumuli: Har spilt PA nå. Noen issues, men det var morsomt. Hadde litt problemer med at units kunne sette seg fast i hverandre. Særlig o store Commander hadde problemer med å bevege seg blant tett anliggende strukturer.
Zoom- funksjonen trengte litt tilvenning, og det hendte at spillet nå og da zoomet ut til hele solsystemet.
De tre AI'ene jeg spilte mot så ut til å foretrekke bombere, så det ble mye AA-batterier. Jeg har sett noen online kamper, og da kan man bruke hele spekteret av våpen til fulle.
Fordi det er hele planeter og ikke brett, kan man ikke forsvare et hjørne. Fienden kan komme fra alle kanter.
Økonomien ser ut til å være godt lagt opp, som i Supreme Commander. Det er lett å få en økonomisk kræsj hvis man ikke holder øye med mass og Power.
Som nevnt i DENNE videoen er nukes nå implementert. Jeg prøvde dette, men det var noen issues her. For det første var det uendelig med nukes jeg hadde, og aiming var litt trøblete.
Man kan nå lage egne planeter og sette opp games online. Jeg så etter muligheten til å fly til andre planeter, men det ser ikke ut til at dette er implementert ennå.
Men, som sagt, PA er spillbart nå, og jeg tror jeg skal gjøre meg mer dus med spillet før jeg går for en online match.

Hei

Jeg har fulgt litt med på dette spillets utvikling, men jeg lurer på om du vet hvor det kan lastes ned, og om det koster penger?

Jeg vil ha en lovlig versjon for øvrig;)

Kulumuli
28.07.13 13:33
Skaumannen: Hei
Jeg har fulgt litt med på dette spillets utvikling, men jeg lurer på om du vet hvor det kan lastes ned, og om det koster penger?
Jeg vil ha en lovlig versjon for øvrig;)

Det koster 510kr på Steam.Det er ikke billig, men så er det fordi det gåt til utviklingen av spillet. Man kan bli med nå på alpha eller man kan vente til enden av året når det blir ferdig. Dette er jo ikke ulivlig den versjonen jeg har, men med min purchase sa bidrar jeg derimot til spillet. Hvis du ikke vil gjøre det på steam, kan du ta via ubernet.

Skaumannen
28.07.13 13:35
Kulumuli: Det koster 510kr på Steam.Det er ikke billig, men så er det fordi det gåt til utviklingen av spillet. Man kan bli med nå på alpha eller man kan vente til enden av året når det blir ferdig. Dette er jo ikke ulivlig den versjonen jeg har, men med min purchase sa bidrar jeg derimot til spillet. Hvis du ikke vil gjøre det på steam, kan du ta via ubernet

Er villig til å betale det for dette spillet, men vil jeg få tilgang til fullversjonen etter hvert som den kommer, uten å betale mere dersom jeg kjøper det på Steam nå?

(Innlegget ble redigert 28.07.13 13:36)

Kulumuli
28.07.13 14:05
Skaumannen: Er villig til å betale det for dette spillet, men vil jeg få tilgang til fullversjonen etter hvert som den kommer, uten å betale mere dersom jeg kjøper det på Steam nå?

Ja, det får du. Oss som har betalt får first Access til alt. Eneste når jeg skulle registrere meg, så kunne jeg ikke skrive inn e-mail adressen min, fordi leseren ville ikke godta @. Men det løste seg ved å registrere seg hos ubernet, og så ble den linket med steam.

Vi vil få first hands på beta også. Så det er ikke bare charity. Ellers ville få betalt.

Skaumannen
28.07.13 14:10
Kulumuli: Ja, det får du. Oss som har betalt får first Access til alt. Eneste når jeg skulle registrere meg, så kunne jeg ikke skrive inn e-mail adressen min, fordi leseren ville ikke godta @. Men det løste seg ved å registrere seg hos ubernet, og så ble den linket med steam.
Vi vil få first hands på beta også. Så det er ikke bare charity. Ellers ville få betalt.

Flott!

Da solgte de et eksemplar.Det er extra kult at de pengene vi betaler inn for dette går til å forbedre produktet, og samtidig vil jeg gi en stor dose kudus til utvikler for å ha tatt tak i dette konseptet og gitt oss Supreme Commander og T.A fans en verdig oppfølger til de gamle spillene som fasinerte så mange.

For Supreme Commander 2 er katastrofalt elendig og nedummet, P.A er det steget som jeg forventet SC 2 skulle være, men der bommet jeg totalt...

Nå skal det kjøpes!

Kulumuli
28.07.13 14:18

Har vært med i 2 online matcher nå. Første gangen var det noe trøbbel med mye lag, andre gangen ble jeg utslettet!

Ellers er det jo FAQ'en:

http://www.uberent.com/pa/faq/

Kulumuli
28.07.13 14:25
Skaumannen: Flott!
Da solgte de et eksemplar.Det er extra kult at de pengene vi betaler inn for dette går til å forbedre produktet, og samtidig vil jeg gi en stor dose kudus til utvikler for å ha tatt tak i dette konseptet og gitt oss Supreme Commander og T.A fans en verdig oppfølger til de gamle spillene som fasinerte så mange.
For Supreme Commander 2 er katastrofalt elendig og nedummet, P.A er det steget som jeg forventet SC 2 skulle være, men der bommet jeg totalt...
Nå skal det kjøpes!

Enig. SupCom FA er jo fortsatt king of the hill for meg. Har SC2, men gidder ikke å spille det lenger. Har ikke spilt TA, men for meg er SupCom FA det beste RTS jeg har spilt. For humor synes jeg det er verdt å gi RA2 litt credit. Spillermessig er SupCom FA det beste til nå synes jeg. 

Skaumannen
28.07.13 14:48
Kulumuli: Enig. SupCom FA er jo fortsatt king of the hill for meg. Har SC2, men gidder ikke å spille det lenger. Har ikke spilt TA, men for meg er SupCom FA det beste RTS jeg har spilt. For humor synes jeg det er verdt å gi RA2 litt credit. Spillermessig er SupCom FA det beste til nå synes jeg.

Har nå kjøpt det, men sliter med som deg med å skrive @ når jeg skal registrere email hos Ubernet...

Damn it...what to do!

Edit:Logget meg inn et annet sted og laget konto der,alså logg inn driekte på Ubernet, fremfor via Steam.

Da gikk det

(Innlegget ble redigert 28.07.13 14:55)

Kulumuli
28.07.13 14:53
Skaumannen: Har nå kjøpt det, men sliter med som deg med å skrive @ når jeg skal registrere email hos Ubernet...
Damn it...what to do!

samme med meg. Men gå inn på Ubernet først og registrer deg der. Så Funker det på steam. Je plundra en del med det selv, og det var løsningen for meg.

Skaumannen
28.07.13 14:55
Kulumuli: samme med meg. Men gå inn på Ubernet først og registrer deg der. Så Funker det på steam. Je plundra en del med det selv, og det var løsningen for meg.

Haha

Fant det AKKURAT ut i dette minutt!

Men takk likevel;)

Kulumuli
28.07.13 14:58

Jeg var inne i 2v2v2 game her som jeg hosta. Jeg tror man deler units også! Have fun! :)))))

Skaumannen
28.07.13 16:04
Kulumuli: Jeg var inne i 2v2v2 game her som jeg hosta. Jeg tror man deler units også! Have fun! :)))))

Er det ikke en singleplayer del, slik som i SupCom?

Er det kun mulig å spille mot andre på nett?

Virker slik, for single player er grået ut og tydeligvis ikke tilgjengelig enda.

Greide å starte et spill mot tre andre AI, men aner faktisk ikke om disse er computerstyrte eller ikke.Men 5 min uti spillet ville ikke byggenhetene mine gjøre noe som helst, de sto bare å så dumme ut.

Forsøkte å starte et nytt spill, men da kræsjer det gitt.

Er nok litt mye bugs enda antagelig.

(Innlegget ble redigert 28.07.13 16:05)

Kulumuli
28.07.13 17:07

Er litt buggy enda. Men hvis det står Ai1, 2 osv, så er det computer. er det noen lengre navn, så er det andre spillere. Jeg har id Kakamabaka.

Skaumannen
28.07.13 17:40
Kulumuli: Jeg har id Kakamabaka.

Jeg har "beerlover"

Skal kikke etter deg når jeg er der inne:)

Jeg har oppdaget hva som forårsaker at spillet tilsynelatene går, men at enheter ikke vil flytte seg eller at du ikke får bygget noe.

Jeg trykka på - for å redusere gamespeed, og fikk da opp en meny tilsvarene når man skal spole en video.Da er det noe som skjer, slik at spillet ikke virker etterpå.Dette har skjedd 2 ganger nå, uansett hva jeg trykker på/gjør.

Noe å rapportere inn kanskje?

(Innlegget ble redigert 28.07.13 17:42)

Kulumuli
28.07.13 17:48
Skaumannen: Jeg trykka på - for å redusere gamespeed, og fikk da opp en meny tilsvarene når man skal spole en video.Da er det noe som skjer, slik at spillet ikke virker etterpå.Dette har skjedd 2 ganger nå, uansett hva jeg trykker på/gjør.
Noe å rapportere inn kanskje?

Bare å rapportere. en annen ting er at enheter ikk kan gå over vrak av andre enheter. AA-tårnene mine skjøt ned drøssevis med fly, men vrakene gjør at mine landtropper setter seg fast i dem.

Skaumannen
28.07.13 17:52
Kulumuli: AA-tårnene mine skjøt ned drøssevis med fly, men vrakene gjør at mine landtropper setter seg fast i dem.

Har nå spilt to kjappe omganger mot dataen, og den sender kun bombefly mot meg.

Her er det MYE å tak tak i, AI oppførsel, enheter som setter seg fast, gamespeed som ikke lar seg justere og effektivt stopper omgangen, etc etc.

Hvis de evner å rydde opp i barnesykdommene, og gi grafikken en liten puss, har dette stort potensiale.

Men vi viste at vi kjøpte et uferdig produkt, så jeg skal ikke klage.

Kulumuli
28.07.13 17:59
Skaumannen: Men vi viste at vi kjøpte et uferdig produkt, så jeg skal ikke klage.

Det er jo pre-alpha! :)

Før var AI'en ubrukelig. Nå lager de i alle fall fly. Så det kommer litt etter litt.

Skaumannen
28.07.13 18:03
Kulumuli: Det er jo pre-alpha! :)
Før var AI'en ubrukelig. Nå lager de i alle fall fly. Så det kommer litt etter litt.

Hehe, ja da skjer det noe da.

Har lagt inn en request om å fikse den gamespeed problematikken på forumet til ubernet..

Dette spillet kan bli det neste store, dersom de tar seg av problemene, fikser opp grafikken litt, og gir oss muligheter som å spille kjempematcher om hele sosystem, eller kanskje galakser.Da ser jeg ingen tilsvarene spill som kan måle seg med det fakta at reise mellom planeter faktisk er...sømløst.DET er fett det!

(Innlegget ble redigert 28.07.13 18:05)

Skaumannen
30.07.13 20:10
Kulumuli: AA-tårnene mine skjøt ned drøssevis med fly, men vrakene gjør at mine landtropper setter seg fast i dem.

Arg...samme her.

Lurer litt på å komme med et forslag til utvikler om å fjerne hele vrakgodsproblematikken ved å la enhetene bli pulverisert i fks 90% av tilfellene slik at ikke hele basen ser ut som et bilopphuggeri!

Dette var jo irriterene også i Supreme Commander, selv om enhetene dine ikke satt seg fast i dem, så traff flyvrak bla skjoldgeneratorer og ødela dem, mens de motsto bomber...

Så, hvordan kan flyvraket komme igjennom skjoldet, mens bomber preller av?

Greit med den realistiske biten om at det blir et vrak når en enhet blir ødelagt, men det blir hundrevis av vrak overalt.

Det som var maks hat var når luftbaserte experimental units ble ødelagt rett over hjertet av basen din, også fikk man hele det tunge vraket midt i fleisen!

I mange tilfeller gjorde det mer skade en selve enhetens våpen..

EDIT:Ang gamespeed problemet, så er ikke dette gamespeed, det er en spole-tilbake funksjon akkurat som på en Bluray.For å komme utav dette moduset, trykker man iflg forumfolket på Ubernet på knappen "X"

(Innlegget ble redigert 30.07.13 20:16)

Kulumuli
01.08.13 17:53
Skaumannen: Dette var jo irriterene også i Supreme Commander, selv om enhetene dine ikke satt seg fast i dem, så traff flyvrak bla skjoldgeneratorer og ødela dem, mens de motsto bomber...

I Supreme Commander er jo vrak en god kilde til masse. Uansett burde det være mulig å sende ingeniør-enheter på patrulje, der de automatisk rensker opp alle vrak og tilfører massen til økonomien.

For øvrig fant jeg ut at interceptors var mye mer effektive enn AA-tårn. Det er foreløpig bare 'tech-1' AA-tårn etter hva jeg kan se.

Det var veldig mye bra i Supreme Commander, særlig i Forged Alliance.

Savner litt 'sandbox-mode', der man kan bygge seg opp alene og bli kjent med enhetene.

Skaumannen
01.08.13 18:25
Kulumuli: I Supreme Commander er jo vrak en god kilde til masse. Uansett burde det være mulig å sende ingeniør-enheter på patrulje, der de automatisk rensker opp alle vrak og tilfører massen til økonomien.
For øvrig fant jeg ut at interceptors var mye mer effektive enn AA-tårn. Det er foreløpig bare 'tech-1' AA-tårn etter hva jeg kan se.
Det var veldig mye bra i Supreme Commander, særlig i Forged Alliance.
Savner litt 'sandbox-mode', der man kan bygge seg opp alene og bli kjent med enhetene.

Jepp, jeg la merke til det samme, kun "tec 1" tårn foreløpig.

De får jobben gjort, men det krever mange og det krever mye vedlikehold.Har til nå ikke greid å sette en engineer i patrolmode så den fikser skada bygninger eller samler opp vrak.Det kommer vel i en senere patch.

Ellers så er vel spillet, slik det nå ser ut, "oppbrukt" for min del.Gleder meg til det ferdige produktet, litt mere utfordringer og mye mer å bygge.

Fikk egentlig veldig lyst til å fyre Forged Alliance mens jeg venter på Beta versjonen!

Kulumuli
01.08.13 19:40
Skaumannen: Jepp, jeg la merke til det samme, kun "tec 1" tårn foreløpig.
De får jobben gjort, men det krever mange og det krever mye vedlikehold.Har til nå ikke greid å sette en engineer i patrolmode så den fikser skada bygninger eller samler opp vrak.Det kommer vel i en senere patch.
Ellers så er vel spillet, slik det nå ser ut, "oppbrukt" for min del.Gleder meg til det ferdige produktet, litt mere utfordringer og mye mer å bygge.
Fikk egentlig veldig lyst til å fyre Forged Alliance mens jeg venter på Beta versjonen!

Tenkte jeg skulle utforske litt til. Prøvde meg på en online match. Jeg ble mer forsvar, siden min allierte var mye mer vant enn meg, så jeg fokuserte på masse og energi. Funka egentlig ganske bra. Han storma våre motstandere hele tiden, mens jeg holdt øye med økonomien.

I dag er jo FA et bedre spill enn PA i praksis. Online i begge er veldig annerledes enn mot AI på begge. Mye mer 'land spam' online i både FA og PA enn mot AI. Det som er bra med PA er at online matches er mye mer tilgjengelig. Første gangen ble forbindelsen brutt, når jeg var på det vinnende laget, andre gangen ble jeg utslettet :)

Skaumannen
01.08.13 19:51
Kulumuli: Tenkte jeg skulle utforske litt til. Prøvde meg på en online match. Jeg ble mer forsvar, siden min allierte var mye mer vant enn meg, så jeg fokuserte på masse og energi. Funka egentlig ganske bra. Han storma våre motstandere hele tiden, mens jeg holdt øye med økonomien.
I dag er jo FA et bedre spill enn PA i praksis. Online i begge er veldig annerledes enn mot AI på begge. Mye mer 'land spam' online i både FA og PA enn mot AI. Det som er bra med PA er at online matches er mye mer tilgjengelig. Første gangen ble forbindelsen brutt, når jeg var på det vinnende laget, andre gangen ble jeg utslettet :)

Har tilnærmet 0 erfaring online med RTS overhodet.

Har ikke helt fristet, for min spillestil er bygg solid økonomi, forsvar og deretter angripe.

Online antar jeg at man blir rushet fra 2 minutter ut i spillet.Høres litt stress ut.

Kulumuli
01.08.13 21:04
Skaumannen: Har tilnærmet 0 erfaring online med RTS overhodet.
Har ikke helt fristet, for min spillestil er bygg solid økonomi, forsvar og deretter angripe.
Online antar jeg at man blir rushet fra 2 minutter ut i spillet.Høres litt stress ut.

Jeg var ikke helt håpløs, men jeg skjønner ikke hvordan man chatter ingame.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg