Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

PS4 problemer

NYTT TEMA
wingswest
wingswestInnlegg: 10903
16.02.14 12:51

Hei, jeg har akkurat fått PS4 og det er et par småproblemer med den. 

Den står å piper, sånn pipelyd som kommer når man ejecter plater. Og midt under spilling så kan platen ejectes og spillet avsluttes. Og hvis den holder på å ejecte så får man ikke puttet plata inn igjen. Den ejecter altså selv om det ikke er noe å ejecte. 

Hva kan være feil her? Noen som har peiling? 

Og en ting til, det er ganske åpenbart at det er noe med eject funksjonen det er feil med. Hva om jeg laster ned spill, vil ikke problemet forsvinne da? 

Yxeflens
YxeflensInnlegg: 7103
16.02.14 13:11
wingswest: Hei, jeg har akkurat fått PS4 og det er et par småproblemer med den. Den står å piper, sånn pipelyd som kommer når man ejecter plater. Og midt under spilling så kan platen ejectes og spillet avsluttes. Og hvis den holder på å ejecte så får man ikke puttet plata inn igjen. Den ejecter altså selv om det ikke er noe å ejecte. Hva kan være feil her? Noen som har peiling? Og en ting til, det er ganske åpenbart at det er noe med eject funksjonen det er feil med. Hva om jeg laster ned spill, vil ikke problemet forsvinne da?

Piper den leeeenge etter du har tatt ut platen? Ganske sikker på at min piper når jeg tar ut mine spill. Blir usikker på om du mener eject-lyden eller om det er en annen lyd.

Hvis du laster ned spill skal det i alle fall fryktelig mye til før det skjer noe når du trykker på eject.

Lastet ned oppdateringen? Gjør det. Skjer det null og niks med den: Lever tilbake og få ny maskin.

wingswest
16.02.14 13:35

Det piper ganske lenge etter, men det går litt i perioder. Noen ganger slår den seg på selv (eject funksjonen aktiveres og da slår maskina seg på) og skyver plata ut. 

Jeg tror alle oppdateringene er lastet ned. Om det er systemoppdatering du tenker på? Jeg trykket på den funksjonen i går og da kom det opp melding om at den nyeste oppdateringen var lastet ned. 

Greit nok at man kan levere den tilbake, men greia her er at jeg har lett etter PS4 i lange tider, ingen butikker hadde inne, og så fant jeg det hos en privatperson, som jobber for Sony, på finn.no, og da kjøpte jeg den. Rimelig kjipt om den må sendes inn til reperasjon, vil jo gå mange uker før jeg får brukt den igjen da. Men får vente litt å se om problemene løser seg.

Yxeflens
16.02.14 13:41
wingswest: problemene løser seg.

Hvilke(t) spill er det snakk om?

Wizzard
WizzardInnlegg: 19962
16.02.14 14:30

Mener å ha lest at dette var et problem med noen av de første psene som ble solgt? Eller husker jeg feil ?

(Innlegget ble redigert 16.02.14 14:31)

wingswest
16.02.14 15:20

Det er snakk om Fifa 14.

Nå har den fungert en stund faktisk. Jeg har snudd maskina slik at den står på siden framfor å ligge flatt. Da har det ikke vært noe tull. Kan det være noe i dette?

Yxeflens
16.02.14 15:44
wingswest: Det er snakk om Fifa 14.

Du er en av mange som virker å ha problemer med akkurat dette spillet. Ser du i PS4-tråden (må lete litt), så ser du flere har utsprettende FIFA14. Har du mulighet til å teste et annet, så prøv.

Hva som gjør det er vanskelig å si.

wingswest
16.02.14 17:44

Da blir det nok en tur innom expert for å få byttet spillet om problemene vedvarer. Men jeg har spilt i flere timer nå, etter jeg flyttet maskina til stående posisjon så har det ikke vært problemer. Håper at det var det som skulle til.

wingswest
19.02.14 19:09

Det var ikke spillet sin feil, maskina må nok byttes/repareres. 

Den nekter å ta inn plater, og slår seg på av seg selv, samtidig som den piper som at den prøver å ejecte noe som ikke er der. 

Frustrerende nok, når man endelig har skaffet seg PS4.

Jeg tror imidlertid at det funker å laste ned spill. Noen som vet om spillene jeg evt kjøper blir tapt om den da senere blir sendt inn på reperasjon? HDen blir jo trolig formatert, eller byttet, ligger spillene lagret på PS network i så tilfelle? 

Justice 96
Justice 96Innlegg: 27093
19.02.14 19:17

Du kan laste ned kjøpte spill på ny, uten å betale.

(Innlegget ble redigert 19.02.14 19:19)

wingswest
19.02.14 19:52
Justice 96: Du kan laste ned kjøpte spill på ny, uten å betale.

Ah, da er det verdt et forsøk. Jeg har funnet at det som feiler min maskin er noe mange andre har hatt trøbbel med, og nesten alle har levert sin inn og fått en ny. Da regner jeg med at det blir en stund til jeg får spilt PS4 igjen. Prøver en formatering nå, og så prøver jeg å laste ned, og selge de spillene jeg har på plate. Nedlasting må jo være mye bedre uansett? Man slipper oppripete plater, for å nevne noe. Pluss at nedlasting (enda iallfall) er billigere.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg