Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Destiny

NYTT TEMA
Yxeflens
YxeflensInnlegg: 7032
01.03.14 23:10

Jeg søkte, men fant intet. Finnes det en annen tråd så veiled meg gjerne dit.

Destiny ser ut til å bli et av de store spillene i år og fortjener uansett en tråd. I stedet for at jeg skal legge ut, siden jeg vet litt lite, så kan vi heller se denne:

VIDEO

Bungie anbefalte denne videoen.

freemasun
freemasunInnlegg: 3635
24.06.14 16:34

Annen tråd - gleder meg uansett til Beta-access.

(Innlegget ble redigert 24.06.14 16:35)

Yxeflens
27.07.14 15:43

Det kan se ut som om det blir noe begrenset med innhold fra starten av. Det snakkes om 4 planeter (1 område pr planet - Old Russia = Jorden) + The Tower og et annet "samlingspunkt" - The Reef. Om det stemmer at 10% av innholdet er tilgjengelig i betaen, inkludert PvP, så kan man kanskje spille gjennom historiedelen på en dag(?).

Stemmer dette er det enda mindre imponerende at de har gått for at alle versjoner skal være så like som mulig.

(Innlegget ble redigert 27.07.14 15:43)

Gringorilla
GringorillaInnlegg: 12445
27.07.14 16:35
Yxeflens: Om det stemmer at 10% av innholdet er tilgjengelig i betaen, inkludert PvP, så kan man kanskje spille gjennom historiedelen på en dag(?).

Nja. Jeg synes innholdet i betaen er rimelig stort, så om det kun er 10%, så tror jeg du får noen gode 40-50 timer av Destiny, minst. Men måten spillet er bygd opp på tilsier at det kommer mer innhold hele tiden i spillet. Interessant er det i alle fall.

Yxeflens
27.07.14 23:19
Gringorilla: Men måten spillet er bygd opp på tilsier at det kommer mer innhold hele tiden i spillet.

De skal selge oss utvidelsespakker. Regner med at det er snakk om større områder. I forhold til områdene de har snakket om på jorda har de kuttet 5-6 (bare Russland igjen), så det bør komme en jevn strøm med innhold. Håper de også kan gi oss noe småtteri gratis.

Skal også sies at jeg har 15-20 timer i betaen... som ikke bugner av innhold. Får nok å gjøre, tror jeg. Likevel litt skuffet over at det ser ut som det blir noen få planeter når det var snakk om "fri ferdsel" i solsystemet.

freemasun
28.07.14 11:19
Yxeflens: Likevel litt skuffet over at det ser ut som det blir noen få planeter når det var snakk om "fri ferdsel" i solsystemet.

Man får se da, hva tiden/Bungie vil bringe. Storutgivelsene kommer ikke tett som hagl riktig enda, så det skal bli godt å ha et "go-to-game" utover høsten, vinteren og våren. Så får vi se hvor mye de satser på å holde spillerne aktive med utvidelser. Landområder i Solsystemet er det nok av, i alle fall hvis vi begynte å bosette noen av Jupiters 67 (+\-) måner.

Yxeflens
28.07.14 13:11
freemasun: Storutgivelsene kommer ikke tett som hagl riktig enda, så det skal bli godt å ha et "go-to-game" utover høsten, vinteren og våren.

Hva? Oktober - februar/mars er jo ren galskap i forhold til utgivelser. Godt det er jul. slik at jeg kan få noe i julegave.

Ellers har jeg tro på at Destiny blir den neste store serien. Om det blir COD-størrelse (som er i fritt fall) er et annet spørsmål.

(Innlegget ble redigert 28.07.14 13:12)

freemasun
28.07.14 14:50
Yxeflens: Hva? Oktober - februar/mars er jo ren galskap i forhold til utgivelser. Godt det er jul. slik at jeg kan få noe i julegave.

Nuvel. På denne siden av kalenderåret synes jeg ikke det er så mye å rope hurra for, men mange spennende "vent og se"-spill.

Jeg tviler egentlig på at Destiny blir en serie, mer et "ever-expanding universe". En konsollens WoW, om du vil.

Yxeflens
28.07.14 15:16
freemasun: Jeg tviler egentlig på at Destiny blir en serie

Det skal komme nye fullprisutgivelser med 2 års mellomrom, men de kan vel ses som gedigne utvidelsespakker (om jeg har forstått det rett).

Yxeflens
28.07.14 15:17
freemasun: Nuvel. På denne siden av kalenderåret synes jeg ikke

Du skal selvsagt få mene hva du vil, men det er en laaaaang rekke utgivelser i den nevnte perioden som regnes som stortitler.

(Innlegget ble redigert 28.07.14 15:18)

freemasun
28.07.14 15:26
Yxeflens: Det skal komme nye fullprisutgivelser med 2 års mellomrom

Dette hadde jeg ikke fått med meg, lover jo bra!

freemasun
28.07.14 16:01
Yxeflens: Du skal selvsagt få mene hva du vil, men det er en laaaaang rekke utgivelser i den nevnte perioden som regnes som stortitler.

Jojo, Far Cry og Dragon Age er vel som kolosser å regne og er must-haves, men det er mange titler jeg sitter på gjerdet til, kanskje så mange som to håndfuller... En lang rekke, i og for seg.

Yxeflens
28.07.14 16:45
freemasun: lover jo bra!

Kjenner jeg er positivt innstilt til Destiny pr dags dato. Gleder meg til å spille mer.

freemasun
29.07.14 10:33
Yxeflens: Gleder meg til å spille mer.

Samme her. Kjenner jeg savner det universet en smule nå. Men de fòrer oss med informasjon i mellomtiden:

Nytt Crucible-map avslørt. Twilight Gap, på Jorden. Skal være synlig fra selve Tårnet.

Forhåndsbestilling gir deg tilgang til Vanguard Armory i alle fall ett år før alle andre.

Yxeflens
08.08.14 22:57
freemasun: Forhåndsbestilling gir deg tilgang til Vanguard Armory i alle fall ett år før alle andre.

Limited og Ghost edition er nå mulig å forhåndsbestille her og der. Vil dukke opp flere steder om kort tid.

kimkong_8
kimkong_8Innlegg: 16118
09.08.14 03:59

Faen i h**** er så dritt lei alle disse forskjellige spill utgavene! Feige forbanna utgivere! Det ENESTE alle disse utgavene gjør, er dele opp spillerne, som er super super dårlig for oss alle. Og så klart tjener de mer penger, men faen for en billig måte!

Grrr, tilbake til ferien... Men ja, aldri om jeg kjøper noe annet enn orginal varianten av ett spill.

og ja jeg har tatt meg en drink eller twolvo.. ;-)

Yxeflens
09.08.14 12:30
kimkong_8: Faen i h**** er så dritt lei alle disse forskjellige spill utgavene!

Du tenker på map packs og lignende nå, sant? Du er ikke sur fordi noen kjøper seg en utgave der det følger med leketøy?

kimkong_8
kimkong_8Innlegg: 16118
09.08.14 12:55

Så klart :-) leketøy er ok å ha egne pakker for. Det er våpen, gadets, maps osv som irriterer ja.

freemasun
Yxeflens
21.08.14 20:26

Lanseringstrailer

(lanseres fortsatt ikke før i september)

freemasun
03.09.14 09:12

(Innlegget ble redigert 03.09.14 09:13)

Gringorilla
03.09.14 09:58
freemasun: Seks dager.

Jeg skriver som han i kommentarfeltet: Hvor mye fikk de betalt for å skrive det der?

Altså, spillet er bra, men måten teksten er skrevet, både med tanke på overdrivelser og formuleringen, så mistenker jeg at det der er en kjøpt og betalt "artikkel".

freemasun
03.09.14 10:03
Gringorilla: Hvor mye fikk de betalt for å skrive det der?

Det tenkte jeg aldri, men brukte listen mer som en påminnelse om hvor gøy jeg hadde det under betaen. 

Yxeflens
03.09.14 10:16
Gringorilla: så mistenker jeg at det der er en kjøpt og betalt "artikkel"

Tror jeg har sagt det tusen ganger: Det er et ALT for tett bånd mellom spillindustrien og "journalistene" (de færreste er journalister, de bare skriver om spill, hobbyen deres). Hype kommer ikke fra spillere eller utviklere, men fra sider som IGN, Gamespot og andre digitale publikasjoner uten troverdighet.

Likevel: Destiny (betaen) var a shitload of fun, så jeg er enig i alle poengene i artikkelen (utenom de som ikke er etterprøvbare enda).

(Innlegget ble redigert 03.09.14 10:18)

freemasun
03.09.14 10:26
Yxeflens: Hype kommer ikke fra spillere eller utviklere, men fra sider som IGN, Gamespot og andre digitale publikasjoner uten troverdighet.

Hvem kan vel glemme Kane & Lynch/GameSpot/Jeff Gerstmann-skandalen fra for noen år siden.

Yxeflens
03.09.14 10:54
freemasun: Hvem kan vel glemme Kane & Lynch/GameSpot/Jeff Gerstmann-skandalen fra for noen år siden.

Jepp. Eidos TREKKER reklamene fra siden pga 6/10. Jeff fikk sparken, (co)dannet Giant Bomb, ble senere kjøpt opp av CBS... som også eier Gamespot.

WernerVonBraun
WernerVonBraunInnlegg: 12451
03.09.14 11:21
freemasun: Paul McCartney will release his Destiny "theme song" as a single. Dette begynner å bli ganske heftig.

Really? 

Hvis sangen blir en ny "live and let die"-type låt så kan sangen bli et kjennemerke til spillet noe som i seg selv er kult med tanke på hvor utrolig stor Macca er. 

freemasun
03.09.14 12:14
WernerVonBraun: Hvis sangen blir en ny "live and let die"-type låt så kan sangen bli et kjennemerke til spillet noe som i seg selv er kult med tanke på hvor utrolig stor Macca er.

Takk. Endelig, etter 1 uke, var "Live And Let Die" ute av hodet mitt...

On the real tho, selv min far og tanta mi har fått dette på radaren sin og lurte på hva det var, så bredden på dette er nesten utenkelig.

Men da kan man begynne å liste opp andre kjente navn - i tillegg til Macca - som er med på dette prosjektet:

Peter Dinklage (Narnia: Prince Caspian) - Ghost
Peter Stormare  - selgeren Arach Jalaal
Nathan Fillion (Firefly) - Hunter Vanguard
Zoë Washburne (Firefly) - Warlock Vanguard
Claudia Black (Farscape) - Tess Everis - Special Orders
Lance Frickin' Reddick - Titan Vanguard

Reddick kan jeg skjønne, mtp. Lost, Fringe, og dubbet både Ra's Al Ghul fra Batman og Falcon fra Avengers. Men Peter Stormare? Enlighten me, har vi med en à la Kevin Spacey å gjøre her?

Lance Reddick kjente jeg igjen i betaen, mens vi fløy inn mot månen og fikk briefing.

WernerVonBraun
WernerVonBraunInnlegg: 12451
03.09.14 12:15
freemasun: Takk. Endelig, etter 1 uke, var "Live And Let Die" ute av hodet mitt...

When you got a job to do you gotta do it well. 

Gringorilla
03.09.14 12:36
freemasun: Zoë Washburne (Firefly) - Warlock Vanguard

Du vet at hun ikke heter Zoe Washburn ja? Det er karakteren hennes i Firefly.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg