Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Pokèmon Go - tråden

NYTT TEMA
Puertoviejo
PuertoviejoInnlegg: 52
08.07.16 19:50

Pokemon Go ble lansert i USA, New Zealand og Australia igår. Mottagelsen har vært ekstremt bra og det kan se ut som spillet kan bli dominerende i fremtiden. Til og med slå 90-talls pokemon frenzy som vi hadde her til lands.

Konseptet går ut på at alle med mobiltelefoner kan gå rundt på gata og finne tilfeldige Pokemons, Poke centre og Gym.

Man kan også spille mot tilfeldige folk man treffer på som også har Pokemon Go.

Pokemon Go bruker da mobilens kamera til å vise virkeligheten, mens den legger på objektiver oppå visningen. (Augemented reality). Akkurat som snapfilter.

Spillet er helt gratis å laste ned.

I norge har den ikke blitt lansert, men det forventes at den dukker opp denne uka.

Men de som er utålmodige kan laste ned apk'en allerede nå og spille.

http://www.pokego.no/last-ned-pokemon-go-for-iphone-og-android/

PokeGo.no er forøvrig Norges første Pokemon Go community. Regner med at det vil dukke opp en dusin om ikke så lenge.

Draciger
DracigerInnlegg: 9872
10.07.16 16:45

Argh.... Får ikke lastet ned Pokemon Go på Iphonen pr nå.

Krysser fingrene for lansering i løpet av uken.

IRalyZ
IRalyZInnlegg: 3426
10.07.16 20:07

Jeg lastet ned i stad, valgte Squirtle som starter. Var nettopp ute og gikk en halvtime. Fanget Oddish, Horsea, Eevee, Spearow og Paras. Har ikke bil før jeg kommer tilbake fra Estland den 18, så får ikke sjekka etter Gyms og PokéStops i Fredrikstad før det. Gleder meg! Hvis jeg ikke finner en Magnemite på Øra-området blir jeg oppgitt. Kan tro dette kommer til å knytte mange folk sammen, danne vennskap osv. 

En ting som irriterer meg er at hvis du får e-post mens du har appen åpen, forsvinner lyden.. 

(Innlegget ble redigert 10.07.16 20:10)

Dewaz
DewazInnlegg: 22211
10.07.16 20:11

Dette spillet er i ferd med å ta av noe voldsomt. Håper det gjør det også her til lands. Gikk rundt i en times tid i dag og leta etter Pokèmons. Veldig underholdende. Blir en lengre tur imorra!

RVP20
RVP20Innlegg: 3953
10.07.16 20:12

Har det kommet ut her i Norge idag?

laffano
laffanoInnlegg: 14411
10.07.16 20:14

Finner ikke på Google play:(

hfiego
hfiegoInnlegg: 4665
10.07.16 20:16
laffano: Finner ikke på Google play:(

Er ikke tilgjengelig i Norge enda

laffano
10.07.16 20:19

Buuu :(

IRalyZ
IRalyZInnlegg: 3426
10.07.16 20:34

Usikker på om dette går i mot reglene på forumet, men du kan laste ned en versjon for Android. Trykk "Download apk". Happy hunting!

Kero79
Kero79Innlegg: 3415
11.07.16 01:20

Niantic er veldig aggressive og raske med å suspendre kontoer om det er noe uregelmessig. Sånn er dem ihvertfall med Ingress så jeg venter til Pokemon Go er tilgjengelig på den lovlige måten.

laffano
11.07.16 21:15

Kjenner jeg klør etter dette spillet hva tar så lang tid med å slippe ut i norge?...

hfiego
11.07.16 23:09
laffano: Kjenner jeg klør etter dette spillet hva tar så lang tid med å slippe ut i norge?...

Har lastet ned spillet nå. Jukset selvfølgelig.

Men godt å komme i gang.  Fanget Charmander som første Pokemon.

Villans20
Villans20Innlegg: 3370
12.07.16 00:11

Prøvde det i ca 1 time i dag, pokemon'a jeg har er Bulbasaur, Pidgey, Spearow, Drowzee og Zubat, enda ikke funnet en eneste gym, er kun level 3 da

hfiego
12.07.16 00:52
Villans20: Prøvde det i ca 1 time i dag, pokemon'a jeg har er Bulbasaur, Pidgey, Spearow, Drowzee og Zubat, enda ikke funnet en eneste gym, er kun level 3 da

Nice.
Jeg så en gym her, men må være level 5 for å delta i den.

Jonasar
JonasarInnlegg: 24076
12.07.16 12:41

Hvor mange voksne folk skal laste ned dette?

Jeg er 36 og venter i spenning, er ikke voksen før man tør og innrømme at man er barnslig :)

Wellewinhio
WellewinhioInnlegg: 12263
12.07.16 12:42
Jonasar: Hvor mange voksne folk skal laste ned dette?

En på jobben ved siden av meg som er 30 snakker knapt om noe annet.

Villans20
12.07.16 12:43

Jeg er 25 år så... Men oss som er født på 90 tallet vokste jo opp under originale pokemon så det faller veldig naturlig for oss

freemasun
freemasunInnlegg: 3682
12.07.16 12:46
Jonasar: er ikke voksen før man tør og innrømme at man er barnslig :)

Growing old is mandatory; growing up is optional, og alt det mølet der...

Facebook-feeden min er jo så til de grader forsøpla av Pokemon Go om dagen! Har bevegd seg fra de faste gaming-sidene, over til svartens UNILAD og VG. Det er helt ekstremt.

Det eneste Pokemon-spillet jeg virkelig har spilt før er Pokemon Snap på N64, ellers ingenting, men jeg blir jo litt nysgjerrig på det her.

HengeTrynet
HengeTrynetInnlegg: 22687
12.07.16 14:24

Gikk en god del i pokemonkort og spill på Nintendo når jeg var ung gitt. Som freemasun skriver så blir man litt nysgjerrig igjen. Skal definitivt teste det ut.

Edit: Er selv 26. :)

(Innlegget ble redigert 12.07.16 14:24)

Holmen5
Holmen5Innlegg: 607
12.07.16 15:34

Her kan man finne en oppskrift på hvordan man laster det ned. Funker helt fint. Lastet det ned selv i dag, overraskende gøy.

BigTonyAdams
BigTonyAdamsInnlegg: 16855
12.07.16 16:12

Er selv 33 år og var akkurat litt for gammel til at jeg ble med hypen når dette kom på 90-tallet.
Har heller aldri spilt noen av spillene til serien.

Når det er sagt skjønner jeg at dette kan bli det nye store og mange nye kommer til omfavne serien.

Jeg kommer ikke til å laste det ned av 2 grunner egentlig, tidssluking og at jeg ikke kjenner noe til denne verden.
Unntaket er vel han gutten med caps, ballene de bor i eller noe og Pikachu :-)

Bacary
BacaryInnlegg: 15745
12.07.16 16:19

Bruker nok mye batteri....

Villans20
12.07.16 16:51

Noe jeg ser mange ikker skriver om er hvor farlig dette spillet faktisk er. Idiotiske bilkjørere som spiller mens de kjører koblet sammen med barn som hopper ut og inn i gater, er bare et tidsspørsmål før vi får et dødsfall hvis dette fortsetter.

Tjaaland
TjaalandInnlegg: 2015
12.07.16 17:10
Villans20: Idiotiske bilkjørere

Jeg kjørte mens jeg spilte i ca 3 minutt før jeg bestemte meg for at det skulle jeg aldri gjøre igjen. Skulle til å si at appen bare kunne skrudd seg av hvis du beveget deg raskere enn typ 20 km/t (en funksjon som allerede ligger inne til annet bruk), men det er sikkert folk som vil spille på buss/som passasjer i bil. 

Villans20
12.07.16 17:29
Tjaaland: Jeg kjørte mens jeg spilte i ca 3 minutt før jeg bestemte meg for at det skulle jeg aldri gjøre igjen. Skulle til å si at appen bare kunne skrudd seg av hvis du beveget deg raskere enn typ 20 km/t (en funksjon som allerede ligger inne til annet bruk), men det er sikkert folk som vil spille på buss/som passasjer i bil.

Passasjer er jo helt greit, men ja bilføreren burde selvsagt alltid være fokusert på veien og det som skjer rundt

laffano
12.07.16 19:20

I helsike det går unna! 7.5 millioner nedlastning på 5 dager!

hfiego
12.07.16 19:41

Er selv 89 modell... Helt hektet nå :P

Wizzard
WizzardInnlegg: 19949
13.07.16 07:50

For en flopp....at folk gidder dette fatter jeg ikke. Har dere ikke hørt om Geo Caching? Må man virkelig ha en pokemon for å komme seg ut? Og nå vil man møte på folk som stirrer på mobilene, utgjør en fare for seg selv og andre idet de spiller. Helt latterlig.

Ser liksom for meg det når en aliens kommer på besøk. De cloacker skipene sine ved månen, sender spion droider ned til denne fantastiske verdenen. De undersåtter rapporterer til sjefen fra Gork:

-Det er merkelig sjef...mange har plutselig begynt å gå med disse dingsene og fanger noe som heter pokemon.

-Kan det være taktisk krigforsvar?

-Jeg vet ikke, de driver jo å bomber på noe de kaller for Syria og i de nærliggende områder der. Folk dør og sulter hver dag. Men 80% av jordens befolkning bruker de dingsene, og jeg tror det må være et farlig våpen.

-Hmmm...ja...det er vel best vi tar over før de får samlet seg. Foreløbig ser det ut til at de fleste er opptatt av den dingsen og det kan jo gi oss et lite overtak. Gjør lar Ion kanonene og ladd stråleren til maksimum....

Tjaaland
TjaalandInnlegg: 2015
13.07.16 11:42
Wizzard: For en flopp....at folk gidder dette fatter jeg ikke. Har dere ikke hørt om Geo Caching? Må man virkelig ha en pokemon for å komme seg ut? Og nå vil man møte på folk som stirrer på mobilene, utgjør en fare for seg selv og andre idet de spiller. Helt latterlig. Ser liksom for meg det når en aliens kommer på besøk. De cloacker skipene sine ved månen, sender spion droider ned til denne fantastiske verdenen. De undersåtter rapporterer til sjefen fra Gork: -Det er merkelig sjef...mange har plutselig begynt å gå med disse dingsene og fanger noe som heter poke

Beklager, fikk kun tid til å lese halve innlegget. Det dirret visst en Rattata inn på spillet. Brb.

Men litt mer seriøst, har du ikke hørt om frisk luft? Må man virkelig ha geo caching for å komme seg ut? Og nå vil man møte på folk som prøver å finne en liten papirlapp i en eller annen steinmur, utgjør en fare for seg selv og (kanskje ikkje) andre idet de spiller. Helt latterlig. 

Vennligst ta det med et smil :) 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg