Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

CS:GO

NYTT TEMA
Selmorder
SelmorderInnlegg: 3213
22.09.14 02:52

Ser at det ikke er noen stor CS:GO tråd her på spillforumet, så hvis denne blir brukt kan den jo brukes som en offesiell tråd?

CS is love, CS is life. Kappa

kimkong_8
kimkong_8Innlegg: 16191
23.09.14 14:09

Jeg har begynt å spille dette, er noob men lærer fort ;-) Silver Elite nå, hjelp meg gjerne å komme høyere!

Har 4 kompiser som også spiller, bruker skype mens vi spiller. Legg meg gjerne til på: kiimkong

MrRumpesprekk
MrRumpesprekkInnlegg: 2028
23.09.14 20:43

Flott spill når du får lagkamerater som vet hvordan man spiller, og ikke rusher som en idiot hver runde. 

Spillet kan være skikkelig frustrerende til tider. Jeg gikk fra Master Guardian II til Gold Nova 3 på 2 dager. Jeg er tilbake til Master Guardian II nå, men jeg lurer på hvor lenge det tar før jeg går ned i ranks igjen, fordi det skjer svært ofte.

Spiller bare på de_dust 2 og inferno.

solimor
solimorInnlegg: 2763
23.09.14 21:53

Spiller litt av og til ikke noe spes go på fps siden jeg er en rpg/rts gamer i bunn.

Men er da silver 2/3 rank tro jeg bare å adde meg på steam vist folk ønsker noen runder/få flere i runden.

Steam id: solimor

Selmorder
25.09.14 02:00
MrRumpesprekk: Spiller bare på de_dust 2 og inferno.

Kjedelig. (selv om jeg har bra winrate på inf)

Liker å spille Cache, Overpass og Cobblestone jeg da, fordi de er litt mer random nå som de fleste ikke er lommekjent.

Er selv Nova III, men er på vei oppover (så lenge random russere ikke ødelegger)

kimkong_8
25.09.14 06:58
MrRumpesprekk: Spiller bare på de_dust 2 og inferno.

Blir du ikke lei? Høres utrolig kjedelig.

MrRumpesprekk
25.09.14 10:26
kimkong_8: Blir du ikke lei? Høres utrolig kjedelig.

Jeg mener at de to er overlegent bedre enn de andre. Men opp til hver enkelt. 

Men jeg bør egentlig spille på flere kart, ja. Man kan ikke kalle seg selv for pro hvis man bare spiller på dust 2 og inferno.

Blir nok litt av Mirage, Train og Nuke fremover nå. 

kimkong_8
25.09.14 10:35
MrRumpesprekk: Blir nok litt av Mirage, Train og Nuke fremover nå.

Hvordan kan du spille Train i competitive playlist?

Overpass, Cache og Cobblestone burde også spilles. De funker fint :)

MrRumpesprekk
25.09.14 10:44
kimkong_8: Overpass, Cache og Cobblestone burde også spilles. De funker fint :)

Ok, takk for tipset. 

Har egentlig null kunnskap om disse kartene, så jeg får vel spille litt deathmatch før jeg hopper inn i competitive. 

kimkong_8
25.09.14 10:47
MrRumpesprekk: Har egentlig null kunnskap om disse kartene, så jeg får vel spille litt deathmatch før jeg hopper inn i competitive.

Kan være lurt :)

Myril
MyrilInnlegg: 19505
26.09.14 00:00

Reppin' CS:GO

Er DMG for øyeblikket, ikke spilt så mye i det siste...

Vi bruker vanligvis å spille Mirage, Inferno, Train, Nuke og Cache.

Rosc0e
Rosc0eInnlegg: 35
26.09.14 11:12

Blir litt CS:GO når høsten nærmer seg, og da med samme map-rekke som han over her, i tillegg til DD2.

Driver og veksler mellom MG2 og MGE for tiden.

kimkong_8
26.09.14 12:41

Hvordan kan dere spille Train i comp? Den er jo ikke i playlisten?

Rosc0e
Rosc0eInnlegg: 35
26.09.14 18:29

Blar du til neste side i map-oversikten, dukker det opp der.

kimkong_8
26.09.14 20:50

Hmm utrolig at jeg ikke har sett det, inn å sjekke senere. Takk!

Niklasabj
NiklasabjInnlegg: 2046
29.09.14 15:30

Huff... Train.. Et av de vanskeligste kartene å lære seg å spille taktisk på. Selv med 5 premades.

kimkong_8
29.09.14 15:48
Niklasabj: Huff... Train.. Et av de vanskeligste kartene å lære seg å spille taktisk på. Selv med 5 premades.

Syns kartet er litt dårlig laget egentlig. Kjedelig og veldig CT heavy.

Biscan2
Biscan2Innlegg: 15860
01.10.14 18:02

Matchmaking og ranks er vanvittig avhengighetsskapende. Begynte sånn smått i vår og etter hvert har det bare ballet seg på med timer.... Har 92 timer de siste to ukene.. MGE her.

Har gått så langt at jeg har kjøpt meg kniv... Gutknife Slaughter st fn. 

Har savnet en CS:GO-tråd.

Noen som har sett S1mple på HR?

Biscan2
01.10.14 18:06
Selmorder: Liker å spille Cache, Overpass og Cobblestone jeg da, fordi de er litt mer random nå som de fleste ikke er lommekjent.

Cobbelstone og Overpass har noen midtseksjoner jeg ikke blir klok på.. Cache er kommet for å bli og begynner vel å bli ganske kjent.

Blir spennende med ny operation.

kimkong_8
01.10.14 19:28
Biscan2: Har gått så langt at jeg har kjøpt meg kniv... Gutknife Slaughter st fn.

Kjøpt kniv fra store eller fått i kasse?

Har selv kjøpt en del kasser og fått en fin gutknife :)
Systemet er super kult med kassene men så klart skandaløst at eneste måte å åpne dem på er ved kjøp av nøkler.
Men blir litt avhenggig og kult at man kan trade opp :)

Biscan2
01.10.14 21:45
kimkong_8: Kjøpt kniv fra store eller fått i kasse? Har selv kjøpt en del kasser og fått en fin gutknife :)
Systemet er super kult med kassene men så klart skandaløst at eneste måte å åpne dem på er ved kjøp av nøkler.
Men blir litt avhenggig og kult at man kan trade opp :)

Kjøpt! Fant ut at jeg hadde brukt alt for mye på kasser for å få kniv og antagelig sparte jeg penger sett under ett. Åpner kun kasser jeg får i drop nå. Fikk noen oppgitte blikk på jobb da jeg fortalte det. :p

Nøklene er et flott system i grunn. Det gjør at de faktisk kan kjøre på med utvikling av spillet, pro-kamper, community, promotering osv. Valve gjør veldig mye riktig, noe som gjenspeiles i de 220 000+- som til en hver tid spiller, noe som er mer enn både Cod og Battlefield(litt usikker på tallene akkurat her, det er lavere men hvor mye virker å være varierende).

Joda, kult å trade om det fungerer men gud hvor mange som prøver å lure deg. Svært sjeldent det egentlig er verdt å høre hva motparten har å tilby. I tillegg til fake-accounts som legger deg til og prøver å phishe.

kimkong_8
01.10.14 21:55

Nja, ser du bort i fra Ghost som var skandale så knuser nok CoD CS på antall. Men CS er knall bra og som du sier er det gjort utrolig mye riktig i spillet.

Nja kasser og nøkler er et bra system men samtidig skandaløst i og med at det er basert på penger. Så du kan spille en milliard timer uten å få en eneste ok camo. Så selv om jeg selv er hooked på kasser nå :p så er det kvalmt at det er sånn. Belønner de med penger, ikke de som er dedikerte eller gode.

Men sett bort i fra det, digger spillet :-)

Biscan2
01.10.14 22:31
kimkong_8: Nja, ser du bort i fra Ghost som var skandale så knuser nok CoD CS på antall. Men CS er knall bra og som du sier er det gjort utrolig mye riktig i spillet. Nja kasser og nøkler er et bra system men samtidig skandaløst i og med at det er basert på penger. Så du kan spille en milliard timer uten å få en eneste ok camo. Så selv om jeg selv er hooked på kasser nå :p så er det kvalmt at det er sånn. Belønner de med penger, ikke de som er dedikerte eller gode. Men sett bort i fra det, digger spillet :-)

Maksen ved lansering er langt høyere men de mister jo 80-90% etter bare noen måneder. CS:GO får bare mer og mer.

Skins har jo egentlig ingen ting å si. Hadde det gjort våpnene bedre/pay-to-win hadde det vært skandaløst.

Digger spillet uansett :)

kimkong_8
01.10.14 22:54

Det stemmer nok ikke. Kun på PS4 hadde Ghost nesten 300 000 brukere online samtidig hele kvelden. Og i tillegg var det mange på X1, 360 og PS3! Og dette var på seriens dårligste spill og etter 6mnd ut i spillets leve tid. Så sorry, men CoD knuser det aller meste i når det gjelder spillere, salgstall osv. Har ikke noe kilder nå men mener å ha lest at godt over 1 million tilsammen på Xbox og PS hver kveld under BO2.

Ja men poenget er jo at du ikke blir belønnet selv om du er dedikert. Og det er en av hovedproblemene i spillverden for tiden. Spill handler om å tjene penger på lettest mulig måte. Og det gjør også at det ikke er noe "status" med skins, du vet bare at han har betalt penger. Ikke f.eks vunnet 100 kamper. Osv.

men ja, spillet er fantastisk bra! Ganske utrolig at spillet så og si er det samme som for 20 år siden (eller når det kom) og allikevel så funker det fortsatt og er bare enda morsommere. Selv med samme kart som folk har spilt i alle år. Det er det nesten ingen andre spill som kan skryte av :)

(Innlegget ble redigert 01.10.14 22:56)

Selmorder
02.10.14 15:30

Okei. Jeg følte jeg satt meg fast i Nova-regionen, så jeg lagde ny account her om dagen og kjøpte samtlige valve spill (var jo tilbud). Etter 10 matcher endte jeg opp som Master Guardian II.

GTFO CS:GO ranking system.

Selmorder
02.10.14 15:34
Biscan2: Noen som har sett S1mple på HR?
Niklasabj
NiklasabjInnlegg: 2046
02.10.14 16:19

Brukte 300 kroner på kasser og nøkler i går :/ tror jeg sitter igjen med mer penger om jeg bare kjøper en kniv. Noen som har en å anbefale til mindre enn 500 kroner?

(Innlegget ble redigert 02.10.14 16:21)

Biscan2
02.10.14 17:00
kimkong_8: Det stemmer nok ikke. Kun på PS4 hadde Ghost nesten 300 000 brukere online samtidig hele kvelden. Og i tillegg var det mange på X1, 360 og PS3! Og dette var på seriens dårligste spill og etter 6mnd ut i spillets leve tid. Så sorry, men CoD knuser det aller meste i når det gjelder spillere, salgstall osv. Har ikke noe kilder nå men mener å ha lest at godt over 1 million tilsammen på Xbox og PS hver kveld under BO2. Ja men poenget er jo at du ikke blir belønnet selv om du er dedikert. Og det er en av hovedproblemene i spillverden for tiden. Spill handler om å tjene penger på lettest mulig måte. Og det gjør også at det ikke er noe "status" med skins, du vet bare at han har betalt penger. Ikke f.eks vunnet 100 kamper. Osv. men ja, spillet er fantastisk bra! Ganske utrolig at spillet så og si er det samme som for 20 år siden (eller når det kom) og allikevel så funker det fortsatt og er bare enda morsommere. Selv med samme kart som folk har spilt i alle år. Det er det nesten ingen andre spill som kan skryte av :)

Jeg hadde tydeligvis dårlige kilder. Uansett så sier jeg som WarOwl; Å spille fps på konsoll er som å spille bordtennis med munnen.

I søken etter tall fant jeg ut at LoL har 27 millioner daglige spillere, helt vanvittig.

Ser egentlig ikke på det som et problem så lenge det egentlig ikke har noe å si. Rank er CS:GO sitt statussymbol, noe jeg synes fungerer veldig godt.

Enig i siste avsnittet. :)

Biscan2
02.10.14 17:11
Selmorder: Det har jeg. Se fra 38:00, er helt latterlig

Kampen mot Dignitas kommer jeg aldri til å glemme, sykt å se det igjen men helt vanvittig å se det live. Vet ikke hvem som er hvassest av JW og S1mple med Awp.

Ang. rankingsystemet er det ganske tilfeldig, da det har med hvem du spiller mot, hvem du spiller med og hvor godt du spiller. Er du for høyt eller lavt ranket kommer du nok til å merke det.

kimkong_8
02.10.14 23:05

Ja lol har latterlig antall spillere. Helt absurd og er uten tvil det største spillet i verden historien, dessverre!

CoD på konsoll er supert men det krever veeeeldig mange timer for at man skal føle det naturlig. Men er så klart smak og behag, jeg digger FPS på PC og konsoll :-)

Det er ikke noe problem, men feilen er at du ser på det sånn. Det sier seg jo selv at dedikasjon og dyktighet burde veie mer enn penger. Den absolutt eneste grunnen til at spill har blitt sånn er fordi det er lettjente penger. Og det ødelegger veldig mange spill. Spill mister dybde og blir dårligere enn de kunne vært. Når man tenker som du gjør, noe de fleste har begynt å gjøre. Så har man tapt kampen mot spillbransjen.

Skal sies at jeg også har gjort det, ettersom jeg har kjøpt camoer..

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg