Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Skyrim Remastered: (unødvendig ?) Tråd

NYTT TEMA
Lezah
LezahInnlegg: 59437
22.06.16 14:59

Dette bør vel ha en egen tråd? her kan vi legge ut ting fremover og krangle om spillet generelt. 28. oktober er lenge til, men vi kan i all fall glede oss i lag.

For min del er dette med mod-støtte helt konge. Spillet kan skaffes gratis for de med Legendary/alle dlc-ene fra før, men for meg som hadde dette på Xbox og siden gikk over ti lPS4 må det kjøpes på nytt. Og det gjør meg nada.

Jeg gleder meg.

Kjør sikkel

freemasun
freemasunInnlegg: 3639
22.06.16 15:03

Det er absolutt ikke unødvendig - dette skal selvsagt ha egen tråd! Det er like greit å begynne fra scratch med egen tråd når det er ny generasjon. Jeg har hverken kraftig nok PC til å kjøre det, og PS3en er solgt, så dette er hjertens velkomment!

Jeg gleder meg noe helt enormt.

Det er et så kjekt spill å bare HA - for kjedelige dager, akkurat som GTA var kjekt å bare ha før i tiden.

(Innlegget ble redigert 22.06.16 15:09)

Lezah
22.06.16 15:06
freemasun: Det er et så kjekt spill å bare HA - for kjedelige dager, akkurat som GTA var kjekt å bare ha før i tiden.

Oh yes. Da ryktene begynte å gå om en remaster eller annet fyrte jeg opp Xboxen kun for å høre musikken og få gå litt rundt i villmarken. Det blir aldri feil.

Aldri vært stor PC-gamer, slik at mye av moddingen har vært litt sånn sårt. Men nå blir jo dette tilgjengelig og åpner for utrolig mye nytt, selv om spillet er "gammelt".

Jeg gleder meg så mye en nerd kan glede seg.

freemasun
22.06.16 15:15
Lezah: Da ryktene begynte å gå om en remaster eller annet fyrte jeg opp Xboxen kun for å høre musikken og få gå litt rundt i villmarken.

Det er fortsatt deler av kartet jeg aldri har rørt, og det meste av DLC'ene er det bare såvidt jeg har skrapt av overflaten på. Tiden strakk simpelthen ikke til, så det er helt opplagt at jeg gleder meg!

Så er det om jeg skal kjøre den faste archer/mage igjen, eller om jeg skal forsøke meg på en litt mer brutal hands-on approach.

Lezah
22.06.16 15:19
freemasun: Det er fortsatt deler av kartet jeg aldri har rørt, og det meste av DLC'ene er det bare såvidt jeg har skrapt av overflaten på. Tiden strakk simpelthen ikke til, så det er helt opplagt at jeg gleder meg!
Så er det om jeg skal kjøre den faste archer/mage igjen, eller om jeg skal forsøke meg på en litt mer brutal hands-on approach.

Det meste av Skyrims geografi ble nok utforsket, men ikke hele Solstheim. Dawnguard hadde også et isøde pluss underjordiske greier jeg nok ikke finkjemmet.

Jeg syntes alltid det fort ble til at jeg kjørte assassin, mest fordi å skjære over halser hadde så kul kill-cam. Og bue/armbrøst med spesialammo var fett. Men ja, må gå for noe nytt nå.

Perseus
PerseusInnlegg: 10801
23.06.16 03:13

Brukte mange uker i høst/vinter på å modde Skyrim på pc, og få alt til å funke og kjøre knirkefritt. Nå nylig kom det en plugin på Nexus som eliminerer nesten all ctd's. Så nå har jeg laget karakteren og justert på mod menyene slik at alt er klart. Må bare sette meg ned en kveld og begynne nå, så derfor kommer jeg neppe til å skaffe meg dette da det i realiteten ikke er store forskjellen bortsett fra litt penere grafikk-shaders og forhåpentligvis 60 fps på PS4. Men jeg har mange supre mods som PS4 versjonen aldri vil få. 

Uansett bra av Bethesda, hadde ikke forventet dette her. Nå må de (Rockstar) bare gjøre det samme med Red Dead Redemption.

Lezah
23.06.16 12:23

For min del gleder jeg meg til survival-mode, altså der man må spise, drikke, sove etc. Gjorde Fallout til et nytt spill for min del, men føler det passer enda bedre i Skyrims villmark av en eller annen grunn.

Perseus
23.06.16 16:59

Kommer det med?

På pcen har jeg hvertfall slik at du må spise/drikke/sove, men ikke så ofte at man gjør det hele tiden. Har også dager som varer mye lengre. Hunterborn, som gjør at du kan jakte på skikkelig vis, og Frostfall som gjør at du må finne ly om det begynner å regne eller tenke strategisk når man skal utforske vinteren, så man ikke fryser i hjel. Til slutt bruker jeg Campfire.

Lezah
24.06.16 01:10
Perseus: Kommer det med?

Det aner je ikke, men siden de slengte det inn i Fallout 4 tipper jeg det blir tilgjengelig i Skyrim også nå.

Perseus
24.06.16 14:51

Synes det er kult at man kan bruke maten til noe, huske å kjøpe waterskin for å fylle på vann. Men greit at det ikke blir for ofte. Da blir det mer Sims enn Skyrim, men som sagt kult tilleggselement.

Gambinoo
GambinooInnlegg: 97
26.06.16 13:01

Gav meg etter 180 timer med Skyrim på PS3, og det har gått noen år siden sist. Når nyheten ble annonsert, ble jeg gira av en eneste grunn, og det er mods. Jeg som konsollgamer har alltid oppfattet mods som noe sårt tapt for oss når vi skal game litt Bethesda, så det at Fallout 4 kjører mods til konsoll over tid, og nå med Skyrim, så blir dette et garantert kjøp. 

Selv om jeg ikke forelsket meg like mye i Skyrim som i Oblivion (til dags dato det beste spillet jeg har spilt) så er jo Skyrim likevel et veldig, veldig godt spill som fortjener to kjøp, og det sier vel sitt. 

(Innlegget ble redigert 26.06.16 13:05)

freemasun
07.08.16 21:35

Det blir 4. gang jeg kjøper spillet, ettersom jeg kjøpte spill + DLC til 59% rabatt fra Steam før helga - og kjøpte det to ganger til PS3. Klarte ikke vente. Gud, så deilig det er å sprade rundt der...

Lezah
08.08.16 10:59

Spiller igjen selv for tiden. En del ugjort på Solstein pluss at jeg gjør noen andre valg enn tidligere også videre. Skal forsøke å være fredsmegler i borgerkrigen blant annet. Overrasker meg fremdeles å finne småting jeg har oversett tidligere. Blir helt sykt med ny versjon.

freemasun
08.08.16 11:16

Kjører en ALL magic & potions & alchemist kinda guy nå. Litt vrient i begynnelsen, må ty til skjold og mace når de virkelige sterke kommer mot slutten av huler/borger, ellers spennende med en helt ny approach. Tenker jeg kjører en 100% kriger på PS4, med sverd i begge hendene og heavy armor; på PS3 var det archer og tyv. Alltid archer.

Nå som jeg kjører gjennom det for 4. eller 5. gang er det litt lettere å henge med i politikken som foregår, men har ikke gjort meg opp en mening om hvem jeg skal støtte, eller hva jeg helt skal gjøre med historien.

Lezah
08.08.16 11:27
freemasun: Kjører en ALL magic & potions & alchemist kinda guy nå. Litt vrient i begynnelsen, må ty til skjold og mace når de virkelige sterke kommer mot slutten av huler/borger, ellers spennende med en helt ny approach. Tenker jeg kjører en 100% kriger på PS4, med sverd i begge hendene og heavy armor; på PS3 var det archer og tyv. Alltid archer.
Nå som jeg kjører gjennom det for 4. eller 5. gang er det litt lettere å henge med i politikken som foregår, men har ikke gjort meg opp en mening om hvem jeg skal støtte, eller hva jeg helt skal gjøre med historien.

Får du mye ut av alchemy? Eneste jeg bruker det til er å lage paralyze, som kan være gull verdt i trange situasjoner. Men skulle gjerne hatt muligheten til å lage gode fortify smiting og enchantment. Alltid vanskelig å finne gode nok potions rundt om.

Det er altfor lett å falle tilbake til Archer-klassen, gjorde det stikk i strid med planen selv nå.

svenna99
svenna99Innlegg: 9667
08.08.16 11:38

Hvordan er Skyrim med siste oppdatering nå? Da jeg spilte det sist var det så mye bugs at jeg ble helt oppgitt. Spesielt quests som ikke kan avsluttes. 

freemasun
08.08.16 11:46
Lezah: Får du mye ut av alchemy?

Jeg begynte å få mye ut av det under siste PS3-game, da jeg brukte mye tid på ressurser og magi, så, potensialet er nok ganske stort. Sterke potions i kombinasjon med godt utviklet School of Destruction gjør mye kaos!

Lezah
08.08.16 12:04
freemasun: Jeg begynte å få mye ut av det under siste PS3-game, da jeg brukte mye tid på ressurser og magi, så, potensialet er nok ganske stort. Sterke potions i kombinasjon med godt utviklet School of Destruction gjør mye kaos!

Mine forsøk på magiker ble bare halvhjertede saker, syntes det var lite smell i f.eks firebolt kontra en daedric sverd :P Men det er så mange måter å spille på at en alltids kan lære nye ting. Destruction har liksom ikke gjort nok damage for min del, men å bruke potions er jeg egentlig hårreisende dårlig på, går mest i Health potions som nødløsning, pluss Magic. Bruker en del conjuration og illusion i kombo med bue og sverd. Å booste damage med potions har liksom aldri blitt vurdert :P

freemasun
08.08.16 12:14
Lezah: Mine forsøk på magiker ble bare halvhjertede saker, syntes det var lite smell i f.eks firebolt kontra en daedric sverd

Samme her. Og jeg har aldri helt trodd på at magi kan utkonkurrere archery - med å felle en mammut med èn eller to piler når man nærmer seg litt høy lvl. Det er noe med det. Ikke en ENESTE elk eller rev får slippe unna, så har jo en overflod av leather etterhvert... Fuckit.. Kanskje jeg bare skal kjøre archer-mage...

Jeg er enda ikke lvl 10, og har stort sett konsentrert meg om Destruction, og det å duel-caste flammer begynner allerede å bli rimelig destruktivt; shock mot andre magikere, tømmer de helt for magicka.

freemasun
08.08.16 12:51
Lezah: Å booste damage med potions har liksom aldri blitt vurdert :P

This. Jeg har spilt en del Terraria siden sist, og der er potions mer eller mindre en nødvendighet, så jeg tenker å prøve ut samme fremgangsmåte også i Skyrim.

Lezah
08.08.16 13:01
freemasun: Jeg er enda ikke lvl 10, og har stort sett konsentrert meg om Destruction, og det å duel-caste flammer begynner allerede å bli rimelig destruktivt; shock mot andre magikere, tømmer de helt for magicka.

Det fins vel stagger-perks? Da ber i all fall 1 v 1 ganske greie kamper, siden de bare blir stående etter hver hit. Fikk nesten lyst til å forsøke å kjøre en mage-build nå.

freemasun
08.08.16 13:28
Lezah: Det fins vel stagger-perks?

Det gjør det, men det kommer ikke før lvl 40 destruction. Det er da det virker som det kan bli gøy, fiender som stikker av ved low health på lvl 50 når man kaster flammer etter de; går i oppløsning på shock lvl 70.

Bare ha tålmodighet, så kommer man nok til å føle seg veldig mektig. Felle kjemper med runes alene.

Lezah
08.08.16 14:03
freemasun: Bare ha tålmodighet, så kommer man nok til å føle seg veldig mektig. Felle kjemper med runes alene.

Problemet er at det slik jeg husker det vil ta enormt lang tid, men kanskje det ikke er mer tidkrevende enn f.eks on-handed? Har aldri hatt så mye magi at jeg kunne bruke de aller sykeste master-spellsene, som sikkert er sykt morsomt.

Lezah
08.08.16 14:03
svenna99: Hvordan er Skyrim med siste oppdatering nå? Da jeg spilte det sist var det så mye bugs at jeg ble helt oppgitt. Spesielt quests som ikke kan avsluttes.

Siste oppdatering? Skyrim kom ut for fem år siden eller noe, så du skal vel neppe ha så mange problemer i dag :P

freemasun
08.08.16 14:21
Lezah: Problemet er at det slik jeg husker det vil ta enormt lang tid, men kanskje det ikke er mer tidkrevende enn f.eks on-handed?

Synes å huske det samme, men denne gangen når jeg utelukkende bruker destruction og restoration, uten å falle i archer-fella, så går det rimelig raskt å lvle opp.

Lezah
08.08.16 14:25
freemasun: Synes å huske det samme, men denne gangen når jeg utelukkende bruker destruction og restoration, uten å falle i archer-fella, så går det rimelig raskt å lvle opp.

Skjønner. Restoration men særlig Conjuration, Illusion og Alteration kan man jo levle opp helt avsindig raskt hvis man går inn for det med spamming av soul traps, muffle, detect life etc.

freemasun
08.08.16 14:36
Lezah: Restoration men særlig Conjuration, Illusion og Alteration kan man jo levle opp helt avsindig raskt hvis man går inn for det med spamming av soul traps, muffle, detect life etc.

Det er bare å huske på variasjonen, ellers går det treigt totalt sett.. Allerede begynt å hamstre med meg alt av ressurser: blomster, lyng, sommerfugler og sopp, alt av potion-materialer. Så får vi se hvordan dette går etter hvert!

Har brukt en del conjuration tidligere, uten at jeg har fokusert på det, og i alle fall ikke illusion og alteration, så det blir spennende å gjøre seg skikkelig kjent med det!

Lezah
08.08.16 14:39
freemasun: illusion

Å få folk til å gå løs på hverandre og snike seg usynlig gjennom fort er tidvis hysterisk morsomt. Er vel i illusion-treet man kan få quiet casting også, som vel burde være midt i blinken for en destruction-spiller.

freemasun
08.08.16 14:44
Lezah: Er vel i illusion-treet man kan få quiet casting også, som vel burde være midt i blinken for en destruction-spiller.

AH, se der. Der får man for å aldri utforske de andre trærne, det kommer jo til å hjelpe stort! Fantastisk.

Wellewinhio
WellewinhioInnlegg: 12058
08.08.16 14:53
freemasun: AH, se der. Der får man for å aldri utforske de andre trærne, det kommer jo til å hjelpe stort! Fantastisk.

Siden du kjører en mage-build nå, har du den samme opplevelsen av at mana (eller hva det heter i dette spillet) recharger saktere når det er fiender i nærheten? Det var dette som gjorde at jeg ga opp mage-krakteren min siden jeg stort sett alltid slet hvis det var mange fiender, med mindre jeg dunket på med potions.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg