Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Playstation Store

NYTT TEMA
Kul_Djevel
Kul_DjevelInnlegg: 74024
27.10.14 21:39

Hei, har hatt litt problemer med Playstation Store siste dagene. Når jeg går inn der via Playstation, så henger det seg helt opp. Hva kan problemet være? Skjermen helt blå, men de tre linjene søk osv står der. Men kan ikke trykke på noe. Må også slå av maskinen helt for å avslutte.

Nå er jeg ingen ivrig spiller, men det var jo et spill jeg skulle kjøpe da. Lenge siden jeg har brukt det nå, men når jeg var inne der forrige uke, så funka det helt fint.

Takk for eventuell hjelp.

Lopic
LopicInnlegg: 4446
27.10.14 22:47

Veldig usikker. Kan prøva og sjekka om du har nokon systemoppdateringar som må køyrast.

Kul_Djevel
28.10.14 00:06
Lopic: Veldig usikker. Kan prøva og sjekka om du har nokon systemoppdateringar som må køyrast.

Joda, har gjort det, men det løste ikke problemet dessverre.

komp91
komp91Innlegg: 4779
28.10.14 19:44

Samme problemet her på PS3.

Henger seg helt også må jeg restarte maskinen...

På PS4 funker det helt fint.

Kul_Djevel
28.10.14 23:20
komp91: Samme problemet her på PS3. Henger seg helt også må jeg restarte maskinen...

Vet du av en fornuftig løsning?

Å sende mail til supporten deres er jo fullstendig nytteløst, fordi de aner tydeligvis ikke at man skal svare når folk spør dem om noe :)

Glen_Johnson
Glen_JohnsonInnlegg: 1173
28.10.14 23:23

Har samme problem. Har sjekket diverse forumer, og det ser ut til at svært mange opplever dette. Vi må nok bare vente. 

Jeg har prøvd så å si alt - ingenting funker. Har gjort alt som er mulig å gjøre i Safe Mode, har slettet og re-installert PS Store.

Vi kan jo trøste oss med at vi langt ifra er alene. Forhåpentligvis fikser de det før mandag.

(Innlegget ble redigert 28.10.14 23:23)

Sir-Abbas
Sir-AbbasInnlegg: 766
28.10.14 23:26
Glen_Johnson: Forhåpentligvis fikser de det før mandag.

Hva med å bytte til Xbox? Skjer sjeldent slike feil :) 

Mirage
MirageInnlegg: 19896
28.10.14 23:30

Store funker helt fint hos meg, riktignok på PS4. Vet ikke med PS3.

Glen_Johnson
28.10.14 23:31
Sir-Abbas: Hva med å bytte til Xbox? Skjer sjeldent slike feil :)

Nah, bytta til PS for noen år siden. Mange flere små drittunger som spiller Play Station vettu. Lettere for meg å vinne. Dessuten er Xbox-kontrollerne for store for de små jentefingrene mine.

Glen_Johnson
28.10.14 23:32

Jeg er forresten ganske sikker på at du kan laste ned spill fra Playstation Store på nettet, for så å laste ned spillet på konsollen din uten å måtte gå inn på PS Store på PS3-en.

Mirage
MirageInnlegg: 19896
28.10.14 23:32
Glen_Johnson: Mange flere små drittunger som spiller Play Station vettu. Lettere for meg å vinne.

Færre svette amerikanere er det også. Det overlapper gjerne litt med nerdene som gruser deg i spill også.

Kul_Djevel
28.10.14 23:35
Mirage: Store funker helt fint hos meg, riktignok på PS4. Vet ikke med PS3.

Ja, dette gjelder PS3.

Jeg spiller så lite uansett, så neste gang jeg oppgraderer,  så blir det vel til PS5 :)

Men nå var et spill jeg ville ha og da funka så klart ikke PS Store. Vært slik flere dager nå.

(Innlegget ble redigert 28.10.14 23:35)

komp91
28.10.14 23:42
Sir-Abbas: Hva med å bytte til Xbox? Skjer sjeldent slike feil :)

Nei men det tar nesten 1 døgn og laste ned å installere et spill. Noe som er veldig kjipt...

Også blir jeg nesten alltid logga av xbox live da jeg avslutter et spill og går tilbake til menyen,

Sir-Abbas
29.10.14 00:31
komp91: Nei men det tar nesten 1 døgn og laste ned å installere et spill. Noe som er veldig kjip

Da må du tydeligvis ha tidenes dårligste nett, ikke skyld på xboxen.

Når du skal avslutte et spill skal man ikke bli logget av xboxen, en feil hos deg tror jeg. Er dette på X1?

OeOe
OeOeInnlegg: 71
29.10.14 02:08
Sir-Abbas: Da må du tydeligvis ha tidenes dårligste nett, ikke skyld på xboxen. Når du skal avslutte et spill skal man ikke bli logget av xboxen, en feil hos deg tror jeg. Er dette på X1?

Det er vel bevist at xbox one bruke vesentlig mye lenger tid enn playstation 4 når det gjelder å laste ned nye spill (microsoft forsker vel også på hvorfor/hvordan de kan forbedre det), men 1 døgn hørtes jo fryktelig mye ut

Sir-Abbas
29.10.14 02:25
OeOe: men 1 døgn hørtes jo fryktelig mye ut

Aldri opplevd det isåfall, høres veldig mye ut. Tar kanskje 2-3 timer å laste ned nye spill hos meg.

Kul_Djevel
29.10.14 09:31
Glen_Johnson: Som sagt.. https://store.sonyentertainmentnetwork.com/#!/no-no/home/games?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_term=playstation%20store&utm_campaign=PX+-+PlayStation+-+Brand&EMCID=GM300000_store   Bare hyggelig.

Sikkert like greit å kjøpe via nettet slik du foreslår, men siden jeg ikke er noe geni når det kommer til bruk av PS3 (spiller sjelden), så har jeg et lite oppfølgingsspørsmål:

Hvordan laster jeg inn spillet til PS3 etterpå? Må jeg ikke inn på PS Store for å hente det eller legger deg seg inn og klar for innstallering når jeg logger på med min bruker? For hvis det gjør det, så er jo dette enkleste sak i verden :)

Gringorilla
GringorillaInnlegg: 12718
29.10.14 12:36
Glen_Johnson: Mange flere små drittunger som spiller Play Station vettu.
Glen_Johnson
29.10.14 14:04
Gringorilla: Tvert imot. Gjennomsnittsalderen for en Playstation-eier er betydelig høyere enn XBox-eiere.

Så er spørsmålet om man skal stole på en sekundærkilde som linker til en artikkel som ikke (lenger?) eksisterer. Skjønt tviler jeg ikke.

Jeg opplever det derimot som at Xbox-spillere gjennomsnittlig sett tar gaming litt mer seriøst. De ytterst fleste er casual gamers, det gjelder for begge konsoller, men det er som sagt min oppfatning om kvaliteten på Xbox-spillere er et moderat hakk høyere. Men det behøver selvfølgelig ikke ha noen som helst forbindelse med alder.

Glen_Johnson
29.10.14 14:09
Kul_Djevel: Sikkert like greit å kjøpe via nettet slik du foreslår, men siden jeg ikke er noe geni når det kommer til bruk av PS3 (spiller sjelden), så har jeg et lite oppfølgingsspørsmål:
Hvordan laster jeg inn spillet til PS3 etterpå? Må jeg ikke inn på PS Store for å hente det eller legger deg seg inn og klar for innstallering når jeg logger på med min bruker? For hvis det gjør det, så er jo dette enkleste sak i verden :)

Er faktisk ikke helt sikker. Har aldri gjort det selv. 

Hvis du kjøper på PS Store online regner jeg med at du kan finne spillet klart for nedlastning på Account Management (under PSN på XMB-menyen) -> Transaction Management -> Download List.

Hvis ikke kan det jo tenkes at du bare bruker en USB for å frakte spillet fra PC til PS3'en. 

Er litt i samme situasjon som deg.. Skal gi det et par dager til, hvis ikke prøver jeg metoden jeg nettopp sa. Er 95 % sikker på at det funker.

(Innlegget ble redigert 29.10.14 14:09)

Gringorilla
GringorillaInnlegg: 12718
29.10.14 14:15
Glen_Johnson: det er som sagt min oppfatning om kvaliteten på Xbox-spillere er et moderat hakk høyere.

Har hørt noen andre si dette også, men jeg kan med hånden på hjertet si at jeg nesten ALDRI møter på noen drittunger online, og som regel virker de fleste jeg møter å være godt voksne folk. Og dette er etter 15 spilledøgn på CoD4 (og anslagsvis 30-35 døgn til sammen på hele serien), 5 spilledøgn på Battlefield-serien, 5 spilledøgn på Destiny, samt ymse timer i hundrevis av andre spill.

komp91
29.10.14 15:34

Sir-Abbas

tror ikke det er noe feil på nettet for det går lynkjapt på ps4 (da psn ikke er nede da:p)

Kan kanskje være en feil på min Xbox one kanskje...

Sir-Abbas
29.10.14 16:12
komp91: Kan kanskje være en feil på min Xbox one kanskje

Da er problemet det.. har du byttet konsoll?! :O

komp91
29.10.14 16:20

Akkurat solgt xboxen til en kompis

Kul_Djevel
29.10.14 17:06
Glen_Johnson: r faktisk ikke helt sikker. Har aldri gjort det selv.  Hvis du kjøper på PS Store online regner jeg med at du kan finne spillet klart for nedlastning på Account Management (under PSN på XMB-menyen) -> Transaction Management -> Download List.

Jepp, funka som gull dette :) Spillet kjøpt og nedlastet inn på maskinen :)

Da ble det løsning likevel.

Takker.

Glen_Johnson
29.10.14 20:10
Kul_Djevel: Jepp, funka som gull dette :) Spillet kjøpt og nedlastet inn på maskinen :) Da ble det løsning likevel. Takker.

Bare hyggelig :)

Komunista
KomunistaInnlegg: 8657
04.11.14 10:44
Kul_Djevel: Men nå var et spill jeg ville ha og da funka så klart ikke PS Store. Vært slik flere dager nå.

Samme her, men i går løsnet det.

Klikk for å gå tilbake til toppen