Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

AVANSERT SØK

Lukk

EONgruppe

[ Trådet ] NYTT TEMA
Lars_Lauvik
Lars_LauvikInnlegg: 5
03.06.10 17:45

Hei folkens!
Ville bare gjøre oppmerksom på at den offisielle EON siden er her: 

http://www.facebook.com/group.php?gid=2327937915&ref=ts

Her finner dere så og si daglig informasjon, konkurranser,diskusjoner,striper og mykje anna galskap!

Beste hilsen,
 Lars

toetoe
toetoeInnlegg: 9339
04.06.10 12:17

Ser frem til når du begynner å debattere på Livssyns-forumet.

Lars_Lauvik
04.06.10 15:32

Hehe... jeg vet ikke om det er et sjakktrekk å opptre under mitt egentlige navn om jeg velger å gjøre det;)

Sobchak
SobchakInnlegg: 8035
04.06.10 15:37

Haha :)

Wolfmann
WolfmannInnlegg: 1147
20.06.10 07:45

Du får snike deg inn under navnet "Fru_Peppermø" da vettu.... Ikke Tetra eller Gud.

Butters
ButtersInnlegg: 11286
05.07.10 12:36
Lars_Lauvik: Hei folkens!
Ville bare gjøre oppmerksom på at den offisielle EON siden er her: 

http://www.facebook.com/group.php?gid=2327937915&ref=ts

Her finner dere så og si daglig informasjon, konkurranser,diskusjoner,striper og mykje anna galskap!

Beste hilsen,
 Lars

Hei Lars i tillfellet det virkelig er deg da.

Digger alle seriene dine. Eon, Oppgulp og Wildlife. Jeg kjøpte de 2 første Eon bladene, men kommer ikke til å kjøpe felere på en stund. Jeg kjøper jo ditt blad for dine serier. Men når et blad på 50-60 sider har 9 sider Lauvik stuff og 50 sider med annet møll ser jeg ikke poenget.

Kanskje Tormod Løkring (:p) har et poeng i at du er en latsabb ;) Siden Torbjørn Lien som lager Blacktooth og Kollektivet stort sett bare har sine egne striper i Kollektivet bladet. Han klarer komme opp med 30 sider pr mnd, mens du sliter med 5-7 sider.

Men det du lager er iallefall hysterisk morsomt :)

Lars_Lauvik
19.07.10 13:46
Butters: Hei Lars i tillfellet det virkelig er deg da. Digger alle seriene dine. Eon, Oppgulp og Wildlife. Jeg kjøpte de 2 første Eon bladene, men kommer ikke til å kjøpe felere på en stund. Jeg kjøper jo ditt blad for dine serier. Men når et blad på 50-60 sider har 9 sider Lauvik stuff og 50 sider med annet møll ser jeg ikke poenget.

Kanskje Tormod Løkring (:p) har et poeng i at du er en latsabb ;) Siden Torbjørn Lien som lager Blacktooth og Kollektivet stort sett bare har sine egne striper i Kollektivet bladet. Han klarer komme opp med 30 sider pr mnd, mens du sliter med 5-7 sider. Men det du lager er iallefall hysterisk morsomt :)

Heisann,

Tusen takk for ris og ros! Vi setter virkelig pris på det, uten publikum er jeg jo i realiteten NAV-klient:)

Da vi valgte å lage et EONblad, ville vi skille oss ut fra røkla - i den forstand at vi ikke bare ville ha humorstriper. Det var et modig (eller dumdristig) valg, men vi gikk altså for å fylle en god del av bladet med serieromaner av typen Blacksad og Utsettelsen - som i mine øyne er virkelige kvalitetsserier. Vi har fått veldig mye feedback på dette, og det kan virke som om leiren er delt på om det er bra eller ikke.

Siden du bare har kjøpt de første 2 bladene har jeg kanskje gode nyheter til deg; fra # 5 - 2010 har vi kuttet ut langhistoriene , og kjører mer den klassiske humorbladstilen, med flere biserier og betydelig mer av mitt arbeid!

Jeg kjenner Torbjørn godt, og han er en kjernekar og virkelig produktiv, men jeg kan garantere at han ikke lager 30 nye striper i måneden:) Ingen norske stripetegnere klarer det. Selv kongen Frode Øverli har ikke nok timer i døgnet til å produsere så mye, det er bare til å ta en opptelling i et hvilket som helst Pondusblad.

Dette er det klassiske problemet mellom leser og tegner; leseren vil selvsagt ha mer av sine favorittserier, tegneren har ikke mer av hverken tid eller sentralstimulerende midler til å produsere nok slik at alle er fornøyd:)

Men igjen - tusen takk for tilbakemeldinger, de blir satt pris på!

Ha en fin en!

Lars

Butters
19.07.10 14:06
Lars_Lauvik: Siden du bare har kjøpt de første 2 bladene har jeg kanskje gode nyheter til deg; fra # 5 - 2010 har vi kuttet ut langhistoriene , og kjører mer den klassiske humorbladstilen, med flere biserier og betydelig mer av mitt arbeid!

Da skal #5 - 2010 kjøpes. Hva med å gjøre som Lien og kjøre gamle Lauvik striper i slutten av bladet. Hadde gjerne sett at dere satte av de 10 siste sidene i bladet til gamle Eon striper. Gjerne start med den første stripen du laget å ta de kronologisk derfra.

Hvis det er sant at en god latter forlenger livet kan jeg nok takke deg for et par ekstra år med puls.

Lars_Lauvik
19.07.10 21:22
Butters: Da skal #5 - 2010 kjøpes. Hva med å gjøre som Lien og kjøre gamle Lauvik striper i slutten av bladet. Hadde gjerne sett at dere satte av de 10 siste sidene i bladet til gamle Eon striper. Gjerne start med den første stripen du laget å ta de kronologisk derfra.

Men vi gjør nettopp det. Gamle EONstriper i slutten av bladet, altså. Og det har vi gjort fra det første EONbladet, alt kronologisk og fint med kommentarer til :)

Butters
19.07.10 21:44
Lars_Lauvik: Men vi gjør nettopp det. Gamle EONstriper i slutten av bladet, altså. Og det har vi gjort fra det første EONbladet, alt kronologisk og fint med kommentarer til :)

Men ikke 10 sider, mer 4-5 eller har jeg problemer med tellerverket mitt? Må sjekke de 2 første bladene igjen. Var ikke klar over at de i EON 1 var de ALLER første stripene.

Du sier også at ingen NORSKE serietegnere klarer 30 sider pr mnd pga bl.a for lite sentralstimulerende midler, tolker det som at f.eks amerikanske tegnere har nok, evt av bedre kvalitet. Så da må dere kontakte dem for supplies ;) t t tok du den :p

Savner Eon i Pondus, selv om jeg også digger Podus og Øverli var ALLTID (uten unntak) de 5 Eon sidene høydepunktet i hvert Pondus blad.

Vet du om Tobasco (?) av 2 svenske tegnere enda er i produksjon, de var i Pondus rundt 2003 og handlet om old boys fotball og ishockey. Hvis det enda lages prøv å få den serien inn i bladet ditt. Den var nesten like morsom som dine og Øverli's serier.

Men du, vi tar kronerulling og så kloner vi deg 9-10 ganger, låser klonene inn i kjelleren din. Da får vi 50 striper pr mnd ;)

Uansett, Øverli er genial, men i ren humor når han deg ikke til anklene engang.

Personlig ønske, mer Tetra vs fru Peppermø.

(Innlegget ble redigert 19.07.10 21:45)

hestefjes
hestefjesInnlegg: 986
22.07.10 01:29

Takk for at du leverer!

Vennlig hilsen.

Lars_Lauvik
24.07.10 21:57
Butters: Men ikke 10 sider, mer 4-5 eller har jeg problemer med tellerverket mitt? Må sjekke de 2 første bladene igjen. Var ikke klar over at de i EON 1 var de ALLER første stripene. Du sier også at ingen NORSKE serietegnere klarer 30 sider pr mnd pga bl.a for lite sentralstimulerende midler, tolker det som at f.eks amerikanske tegnere har nok, evt av bedre kvalitet. Så da må dere kontakte dem for supplies ;) t t tok du den :p Savner Eon i Pondus, selv om jeg også digger Podus og Øverli var ALLTID (uten unntak) de 5 Eon sidene høydepunktet i hvert Pondus blad. Vet du om Tobasco (?) av 2 svenske tegnere enda er i produksjon, de var i Pondus rundt 2003 og handlet om old boys fotball og ishockey. Hvis det enda lages prøv å få den serien inn i bladet ditt. Den var nesten like morsom som dine og Øverli's serier.

Men du, vi tar kronerulling og så kloner vi deg 9-10 ganger, låser klonene inn i kjelleren din. Da får vi 50 striper pr mnd ;) Uansett, Øverli er genial, men i ren humor når han deg ikke til anklene engang.

Personlig ønske, mer Tetra vs fru Peppermø.

Nei du har rett, vi kjører 4 eller 5 sider med "klassikere" ( for meg personlig er det mer et mareritt da det er grusomt å se tegnestilen min 10 -12år tilbake.

Jeg står ved påstanden om at ingen norske, etablerte stripetegnere klarer 30 sider pr mnd, og slik jeg ser det har det en enkel forklaring: vi nordmenn skal være så jævlig spesiell! I andre land er det mye mer vanlig å dele opp arbeidet slik at en person skriver manus, en annen skisser en tredje tusjer, mens sistemann fargelegger. 

Med unntak av fargeleggingen vet jeg bare om Arild Midthuns "Pappa & Pestus", der manus/tegnearbeidet var delt ( her tar jeg sikkert feil, men av de etablerte tror jeg det er slik). Mange andre skriver manus, skisser og tusjer - men lar andre ta fargeleggingen. Det siste året også jeg - dessverre. Siden jeg er en perfeksjonist uten sidestykke liker jeg å ha full kontroll på alt jeg lager. Men det er altså bare EON jeg sender fargeleggingen utenlands for å gjøres , jeg har ennå Oppgulp og Wildlife som jeg koser meg med.

Og her ligger vel mye av "problemet": Jeg leste et sted at en gjennomsnittlig avisstripe tar 15 sekunder å lese, men skal du gjøre alt fra idé til grovskisse, skisse, tusjing og fargelegging bruker du alt fra 6 - 10 timer på en stripe - helt sant!

Jeg velger likevel å tro at kvalitet gruser kvantitet på akkurat dette - se f.eks på Jim Davis' Garfield - han tegner ikke engang lenger serien selv, men har folk til å gjøre det, og da er liksom gleden med å skape.... helt borte.

Men jeg skal se om jeg får tak i Carlos og tøysepulveret hans igjen, slik at jeg kan skru opp arbeidsnivået enda et hakk;-)

Håper avslutningsvis at jeg ikke høres sutrete ut, for det er jeg virkelig ikke - jeg har drømmejobben, og slik feedback er utrolig viktig for meg. Men mange blir faktisk ganske overrasket over å høre hvor lang tid det tar å lage en enkel stripe.

Ang Tabasco, er ikke det samme fyren som nå har enrutere i Pondus nå? Jeg er usikker, men kan sjekke med Løkling - om han vil snakke med meg etter at jeg lettet han for en høvding under et nylig VM-veddemål:)

Fru peppermø og Tetra er evige nemesiser, så frykt ikke - det kommer mer!

Igjen, takk for tilbakemeldinger. Husk, for en sosial død serietegner er slikt det nærmeste man kommer kontakt med den virkelige verdenen...

Nå er det snart en uke til Mallorca, gitt!

Ha en fin en!

Lars

Butters
24.07.10 22:25

Pokker, gikk glipp av Eon 5, var å skulle kjøpe, men da var allerede 6'ern i butikken. Mye bedre enn 1 og 2. Der var mye mer av ditt arbeid nå. Så nå har du fått en kunde tilbake.

Apropos tegnestilen din i starten, det er jo tydelig at Tetra har hatt nesekirugi, men det vil han sikkert ikke snakke om :)

Og så fikk jeg meg en super overraskelse når jeg skulle kjøpe siste Pondus, der var jo Eon striper i det. Oppdagelsen ble visst for mye for meg, for jeg fikk ikke med meg bladet fra butikken.
Så da var der nok en heldig kunde etter meg som fant seg et ferdigbetalt pondus liggede hos Coop. Så da må jeg kjøpe det en gang til, grr. Jaja herr Øverli fortjener vel kronene. Jeg leste jo at han tross alt knapt tjente nok til smør på brødskiven i fjor ;)

Keep up the good work!

Lipfist
LipfistInnlegg: 168
27.07.10 13:32

Fortsett det gode arbeidet! EON og Oppgulp er noe av det morsomste som finnes på papir!

Samfunn

Forbruker

Sport

Helse, sex og livsstil

Musikk, TV og film

Kultur og Fritid

Utdebattert

Siste innlegg