Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hjelp til å finne riktig spill

NYTT TEMA
Lyngen
LyngenInnlegg: 1273
20.05.17 13:19

Lenge siden jeg har spilt noe spill og trenger da hjelp til å finne det riktige. Jeg spiller på windows på iMac. 

Essensielt for meg er spill med flott og bra troverdig grafikk. Jeg laste nettopp ned Far Cry 2 og den f.eks er så grusomt dårlig grafikk at jeg ikke orker å spille den.

Jeg liker skytespill, men setter stor pris på mange rolige scener, mye taktikk og mange mulige angrepsmåter. Og liker smuging og pønske ut hvordan man kommer videre. Ikke rollespill og slikt. 

De spillene jeg har elsket mest er Far Cry og spesielt Half Life 2. Finnes det spill som kan nå opp til dem?

GimleSag
GimleSagInnlegg: 1638
20.05.17 15:57

Kanskje Dishonored er noe for deg? Har ikke prøvd det selv, men i likhet med deg er Far Cry 1 og Half Life 2 mine all-time favoritter, og Dishonored er noe jeg føler hadde passet meg utmerket.

Hvis ikke er de senere Far Cry-utgivelsene kanskje innen kriteriene dine. Far Cry 3 ble det første spillet jeg spilte ferdig etter Half Life 2 - Episode Two faktisk. Det kan selvfølgelig ikke måle seg med de to nevnte titlene, men absolutt mer enn god nok underholdning for meg ihvertfall. 

CapTrips
CapTripsInnlegg: 1009
20.05.17 18:12

Deus Ex- Mankind Divided.

Et spill som absolutt er verdt å teste. Der kan du velge om du vil bygge karakteren til å plaffe løs eller snike rundt. Siste er å anbefale,da det alltid finnes en "skjult" omvei,og du finner oftere nyttig stasj og oppgraderinger på den måten også.

CapTrips
20.05.17 18:16
GimleSag: Dishonored

Bra spill dette også. Likte siste veldig godt. Særegent univers med karikert befolkning.

Lyngen
20.05.17 21:56
GimleSag: Kanskje Dishonored er noe for deg?

Har sjekket det litt og det ser ut som et godt tips. Takk. Håper grafikken er god. Ikke lett å vurdere på youtube. 

Har så klart spilt Far Cry 3 og 4. Prøvde på enda engang på 4, men merket at nå har jeg gått lei. Må ha noe nytt. 

Lyngen
20.05.17 22:04
CapTrips: Deus Ex- Mankind Divided.

Ser ut som den har for dårlig grafikk. 

Synes Horizon Zero Dawn så artig ut, men ser ut som det bare er for PS4.

(Innlegget ble redigert 20.05.17 22:09)

CapTrips
20.05.17 22:23
Lyngen: ynes Horizon Zero Dawn så artig ut, men ser ut som det bare er for PS4.

Dessverre er det bare for ps nå. Men HZD er vanvittig gøy. Historien /hovedkarakteren er en fornøyelse å følge ,og det er noe friskt og artig over hele universet. Gleder meg til neste kapittel i serien.

(Innlegget ble redigert 20.05.17 22:23)

Lyngen
21.05.17 00:23

Har begynt å spille Dishonored. Virker ganske spennende, men grafikken er skuffende. Dette spillet er jo fra 2012. Har spillutviklerne satset mindre/spart på grafikk de siste årene? Burde det ikke vært bedre? 

Lyngen
21.05.17 00:24
CapTrips: Dessverre er det bare for ps nå. Men HZD er vanvittig gøy. Historien /hovedkarakteren er en fornøyelse å følge ,og det er noe friskt og artig over hele universet. Gleder meg til neste kapittel i serien.

Ja, det var merkbart på det som ligger på youtube. Og flott grafikk. Kommer på PC senere?

Mirage
MirageInnlegg: 18921
21.05.17 00:29
Lyngen: Essensielt for meg er spill med flott og bra troverdig grafikk. Jeg laste nettopp ned Far Cry 2 og den f.eks er så grusomt dårlig grafikk at jeg ikke orker å spille den.

Er vel litt fordi spillet drar litt på årene nå.

Men grafikken er ganske langt nede på listen over problemer med det spillet. Problemet som troner soleklart øverst er at det er så forpulte repeterende og kjedelig at jeg er glad ikke betalte en eneste krone for det makkverket. 

Mirage
MirageInnlegg: 18921
21.05.17 00:37
Lyngen: Synes Horizon Zero Dawn så artig ut, men ser ut som det bare er for PS4.

Et av de du må kjøpe hvis du skaffer en PS4. Storkoste meg gjennom hele spillet, ville til slutt ikke at det skulle bli ferdig. 

Det kommer nok ikke til PC, nei. Guerilla Games, utvikleren av spillet, er eid av Sony. Er fullstendig uaktuelt for de å slippe spill på pc, simpelthen fordi Sony har mye mer å tjene på å holde de spillene eksklusive. Å kun ha én platform man skal utvikle spillet til gir også utvikleren mer rom til å finpusse, noe som ofte merkes på de eksklusive spillene, som gjerne er hakket penere enn andre spill på konsollene. Horizon og Uncharted 4 er fine eksempler på det på PS4. 

Ser at Deus Ex: Mankind Divided ble nevnt over, og det kan absolutt anbefales. Noe svakere enn Human Revolution, men grafikken er bedre i det minste. Utover det har jeg ikke så mye å tilføye når det gjelder shooters, har stort sett unngått de i en del år nå.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg