Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hearthstone - heroes of warcraft

NYTT TEMA
Dani_e
Dani_eInnlegg: 6036
08.02.15 01:35

Jeg fant ingen egen tråd til dette fantastiske spillet, noe jeg syns det fortjener, så derfor lager jeg en (håper det er flere som spiller). Dette er et F2P spill der det absolutt ikke er nødvendig å bruke en eneste kroner for å hevde seg og ha det gøy. Legg meg gjerne til på battle.net: Echoes#2679. Del gjerne builds og erfaringer.

Jeg spiller for det meste Rouge og Warlock.

Som Rouge bruker jeg en egen variant av denne builden.

Som Warlock bruker jeg en egen variant av denne builden.

De siste ukene har det gått nesten bare i Rouge. Jeg syns Rouge generelt er ekstremt morsomt, og med en Weapon-Oil deck så er det aldri et kjedelig øyeblikk selv med tap (skjer mindre og mindre jo mer erfaring jeg får med builden) .Gleden av å bruke Weapon - Oil - Prep - Blade Flurry Combo på lav helse mot f.eks. Controll Warrior er ubeskrivelig deilig. Det største problemet er Mech Mage, men hvis jeg får has på Mechwarper tidlig går det som regel bra.

Jeg har tenkt å bli mer "proff" og føre opp stats på kampene. Til nå har jeg spilt 5 matcher med 4 seire og 1 tap. Jeg håper selvfølgelig at dette etterhvert beviser at Oil-Rouge er å regne med mot alle andre Heroes! 

dzk
dzkInnlegg: 11136
08.02.15 14:50

Rogue

SNIPERN
SNIPERNInnlegg: 11269
08.02.15 15:00

Må ærlig si at jeg ikke helt skjønner hva som er så gøy med dette.  Ble lei etter 20-30 minutter...

Dani_e
08.02.15 15:16

Haha riktig. Det var seint. 

Dani_e
09.02.15 12:53
SNIPERN: Må ærlig si at jeg ikke helt skjønner hva som er så gøy med dette.

Strategisk kortspill som kan spilles på tablet og pc, samt at det er gratis. Greit nok at ikke alle liker kortspill eller strategispill, men du forstår vel at andre kan like det?

Jeg har storkost meg masse uten å bruke en eneste kroner, og jeg hevder meg på ranking-listene omtrent hver mnd.

Loffetuss
LoffetussInnlegg: 1430
10.02.15 11:33
Dani_e: Det største problemet er Mech Mage, men hvis jeg får has på Mechwarper tidlig går det som regel bra.

De er det største problemet for alle, selv Mech Mage selv. Man kan mekke noe som kontrer spesifikt Mech Mage, men da supertaper man mot alt av kontroll.

Selv spiller jeg mest FatigueMage for tiden. Litt Hunter med mech-tema og streit Priest for quests også. Mitt største problem er også Mech mage pga polymorph, fireball-bullshit, yetier. Heldigvis så vinner jeg som regel hvis det er varianten som bruker secrets og mad scientist. Samme gjelder Druid, taper ofte mot force savage, men vinner mot de som ikke bruker det.

Når det gjelder tinkmaster-rogue, så er det litt 50/50. Det viktigste for mitt deck er å ikke la våpenet bli for stort, men ofte er det vanskelig å kontrollere. Særlig Sap ødelegger ofte dagen.

Dani_e
10.02.15 12:06
Loffetuss: De er det største problemet for alle, selv Mech Mage selv. Man kan mekke noe som kontrer spesifikt Mech Mage, men da supertaper man mot alt av kontroll.

Det er derfor jeg liker dette decket. Jeg har god sjans mot rush-decks, samtidig som jeg hevder meg enda bedre mot kontroll. Jeg har vunnet 3/3 mot kontroll Warrior. Paladin sliter voldsomt med fan of knives og sap. Jeg tror ikke jeg har møtt et skikkelig druid-deck enda, men har 3/3 der også.

Det største problemet med decket er at den minste feil mest sannsynlig er ødeleggende for gamet. Der andre decks kan hente seg inn, er det mye vanskeligere med dette decket (føler jeg).

Til nå har jeg spilt 31 matcher og vunnet 20 og det ble mye tap i begynnelsen da jeg lærte meg hvordan å spille decket. Så det lover bra for forsettelsen + at Gallywix er morsomt uansett om det blir tap til slutt. Spells og coins fyker frem og tilbake.

Loffetuss
10.02.15 12:15
Dani_e: Til nå har jeg spilt 31 matcher og vunnet 20 og det ble mye tap i begynnelsen da jeg lærte meg hvordan å spille decket. Så det lover bra for forsettelsen + at Gallywix er morsomt uansett om det blir tap til slutt. Spells og coins fyker frem og tilbake.

Er det noen flere markante legendaries i det decket? Mitt utvalg er ganske skralt, men jeg har Gallywix og har vurdert å prøve å få han til å funke i noe sånt.

Dani_e
10.02.15 12:46

Bloodmage thalnos og VanCleef, men hvis du ikke har de kan du bruke Kobold Geomancer og Naxxramas.  Evt. teste egne varianter. Jeg har f.eks  ingen taunt fordi jeg ikke finner plass + at black knight er populær.

(Innlegget ble redigert 10.02.15 12:48)

Dani_e
09.03.15 11:13

Da er det snart tid for en ny utvidelse. Blackrock Mountain: A Hearthstone Adventure kommer i april. Det kommer til å bli brennhett. Det kan virke som om drager er i hovedfokus, så det blir nok endel dragedecks som blir testet.

Blizzard har kommet med egen info her.

Her er hva Trump tenker om de første 5 kortene.

Dette blir stor stas.

(Innlegget ble redigert 09.03.15 11:18)

kimkong_8
kimkong_8Innlegg: 16336
04.04.15 03:37

Har nettopp begynt å spille men satan så vanskelig! Folk har helt syke komboer! En nisse tok 36 dmg på meg i går...

Noen tips til en noob?

solimor
solimorInnlegg: 2769
04.04.15 10:37

beat hunter dekk er en fin start når en er helt ny

Loffetuss
04.04.15 13:01
kimkong_8: Har nettopp begynt å spille men satan så vanskelig! Folk har helt syke komboer! En nisse tok 36 dmg på meg i går...

Var det priest? Med det nye Emperor Tharrusan (eller whatever) kom ut så har jeg sett en del som prøver seg på one-turn kill priest decks.

kimkong_8
04.04.15 13:53

@solimor: har unlocket alle decksa, det var lett. Men mot andre folk blir jeg voldtatt..

@Loffetuss: husker ikke helt men faen så irriterende. Er helt ny og alle jeg møter har sinnsyke komboer.

solimor
solimorInnlegg: 2769
04.04.15 15:13
kimkong_8: @solimor: har unlocket alle decksa, det var lett. Men mot andre folk blir jeg voldtatt..

sry var trøtt tidliger og skreve feil

For min del i starten var det fint med et Beast dekk til huntere. Lav kostnader og gir en ok rush stat og trenger ingen lengedery kort for å funke

kimkong_8
04.04.15 15:18

Okai, da skal jeg gi det decket en sjanse :-)

LeBron
LeBronInnlegg: 10804
07.04.15 13:21
kimkong_8: Okai, da skal jeg gi det decket en sjanse :-)

Face hunter/Mech mage/zoo lock er de 3 rimeligste alternativene som man faktisk kan vinne med på ranked/casual (Det er ikke så enorm forskjell på ranked/casual, ofte kan faktisk casual være mye vanskeligere da folk som er redd for å spille ranked, eller skal gjøre daily går hit, så jeg anbefaler alle å forbli i ranked siden det gir mest gevinst over tid.)

Anbefaler to motsigende ting, å bli veldig god i en deck, men prøv alt du har. Først når du kan alle comboene, forstår hvordan motspilleren tenker og kan forutsi hans sine neste runder blir du skikkelig god. 

Det starter på "n00b nivå" hvor man forstår at man ikke bør spille brettet fullt mot en mage før runde 7. Siden fortsetter det til "n00b-light" hvor man innser at når warrioren ikke spiller mobs er det ikke nødvendigvis fordi han ikke har noen og du ligger bra an, men at et "Brawl" snart er i gjerdet. 

Siden blir man paranoid og tror presten kommer til å stjele hva enn man legger ut på bordet. Før man til slutt sitter og teller hvor mange kort magen har på hånd og om secreten hans faktisk kom fra Mad Scientist (og han kan ha flere secrets i decken) eller om han synkroniserte den fra hånden uten at du fikk det med deg!

Dani_e
07.04.15 14:59
kimkong_8: Noen tips til en noob?

Se på Trump, Amaz, Noxious og Kripparrian på youtube. 

Trump har en egen "serie" der han forklarer veldig simpelt hvordan man best mulig skal utnytte ressursene til de forskjellige classene.

Jeg har blitt mye bedre etter å ha sett endel på de nevnte spillerne, mens jeg stadig får en mer selvstendig spillestil.

Som det også er nevnt så bør du velge deg ut noen class som du spiller mye i starten. 

Du må gjerne legge meg til på battle.net: Echoes#2679

(Innlegget ble redigert 07.04.15 15:00)

Loffetuss
07.04.15 15:02
Dani_e: Du må gjerne legge meg til på battle.net: Echoes#2679

Foreslår at flere legger ut taggene sine. Har en spectator-quest som støver ned fordi ingen av mine venner spiller HS. Loffeutss#2671

kimkong_8
07.04.15 20:10

Okai, takk for tips alle sammen :D

LeBron
08.04.15 10:56

Har vi noen "legends" her inne? Jeg skulle gjerne gått for det selv, men ender med å "stoppe" på rank 8-4 hver sesong fordi jeg ikke spiller nok kamper, og så like jeg å spille relativt trege decks. Litt traust av og til at man kan klatre 4-5 ranks på få timer med mech mage, men prøver man en noe mer intuitiv deck så tar samme klatring flere dager :(

Dani_e
08.04.15 13:19

Jeg har vært legend, ja. Men jeg spiller heller ikke nok til å gå for det hver sesong. Jeg ender også for det meste opp mellom rank 8-4 mest fordi det enkelte ganger kan gå dager mellom jeg spiller.

kimkong_8
11.04.15 12:57

Hva er de kortene med drager rundt seg? Er det kort som er kjøpt?

Spiller ranked og alle jeg møter har flere slike kort. Er spillet faktisk så ræva at jeg møter folk som har kjøpt kort eller er det matchmakingen som er ute å kjører?

Tviler sterkt på at nybegynnere kjører komboer som gir deg over 30 attack poeng. Eller han ene jeg møtte som tok inn og ut kort med noen komboer, han gjorde sikkert 9-10 trekk på to runder.
Dette er ikke nybegynnere...

Loffetuss
11.04.15 13:18
kimkong_8: Spiller ranked og alle jeg møter har flere slike kort. Er spillet faktisk så ræva at jeg møter folk som har kjøpt kort eller er det matchmakingen som er ute å kjører? Tviler sterkt på at nybegynnere kjører komboer som gir deg over 30 attack poeng. Eller han ene jeg møtte som tok inn og ut kort med noen komboer, han gjorde sikkert 9-10 trekk på to runder.
Dette er ikke nybegynnere...

Det er såkalte "Legendary" kort. Det er de mest sjeldne korta du kan få i pakker. Det betyr ikke nødvendigvis at de har brukt penger på spillet, men de er antakelig ikke nybegynnere. På ranked så er det slik at du blir matcha mot de som er på samme rank, og siden den nullstiller seg hver måned så er det antakelig flere viderekommende på lav rank.

Når det er sagt så er slike kombostokker generelt ganske dårlige, og det er fullt mulig å være kompetitiv til et visst punkt med de grunnleggende korta. Generelt vil jeg også oppfordre til å spille arena så ofte du kan.

Dani_e
11.04.15 13:19
kimkong_8: Hva er de kortene med drager rundt seg? Er det kort som er kjøpt? Spiller ranked og alle jeg møter har flere slike kort. Er spillet faktisk så ræva at jeg møter folk som har kjøpt kort eller er det matchmakingen som er ute å kjører?

Mener du legendary? Kort som har orange gem lignende sak i midten? 

Alle kort kan kjøpes med ekte penger og med ingame gull. Du kjøper packs og hva slags kort du får er helt tilfeldig. 

I starten så skjønner jeg at det kan virke veldig urettferdig, men legendary betyr ikke at man automatisk vinner.   

Jeg brukte selv ikke en eneste krone før jeg kjøpte 50 packs som "julegave" til meg selv i desember. Så totalt sett har jeg brukt rundt 400kr på packs. 

Rank systemet er slik at det starter på nytt hver mnd(sesong), om jeg ikke tar helt feil. Det er ikke alltid alle "proffe" gidder å bruke mye tid på ladder (klatre på ranken). Jeg er f.eks. rank 18 nå (ikke at jeg er proff). Så innimellom kan du møte gode spillere også på dårligere ranks. 

Hva slags class pleier du å spille?

(Innlegget ble redigert 11.04.15 13:19)

Dani_e
11.04.15 13:22
Loffetuss: Generelt vil jeg også oppfordre til å spille arena så ofte du kan.

Da bør man først sette seg litt inn i hva arena går i. F.eks. å se på iDraft serien til Trump på youtube. Jeg bomma ganske kraftig på arena i starten noe som gjorde at jeg tapte masse gull og dermed ikke fikk kjøpe flere packs. 

kimkong_8
11.04.15 13:27
Loffetuss: På ranked så er det slik at du blir matcha mot de som er på samme rank, og siden den nullstiller seg hver måned så er det antakelig flere viderekommende på lav rank.

Dette jeg fryktet. Det er jo helt håpløst for oss som er nye. Greit at man skal møte god motstand for å lære men det dreper jo all lyst til å spille.

kimkong_8
11.04.15 13:32
Dani_e: Hva slags class pleier du å spille?

Prøver litt forskjellig men liker best Hunter, Mage og Druid så langt.

Tror nok det er ranking systemet som ødelegger mye. Merker med en gang når noen er på mitt nivå, da kontrollerer jeg kampen. Men merker også fort at når det er noen som er alt for gode. Veldig kjipt :/

Og at du kan bruke penger for å få bedre kort er jo helt utrolig. Ikke at det betyr at man vinner men man får muligheten til bygge i utgangspunktet bedre deck.
Derfor syns jeg det er litt skandale at dette spillet har fått terningkast 6 overalt.

MEN når det er sagt, digger spillet ellers! Må bare få ut litt frustrasjon over å bli grusa, pluss småting som jeg ikke liker med spillet. Men spiller en del og koser meg mye med det :D

Dani_e
11.04.15 13:42
kimkong_8: Prøver litt forskjellig men liker best Hunter, Mage og Druid så langt. Tror nok det er ranking systemet som ødelegger mye. Merker med en gang når noen er på mitt nivå, da kontrollerer jeg kampen. Men merker også fort at når det er noen som er alt for gode. Veldig kjipt :/

Hunter og mage er gode class for nye spillere. Druid sliter jeg selv med nå, akkurat begynt å lære meg det. 

Det kan nok virke ødeleggende enkelte ganger, men jeg kan garantere deg at du stadig blir bedre. Du lærer deg hva motstander kommer til å gjøre og hva som deretter er best for din egen del. 

Jeg tapte også mye i starten, uansett hva jeg spilte, men plutselig så snur det. 

Du burde lese litt om hva slags kort du burde disenchante. Det kan godt hende du bruker enkelte kort som ser gode ut, men som egentlig er ganske ræv. Jeg brukte f.eks. Windfury Harpy og Priestess of Elune i starten. For wow, du får jo angripe to ganger og helse av dem, men i praksis fungerer med svæææært dårlig. Av dusten du får kan du crafte nye og bedre kort. Bare vær forsiktig med å disenchante kort du ikke bruker akkurat nå, men som egentlig er veldig gode kort. Den feilen gjorde jeg blant annet med Knife Juggler og Wild Pyromancer.

LeBron
13.04.15 09:45
kimkong_8: Og at du kan bruke penger for å få bedre kort er jo helt utrolig. Ikke at det betyr at man vinner men man får muligheten til bygge i utgangspunktet bedre deck.
Derfor syns jeg det er litt skandale at dette spillet har fått terningkast 6 overalt.

Jeg tenkte og slik i starten, men spillet er ikke en gavepakke fra Blizzard til fansen, det er et spill som alle andre spill, hvor utvikler skal tjene penger.

Så er jeg helt med på å diskutere preferanser av forretningsmodeller, "free 2 play" er helt klart omdiskutert, men når spillet skal anmeldes så bør ikke det ha noe å si, da bør anmelder forholde seg til den komplette versjonen av spillet og hvordan klassene/kortene fungerer sammen og balansen av dem. Og Hearstone er i mine øyne et klart toppspill, det er langt bedre enn kanskje alle andre sammenlignbare kortspill på nett, selv om det for mange er en dyr fornøyelse. (Men igjen det at noe er dyrt kan ikke være et argument for at det er dårlig)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg