Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Resident evil 7

NYTT TEMA
bigboss420
bigboss420Innlegg: 3049
23.01.17 00:05

Release: 24/1

Har spilt demoen nå, fy faen for et skummelt spill dette kommer til å bli!

Noen andre som skal ha det?

antonsen_86
antonsen_86Innlegg: 10388
24.01.17 12:41
bigboss420: Noen andre som skal ha det?

Jepp.

Fiendene og bossene ser litt "kjedelig" ut. Synes grafikken og stemninga ser veldig bra ut, men kjøper ikke helt historien. Løpe-fra-en-gærn-familie-i-et-hus-i-x-antall-timer. Men vi får se.

Blir nok å plukke det opp de nærmeste dagene.

bigboss420
24.01.17 14:15
antonsen_86: Jepp. Fiendene og bossene ser litt "kjedelig" ut. Synes grafikken og stemninga ser veldig bra ut, men kjøper ikke helt historien. Løpe-fra-en-gærn-familie-i-et-hus-i-x-antall-timer. Men vi får se. Blir nok å plukke det opp de nærmeste dagene.

Har spilt en del nå,synes atmosfæren og den "creepy" følelsen av å gå alene i det store huset er fantastisk godt gjennomført, har bare møtt på en boss, og det var jaggu meg intenst. Puzzles er for fullt tilbake igjen på en bra måte.

Historien synes jeg også er veldig engasjerende uten å røpe noe som helst.

De som frykter at dette ikke ligner et resident evil spill har ingen ting å frykte, dette ligner mer på Res1 enn de andre i serien og tar spillet tilbake til hva det en gang var. du har items du kan kombinere, våpen du kan lage, herbs osv.

Så langt vil jeg si at jeg lener meg mot en 9/10.

LSP-4445
LSP-4445Innlegg: 1003
25.01.17 17:30

Noen som har testa både One og Ps4 utgaven?Noen forskjell på grafikk og/eller framerate?Demo er tilgjengelig for begge men har ikke mulighet til å laste ned begge versj for øyeblikket.

Justice 96
Justice 96Innlegg: 26164
25.01.17 19:54

Skal nok ha dette, men jeg klarer å vente til prisen synker med et par hundrelapper. Har mer enn nok å spille gjennom som det er. Dessuten sier ryktene at det ikke tar særlig mange timer for å spille gjennom. Fullpris for dette er lite value for money. (ja jeg er blitt gnien) 

Men for all del,  jeg gleder meg over de gode anmeldelsene spillet har fått. På tide med et knakende godt spill fra den kanten. 

bigboss420
25.01.17 23:48
LSP-4445: Noen som har testa både One og Ps4 utgaven?Noen forskjell på grafikk og/eller framerate?Demo er tilgjengelig for begge men har ikke mulighet til å laste ned begge versj for øyeblikket.

Tror versjonene erh elt identiske, med mindre du har en ps4 pro. BEgge versjonene kjører 60 fps og 1080p, støtter også HDR.

bigboss420
27.01.17 03:52

ferdig med første runde nå.

+

historien er kul, twists og noen kule overaskelser.

-

burde hatt mer varierte fiender.

------------------------------------------------------------

Dette er helt klart et resident evil spill, uten å røpe noe som helst.

Spillet er ikke så lineært som folk vil ha det til, dy har relativt frie tøyler til å utforske, gå tilbake, finne ammo, items og sjekke alle kriker og kroker. Er større områder enn for eksempel last of us.

Karakter 9/10

(Innlegget ble redigert 27.01.17 03:52)

PotetFlak
PotetFlakInnlegg: 414
27.01.17 15:00
bigboss420: Tror versjonene erh elt identiske, med mindre du har en ps4 pro. BEgge versjonene kjører 60 fps og 1080p, støtter også HDR.

Testa PS4 demoen i natt og jeg ble småkvalm,det føltes ikke som 60fps i det hele tatt.
Liker skrekkspill og har spilt mange av dem opp gjennom årene.....senest Outlast og The Evil Within,sistnevnte hadde så dårlig framerate at jeg droppa det etter 1 time eller 2. 

waingro
waingroInnlegg: 1213
07.02.17 00:45

Kan vi få noen bruker-reviews fra vgdere?

Jazzeron
JazzeronInnlegg: 12535
15.02.17 18:00
waingro: Kan vi få noen bruker-reviews fra vgdere?

Holder på å spille, men er ganske intenst, så det går sakte fremover. Men jeg digger det så langt, visuelt er det også helt konge.

kimkong_8
kimkong_8Innlegg: 16133
19.02.17 17:20

Kun spilt i to timer men er egentlig ganske skuffet.

Syns ikke spillet er skummelt på noen annen måte en jump scares og det er ikke et godt tegn. Jump scares skal være sjeldne for å mikse ting opp og ikke være forutsigbare.
Syns også "combaten" er kjedelig/dårlig. Spesielt Baker familien tåler alt og blir fort bare irriterende når du må skyte de 5 ganger i ansiktet med en shotgun for at de skal merke noe.
De andre monstrene som er i spillet er også ganske uinteressante og lite skumle.

Det er flere gode elementer her men det er ting som RE1 hadde så det skulle bare mangle.

Skal spille mer men så langt er ikke dette Resident Evil for meg, kun et halvveis action/skummelt spill.

Justice 96
Justice 96Innlegg: 26164
19.02.17 17:23

Enig med det meste her. Bare spilt noen få timer selv, så jeg håper det tar seg opp. 

(Innlegget ble redigert 19.02.17 17:24)

kimkong_8
kimkong_8Innlegg: 16133
19.02.17 17:26
Justice 96: så jeg håper det tar seg opp.

Tror nok det når man bare kommer over skuffelsen over at det ikke er i nærheten av de gamle spillene og tar det for det det er. Håper i hvert fall det :)

GrinderX9
GrinderX9Innlegg: 1021
20.02.17 13:00

Jeg fikk muligheten til å teste det ett par timer på playstation VR. Det var i alle fall en helt utrolig opplevelse. Håper det kommer til Oculus rift etterhvert.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg