Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

***PS4 - Spilltråd***

NYTT TEMA
GimleSag
GimleSagInnlegg: 2028
23.09.13 12:36

29. November er datoen da vi får kose oss med en splitter ny konsoll fra PlayStation 4.
Det kan se ut som om dette vil bli den store vinneren. Har fortsatt til gode å høre om noen som skal ha Xbox One, men jeg tviler ikke på at det er mange, men etter hva jeg har lest på mine faste spillnettsider, så ser det ut som at PS4 "vinner" på samtlige punkter. Jeg er ingen fanboy, men velger det jeg tror er best. Selvsagt.

Men la oss ikke glemme kjernen i konsollkrigen. Det er selvsagt spillene. Uten spillene er det meningsløst å kjøpe en konsoll til 3500kr. Med mindre du vil ha en dyr bluray-spiller, med muligheter for surfing og...Netflix. Så tenkte vi kunne ha en tråd der vi diskuterer spillene.

- Hva synes du om lanseringsspillene til konsollen ?
- Er det noen du skal ha på Dag 1. ?
- Er de eksklusive spillene alene verdt ett innkjøp av konsollen ?
- Hvilke eksklusive Xbox-spill håper du vil finne veien til PS4 ?

Her er en liste over spill som kommer på lanseringsdagen :
(Spill med fet skrift er PS4-eksklusive)

Fysiske utgivelser: 

•Assassin's Creed IV: Black Flag (Ubisoft)
• Battlefield 4 (EA)
• Call of Duty: Ghosts (Activision)
Driveclub (SCE)
• FIFA 14 (EA)
Killzone: Shadow Fall (SCE)
• Knack (SCE)
• Just Dance 2014 (Ubisoft)
• LEGO Marvel Superheroes (Warner Bros.)
• Madden 25 (EA)
• NBA 2K14 (2K Games)
• NBA Live (EA)
• Need for Speed: Rivals (EA)
• Skylanders: Swap Force (Activision)
• Watch Dogs (Ubisoft)

Nedlastbare titler:

Basement Crawl
• Blacklight: Retribution
• Contrast
• Counterspy
• DC Universe Online
• Doki-Doki Universe
• Flower
• Hohokum
• Minecraft
• N++
• The Pinball Arcade
• Planetside 2
• Pool Nation Extreme
• ResoGun
• Super Motherload
• Tiny Brains
• War Thunder
• Warframe 

Kilde: GameReactor.no 

Kommende titler :
(Utvalgt av meg. De fleste kan sees her.)

Dying Light (2014)
Yakuza Ishin (TBA (22. Februar i Japan))
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain (TBA)
Mirror's Edge 2 (TBA)
The Order: 1886 (2014)
*Outlast (2014) 
Diablo 3 (2014)
Infamous: Second Son (2014)
*Hotline Miami 2: Wrong Number (2014) 
Thief 4 (2014)
The Walking Dead Season 2 (2013)

* = konsolleksklusiv

Kilde: Wikipedia.com 

GimleSag
23.09.13 12:50

Ble regelrett lyn forbanna når jeg så at Need for Speed: Rivals ikke har splitscreen. Jeg har lyst til å rive av meg håret. Kjøpe Most Wanted for ett/to år siden fordi jeg tenkte det var en selvfølge, men lette og lette uten håp. Fraværet av splitscreen i veldig mange spill for tiden er helt grusomt. Det samme gjelder det siste SSX-tricky spillet som kom for litt siden.

Uansett, så gleder jeg meg veldig til Knack, Fifa 14 Watch Dogs og Black Flag. Dette blir garantert de fire spillene jeg kommer til å skaffe meg så snart økonomien strekker til. 

Yakuza Ishin - Gta meets 19th century Japan. Ser faktisk litt lovendes ut. Ett spill som har fått min oppmerksomhet.
Er også mulig at jeg kommer til å plukke opp COD for første gang siden MW2. Men det er også mulig at jeg driter i det...
Likte Hotline Miami veldig godt, og musikken var rå, men spørs om det blir å kjøpe nr. 2 på PC. 
Har fortsatt til gode å spille noen Metal Gear-spill, og tror jeg venter litt med nummer 5. 
Er bare å håpe på en nyhet om Uncharted 4 i nærmeste fremtid. 

Gleder meg uansett sykt masse til PS4 ! Er veldig spent på den nye Dual-Shock, og har hørt veldig mye positivt om den. Liker at de ikke har gått for mye vekk fra slik den er i dag, da jeg er veldig fornøyd.
Har hatt veldig mange gode spillopplevelser med PS3, men er ganske sikker på at denne konsollen kommer til å skygge over det. 

freemasun
freemasunInnlegg: 3703
23.09.13 13:06

Blir heftig julegave til seg selv i år. Men akkurat nå er det veldig få lanseringstitler som frister, med Watch Dogs som et lite unntak.

Av annonserte neste-gen-titler venter jeg mest på Destiny, The Division, The Witcher, MGS og Final Fantasy. Straight shooters, sports- og bilspill har en del å bevise.

Gringorilla
GringorillaInnlegg: 12702
23.09.13 14:02
GimleSag: Yakuza Ishin - Gta meets 19th century Japan. Ser faktisk litt lovendes ut. Ett spill som har fått min oppmerksomhet.

Har du spilt de tidligere Yakuza-spillene? Er vel 3-4 av de på PS3. Anbefales (helst Yakuza 4 tror jeg), selv om de ikke når helt opp til GTA.

tooommm
tooommmInnlegg: 23340
23.09.13 15:04
GimleSag: - Er de eksklusive spillene alene verdt ett innkjøp av konsollen ?

Nei, men hadde vært det hvis Infamous: Second Son hadde vært en lanseringstittel. Eneste av lan.titlene som jeg synes ser lovende ut er Watch Dogs.

States09
States09Innlegg: 3531
23.09.13 15:20

Watch Dogs og Fifa 14 på release tenker jeg.

Selvfølgelig GTA V også når den tid kommer.

GimleSag
23.09.13 15:31
Gringorilla: Har du spilt de tidligere Yakuza-spillene? Er vel 3-4 av de på PS3. Anbefales (helst Yakuza 4 tror jeg), selv om de ikke når helt opp til GTA.

Tenkte ikke over at disse spillene hadde en sammenheng... Ble litt mye tekst.
Har aldri prøvd de nei, men vært nære til å skaffe meg det siste etter at Gamer.no anmeldte spillet (tror jeg).

GimleSag
23.09.13 15:33

Ingen som gleder seg til Black Flag ? Er evigheter siden det kom ett piratspill, og jeg undres over hvorfor det ikke lages flere. Nå vet jeg ikke i hvor stor grad dette blir ett piratspill, men å oppgradere skip og flåte er mer enn godt nok for meg ! Dessuten likte jeg Assassin's Creed 2 veldig godt, og er vel det eneste spillet fra serien som jeg har vært hekta på.

Yxeflens
YxeflensInnlegg: 7103
23.09.13 15:37
GimleSag: Ingen som gleder seg til Black Flag ?

Har bestilt det, men det er ikke nødvendigvis fordi det er et AC-spill. ACIII (PS+) var så kjedelig at jeg ikke spilte ferdig.

Jeg skal jakte hval.

Yxeflens
23.09.13 15:43
GimleSag: Uncharted 4

Setter en hundrelapp på at Naughty Dog annonserer et eller annet på VGA.

GimleSag
23.09.13 15:57
Yxeflens: Setter en hundrelapp på at Naughty Dog annonserer et eller annet på VGA.

Når er dette ?

Yxeflens
23.09.13 16:00
GimleSag: Når er dette ?

Desember, om jeg ikke husker feil. Har blitt en tradisjon av ND avslører nye spill der.

xytheon
xytheonInnlegg: 17242
03.10.13 02:28
Yxeflens: ACIII (PS+) var så kjedelig at jeg ikke spilte ferdig.

Hvor langt kom du? Jeg var i ferd med å slutte selv da det plutselig, etter 3-4 sekvenser, tok seg veldig opp. Det er dårligere enn både 2-ern, Brotherhood og Revelations, men det er betraktelig bedre enn 1-ern (uten at det sier så mye).

Venny139
Venny139Innlegg: 7548
03.10.13 09:22
GimleSag: Ingen som gleder seg til Black Flag

Det gjør jeg , men det blir ikke på PS4 , blir nok på PS3 for min del. Da dette er det eneste PS4-spillet du her listet opp her (det og NFS Rivals) som jeg ser frem til. Fifa hopper jeg over i år da jeg har Fifa 13 , så det blir nok ikke fotball på PS4 der før 15 kommer ut neste år.

Drøyer nok med PS4 til litt ute i januar tenker jeg. Da blir det Need For Speed Rivals og Call Of Duty Ghosts. Sistnevnte da i mangel på Bond-spill og jeg syens jeg bør ha et skytespill da splitscreen-skyting er ganske populært her. Samt at det på tide å fullføre et COD spill , da jeg knapt har rørt serien siden COD 3. Så får jeg håpe det kommer en skikkelig godbit etter hvert.

Er veldig spent på Black Flag. Jeg trur ikke det blir like fengende som 2-3'ern men at dette Desmond greiene er vekk , synes jeg er veldig positivt. Jeg er for et skikkelig pirat spill med skattejakter osv , men er ufattelig spent på hvordan dette blir løst. Å ha kanonkamper på sjøen var noe av det jeg synes var aller kjederligst på både AC3 og Sly 3 , det blir sikkert mye av det her.

Jeg har gledet meg til mange spill opp gjennom årene men har aldri værst så spent som jeg er på Lords Of Shadow 2 og Assassins Creed 4. Dette kan gå alle veier.

kennethnilsen
kennethnilsenInnlegg: 1386
05.11.13 16:47
GimleSag: Kommende titler :

Det blir GT til PS3 på meg, det får holde :)

annonaki
annonakiInnlegg: 7598
05.11.13 17:07

Nå som Watch Dogs og Driveclub er utsatt så er det kun to spill som virker interessant for min del ved lansering. Og det er BF4 og Fifa 14. 

Og jeg har Fifa 14 ifra før..

Ikke all verden å juble for med tanke på spillutvalget før 2014 for min del, så vi får se om jeg plukker opp en konsoll på lansering eller ikke. 

Men fremtiden ser lys ut. Spill jeg vet jeg kommer til å kjøpe og spille er:

The Witcher 3
Dragon Age
Dark Souls 2
The elder Scrolls Online
Deep Down
The Division
Destiny
MGS5
Dying Light
Human Element
Watch Dogs 
+++

Mye å glede seg til med andre ord:) 

Fenton
FentonInnlegg: 2512
05.11.13 17:45
annonaki: Dark Souls 2

Dark Souls II har foreløpig kun blitt annonsert til PS3, X360 og PC, men det er vel ikke helt utenkelig at det skjer senere.

annonaki
05.11.13 18:15
Fenton: Dark Souls II har foreløpig kun blitt annonsert til PS3, X360 og PC, men det er vel ikke helt utenkelig at det skjer senere.

PS4 og Xbox one versjon kommer garantert.

Med tanke på at arkitekturen på konsollene ligner mye på en PC, så burde det ikke være for vanskelig, dyrt og tidkrevende å lage en versjon til konsollene når man først skal lage en versjon til PC. 

Med tanke på at spillet ikke skal lanseres før til neste vår, og at interessen for PS4 og Xbox er veldig stor, så ville det vært rart om vi ikke fikk se en versjon til disse iløpet av 2014.

Derfor satte jeg den på "fremtiden ser lys ut" listen min:)

Yxeflens
05.11.13 18:17
Fenton: Dark Souls II har foreløpig kun blitt annonsert til PS3, X360 og PC

Ryktet om Demon's souls II til PS4 vil ikke dø. Får tro det er hold i det.

Fenton
05.11.13 18:23
Yxeflens: Ryktet om Demon's souls II til PS4 vil ikke dø. Får tro det er hold i det.

Jeg vil mye heller ha Demon's Souls II til PS4 enn en oppgradert versjon av DkS II, dét er sikkert. Jeg tror det ville vært smart av Sony også, i og med at Souls-serien har mange tilhengere (såvidt jeg vet eier Sony "Demon's Souls" ip'en).

Fenton
05.11.13 18:26
annonaki: Med tanke på at spillet ikke skal lanseres før til neste vår, og at interessen for PS4 og Xbox er veldig stor, så ville det vært rart om vi ikke fikk se en versjon til disse iløpet av 2014.

Enig i at det er svært sannsynlig, men jeg ville foretrukket om de begynte på et nytt prosjekt i stedet. Selv kommer jeg kun til å kjøpe PS3-utgaven uavhengig av hva som dukker opp.

annonaki
05.11.13 18:34
Fenton: Enig i at det er svært sannsynlig, men jeg ville foretrukket om de begynte på et nytt prosjekt i stedet. Selv kommer jeg kun til å kjøpe PS3-utgaven uavhengig av hva som dukker opp.

Jeg håper de iallefall lager en PS4 utgave. Tror nok PS3 utgaven blir mer enn bra nok, men jeg har ikke PS3, og jeg har ingen planer om å beholde min xbox 360 så lenge etter at jeg har fått kjøpt meg PS4 at det er mulig får meg å kjøpe Dark Souls 2 til den heller. 

Så kom igjen. Lag den PS4 utgaven..:P

Så kan de begynne på ett nytt prosjekt:)

Yxeflens
05.11.13 18:40
Fenton: såvidt jeg vet eier Sony "Demon's Souls" ip'en

Det stemmer.

Bulent_Korkmaz1
Bulent_Korkmaz1Innlegg: 3235
12.11.13 21:18

Lite som frister. Synd at Watch Dogs er blitt utsatt.

Da må det vel bli Fifa 14.

GimleSag
20.11.13 21:29

Gamer gir Knack 4/10... Dagens mest skuffende nyhet for meg iallefall.

http://www.gamer.no/artikler/anmeldelse-knack/154255 

Draciger
DracigerInnlegg: 9899
21.11.13 01:06

FIFA, AC 4, BF 4 er spill jeg skal ha på release.

Ellers har jeg kompiser som prøver å overbevise meg om å få kjøpt NBA 2k14 og eventuelt COD. NFS Rivals frister dog, det skal sies, også hvor overasskende mange jeg kjenner som faktisk skal kjøpe Killzone.

(Innlegget ble redigert 21.11.13 01:09)

Mutant.
Mutant.Innlegg: 952
21.11.13 10:49

Da veit jeg hva jeg skal ønske meg til jul i år :D

Draciger
DracigerInnlegg: 9899
27.01.14 22:50
Yxeflens: Diablo III offscreen gameplay Strider offscreen gameplay

Damn disse to frista noe helt .......

Ellers er han asiateren nokså nærme skjermen ser jeg. Diablo har vel en release nær Mars mens Strider er jeg helt blank på...

Gringorilla
GringorillaInnlegg: 12702
28.01.14 00:42
Yxeflens: Ny InFamous Second Son trailer (behind the scenes)

Må si jeg ble voldsomt imponert over de der detaljene. Som om jeg ikke gledet meg nok til Second Son.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg