Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Supernintendo SNES. Noen som kan hjelpe?

NYTT TEMA
Marris88
Marris88Innlegg: 3
12.07.17 20:35

Jeg har akkurat kjøpt meg en gammel supernintendo som jeg lenge har hatt lyst på. Gleden ble kortvarig, da jeg ikke klarer å få den opp på TVen. Jeg har en ny Philips TV - kan det være at den er for ny til å klare å lese signalene fra en så gammel spillmaskin? Eller finnes det håp..? Jeg kobler til med en AV-kabel gjennom Multi-out inngangen, videre til Scart og så inn i TV, men skjermen er bare svart når jeg stiller den i "Scart-modus". Er det noen som har peiling? 

RickiBK
RickiBKInnlegg: 60376
12.07.17 20:38

Du har ikke bytta om "in" og "out" på den Scartledningen din? 

Og er TVn din avhengig av kontrolspenninga for å aktivere Scart? 

Marris88
12.07.17 20:42

Jeg har bare en sånn scart uten ledning, som jeg har plugget den hvite, gule og rød kabelen som går fra nintendoen inn i. Jeg aner ikke hva kontrollspenning er, så det er litt vanskelig å si.. Er det noe jeg kan sjekke? 

(Innlegget ble redigert 12.07.17 20:43)

Marris88
12.07.17 20:43

Jeg har bare en sånn scart uten ledning, som jeg har plugget den hvite, gule og rød kabelen som går fra nintendoen inn i. Jeg aner ikke hva kontrollspenning er, så det er litt vanskelig å si.. Er det noe jeg kan sjekke? 

Gringorilla
GringorillaInnlegg: 12678
12.07.17 23:02
Marris88: Jeg har akkurat kjøpt meg en gammel supernintendo som jeg lenge har hatt lyst på. Gleden ble kortvarig, da jeg ikke klarer å få den opp på TVen. Jeg har en ny Philips TV - kan det være at den er for ny til å klare å lese signalene fra en så gammel spillmaskin? Eller finnes det håp..? Jeg kobler til med en AV-kabel gjennom Multi-out inngangen, videre til Scart og så inn i TV, men skjermen er bare svart når jeg stiller den i "Scart-modus". Er det noen som har peiling?

Uten at jeg har testet, så kan det absolutt være at signalet ikke fungerer gjennom scart. Da maskina kom var den kobla til via antenneinngangen i alle fall. Og du måtte søke opp riktig kanal på TVen.

RickiBK
RickiBKInnlegg: 60376
12.07.17 23:06
Marris88: Jeg har bare en sånn scart uten ledning, som jeg har plugget den hvite, gule og rød kabelen som går fra nintendoen inn i. Jeg aner ikke hva kontrollspenning er, så det er litt vanskelig å si.. Er det noe jeg kan sjekke?

Sitter det en liten vender på den scartkontakta? 

Det finnes tre varianter av den nemlig. 

En for Video+lyd inn, en for video+lyd ut, og en kombinert, som da har en vender på siden. 

SpillRune
SpillRuneInnlegg: 2481
13.07.17 04:21

1. Vet du at konsollen fungerer?

2. Det er godt mulig at TVen kun tar RGB-SCART-signaler, og da fungerer det ikke med composite(gul,rød,hvit)+SCART-adapter. Da må du kjøpe en SNES RGB-SCART-kabel. Må også legge til at det KAN være forskjeller på hvordan TVer takler fargesignalene fra forskjellige kabler.

Prøv denne.

LANGEMANN-1968
LANGEMANN-1968Innlegg: 6880
13.07.17 09:25

Noen som vet når man kan forhåndsbestille snes classic?

SpillRune
SpillRuneInnlegg: 2481
13.07.17 18:16

Nå. Elkjop.no. De får flest. Bør bestille NÅ.

LANGEMANN-1968
LANGEMANN-1968Innlegg: 6880
13.07.17 19:05
SpillRune: Nå. Elkjop.no. De får flest. Bør bestille NÅ.

Bestilte nå! Hjertelig takk for tips.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg