Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Nintendo Switch

NYTT TEMA
GimleSag
GimleSagInnlegg: 1633
09.02.17 19:21

Nintendo Switch

Lanseringstitler 3. mars

1-2-Switch - som lest på Gamer.no sitt kommentarfelt: "Kan bli god vorspiel-underholdning om ikke annet"

Zelda: Breath of the Wild - say no more

Super Bomberman R - litt troa på dette faktisk

Just Dance 2017 - enda mer troa på dette

The Binding of Isaac: Afterbirth+

Human Resource Machine

I Am Setsuna

Little Inferno

World of Goo

Skylanders: Imaginators

Mars/Vår

ARMS

Mario Kart 8 Deluxe - endelig er battle mode tilbake!

Has Been Heroes - håpte på en No More Heroes-sequel...

Puyo Puyo Tetris

Senere i år

Splatoon 2

Skyrim

Sonic Mania - ja takk

Super Mario Odyssey - gleder meg som et barn

Xenoblades Chronicles 2 - ja takk, begge deler

Nintendo sitt neste flaggskip fortjener vel da også sin egen tråd!

Jeg har i hvert fall bestilt konsoll + Zelda for 4000kr på platekompaniet. Billigste jeg har funnet hittil.

Så, hva skal man si om Nintendos siste påfunn? Det virker som det blir to steg frem og ett tilbake, men jeg tror så lenge spillutviklere orker å utnytte det nye potensialet til kontrollerne, kan dette bli veldig bra. Håper de lanserer noen gode titler skreddersydd til denne maskinen. Tiden får vise. 

Angående Virtual Console har vi hørt lite om dette, men jeg regner med Nintendo selv forstår alvoret i at denne må være kanonbra. Det eneste som har blitt sagt fra den fronten er vel at det skal lages en abonnementsløsning (man må ha abonnement for å spille på nett) der man får to(?) titler i måneden men som forsvinner igjen. La oss håpe dette ikke er tilfellet.

Vi krysser fingrene for at den nye konsollen vil gi oss mange flere diskusjoner her på forumet enn hva Wii U klarte.

(Innlegget ble redigert 09.02.17 19:25)

SpillRune
SpillRuneInnlegg: 2476
11.02.17 15:02

Synes Nintendo har gjort en vanvittig jobb her. Regionfri, standardisert ladekontakt.. motion, touch, pro.. alle kan spille som dem vil. De har hørt på fansen, de har hørt på skeptikerne, samtidig som de lager noe som ikke direkte konkurrerer mot PS4/XO. De innoverer samtidig som de spiller på det tradisjonelle og i tillegg tar tilbake mye av det som gjorde Wii en suksess, men manglet på Wii U.

Pre-launch har mer eller mindre vært perfekt. Mars er uansett ikke viktigst på lang sikt.. det aller-aller viktigste er november-desember. Vi vet Super Mario Odyssey og Sonic 2017 kommer, men GDC og E3 må ha flere overraskelser på lur. Det blir alfa og omega å posisjonere Switch som uunnværlig med mange eksklusive spill til "Launch 2.0" som juleperioden i praksis vil være.

I tillegg må Nintendo komme seg bort fra å være det "usikre" alternativet. Har man en PS4 eller Xbox One, så vet man stort sett hva man får. Alle multiplattform tredjepartsspill er garantert. Har man en Nintendo-konsoll så er ting alltid mye mer usikkert.. og selv når FIFA 18 er bekreftet, så vet vi fortsatt ikke hva slags FIFA det i realiteten blir. Slike usikkerheter må bort - eller erstattes med så mange eksklusive godbiter at man rett og slett ikke har tid til å bry seg.

Men jeg har troa. Tipper totalt salgstall ender på 80 millioner, og at den får 6 år på markedet.. kanskje mer hvis den krympes ned til en ren bærbar i lommestørrelse uten dock om noen år.

GrevMcJern
GrevMcJernInnlegg: 1710
23.02.17 23:15

Hva er det som skiller Mario Kart 8 på Wii U med den nye, Deluxe? Jeg var nærme ved å kjøpe MK8 i fjor, men det havnet litt i glemmeboka, så denne er definitivt på lista over spill jeg plukker opp i 2017.

SpillRune
24.02.17 00:44

Mario Kart 8 Deluxe har alt DLC inkludert + Arena Battle (dette er den store forskjellen)

+ 5 eksklusive karakterer, 3 nye karts og nye Amiibo-kostymer.

Det kjører også i 1080p60 (TV-mode) sammenlignet med 720p60 på Wii U, og støtter inntil 8 spillere for lokal multiplayer.

GimleSag
24.02.17 09:38
SpillRune: Arena Battle (dette er den store forskjellen)

Som også er den mest etterlengtede. Når man blir lei av å kappkjøre med noen kompiser kan man spille Battle Arena i timesvis etterpå.

GimleSag
24.02.17 12:28

Det alle egentlig visste: Virtual Console ikke ved lansering

...men på den positive side ryktes det om et GameCube-bibliotek.

SpillRune
24.02.17 23:54

Jeg skjønner at man vi ha Virtual Console på en bærbar spillmaskin, men så lenge det er på plass før sommeren slik at jeg slipper å måtte ta med meg Switch og 3DS på ferie, så er jeg happy.

For å spille hjemme så har jeg (i likhet med de fleste som skal ha Switch på dag 1) allerede nok retro-muligheter på tvers av originale konsoller og spill, Virtual Console på Wii, Wii U og 3DS + NES Mini, så det haster ikke å kjøpe enda en versjon av Super Mario World og Ocarina of Time :P

solimor
solimorInnlegg: 2763
01.03.17 20:08

nærmer seg, så har folk bestilt elelr skal dere ut ¨å handle på fredag?

SpillRune
01.03.17 22:51

Bestilt. Elkjøp. Hentes i butikk.

GimleSag
03.03.17 09:22

Bestilt ja, håper den kommer i dag! Hadde vært helt uberperfekt, ferdig på skole klokka 12 :O 

happydeathsuite
happydeathsuiteInnlegg: 14313
03.03.17 12:23

Henta Switch-en på PK i dag, er i gang med Zelda nå. Sweetch!

freemasun
freemasunInnlegg: 3644
03.03.17 12:42
happydeathsuite: Henta Switch-en på PK i dag, er i gang med Zelda nå.

Fikk telefon på onsdag om at det lå klar til henting dagen i dag - åpning èn time tidligere, og greier. Arbeidsdagen i dag er litt lang, si...

Trolljegern
TrolljegernInnlegg: 3641
03.03.17 20:42

Har altfor mye å spille på PS4 til at jeg kan forsvare å kjøpe en Switch for å spille hovedsakelig Mario Kart og Super Mario Odyssey. Et nytt Metroid Prime kunne dog hjulpet på, likte Corruption godt, men har mine tvil på at jeg kjøper en ny konsoll.

Geers
GeersInnlegg: 4247
03.03.17 23:23

Zelda ser så kjedelig ut.. Skikkelig oppskrytt

SpillRune
04.03.17 05:00

LOL. Zelda er heeeelt rått. Aldri har jeg hatt høyere forventninger, aldri har et spill overgått forventningene mer. Ord kan ikke forklare hva dem har fått til med dette spillet.. Det er ingenting mindre enn fantastisk.

solimor
04.03.17 17:10

ble kjøpe i dag.- SÅ nå blir det Zelda kveld :D

happydeathsuite
06.03.17 00:37

Viss nokon andre (som meg) saknar F-Zero: Prøv Fast RMX sporenstreks!

GimleSag
06.03.17 12:51

Jobber iherdig med Zelda akkurat nå, men RMX blir garantert et kjøp. Jeg regner med det går an å spille mot kompiser over nett?

happydeathsuite
06.03.17 12:57

Inntrykk så langt:

Zelda (8-9 timar inn): Enormt. Kjenst som eit nytt og moderne Ocarina of Time. 
Fast RMX (spelt 6-7 cupar à 3 baner): Så godt som alt det eg vil ha frå ein F-Zero-like. Ekstremt god fartskjensle. Imponerande varierte omgjevnader. Tidvis ganske vrient sjølv på lett vanskegrad.
Snipperclips (runda demo): As advertised. Moro tospelar. Skal kjøpa heile spelet.

happydeathsuite
06.03.17 12:57
GimleSag: Jeg regner med det går an å spille mot kompiser over nett?

Det reknar eg òg med, men eg har ikkje fått prøvd ennå.

Gringorilla
GringorillaInnlegg: 12611
06.03.17 14:36
SpillRune: LOL. Zelda er heeeelt rått. Aldri har jeg hatt høyere forventninger, aldri har et spill overgått forventningene mer. Ord kan ikke forklare hva dem har fått til med dette spillet.. Det er ingenting mindre enn fantastisk.

Selv om det er du som kommer med denne kommentaren (og jeg dermed vet den bør tas med en klype salt), så fikk den meg gira på spillet. Nå venter jeg bare på et nytt Animal Crossing eller forhåpentligvis et Paper Mario i stil med Thousand-Year Door, så blir det kjøp på meg også.

Har du fått prøvd noen andre Switch-spill enda? Av lanseringsspillene er det bare Bomberman som fanger min interesse (i tillegg til Zelda), men spent på Arms og Super Mario Odyssey.

solimor
06.03.17 15:40
Gringorilla: Bomberman

Ut i fra hva jeg har lest skal det mangle litt polish, og ikke helt forsvare fullpris :( så med de tanke tenke jeg å vente en stund.

men Zelda er verd prisen i seg selv, gleder emg også til å teste FastRMX vist det er som F-zero :D

Justice 96
Justice 96Innlegg: 26427
09.03.17 05:42

Lot Elkjøp få tilbake Switch. Hadde store problemer med de jalla kontrollene som falt ut i hytt og pine. Slikt gidder jeg ikke.  Får heller smøre meg med tålmod til Nintendo klarer å levere utstyr som funker akseptabelt. 

(Innlegget ble redigert 09.03.17 05:50)

solimor
09.03.17 06:50

Hmmmmm ikke hatt problemer med de. Men så noe YouTube filmer om switchen fra linustech tips gutt og de lovpriste prolontrollen som. En av de beste på markedet. Så tro løsningen finn hadde vært der

Justice 96
Justice 96Innlegg: 26427
09.03.17 09:09

Jaja.. Null stress,  jeg kan vente til de har fått bukt med problemet. Nintendo både vet om og har erkjent at noen sliter med kontrollene.

Har mer enn nok titler på andre konsoller til å holde gamingen i gang. Men klart, jeg savner Zelda 

(Innlegget ble redigert 09.03.17 09:11)

solimor
10.03.17 20:50

jaja da røyk en på en prokontroler også. kjennes veldig god ut gleder emg til å teste den i kveld

SpillRune
11.03.17 17:07
Gringorilla: Har du fått prøvd noen andre Switch-spill enda?

Sorry, gikk meg hus forbi at noen hadde sitert.

Spiller selvfølgelig Zelda 99% av tiden, men har Super Bomberman R, Fast RMX og Shovel Knight også. Fast RMX er nok det jeg anbefaler som spill #2, hvertfall for dem som ikke spilte Neo på Wii U.

Kommer sannsynligvis til å kjøpe indies og retrostyle spill utelukkende til Switch pga muligheten til å ta med ut, så spill som Stardew Valley, Shakedown: Hawaii og Sonic Mania blir hvertfall kjøpt til Switch.

solimor
11.03.17 17:36

Meget fornøyd med prokontrol. Føler mye bedre en joycons :D

GimleSag
15.03.17 12:30
Gringorilla: Selv om det er du som kommer med denne kommentaren (og jeg dermed vet den bør tas med en klype salt), så fikk den meg gira på spillet.

Hehe, SpillRune er vel i overkant gira til Nintendo-utgivelser generelt ja. Men ikke noe gale med det!

Jeg legger ut en liten pre-anmeldelse i Zelda-tråden hvis du er nysgjerrig. Har prøvd å filtrere ut fanboy-argumenter så godt som mulig.

Gringorilla
GringorillaInnlegg: 12611
16.03.17 00:52
GimleSag: SpillRune er vel i overkant gira til Nintendo-utgivelser generelt ja. Men ikke noe gale med det!

Absolutt ikke. Regner med folk tar det med en klype salt når jeg blir overgira på LittleBigPlanet eller lignende også.

Skal sjekke ut pre-anmeldelsen din. Fikk testa spillet i dag, og kan si følgende: Virker meget bra, men jeg har verken tid eller ekstremt lyst å spille det. Ikke har jeg råd heller. Kjøpte aldri WiiU (aller første Nintendo-konsollen jeg ikke har eid) og jeg måtte velge mellom Switch og PSVR denne gangen. Blir nok en Switch når/om Animal Crossing eller Paper Mario dukker opp, eller noe annet jeg bare MÅ ha.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg