Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Call of Duty WW II

NYTT TEMA
Justice 96
Justice 96Innlegg: 26968
22.04.17 00:24

Bekreftet altså. Reveal trailer 26/4

Har vi trua på at det er mulig å finne tilbake til godfølelsen? 

GrevMcJern
GrevMcJernInnlegg: 1749
22.04.17 22:20

Tja, er definitivt et sånn type setting jeg ønsket at CoD skulle gå tilbake til. Var litt overrasket at Sledgehammer tok på seg WWII og ikke Treyarch med WaW 2, men all negativiteten rundt AW/BO3 og IW tvang vel Sledgehammer til å gå tilbake til fortiden.

Altfor tidlig å si om jeg ender opp med å kjøpe spillet i November, men savnet har vært stort etter lignende settinger som WaW og BO1.

Lezah
LezahInnlegg: 59966
25.04.17 16:56

Nei.

Vært mye mer optimistisk hvis gutta i Battlefield revisited (i mangel på et bedre ord) 2VK, syns BF1 var7er storveis sammenlignet med de siste COD-spillene.

SpeedyTorres
SpeedyTorresInnlegg: 11506
26.04.17 12:11

Noen som vet når traileren kommer?

SpeedyTorres
26.04.17 12:12

Liker egentlig best Modern Warfere spillene, men hvis dette ser ok ut må jeg nok kjøpe det. Alt annet enn det sci-fi drittet de har laget de siste årene

SpeedyTorres
26.04.17 17:47

Ser traileren skal komme 19 CET. Det blir vel 20 norsk tid vel?

Edit: nei ser ut som det blir 19 norsk tid

(Innlegget ble redigert 26.04.17 17:49)

Justice 96
26.04.17 19:36

Ser jo flott ut skal man tro traileren. Men klok av skade venter jeg med å hoppe på hypen. 

GrevMcJern
Geers
GeersInnlegg: 4300
27.04.17 15:51

Venter til man får se noe om multiplayeren før jeg lager meg en mening. Et par cuts fra singeplayer er liksom ikke noe jeg blir begeistret over lengre. 

Gringorilla
GringorillaInnlegg: 12689
27.04.17 16:10

Aldri skjønt fascinasjonen for WW2, verken i spill eller film.

I spillene, så er det som regel dørgende kjedelige våpen, med lav treffsikkerhet og lang reloading, og brettene er som regel så store at kun tanks og snipere gjør noen nytte.

Justice 96
27.04.17 19:00

Ikke jeg heller. Og hvor mange ganger skal denne krigen melkes av samme spillserie? Den nye traileren viser jo nesten samme greia som sekvensen fra COD: World at War og landgangen der. Lite fantasifullt og særdeles oppbrukt. 

(Innlegget ble redigert 27.04.17 19:01)

Lezah
27.04.17 19:22

Vanlige Normandie-greia hvor en håndfull amerikanske soldater må bekjempe horder med hjernedøde nazister. Traileren sier jo ikke noe om spillet, men det ser jo ikke spesielt ut.

SpeedyTorres
27.04.17 20:23

Venter også på multiplayer gameplay, siden det er det som er det viktigste for meg. Singleplayer er uansett over ganske fort

the_Player_nr_10
the_Player_nr_10Innlegg: 501
07.05.17 15:28

Liker egentlig best Modern Warfere spillene, men hvis dette ser ok ut må jeg nok kjøpe det. Alt annet enn det sci-fi drittet de har laget de siste årene

Svar: Helt enig. Håper de skipper den latterlige hoppingen og gjør det litt mer realistisk. Call of Duty var inne på no med Modern Warfare utgavene, spesielt 3'eren. Flott å ha muligheten til å dekke ryggen med miner ;-)

Det verste med AW var den elendige pitchingen. Med det mener hvor ulikt to spillere oppfatter den samme scenen. Dette vises godt når de viser "end kill" i reprisen. Jeg aner ikke hvor mange gange jeg f,eks nærmest tømmer et magasin i ryggen på en motspiller som er opptatt med noe helt annet, det bekreftes at jeg får inn treffere, likevel ender opp med at motspiller snur seg og helt mystisk klarer å gjøre ende på meg. I reprisen ser jeg da at det er motspiller som har begynt å skyte på meg, lenge før jeg har begynt å skyte. Altså noe helt annet enn det jeg oppfattet. Det er jo helt på trynet. Og det er sikkert ikke bare disse "end kill" scenene som er slik. Dette MÅ forbedres før jeg gidder å kjøpe ett eneste Call of Duty spill en gang til

Geers
GeersInnlegg: 4300
09.05.17 00:50

Virker som de kjører typ Destiny lobbies. At "menyen" blir isteden ett fellesområde med typ 40-50 andre spillere. Var bare en liten teaser om det så ikke så mye å gå utifra. 

kimkong_8
kimkong_8Innlegg: 16406
10.05.17 11:09
Lezah: Nei. Vært mye mer optimistisk hvis gutta i Battlefield revisited (i mangel på et bedre ord) 2VK, syns BF1 var7er storveis sammenlignet med de siste COD-spillene.

Hvorfor det? CoD og BF ønsker to forskjellige ting med sine spill. Hvorfor vil du at noen som har spesialisert seg på en type spill skal lage et annet type spill? Det gir lite mening.

Selv om Blizzard har laget et bra spill så ønsker jeg ikke at de skal utvikle neste CoD. (satt på spissen).

kimkong_8
10.05.17 11:15
Gringorilla: Aldri skjønt fascinasjonen for WW2, verken i spill eller film. I spillene, så er det som regel dørgende kjedelige våpen, med lav treffsikkerhet og lang reloading, og brettene er som regel så store at kun tanks og snipere gjør noen nytte.

I film er jeg uenig men i spill er jeg litt enig. I hvert fall denne type spill.
Tror også at det er en stor bom med tanke på den kompetitive delen, WW2 er som du nevner, ikke veldig seer vennlig.
Og kombinerer du det med PS4 sitt store problem med kontrollene sine på lan (bluetooth) og at de fortsatt henger etter Microsoft sine servere så tror jeg vi vil fortsette å se denne delen av CoD dø ut.

kimkong_8
10.05.17 11:19
the_Player_nr_10: Håper de skipper den latterlige hoppingen og gjør det litt mer realistisk. Call of Duty var inne på no med Modern Warfare utgavene, spesielt 3'eren. Flott å ha muligheten til å dekke ryggen med miner ;-)

Realisme har ikke noe med CoD å gjøre. Skjønner hva du mener men realisme er feil ord.
"Og å dekke ryggen med miner" er jo ett av problemene med spillet, dette må de så klart få bort.

Lezah
10.05.17 13:35
kimkong_8: Hvorfor det? CoD og BF ønsker to forskjellige ting med sine spill. Hvorfor vil du at noen som har spesialisert seg på en type spill skal lage et annet type spill? Det gir lite mening.

Du misforstår.

Jeg vet utmerket godt at det er to vidt forskjellige ting. Og poenget var at jeg tror det passer BF mer å lage historie-baserte spill enn CoD, som er fokusert kun på FPS-delen. Spill som BF kan gjøre mer ut av materialet siden de har et brede spekter.

kimkong_8
10.05.17 17:08
Lezah: Du misforstår.

Da skjønner jeg deg bedre ja :)

GrinderX9
GrinderX9Innlegg: 1024
17.05.17 23:17
Gringorilla: Aldri skjønt fascinasjonen for WW2, verken i spill eller film.
I spillene, så er det som regel dørgende kjedelige våpen, med lav treffsikkerhet og lang reloading, og brettene er som regel så store at kun tanks og snipere gjør noen nytte.

hva som gjør ww2 til en spennende setting for meg.

Det at krigen så og si foregikk på hele kloden. Store slag, små sammenstøt. Tanks, fly, fotsoldater, ubåter, krigskip, spionasje, politikk. Gjør ww2 til en utrolig allsidig tidespoke for spill og film. ww2 settingen kan man finne igjen I absolutt alle typer spill sjangre.

Kjedelige våpen? Man har jo absolutt alle typer våpen i denne tidsepoken. Rifler, maskinpistoler, maskingevær, halv og helautomater til og med assault rifler. Fra propel til jetfly, slagskip, langdistanse rakketer og atombomber

Fantes mange forskjellige lademetoder, og det var våpen også den gangen hvor man raskt og effektivt kunne sette inn hele magasiner. Trefsikkerheten var ikke noe spesielt lavere den gangen enn hva modern våpen har. Selv om modern sikter har gjort det mulig for middelmådige soldater å skyte bra, var andre verdenskrig våpen svært så treffsikre. 

the_Player_nr_10
the_Player_nr_10Innlegg: 501
27.05.17 20:10

Kimkong_8 skrev:

Realisme har ikke noe med CoD å gjøre. Skjønner hva du mener men realisme er feil ord.

"Og å dekke ryggen med miner" er jo ett av problemene med spillet, dette må de så klart få bort.

Hvorfor det? Hadde vært fint om man kunne unngått at alle flyr rundt (eller hopper) som hodeløse kyllinger og skyter på alt som rører seg. 

kimkong_8
28.05.17 13:27
the_Player_nr_10: Hvorfor det? Hadde vært fint om man kunne unngått at alle flyr rundt (eller hopper) som hodeløse kyllinger og skyter på alt som rører seg.

Du unngår ikke det ved å han med miner...
Miner senker tempoet i gameplayet, det gjør så folk camper isteden for å spille gamemoden, det har det laveste skill levelen du får+++

Med andre ord, det ødelegger hva CoD prøver å gjøre.

Sampi
SampiInnlegg: 679
13.06.17 21:20

Ordentlig gameplay ute nå.

Nødutgang
NødutgangInnlegg: 16003
13.06.17 21:42

Er det både singel- og mulitplayer?

GrevMcJern
15.06.17 17:59

Sett litt gameplay av den nye gamemoden War. Veldig interessant.

SpeedyTorres
15.06.17 18:02

Så den i går jeg og. Ser jævlig bra ut! Gleder meg enda mer til dette spillet nå etter å ha segt den videoen.

SpeedyTorres
15.06.17 18:04

(Innlegget ble redigert 15.06.17 18:08)

SpeedyTorres
GrevMcJern
15.06.17 18:18

Er banene som War blir spilt på spesiallaget kun for den gamemoden? Første gang jeg så gameplay reagerte jeg på hvor stor banen var, men det gir mer mening hvis banene er designet rundt War. Er nok mer balansert da.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg