Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Gode spillkjøp

NYTT TEMA
Yxeflens
YxeflensInnlegg: 7103
23.04.15 22:04
Lopic: Nokon må alarmera meg om Knallgode Wii U tilbud. Må ha den klar til Zelda kjem neste(sigh..) år.

Er det sikkert at det blir et WiiU-spill og ikke et spill på den neste Nintendo-konsollen?

Northridge
NorthridgeInnlegg: 3696
23.04.15 22:05
Lopic: Nokon må alarmera meg om Knallgode Wii U tilbud. Må ha den klar til Zelda kjem neste(sigh..) år. På forhånd takk.

Mekk deg en konto på Prisjakt og sett opp overvåkning. På den måten så kan du få mail når produktet går under en pris du selv bestemmer. Ganske kjekt.

Lopic
LopicInnlegg: 4446
23.04.15 22:30
Yxeflens: Er det sikkert at det blir et WiiU-spill og ikke et spill på den neste Nintendo-konsollen?

Eg får no endeleg håpa det!

Northridge: Tusen takk for tipset. Aldri tenkt på det.

solimor
solimorInnlegg: 2769
06.05.15 10:37

Humble bundle er i gang igjen

Denne gang er det Might and Magic bundle

for 115 kr får du Heroes 1-2(dmr free) Heroes 3 HD Heroes 4-6 (med exp pack) Might nad Magic 1-6 + 10 med exp pack pluss Du får Clash of Heroes

Bare Heroes 3 HD koster 130kr på steam, så mye verdi for penge her.

Ulempe En del av spill må aktivers via Uplay (uff uff) og Heroes 3 HD mange exp packen men de er ikke utgitt enda :/

Clash of Heroes er en perle av et puzzel rpg som jeg vil ambefall på det varmest (spillt igjenom på ps3 men gøy igjen for det)

Unsett for en 100 lapp er det helt klart en samling som er verd å ha

Gringorilla
GringorillaInnlegg: 12716
07.05.15 01:23
solimor: Clash of Heroes er en perle av et puzzel rpg som jeg vil ambefall på det varmest

Enig der. Sammen med Heroes 3 og 6 er Clash et av de beste i bunken der.

solimor
07.05.15 09:00
Gringorilla: Enig der. Sammen med Heroes 3 og 6 er Clash et av de beste i bunken der.

er også litt spend på Might and Magic X men har en stor backlog så vet ikke helt når jeg får tid :(

Northridge
07.05.15 14:15

Jeg fant ut ved en tilfeldighet her om dagen at Expert tilbyr prismatch. Kravet er da at den prisen matcher produkt + frakt hos konkurrent, og at varen må være på lager. Det står at prisen må være fra fysisk butikk hos konkurrent(kravet om frakt krasjer litt med dette), men min erfaring tilsier at det ikke er så nøye. Nå har jeg ikke testet dette på dyre eller kraftig nedsatte varer, men jeg antar at de er strengere da, ihvertfall på det sistnevnte.

Det kommer egentlig ikke så klart fram på Expert sine nettsider siden prismatch går under "pengene tilbake hvis noen er billigere".

Uansett så er det et meget godt tilbud for oss som har Expert i nærheten.

http://www.expert.no/om-expert/service-og-support/kundegarantier/

(Innlegget ble redigert 07.05.15 14:21)

LSP-4445
LSP-4445Innlegg: 1025
07.05.15 19:06
Northridge: Jeg fant ut ved en tilfeldighet her om dagen at Expert tilbyr prismatch

Da håper jeg folk bruker prismatch i følgende butikk....men jeg tviler.
Var innom Expert i drammen (nabo til Elkjøp) sist uke og de er svindyre på spill.
Kanskje det bare er spill ansvarlig i den butikken som er helt på bærtur og ikke priser ned gamle titler.

Her er noen eksempler som jeg husker:

Titanfall X1                549,-
Driveclub PS4            649,-
Battlefield4 PS4/X1    499,-

Alle disse ser jeg ofte til under 300,- andre steder.

solimor
07.05.15 20:40
LSP-4445: Her er noen eksempler som jeg husker: Titanfall X1 549,-
Driveclub PS4 649,-
Battlefield4 PS4/X1 499,- Alle disse ser jeg ofte til under 300,- andre steder.

Det er da fellesnevern på de fleste expert, kan ikke husk at jeg har kjøpt spill der da de alltid er dyrer en andre

Northridge
07.05.15 20:53
LSP-4445: Da håper jeg folk bruker prismatch i følgende butikk....men jeg tviler.
Var innom Expert i drammen (nabo til Elkjøp) sist uke og de er svindyre på spill.
Kanskje det bare er spill ansvarlig i den butikken som er helt på bærtur og ikke priser ned gamle titler. Her er noen eksempler som jeg husker: Titanfall X1                549,-
Driveclub PS4            649,-
Battlefield4 PS4/X1    499,- Alle disse ser jeg ofte til under 300,- andre steder.

Poenget er jo at man skal si i fra om det slik at de setter ned prisen for deg. Expert er ikke veldig billig i utgangspunktet, men med denne ordningen så kan man gjøre slik at de er billigst på alt og at man slipper å vente på postgang.

Folk vet ikke om det, siden formuleringen på nettstedet egentlig ikke sier noe om prismatch på kjøp, kun etter kjøp, noe som i praksis blir det samme.

PotetFlak
PotetFlakInnlegg: 424
08.05.15 07:22
Northridge: Poenget er jo at man skal si i fra om det slik at de setter ned prisen for deg. Expert er ikke veldig billig i utgangspunktet

Enda større poeng er det at Expert burde ha konkuranse dyktige priser i stedet for å spekulere i at kunder ikke vet at de er i ferd med å gjøre et dårlig kjøp.....Driveclub eksemplet er jo ganske ekstremt.
Skal ikke være nødvendig å true med prismatch i alle spillkjøp.
De får et dårlig rykte,er de så dyre på spill så kan det være på andre ting også.
Styrer langt unna Expert på spill,selv om en tittel skulle ha normal pris i forhold til andre.

Northridge
08.05.15 07:42
PotetFlak: Enda større poeng er det at Expert burde ha konkuranse dyktige priser i stedet for å spekulere i at kunder ikke vet at de er i ferd med å gjøre et dårlig kjøp

Det er ingen slike butikker som har konkurransedyktige priser på spill. Joa, Elkjøp har gode tilbud noen ganger, men stort sett så er de sjeldent det beste valget. Spill er heller ikke Expert sin fokus, så jeg skjønner ikke helt hva problemet ditt er?

Hvem har sagt true? Jeg tror du misforstår poenget mitt? 

solimor
08.05.15 07:57
Northridge: Hvem har sagt true? Jeg tror du misforstår poenget mitt?

jeg er da enig med Poteflak here, experte er sjelden konkerasedykt og burde være en butikk en styre unna, Greit nok at de har prismatch men det er noe de ikk engang reklamere for. sanheten er at de spekulere i at folk fleste kommer ikke til å bruke det og da får solg produktere som er over prisa uten like.

Når utvalget er dårlig, og prissetting i seg selv er dårlig brukere jeg mindre tid å bare gå/bestille ett annet sted

Gringorilla
GringorillaInnlegg: 12716
08.05.15 09:12
solimor: Når utvalget er dårlig, og prissetting i seg selv er dårlig brukere jeg mindre tid å bare gå/bestille ett annet sted

Enig. Og av og til har man prinsipper også. Om Expert f.eks. selger et spill for en 50-lapp billigere enn Game, så kjøper jeg det gjerne heller på Game for å støtte butikken og få den ekspertisen jeg ønsker.

Og som dere sier, så sier det litt om selskapet (Expert) når de ikke informerer om prismatch eller andre store goder.

PotetFlak
PotetFlakInnlegg: 424
08.05.15 09:41
Gringorilla: Om Expert f.eks. selger et spill for en 50-lapp billigere enn Game, så kjøper jeg det gjerne heller på Game for å støtte butikken og få den ekspertisen jeg ønsker.

Samme her men nå er vissnok GAME historie så da spørs det hvor lenge Gamestop eksisterer også :(
Jeg vil ihverfall  ikke ha "tilgodelapp" på rene spill butikker lengre i tilfelle plutselig konkurs.........greit å være føre var.

solimor
08.05.15 13:12
PotetFlak: Jeg vil ihverfall ikke ha "tilgodelapp" på rene spill butikker lengre i tilfelle plutselig konkurs.........greit å være føre var.

Digetale spill kommer nok til å ta mer og mer over.

Hadde consloer hat samme nedlasting hastighet som steam/gog/orgine gir hadde nok fysiske spill værte enda nærmere døden en de er i dag

Marco88
Marco88Innlegg: 805
08.05.15 15:17
solimor: Hadde consloer hat samme nedlasting hastighet som steam/gog/orgine gir hadde nok fysiske spill værte enda nærmere døden en de er i dag

Å stanse spill- og filmbutikkenes død er som å forsøke å stoppe tidevannet.

Rett etter jul tenkte jeg å gå innom DVD-galleriet på Galleriet i Bergen. skulle se om de hadde noen Wii-kontrollere. Butikken var lagt ned. Jeg googlet litt, og oppdaget at det for ikke lenge siden var åpnet en ny butikk i Gågaten. 

Jeg gikk for å finne den. Guess what?

Northridge
08.05.15 21:00
solimor: jeg er da enig med Poteflak here, experte er sjelden konkerasedykt og burde være en butikk en styre unna, Greit nok at de har prismatch men det er noe de ikk engang reklamere for. sanheten er at de spekulere i at folk fleste kommer ikke til å bruke det og da får solg produktere som er over prisa uten like.

Jeg er ikke uenig i dette. Hvor dyre Expert er i utgangspunktet er irrelevant for mitt poeng. 

Jeg formulerte meg klønete i mitt første innlegg. Expert har ikke prismatch! Men de har en garanti som heter "pengene tilbake hvis noen er billigere", som er tilbakevirkende. Dvs. at hvis du kjøper noe hos Expert, så finner det billigere et annet sted senere, så får du prisdifferansen tilbake. Men i praksis så blir dette det samme som prismatch. 
Jeg vil tippe at grunne til at de ikke vil gå ut og direkte si at de har prismatch er pga. at folk vil utnytte dette. Spesielt ved gode salg hos konkurrenter.

solimor
08.05.15 21:25
Northridge: Jeg formulerte meg klønete i mitt første innlegg. Expert har ikke prismatch! Men de har en garanti som heter "pengene tilbake hvis noen er billigere", som er tilbakevirkende. Dvs. at hvis du kjøper noe hos Expert, så finner det billigere et annet sted senere,

HVordan virker egentlig dette, Day 1 spill/tv/hva som helst har jo en pris og ofte faller fort så hvor lenge kan en vente.... helt klart at med planlegging kan en få mange day 1 spill billig

Northridge
08.05.15 21:38
solimor: HVordan virker egentlig dette, Day 1 spill/tv/hva som helst har jo en pris og ofte faller fort så hvor lenge kan en vente.... helt klart at med planlegging kan en få mange day 1 spill billig

Det er riktig. Hvis du ser et billig spill på f.eks Elkøp, så bare spør du de i kassa på Expert om de kan matche prisen til Elkøp. Går prisen ytterligere ned hos en konkurrent i løpet av 30 dager, så kan du dra tilbake og få prisdifferansen. Dette gjelder på alle varer hos Expert så lenge de går under kriteriene i linken jeg postet ovenfor.

(Innlegget ble redigert 08.05.15 21:38)

solimor
08.05.15 23:01
Northridge: Går prisen ytterligere ned hos en konkurrent i løpet av 30 dager

Greit å vite men skal mye til for at jeg gidder å spekulere i det, for mye jobb og stress for for litte fortjense, kansje vist jeg skulee kjøpe noe i 10k klasses

Northridge
08.05.15 23:12
solimor: Greit å vite men skal mye til for at jeg gidder å spekulere i det, for mye jobb og stress for for litte fortjense, kansje vist jeg skulee kjøpe noe i 10k klasses

Er enig i det. Jeg tror nok ikke jeg kommer til å dra ned til Expert for en femtilapp. Men dette kommer jo som en bonus og gir en trygghet ved kjøp. Nå høres jeg vel ut som en som jobber på Expert.. haha.

Lopic
LopicInnlegg: 4446
09.05.15 11:22
Northridge: Jeg tror nok ikke jeg kommer til å dra ned til Expert for en femtilapp.

Der har du det. I den setningen der har du grunn til at dei køyrer akkurat det trekkplasteret der.

Minikongen
MinikongenInnlegg: 7295
16.05.15 01:00

Mange som har benyttet seg av tilbudet på BF Hardline eller? Var lysten på et nytt spill i dag, så kjøpte deluxe edition for under 350 spenn.

Satt på nedlastingen 14.30, fortsatt ikke klart, men kan heldigvis spille SP. Dette er virkelig problemet med nedlastbare spill, Sony må få opp bandwithen sin så jeg får brukt mine fulle 20MB ned...

MrRumpesprekk
MrRumpesprekkInnlegg: 2030
30.05.15 14:18

Sinnsyk bra deal på GMG angående Batman Arkham Knight. Med å bruke koden "BATMAN-ARKHAM-SAVE40", så får du 40% rabatt på forhåndsbestilling. Dette vil da koste kr 280,- for selve spillet. Koden gjelder også på premium som inkluderer season pass. Da vil det koste deg rundt kr 420,-. Det er sinnsykt med tanke på at på Steam så koster bare spillet 400.

Løp og kjøp folkens, GMG er autorisert også.

(Innlegget ble redigert 30.05.15 14:19)

lthilien
lthilienInnlegg: 8753
30.05.15 15:28
solimor: Hadde consloer hat samme nedlasting hastighet som steam/gog/orgine gir hadde nok fysiske spill værte enda nærmere døden en de er i dag

Bedre nedlastingshastighet og større harddisker (og joda, jeg vet man kan sett inn ny harddisk selv, men harddiskstørrelse skulle vært noe man valgte når man kjøpte konsollen).

Northridge
30.05.15 18:55
lthilien: Bedre nedlastingshastighet og større harddisker (og joda, jeg vet man kan sett inn ny harddisk selv, men harddiskstørrelse skulle vært noe man valgte når man kjøpte konsollen).

Ja. Jeg synes også det skulle vært en mulighet til å kjøpe PS4 uten harddisk slik det er med  PS3.

solimor
31.05.15 15:24
lthilien: Bedre nedlastingshastighet og større harddisker (og joda, jeg vet man kan sett inn ny harddisk selv, men harddiskstørrelse skulle vært noe man valgte når man kjøpte konsollen).

Mangen av disse tingen burde vært på plass med next gen konsoler, at de heller ikke klare å utnytte dagens tv, og er lang i fra klar for morgen dagens tv (4k), medføre at for meg var både ps4 og xboxone svak fra dag 1 og gjøre for litt for å kalle det en verdig oppgradering.

Helt klart at en burde kunne velge strøls på hardisk og at spill skal gå over en natt for å få ned er kris i 2015, så denne gen håper jeg nok over.... vel har da stadig pc men det blir noen annet

Minikongen
MinikongenInnlegg: 7295
03.06.15 16:52
lthilien: nedlastingshastighe

Jeg brukte 2 døgn(!) på å laste ned BF Hardline Deluxe edition når det var tilbud på PS Store for litt siden. Det er altfor rævva når jeg har 20/2 linje og vanlige nedlastinger på samme størrelse går mye fortere. Hvorfor greier de ikke bruke hele linja slik som Steam? 

Kulumuli
KulumuliInnlegg: 3550
03.06.15 17:22

Nå som Fallout 4 er annonsert, er det greit å få med seg at Fallout 3 med alle DLC's koster 140kr på steam. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg