Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

The Last of Us Part II

NYTT TEMA
Yxeflens
YxeflensInnlegg: 7103
03.12.16 21:12

Joel og Ellie dukker opp igjen en gang i fremtiden. Handlingen er flyttet noen år frem i tid (Ellie er eldre), men det ser ikke ut som om alt for mye er så mye bedre.

Trailer

Antiteist
AntiteistInnlegg: 5146
03.12.16 21:14

YES!

TopOfTheWorld
TopOfTheWorldInnlegg: 1156
03.12.16 21:23

GLEDER MEG!

vidar
vidarInnlegg: 30526
03.12.16 21:47

Herregud, sjukt.

Justice 96
Justice 96Innlegg: 27720
03.12.16 22:25

Deilig. En real vaksine mot alt dette remaster-viruset som herjer spillverdenen. 

(Innlegget ble redigert 03.12.16 22:28)

Lilleborg
LilleborgInnlegg: 35955
03.12.16 23:01

Altså. Fy faen. Kan ikke huske sist jeg satte i et realt jubelbrøl hjemme i stua som jeg nettopp gjorde. Dette er faen meg episk.

Ost
OstInnlegg: 1292
04.12.16 00:13
Lilleborg: Kan ikke huske sist jeg satte i et realt jubelbrøl hjemme i stua som jeg nettopp gjorde

Du er ikke alene. Traileren med publikums reaksjoner i bakgrunnen. Gåsehud-materiale dette her.

(Innlegget ble redigert 04.12.16 00:13)

Yxeflens
04.12.16 13:07

Under panelet i etterkant (På PSX, altså) kom det frem at temaet for spillet er hat og at Ellie er omtrent 19 år. 

Lezah
LezahInnlegg: 60466
05.12.16 11:15

Der fikk jeg aids av ren glede.

Gringorilla
GringorillaInnlegg: 12748
05.12.16 12:03

Sweet!

Håper de inkluderer en like god multiplayer som det forrige også; den eneste "påklistrede" multiplayeren jeg noensinne har likt.

Anelka2
Anelka2Innlegg: 17475
05.12.16 17:05

Sprøtt! Igår starta jeg en ny runde med the Last of us, er et par år siden sist også helt tilfeldig kommer denne relativt ferske nyheten ut av intet på meg nå. Dette blir bra, herlig at de fortsetter med Joel og Ellie. 

WatchMe
WatchMeInnlegg: 6130
05.12.16 22:57
Gringorilla: Håper de inkluderer en like god multiplayer som det forrige også; den eneste "påklistrede" multiplayeren jeg noensinne har likt.

Multiplayer-delen er veldig bra. Skikkelig intense greier! 

WatchMe
WatchMeInnlegg: 6130
05.12.16 22:58

Diskuteres mye rundtomrking hvorvidt Joel egentlig er i live, eller om han bare er i fantasien til Ellie. Og om hans død er det Ellie skal hevne. Håper egentlig ikke dette stemmer.

Gringorilla
06.12.16 15:24
WatchMe: Diskuteres mye rundtomrking hvorvidt Joel egentlig er i live, eller om han bare er i fantasien til Ellie. Og om hans død er det Ellie skal hevne. Håper egentlig ikke dette stemmer.

Det håper absolutt ikke jeg heller. Litt av det som gjorde gameplayet synes jeg var de brutale nevekampene med menneskene var og følelsen av hvor sterke "zombiene" var, og begge disse forsvinner helt dersom man spiller som Ellie.

Bongis
BongisInnlegg: 8796
06.12.16 19:33

Naughty dog har fremdeles til gode å skuffe meg. Etter mitt syn det beste selskapet der ute. Jeg tviler på de ødelegger opplevelsen til folk denne gangen heller. Selv hva som måtte skje. 

Knaxern
KnaxernInnlegg: 33954
07.12.16 04:09

JADAAAAAAAAAA!

Gringorilla
08.12.16 16:09

Æsj, ND har visst bekreftet at man spiller som Ellie i spillet. Lover ikke godt.

Yxeflens
08.12.16 20:54

Fordi? Beste delen at hele Tlou var der man styrte Ellie. Winter er favorittsegmentet uansett spill.

Gringorilla
09.12.16 00:22
Yxeflens: Beste delen at hele Tlou var der man styrte Ellie

Du stavet "verste" feil.

Og jeg forklarte litt lenger opp her hvorfor jeg ikke liker å spille som Ellie.

(Innlegget ble redigert 09.12.16 00:22)

Lezah
LezahInnlegg: 60466
09.12.16 14:40

Jmf diskusjonen over her ble jeg delt; jeg syntes den kuleste enkeltstående delen av TLOU kanskje var vinter-delen. Særlig når man sniker seg rundt i landsbyen til gladgjengen. Men jeg syntes som Gringoen at combat generelt er kulere med Joel. Håper man kan finne en balanse i all fall. Ser ikke for meg Ellie slå i hjel folk med nevene.

Knaxern
KnaxernInnlegg: 33954
09.12.16 16:39
Gringorilla: Æsj, ND har visst bekreftet at man spiller som Ellie i spillet. Lover ikke godt.

Sånn er det i den feministiske tiden vi lever i.

Yxeflens
10.12.16 21:46
Gringorilla: Det håper absolutt ikke jeg heller. Litt av det som gjorde gameplayet synes jeg var de brutale nevekampene med menneskene var og følelsen av hvor sterke "zombiene" var, og begge disse forsvinner helt dersom man spiller som Ellie.

Ser ikke logikken i dette. Sopphodene var instadød uansett hvem vi spilte som, og det virker som om Ellie har blitt en svært brutal dame. Kan antagelig ikke sammenlignes med 14-åringen fra TLOU.

Skulle dette være en kjønnsdebatt så er jeg derimot ikke interessert i den.

Yxeflens
10.12.16 21:47
Knaxern: Sånn er det i den feministiske tiden vi lever i.

Håper du kødder. Gameplay =/= politikk.

Bongis
BongisInnlegg: 8796
10.12.16 22:41

last of us traileren 0:31 hva er det publikum ser som gjør at de skjønner hva som skjer akkurat i det øyeblikket? Er det den generelle last of us design og grafikk de ser i sin helhet?

nvm det må jo være firefly på stoppskiltet. 

(Innlegget ble redigert 10.12.16 22:46)

Trening
TreningInnlegg: 1251
10.12.16 23:01

Ellie herdes. Som enhver annen som må leve i en slik verden.

Clementine gikk jo også gradene i TWD og ble modigere og mer kynisk etterhvert, i hvor stor grad er avhengig av hvordan dere spilte med henne.

Sånn sett er jo det realistisk at Ellie blir mer brutal og sterkere etterhvert.

(Innlegget ble redigert 10.12.16 23:02)

Gringorilla
12.12.16 09:33

Uansett hvor mye Ellie herdes og blir brutal (i form av nådeløs), så endrer ikke det styrken hennes, i alle fall ikke i så stor grad at kampene føles like brutale (i form av at du føler hvert slag).

Og når jeg snakker om styrken til sopphodene, så mener jeg ikke hvor mye de tåler, men når man blir overmannet av de. Enhver voksen man kan med letthet overmanne Ellie i ren styrke, men det faktum at sopphodene klarte å overmanne Joel fikk de til å føles sterkere enn den klassiske zombien, og de føltes som en reell trussel.

Og nei, dette har ingenting med sjåvinisme å gjøre.

(Innlegget ble redigert 12.12.16 09:33)

Yxeflens
12.12.16 09:48
Gringorilla: Uansett hvor mye Ellie herdes og blir brutal (i form av nådeløs), så endrer ikke det styrken hennes, i alle fall ikke i så stor grad at kampene føles like brutale (i form av at du føler hvert slag). Og når jeg snakker om styrken til sopphodene, så mener jeg ikke hvor mye de tåler, men når man blir overmannet av de. Enhver voksen man kan med letthet overmanne Ellie i ren styrke, men det faktum at sopphodene klarte å overmanne Joel fikk de til å føles sterkere enn den klassiske zombien, og de føltes som en reell trussel.

Fortsatt ikke logisk, og alt jeg får ut av dette er kvinne = svak, mann = sterk. 

Jeg forstår ikke hvorfor ikke Ellie kan være brutal? Hvorfor hun ikke kan være sterk? Når du i tillegg legger til at "Enhver voksen mann kan med letthet overmanne Ellie i styrke", så ser jeg virkelig ikke noen forskjell i om de infiserte kan overmanne den eller den spillkarakteren. 

Intro-traileren viser jo et hus med slaktede Firefly-folk, som er ekspedert av Ellie. Hun klarer seg nok hun. 

Men, video games, og når kvinner får hovedrollen så hyles det. 

Gringorilla
12.12.16 10:10
Yxeflens: Fortsatt ikke logisk, og alt jeg får ut av dette er kvinne = svak, mann = sterk.  Jeg forstår ikke hvorfor ikke Ellie kan være brutal? Hvorfor hun ikke kan være sterk? Når du i tillegg legger til at "Enhver voksen mann kan med letthet overmanne Ellie i styrke", så ser jeg virkelig ikke noen forskjell i om de infiserte kan overmanne den eller den spillkarakteren.  Intro-traileren viser jo et hus med slaktede Firefly-folk, som er ekspedert av Ellie. Hun klarer seg nok hun.  Men, video games, og når kvinner får hovedrollen så hyles det.

Den siste kommentaren din der kunne du spart deg for. Det får deg bare til å virke smålig og tydelig avsporende (såvel som SJW).

Sier du virkelig at menn ikke er sterkere enn kvinner? Det er bare en enda latterligere påstand. Det finnes selvfølgelig sterke kvinner som er sterkere enn en svak mann, men disse er ytterpunkter som sjelden oppstår, og i alle fall ikke i utstrakt grad som denne situasjonen vil kreve.

Og jeg har da ingenting imot kvinner i spill. Ei heller sier jeg at dette spillet ikke kommer til å bli bra. Jeg sier bare at spillet kommer til å føles veldig annerledes, og at jeg ikke liker den følelsen som det (sannsynligvis) endres til.

Og jeg tror vi prater litt om hverandre når det gjelder brutalitet. Ordet har flere betydninger (derav mine parenteser for å presisere). Den ene ligger i at hun gjerne kan slakte ned folk og stikke ut øyne og andre ubehageligheter. Det andre er at hun kan vise rå styrke og "trykk" i slagene. Sistnevnte blir lite troverdig fra den spede jentekroppen, og er det jeg følte kom veldig godt frem med Joel i hovedrollen.

For å illustrere, så ser jeg for meg at den jevne kampen her kan bli at Ellie blir kastet veggimellom av Firefly-mennene, inntil hun stikker de i ryggen med noe skarpt, eller at hun sniker seg innpå de og skjærer over halsen deres. Men jeg ser ikke at hun kan slå hardt tilbake og kaste Fireflies inn i en toalettsisterne eller knekke armer og bein på de, slik som Joel gjerne gjorde. Med andre ord skifter gameplayet mer over på stealth og/eller distansekamper, noe jeg ikke synes ND er spesielt gode på. Det kan de overlate til Kojima/Ubisoft/Square Enix, eller til enkelte scener i sine egne spill.

Og nei, jeg synes ikke Left Behind var noe bra.

Yxeflens
12.12.16 12:38
Gringorilla: Sier du virkelig at menn ikke er sterkere enn kvinner? Det er bare en enda latterligere påstand. Det finnes selvfølgelig sterke kvinner som er sterkere enn en svak mann, men disse er ytterpunkter som sjelden oppstår, og i alle fall ikke i utstrakt grad som denne situasjonen vil kreve.

Du virker å påstå at Ellie ikke har forutsetninger for å overleve den verdenen ND har skapt i Tlou.

"Jeg sier bare at spillet kommer til å føles veldig annerledes, og at jeg ikke liker den følelsen som det (sannsynligvis) endres til." 

På hvilket grunnlag? 

"Og jeg tror vi prater litt om hverandre når det gjelder brutalitet. Ordet har flere betydninger (derav mine parenteser for å presisere). Den ene ligger i at hun gjerne kan slakte ned folk og stikke ut øyne og andre ubehageligheter. Det andre er at hun kan vise rå styrke og "trykk" i slagene. Sistnevnte blir lite troverdig fra den spede jentekroppen, og er det jeg følte kom veldig godt frem med Joel i hovedrollen."

Jeg forstår hva du mener, og forstår ikke hvorfor ikke Ellie ikke skal kunne skade noen like godt som Joel. 

"For å illustrere, så ser jeg for meg at den jevne kampen her kan bli at Ellie blir kastet veggimellom av Firefly-mennene, inntil hun stikker de i ryggen med noe skarpt, eller at hun sniker seg innpå de og skjærer over halsen deres. Men jeg ser ikke at hun kan slå hardt tilbake og kaste Fireflies inn i en toalettsisterne eller knekke armer og bein på de, slik som Joel gjerne gjorde"

Joel brukte da mesteparten av tiden på å snike/denge løs med våpen, kvele bakfra/skyte. Det er ingen grunn til at det behøver å bli store gameplay-forandringer. 

"Den siste kommentaren din der kunne du spart deg for. Det får deg bare til å virke smålig og tydelig avsporende (såvel som SJW)."

Nei, det kunne jeg ikke, men den var ikke nødvendigvis rettet mot deg. Men, jeg er fornøyd om det gjør at jeg oppfattes som en SJW, siden spillindustrien renner over av prepubertale smågutter med mikropeniser og manglende dametekke. (Nå var jeg smålig og avsporende). 

Klikk for å gå tilbake til toppen