Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Vakreste spillverden?

NYTT TEMA
Perseus
PerseusInnlegg: 10801
25.11.14 19:06

Hva er den vakreste spillverdenen du har "vært i" ?

Tenker hvordan atmosfæren er i forhold til spillets innhold, lydene, musikken, grafikken. Spillet må selvsagt være bra og historien for at man skal kunne like skallet. Så den spiller en stor rolle for meg.

Min favoritt må være Rapture i Bioshock. Jeg har alltid hatt en svær fascinasjon for undervanns-verdener, og bare det å være der var 90% av grunnen til at spillet ble helt fantastisk, for min del. Er også noe med 50-60 talls stemningen... 
Det hendte nesten hele tiden at jeg bare stoppet opp og kikket ut av glasset og skuet over de undersjøiske omgivelsene.

Deler en liten video. (de første 3 minuttene)

tooommm
tooommmInnlegg: 23340
25.11.14 20:06

Ja Rapture er absolutt blant de beste. Vil også trekke fram spillverdenene fra Fallout 3 og Skyrim samt der jeg holder på nå for tiden; Kyrat i Far Cry 4.

MrRumpesprekk
MrRumpesprekkInnlegg: 2030
25.11.14 20:07

GTA Vice City baby. 

Gringorilla
GringorillaInnlegg: 12706
25.11.14 20:40

Må nok gå for Journey her. Kan nevne noen runners up også, som Brothers: A Tale of Two Sons, The Unfinished Swan, Red Dead Redemption, Ni no Kuni, Valkyria Chronicles, Mirror's Edge, og muligens Enslaved: Odyssey to the West.

happydeathsuite
happydeathsuiteInnlegg: 14356
25.11.14 20:40

Rapture og Skyrim, som allereie er nemnd. Rook Islands frå FC3. Red Creek Valley frå The Vanishing of Ethan Carter.

mjordan23
mjordan23Innlegg: 16998
25.11.14 21:42

Journey og Skyrim. 

solimor
solimorInnlegg: 2769
25.11.14 22:03

Kotor og FF IX begge spillen er noe jeg forelsket meg i og brukte 100vis av timer på verden, loren setting alt top 2 for meg

lthilien
lthilienInnlegg: 8752
25.11.14 22:19

Skyrim, med god margin. Fantastisk musikk, og mtp. hvor åpent spillet er så er grafikken fortsatt den peneste jeg har sett i noe spill.

Sir-Abbas
Sir-AbbasInnlegg: 766
25.11.14 23:23

Assassins Creed (1), ble helt oppslukt av grafikken og omgivelsene da den kom ut i 2007. 

Anelka2
Anelka2Innlegg: 17337
26.11.14 17:02

Red Dead Redemption, bare navnene på områdene rundt hele mapen gir gode vibber,Cholla Springs,Tall Trees,Rio Bravo,Escalera,Casa Madrugada osv... :-)

TeveZ
TeveZInnlegg: 21677
26.11.14 17:09
Anelka2: Red Dead Redemption, bare navnene på områdene rundt hele mapen gir gode vibber,Cholla Springs,Tall Trees,Rio Bravo,Escalera,Casa Madrugada osv... :-)

Ikke minst i fjelllandskapet i Mexico. Fantastiske omgivelser fra morgen til kveld.

Tiki-Taka
Tiki-TakaInnlegg: 7955
26.11.14 19:53

Spesielt det ubåtoppdraget i MW3 skiller seg ut.

Niklasabj
NiklasabjInnlegg: 2059
26.11.14 22:22

Som sagt tidligere i tråden, Red Dead Redemption og Rapture. Legger The Witcher 2 til i listen, fin grafikk til å være 2011.

(Innlegget ble redigert 26.11.14 22:23)

Jonasar
JonasarInnlegg: 24266
26.11.14 22:33

Far Cry 4 først og skyrim litt lenger etter, har også lyst til og nevne Red Dead Redemption i denne tråden...

Gringorilla
26.11.14 23:09

Jeg vil faktisk legge til GTA5. Det er så sykt mange flotte detaljer i landskapet og på himmelen at jeg blir skremt over hvor mye arbeid det må ha vært.

jonas
jonasInnlegg: 28037
26.11.14 23:12
Perseus: Hva er den vakreste spillverdenen du har "vært i" ?

Tatooine. I Knights of the Old Republic. Første gang jeg forlot byen der(Anchorhead?) og ørkenen åpenbarte seg med to soler ble jeg stående å måpe i flere minutter.

kimkong_8
kimkong_8Innlegg: 16478
26.11.14 23:34
Gringorilla: Jeg vil faktisk legge til GTA5

Woho! Se alle sammen, jeg og gringo er enige i noe :p

Men ja, GTA 5 syns jeg er en utrolig kul, pen og levende verden. Digger hvordan dyrelivet, biler, politi, folkene, husene og alt endrer seg med landskapet. Alt er så utrolig gjennomført.

Gringorilla
27.11.14 16:47
kimkong_8: Men ja, GTA 5 syns jeg er en utrolig kul, pen og levende verden. Digger hvordan dyrelivet, biler, politi, folkene, husene og alt endrer seg med landskapet. Alt er så utrolig gjennomført.

Absolutt. Her er en video som viser bare noe av dette:

http://www.youtube.com/watch?v=MmIgFtLa00Y

Og dette var kun på PS3-versjonen. Er kommet masse nye detaljer på PS4-versjonen. Eksempelvis gikk jeg rundt i ring i ørkenen i går, og da ble sporet jeg gikk i dypere og dypere i sanden. I tillegg reagerer fotgjengere forskjellig om du fløyter på dem. Noen går raskere over gaten, noen viser fingern, og andre kommer med forskjellige kommentarer. Er rett og slett skremmende hvor mye tid som må ha gått med til programmering.

Venny139
Venny139Innlegg: 7548
27.11.14 18:46

Castlevania Lords Of Shadow , Two Worlds II , Assassins Creed 3 og Grand Theft Auto V. Knallfine spillverdener , både de vakreste og beste spillene fra hver av spillseriene etter min mening.

Men til dere som har nevnt Journey , så lurer jeg på hvorfor. Har selv spilt gjennom spillet og selv om det er pent i de første minuttene , så er det en relativt kjedelig og ensformig verden. Er i ikke i nærheten av å måle seg med de nevnte 4 på noen måter , som er mye penere og er fulle av varierte og sammensatte miljøer.

Kero79
Kero79Innlegg: 3455
27.11.14 22:30

Xenoblade chronicles. Hele verden er på to giganter. Gigantene er låst i en kamp, og man kommer fra den ene kjempen ved å gå over sverdet som står slått inn i den andre kjempen. Fantastisk flott og epic første gangen du forstår hvordan hele verden er bygd opp.

Gringorilla
28.11.14 00:17
Venny139: ensformig verden

Kvalitet foran kvantitet. Journey har en såpass godt sammensatt av bakgrunn og forgrunn, akkompagnert med fantastisk stemningsfullt lydbilde, noe som gjør at det lille vi får se av verdenen oser skjønnhet.

Forøvrig må jeg si at "ensformig" var et merkelig ord å bruke på et spill som varer i usle 2 timer. "Lite" hadde jeg skjønt, til nød "uepisk".

Venny139
Venny139Innlegg: 7548
28.11.14 08:20
Gringorilla: Forøvrig må jeg si at "ensformig" var et merkelig ord å bruke på et spill som varer i usle 2 timer.

Det gjør jeg vell strengt tatt heller ikke. Men jeg sier at det ikke har noe å stille opp med mot de store flotte spillene. Journey har ikke varierte miljøer og en stor flott verden , det skal vi heller ikke forvente av et så lite spill. Men vi opplever mye mer i de store spillene , som har mye mer å se på og har mer varierte miljøer og er større. Det er en ensformig verden fordi det bare er i ørkenen , men det er jo ikke negativt , da det er et så lite spill. Jeg synes ikke Journey kan konkurrere mot de store.

Ribba
RibbaInnlegg: 34418
28.11.14 17:55
Perseus: Tenker hvordan atmosfæren er i forhold til spillets innhold, lydene, musikken, grafikken. Spillet må selvsagt være bra og historien for at man skal kunne like skallet. Så den spiller en stor rolle for meg.

Vel, spill forfaller jo veldig fort, så det blir jo vanskelig å sammenligne spill direkte mot hverandre når det tilhører forskjellige tidsepoker, så man må jo nesten vurdere hvordan de var ny og moderne.

Og det spillet jeg sitter igjen med da, det er System Shock. Var praktisk talt helt revolusjonerende når det kom ut i 1994, og det er synd historien ikke har vært rettferdig mot System Shock. Eller rettere sagt, historien har vært det, men alt for få har giddet å lese denne historien.

I dag er det selvfølgelig vanskelig å gjemme vekt det faktum at spillet har blitt 20 år og det meste med spillet er gammelt. Kun en god historie og en fantastisk antagonist er egentlig det som står igjen av spillet.

Northridge
NorthridgeInnlegg: 3696
28.11.14 18:35

Vakreste for min del blir vel Brothers. Miljøene i det spillet var det beste med hele opplevelsen. Veldig eventyraktig.

Red Dead Redemption var vakker på en mer realistisk måte. Der stoppet jeg faktisk opp for å se på solnedgangen over prærien. Noen ganger stoppet jeg opp bare for å se på utsikten. Men det hadde nok litt med stemningen i spillet ellers å gjøre også. Man følte seg litt ensom der man red gjennom landskapene, så en vakker solnedgang ble nok forsterket av det.

LaCangura
LaCanguraInnlegg: 54714
28.11.14 18:39

Personlig er jeg uortodogs og sier Mass Effect serien. Ikke en sandkasse og utfolde seg i og ikke verdes beste grafikk, men derimot verdens herligste steming. Alle karakterene føles ekte og musikken er nydelig. Jeg bare venter på at vi oppdager en relay snart for jeg vil møte Turians.

filesnisk
filesniskInnlegg: 869
29.11.14 00:22

Er ikke Enslaved: Odyssey to the West en av de vakreste spillverdenene så vet ikke jeg! Men det er mye man blir glad i, i forskjellige sjangre. 

Gringorilla
29.11.14 00:23
LaCangura: Personlig er jeg uortodogs og sier Mass Effect serien. Ikke en sandkasse og utfolde seg i og ikke verdes beste grafikk, men derimot verdens herligste steming. Alle karakterene føles ekte og musikken er nydelig. Jeg bare venter på at vi oppdager en relay snart for jeg vil møte Turians.

Er ganske enig med deg, men føler virkelig det er historien og bakgrunnshistorien som gjør Mass Effect så herlig, ikke selve verdenen. Selv om det jo også kan tolkes dithen.

Hetfield
HetfieldInnlegg: 17793
29.11.14 00:26

Syntes Blackreach var fantastisk i Skyrim.

Bongis
BongisInnlegg: 8778
29.11.14 01:23

Oi dette var vanskelig. Det første som slo meg var Shadow of the colossus. Ni No kuni er også bra. Skyrim og Read Dead Redemtion. Nå for tiden holder jeg på med dragon age. og det har fått en vanvittig grafisk overhaling i fine omgivelser. Det er mange kreative sjeler der ute :)

(Innlegget ble redigert 29.11.14 01:23)

Mirage
MirageInnlegg: 19739
29.11.14 01:30

Først og fremst vil jeg nevne GTA V, som virkelig har en variert og god spillverden.

Skyrim kan også nevnes, selv om grafikken ikke er spesielt pen i den forstand på konsollene. Red Dead Redemption er et annet spill som må nevnes. Ellers vil jeg også skyte inn AC2, ACB og ACR, simpelthen fordi Firenze, Venezia, Roma og Konstantinopel og den vakre arkitekturen i de byene.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg