Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Donald Duck & Co - verdi på gamle blader

NYTT TEMA
pre-ed
pre-edInnlegg: 2
03.12.10 07:52

Er det noen som vet om det ligger en oversikt et eller annet sted på nett hvor man får en oversikt over verdien på hvert enkelte Donald Duck & Co-blad som er gitt ut fra 1948 og frem til i dag?

Jeg kjenner jo til at norsk tegneserie index i bokform og liknende, men intet av det er å finne på nett. Jeg hadde norsk tegneserie index tidligere, men den ble borte i en eller annen flytting. Jeg gidder ikke kjøpe ny hvis den samme infoen ligger gratis på nett. Det er ingen kopi-rett på denne informasjonen, så rart hvis det ikke ligger ute på en eller annen nettside.

Noen som har en link eller sitter på en grei oversikt?

MoreTEN
MoreTENInnlegg: 20156
09.05.12 16:39
pre-ed: Er det noen som vet om det ligger en oversikt et eller annet sted på nett hvor man får en oversikt over verdien på hvert enkelte Donald Duck & Co-blad som er gitt ut fra 1948 og frem til i dag?

Har du fått noen pris på denne formuen?

joneriklinnerud
joneriklinnerudInnlegg: 2
26.06.14 18:03

jeg har et Donald Duck blad,nr 1 Desember 1948 ,årgang 1.

men det sies at det skal være såkalte Kopier av de bladene..Noen som vet om det er sant eller har andre opplysninger om hvordan man da finner ut om det er ækte eller et Kopi..-.

(Innlegget ble redigert 26.06.14 18:07)

jonas
jonasInnlegg: 28290
26.06.14 18:05
joneriklinnerud: jeg har et Donald Duck blad,nr 1 Desember 1948 ,årgang 1.  men det sies at det skal være såkalte Kopier av de bldene..Noen som vet om det er sant eller har andre opplysninger om hvordan man da finner ut om det er ækte eller et Kopi..-.

Mulig min Donald-kunnskap er rusten men det første Donald-bladet hadde vel visstnok ikke hvit ramme rundt tegneserierutene. Altså at rutene gikk helt ut til kanten av siden. I senere trykk er det oftest hvit ramme i ytterkant av hver side. Det er vel enkleste å se etter.

joneriklinnerud
joneriklinnerudInnlegg: 2
26.06.14 18:08

tusen takker for et godt og greit svar :) :)

Fluteplayer
FluteplayerInnlegg: 1
24.11.16 21:44

Har noen Donald blader fra 1952-1953-1954... ligget i mange år på loftet. Vet ikke hva jeg skal gjøre med de. Er disse verdt noe? Noen samlereher? Noen som vet om noen?

Har også Kaptein Miki, Jukan fra disse årene også....

(Innlegget ble redigert 24.11.16 21:45)

franzsigel
franzsigelInnlegg: 14969
07.12.16 19:56
Fluteplayer: r disse verdt noe? Noen samlereher? Noen som vet om noen?

Du blir neppe rik, men dersom kvaliteten er god er det sikkert noen som er lystne på å kjøpe.

Hadde tatt en kikk på dette forumet hvor det forhåpentligvis er mer liv enn her...

http://www.minetegneserier.no/pls/htmldb/f?p=100:1:0

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg