Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.
Meget mulig at de solgte for dårlig pga at historiene var for dårlige. Likevel litt merkelig at den ble nedlagt når KampSerien er den serien med flest utgivelser bare slått av Donald Duck. Krigsseriene var vel heller ikke totalt umoderne for 16 år siden, så noe merkelig er det at den ble lagt ned. Spesiellt siden man ser at det selges håpløst umoderne serier som Fantomet og ikke minst Agent X9/Modesty Blaise fremdeles.
Kan det være så enkelt som at utgiveren ble avviklet? Mener å huske at seriene ble utgitt av Fredhøis, som ble kjøpt opp av Egmont tidlig på 90-tallet...
lyngunner skrev: Kan det være så enkelt som at utgiveren ble avviklet? Mener å huske at seriene ble utgitt av Fredhøis, som ble kjøpt opp av Egmont tidlig på 90-tallet...
-------- Var ikke SE-bladene utgiver ? Hvis de ble oppkjøpt så virker det noe merkelig at bladene ble lagt ned hvis de fremdeles tjente penger på dem. Muligheten er jo at krigsseriene ikke passet inn i den nye eierens (Egmont ?) profil.
Er det jeg som husker feil, eller var setningene "Acthung Spitfire!" og "Mein Gott!" med i hver eneste historie. Jeg mener å huske at alle tyskerne ropte "Mein Gott!" da de ble drept.
Ahhh Kamp Serien, På vingene var blad jeg brukte å samle på som barn iallefall :-) ---------------------------------------------------------------------------------------
"When I was a child, I spoke as a child, I felt as a child, I thought as a child: now that I am become a man, I have put away childish things." 1 cor. 13:11
”if the primates that we came from had known that someday politicians would come out of the gene pool, they’d have stayed up in the trees and written evolution off as an bad idea!”
staRdoG: Er det jeg som husker feil, eller var setningene "Acthung Spitfire!" og "Mein Gott!" med i hver eneste historie. Jeg mener å huske at alle tyskerne ropte "Mein Gott!" da de ble drept.
"Mein Gott, Englender!" " Achtung... " "Dunner und Blitzen", engelskmennene sa "død Fritz" osv, helt genialt.
Muligens fordi folk etterhvert forstod at krigen ikke bestod av 99% onde Tyskere og 99% snille/gode Engelskmen, 99% fordi jeg syns å huske at enkelte Sersjanter hos Engelskmennen var noen skikkelige drittsekker. Og Når en ser på hvor mye bedre de Engelske soldatene var i forhold til de tyske så merkelig at krigen varte lengre en 5 mndr.
Det beste/brae med serien var profilen på baksiden av hvert blad, enten et millitært kjøretøy eller et fly.
Spion 13 ruler og burde jo fortsatt blitt gitt ut, gjerne som gjesteserie i Fantomet.