Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

NYTT TEMA
freemasun
freemasunInnlegg: 3627
17.06.16 10:11

Official Trailer - E3 2016 - The NES Connection @ E3 2016

Boxart. Release: 2017 - Nintendo Wii U & Nintendo NX.

Hva tror folk? Modig/Dumt av Nintendo med tilnærmet total frihet? Er utstyrs-interfacen et for stort steg bort fra hva de har gjort tidligere? Blir dette Zelda-spillet fans kan enes om som det beste noen gang? 

Før jeg så The Nes Connection-filmen fikk jeg store assosiasjoner til de første Zelda-spillene. Det hadde vært mind-trip om kvinnestemmen viser seg å være Impa, og, etter som man kommer gjennom historien, viser seg å spille en total 2017-HD-Remake av 1986-Zelda.

happydeathsuite
happydeathsuiteInnlegg: 14224
17.06.16 12:38

Er positiv. Det var på høg tid at dei prøvde seg på noko nytt i Zelda-universet, skjønt viktig at dei klarer å halda på Zelda-magien og ikkje går for langt i retning vestlig RPG og Skyrim light. Eg har trua. 

Rizer
RizerInnlegg: 2157
03.07.16 22:48

Det ser helt nydelig ut. Har god tro på at det kan bli det beste Zelda spillet noensinne. Endelig er full åpen verden igjen! Noe av det som irriterte meg grenseløst med Skyward Sword var hvor lineært det var. 

SpillRune
SpillRuneInnlegg: 2473
05.07.16 01:21

Ingenting på E3 var i nærheten. Vakkert, mystisk og en imponerende modig fornyelse for serien. Veldig sjelden at en serie som endres så mye i gameplay klarer å gjøre det med nesten utelukkende positive reaksjoner. Utrolig spent på hva forskjellen mellom Wii U- og NX-versjonene er.

Rizer
05.07.16 10:13

NX versjon blir nok endel bedre grafikk messig.. Så det var en fyr på youtube som påpekte at Wii U ikke klarer å rendre HD detajler på bakgrunner. for eks alt som er nært Link ser fantastisk ut, men hvis du ser på landskap,trær og fjell i bakgrunnen, så har de utrolig lav kvalitet. + at på e3 gameplay demo'n så kunne man stadig se trær, store steiner og slikt som plutselig poppet inn på skjermen. 

Dette er noe Nx versjonen vil luke vekk håper jeg. 

freemasun
20.10.16 13:47

Ny gameplay-trailer sluppet i dag!

Annet enn at det ser enda mer lekkert ut, og noen tårn i det fjerne, så er det ikke så mye som skjer i denne traileren som vi ikke har sett på messer. Men, steike, så fint det ser ut!

GimleSag
GimleSagInnlegg: 1471
21.10.16 00:08

Ber på mine knær at Koji Kondo (går bare ut i fra at det er han) har komponert noe forbanna orgasmisk musikk til dette spillet. Det er kanskje det jeg savner mest i et Zelda-spill. Husker noen gode melodier fra Twilight Princess, men etter det har det vært gjennomsnittlig imo. 

GLEDER MEG SOM F! Men blir nok ikke kjøp til WiiU for min del. Her er det bare å satse alt på Nintendo Switch, noe jeg tror Nintendo også gjør.

freemasun
21.10.16 08:42
GimleSag: Her er det bare å satse alt på Nintendo Switch, noe jeg tror Nintendo også gjør.

Yessir! Helt med deg på dette. Blir ikke å bruke ei krone til på Wii U soft- eller hardware, ikke når Switch er mindre enn ett halvår unna.

Also, Zelda-spill uten Koji Kondo-musikk er som Final Fantasy uten Nobuo Uematsu-musikk.

(Innlegget ble redigert 21.10.16 08:43)

freemasun
02.03.17 12:45

Metacritic. 98%.

Masterclass.

Nintendo’s finest work since Super Mario Galaxy.

A masterpiece.

One of the best in the series.

I can confidently declare that Breath of the Wild is the best Zelda game ever made.

Er det bare jeg som er veldig, veldig klar... ?

Justice 96
Justice 96Innlegg: 25869
02.03.17 13:56

Vurderte i et svakt øyeblikk å kjøpe Playstation VR, igjen, men jeg kom til at det var smartere å bruke de pengene på ny Nintendo maskin og Zelda. Så ja, jeg er klar. 

Stod over sist katastrofe av en konsoll fra Nintendo, men den nye har jeg troa på. 

(Innlegget ble redigert 02.03.17 13:57)

Gringorilla
GringorillaInnlegg: 12374
02.03.17 14:07
Justice 96: Stod over sist katastrofe av en konsoll fra Nintendo

Jeg synes ikke WiiU var en katatrofe egentlig. Men WiiU var det som Wii SKULLE ha vært. Det som var en katastrofe var hvor liten forskjell det var på de to konsollene, og den forvirrende navnsettingen.

freemasun
02.03.17 14:22
Gringorilla: Det som var en katastrofe var hvor liten forskjell det var på de to konsollene, og den forvirrende navnsettingen.

Selv Super Wii hadde skapt mindre forvirring.

Jeg har kost meg passe mye med konsollen, burde vært mye mer.

Håper tredjeparts-frieriet til Nintendo på Switch kan bli utslagsgivende. Jeg tror det. Gleder meg!

GimleSag
02.03.17 14:51
freemasun: Metacritic. 98%. Masterclass. Nintendo’s finest work since Super Mario Galaxy. A masterpiece. One of the best in the series. I can confidently declare that Breath of the Wild is the best Zelda game ever made.   Er det bare jeg som er veldig, veldig klar... ?

Dette bildet fikk meg til å måpe

Skal innrømme at jeg ikke trodde det kom til å bli tatt  godt i mot. Var veldig skeptisk til alle RPG-elementene slik som å samle på frukt og bær osv. Men nå er det virkelig vanskelig å være skeptisk.

GimleSag
02.03.17 14:54
Gringorilla: Jeg synes ikke WiiU var en katatrofe egentlig. Men WiiU var det som Wii SKULLE ha vært. Det som var en katastrofe var hvor liten forskjell det var på de to konsollene, og den forvirrende navnsettingen.

Har selv flerfoldige timer med moro med WiiU, men selve konsollen og gamepaden føltes så...plastikk ut. Så barnevennlig. Og selve menyen var totalt katastrofe. Men det virker det som de virkelig har jobbet med på Switchen.

Gringorilla
02.03.17 15:40
GimleSag: Dette bildet fikk meg til å måpe

Uten at jeg har spilt det ville jeg tatt det med en klype salt. Spillpressen (og superfans) har en tendens til å gå litt av skaftet når det gjelder Zelda. Ikke misforstå, de er alle ekstremt gode spill, men de er som regel ikke SÅ gode som alle skal ha det til. De har som regel en haug av problemer som man ofte ser gjennom fingrene på kun fordi det er Zelda.

Når det er sagt, så kommer jeg nok til å kjøpe både Switch og Zelda etterhvert.

Venny139
Venny139Innlegg: 7529
02.03.17 18:20
freemasun: Er det bare jeg som er veldig, veldig klar... ?

Jeg er klar som et uvær , for i morgen smeller det. Det blir tur til Elkjøp i morgen ettermiddag for å handle Zelda. På tide å børste støv av Wii U'en , for den vil ha en svært aktiv helg i møte. Hele helgen er satt av til Breath Of The Wild.

Håper å lese inntrykk fra dere andre her på søndagskvelden , jeg skal prøve å få delt noen inntrykk selv.

MrRumpesprekk
MrRumpesprekkInnlegg: 2026
02.03.17 20:31

Har fått spilt litt over en time av Wii U versjonen. Er litt skuffet over grafikken og hvor blurry det kan føles. Forventet ikke mye, men ble fortsatt skuffet. Ellers er gameplayet så langt knall, og kontrollene kunne ikke vært bedre. Framerate er ikke et problem så langt, men kanskje litt for tidlig å si. Har opplevd noen drops(Spesielt nære begynnelsen), men det forstyrrer ikke opplevelsen i min mening. Vi får se hvordan frameraten holder seg utover spillet.

Gleder meg til å fortsette videre i morgen og utover helgen.

GimleSag
02.03.17 23:58
Gringorilla: Uten at jeg har spilt det ville jeg tatt det med en klype salt. Spillpressen (og superfans) har en tendens til å gå litt av skaftet når det gjelder Zelda. Ikke misforstå, de er alle ekstremt gode spill, men de er som regel ikke SÅ gode som alle skal ha det til. De har som regel en haug av problemer som man ofte ser gjennom fingrene på kun fordi det er Zelda.

Ja, jeg forstår egentlig hva du mener. Men må innrømme at jeg selv kommer til å se en del gjennom fingrene om det skulle dukke opp ting. Eller i mitt hode: "det der er filleting, har absolutt null å si for opplevelsen, beste spillet ever"...

Gringorilla
03.03.17 10:17
GimleSag: Men må innrømme at jeg selv kommer til å se en del gjennom fingrene om det skulle dukke opp ting. Eller i mitt hode: "det der er filleting, har absolutt null å si for opplevelsen, beste spillet ever"...

Haha, jeg gjør slik ofte selv. Til syvende og sist har ikke feil med spill særlig å si så lenge man koser seg mens man spiller. Er den tankegangen som gjør at jeg elsker både Just Cause, Little Big Planet, Skyrim, og Ghost Recon Wildlands.

Palimpsest
PalimpsestInnlegg: 3866
03.03.17 10:22

Får lyst til å kjøpe Switch bare for dette spillet.

Tror faktisk jeg gjør det også.

SpillRune
SpillRuneInnlegg: 2473
04.03.17 15:48
Gringorilla: Uten at jeg har spilt det ville jeg tatt det med en klype salt. Spillpressen (og superfans) har en tendens til å gå litt av skaftet når det gjelder Zelda.

True, men dette er IKKE Skyward Sword. Det er ingen uønsket tutorial her, ingen påkrevd motionkontroll som splitter folk. I min mening, sålangt: beste spillet jeg har spilt. Har ikke runda spillet, mye som gjenstår, det er selvfølgelig mulig at de tar en "Uncharted 2" og totalt fucker opp på slutten, men jeg tror ikke på det, fordi alt er så utrolig mye bedre enn man kunne forvente. De har laget verdens beste spill, og så har de tatt et år ekstra for å se hvor mye bedre de klarer å få det. (Ikke fakta, men det er sånn det føles.) HYPE ON. /Superfan :)

MrRumpesprekk
MrRumpesprekkInnlegg: 2026
04.03.17 17:45
MrRumpesprekk: Framerate er ikke et problem så langt,

Jeg tar det tilbake. Frameraten er helt forferdelig nå som jeg har spilt en del. Spesielt når du er rundt NPC'er i landsbyer. Vi snakker om 15-20 fps her. Har også opplevd at spillet fryser i noen battles i noen sekunder. 

Jeg vet at fps ikke er alt, men det får da være grenser. Vi lever i 2017. 

Rizer
04.03.17 22:10

HOLY MOLY for ett spill! Koser meg massivt. Det er så mye å gjøre, det er så mye å se. For en fantastisk verden.. selv om det er noe framedrops her og der. 

Rizer
04.03.17 22:12

HOLY MOLY for ett spill! Koser meg massivt. Det er så mye å gjøre, det er så mye å se. For en fantastisk verden.. selv om det er noe framedrops her og der. 

Rizer
04.03.17 22:14

Rizer
04.03.17 22:15

oi, den kom 3 ganger. beklager det. 

solimor
solimorInnlegg: 2743
04.03.17 22:19

vel spille fortjener 3 ganger.

Hergud for en start fått et par time i det og det er bare nydlig, spillbarheten, lyde og ikke minst det visule. Elsker deg og bare gleder meg til å forsette i mange time i en magisk verden :D

solimor
solimorInnlegg: 2743
05.03.17 07:46

Fikk et par timer i går kveld og for et spill. helt magisk visulet og nydlig spillbarhet. jeg abre gleder emg til å utvforske alle kroker og se mer av denne verden

Venny139
Venny139Innlegg: 7529
05.03.17 22:39

Har gledet meg veldig til dette spillet i flere år nå og etter rundt 20 timer inn i spillet må jeg som superfan tilstå at jeg er litt skuffet. Spillet er enormet , mye større enn jeg hadde trodd på forhånd. Har ikke kommet ordentlig inn i storyen , da jeg satser på å bygge meg opp og gjøre meg litt mer kjent i området. Mange av disse trialsa er kreative og veldig gode , men de trialsa man skal sloss mot en robot , viser dette spillets store svakhet , nemlig kampsystemet. Gameplayet er helt annerledes enn de to forrige. Man kan klatre og det er egen knapp for å hoppe og dette er gøy , men det som ødelegger halve opplevelsen for meg er hvor frustrerende dette kampsystemet er. Savner at man kan rulle. Angrep , dodgeing og kontring er ikke like hurtige og effektive som i TP , hvor jeg spilte HD versjonen senest i fjor.

Akkurat dette er levbart , men det værste er at våpen går i stykker og at de i tillegg går i stykker nesten med en gang. I trialsa med robotene og ellers fiender med mye liv , må man inn i pause menyen å bytte på våpen 1-4 ganger midt i kamp og dette ødelegger flyten fullstendig og er rett og slett ikke gøy. I tillegg er det veldig begrenset hvor mange våpen man kan stacke opp , da nyttig verktøy deler samme slots som slagvåpen. Så blir man omringet av fiender , blir man slakta. Har funnet ut at det mest effektive er å stå på avstand å kaste sånne bomber man har evig av. BOTW er ikke i nærheten av å ha et så godt/gøy kampsystem som det var i de tidligere spillene og det er trist. Første inntrykket er ikke veldig positivt med tanke på forventningene , men håper det bedrer seg.

Justice 96
Justice 96Innlegg: 25869
05.03.17 22:51

Sitter med omtrent samme inntrykk og opplevelse ang kampsystemet. Litt skuffet i forhold til forventninger og hypen. Det er et knallbra spill, for all del. Men som GringoriIIa nevnte over her et sted, Zelda blir ofte en anelse oppskrytt av Nintendomenigheten. 

(Innlegget ble redigert 05.03.17 22:56)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg