Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Nintendo - helst på mobil?

NYTT TEMA
Yxeflens
YxeflensInnlegg: 7103
26.02.14 15:28

Reuters

Nintendos maskiner, også Wii, slet med å selge software. Wii hadde i alle fall Wii fit og noen Mario-spill som solgte millioner (for ikke snakke om Wii Sports, som var bundlet). Wii U har vært en katastrofe som selv ikke Mario har klart å redde. 3.partsutviklere skyr unna konsollen samtidig som Nintendo ikke får ut sine egne titler med jevne nok mellomrom.

Nå presser innflytelsesrike aksjeeiere og investorer på for å få Nintendo over på IOS og Android. Det er lett å forstå hvorfor når man ser hvor mye penger dritt som Candy Crush Saga tjener på en dag ($850.000 pr dag). Spillvaner sies også å ha endret seg, og når man ser hvor mye ovennevnte spill drar inn kan vi vel anta at EA, MS og andre ser dette og begrunner sine mikrotransaksjoner med hvor mye hakka møkk (dritt, på godt norsk) faktisk selger.

Sett ut i fra at Nintendo skulle bevege seg utenfor sine egne konsoller, så ville jeg påstå at de hadde tjente mye på å heller etablere lukrative avtaler med Sony, MS eller begge. Mario på alle konsoller ville antagelig brutt salgsbarrierer relativt fort, så lenge kvaliteten ikke gikk samme veien som med Sonic-spillene til Sega (varpinnsvin, anyone?).

Hva bør Nintendo gjøre? Er Mario en kar som vil gjøre seg best på mobilen?

Gringorilla
GringorillaInnlegg: 12700
26.02.14 15:40
Yxeflens: Hva bør Nintendo gjøre?

De bør gjøre som Sega. Jeg tror helt ærlig at de ikke vil tape en krone på å legge ned hardware-bedriften og kun fokusere på software, og da helst på konsoller/PC.

Kero79
Kero79Innlegg: 3441
26.02.14 22:34

Håper at Nintendo holder seg ekslusiv på egen konsoll. Og vil ihvertfall ikke spille noe nintendo spill på mobil. Da holder jeg meg heller til 3ds min.

Yxeflens
YxeflensInnlegg: 7103
happydeathsuite
happydeathsuiteInnlegg: 14356
27.02.14 00:50

Støttar Kotaku og kommentarfeltbermen under artikkelen. Viss Nintendo skulle gå for f2p hadde dei vore ganske langt på veg til kjibavigå. Nesten heile framme, faktisk. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg