Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hva skjedde for 12000 år siden?

NYTT TEMA
ocronn
ocronnInnlegg: 3158
19.01.12 23:49

Det dukker stadig opp indisier og beviser for at menneskeheten har en ukjent historie som forsvant på mystisk vis for 12000 år siden. Det kan se ut som om det var en godt teknologisk utviklet menneskerase som bebodde flere deler av jorden for 12000 år siden, og det er flere ting som peker mot akkurat det:

Denne tråden om pyramidene i Egypt,

denne dokumentaren om ruinene i Göbekli Tepe,

denne artikkelen om at det meget sannsynlig skjedde en verdensomfattende katastrofe for 12000 år siden,

denne artikkelen om noen mystiske disker , også kjent som "dropa-stones", som er funnet i huler i Baian-Kara-Ula i Kina, hvor det er 12000 år gamle hulemalerier.

Dette er bare noen av mysteriene angående en tapt sivilisasjon for 12000 år siden, og jeg håper denne tråden kan bringe flere mysterier frem i lyset. Kan vi være enige om at NOE skjedde for 12000 år siden? Kan vi være enige om at en avansert teknologi forsvant? Kan svaret ligge skjult i Giza?

Messagefromtime
MessagefromtimeInnlegg: 14407
20.01.12 00:13
ocronn: Göbekli Tepe,

Mye kan ha skjedd for 10-12000 år siden. Smeltingen av isen hevet vannet i havene 150 meter blant annet.

Men Gobekli Tepe ligger for høyt for vannfare.

Det som slår meg er at ingen arkeologer eller andre tenker det samme som når de går en tur i skogen og finner en undermur bygd av store granittsteiner.

Disse ruinene bærer preg av å være støttepilarer for trekonstruksjoner. Med kjellere hvor ytttersiden ble skillet fra innsiden med vegger av mindre stein mellom støttepilarene.

Disse store monolittene har en logisk hensikt, de er ikke der for morro skyld.

Og treverk glemmes det å tenke på ved alle gamle steinkonstruksjoner faktisk.

Boas_Slange
Boas_SlangeInnlegg: 2432
20.01.12 01:24
ocronn: Det dukker stadig opp

Les boka til Valery Uvarov...

0gg0
0gg0Innlegg: 16398
20.01.12 07:24
ocronn: og jeg håper denne tråden kan bringe flere mysterier frem i lyset.

Hvorfor ikke slå dere løs på  Voynich-manuskriptet? Må vel være nok å ta tak i der siden man ikke forstår skriften i boka.

"Les" mer her.

Messagefromtime
20.01.12 11:24
0gg0: ikke forstår skriften

Hvis ingen klarer det så er det ingen mening heller. Som du ser så er det altfor mange tegn som går igjen for ofte til at det betyr noe.

Hvis det ikke er en form for røverspråk med innplassering av tegn som ikke betyr noe mellom tegn som betyr noe.

Og da må du ha en nøkkel for å vite når de som betyr noe opptrer og hvilke som du bare kan ta bort med en gang. 1 grads junk vekk og så nøkkel for å vite frekvensen av gyldige tegn av det som blir igjen.

Jeg tror dog det er rablerier fra en gal mann, kanskje han rablet ned tungetale istedet for å uttale det. Og tegnet helt vilt fra fri fantasi.

Det er mitt bud.

0gg0
20.01.12 11:41
Messagefromtime: Som du ser så er det altfor mange tegn som går igjen for ofte til at det betyr noe.

Det må jeg si. Ligger du an til å løse gåten som har vært grublet på i århundrerer med en liten titt?

0gg0
20.01.12 17:34
ocronn: denne artikkelen om noen mystiske disker , også kjent som "dropa-stones", som er funnet i huler i Baian-Kara-Ula i Kina, hvor det er 12000 år gamle hulemalerier.

Dette kan i ytterste konsekvens være litt interessant. Skal lese meg litt opp i helgen hvis jeg får tid.

BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 25644
20.01.12 20:18
ocronn: for 12000 år siden. Det kan se ut som om det var en godt teknologisk utviklet menneskerase

Kan du si litt mer nøyaktig hva du mener med "godt teknologisk utviklet"?

Mvh

BE

BlackEagle
20.01.12 20:22
Messagefromtime: Det som slår meg er at ingen arkeologer eller andre tenker det samme som når de går en tur i skogen og finner en undermur bygd av store granittsteiner.
Disse ruinene bærer preg av å være støttepilarer for trekonstruksjoner. Med kjellere hvor ytttersiden ble skillet fra innsiden med vegger av mindre stein mellom støttepilarene.
Disse store monolittene har en logisk hensikt, de er ikke der for morro skyld

Mener du at "undermur bygd av store granittsteiner" som skal være "støttepilarer" og "skillet fra innsiden med vegger av mindre stein mellom støttepilarene" er monolitter???

Mvh

BE

ocronn
20.01.12 21:59
BlackEagle: Kan du si litt mer nøyaktig hva du mener med "godt teknologisk utviklet"?

Vel, om du må ha det inn med teskje:

Godt teknologisk utviklet i forhold til de steinaldermenneskene som "anerkjent vitenskap" mener bodde på jorda for 12000 år siden. Ifølge dem, så hadde disse menneskene knapt utviklet økser av flintstein. Forskjellen er ganske stor til å plutselig kunne bearbeide og flytte steinblokker på over 50 tonn.

MoreTEN
MoreTENInnlegg: 18974
20.01.12 23:56
ocronn: denne artikkelen om noen mystiske disker , også kjent som "dropa-stones", som er funnet i huler i Baian-Kara-Ula i Kina, hvor det er 12000 år gamle hulemalerier. Dette er bare noen av mysteriene angående en tapt sivilisasjon for 12000 år siden, og jeg håper denne tråden kan bringe flere mysterier frem i lyset. Kan vi være enige om at NOE skjedde for 12000 år siden? Kan vi være enige om at en avansert teknologi forsvant? Kan svaret ligge skjult i Giza?

Dropka var vel et nomadisk stammefolk i Tibet, og ikke noe aliens som "dropa-stones"-myten skal ha det til. Det meste ved den teorien er påvist som tull og fanteri, selv arkelogien som skal ha funnet steinene finnes det ingen data på. Teorien startet å sirkulere i alternative magasiner, bl.a. et russisk ufo-magasin.

Messagefromtime
21.01.12 00:02
BlackEagle: Mener du at "undermur bygd av store granittsteiner" som skal være "støttepilarer" og "skillet fra innsiden med vegger av mindre stein mellom støttepilarene" er monolitter???

jeg vet ikke om du hoppet over å se bilder og film eller om jeg var utydelig.

monolittene er mest sannsynelig bærekonstruksjoner for byggverk av trevirke. Mellom monolittene er veggene tettet med mindre stein.

Det ser ut for meg som de stusser over hva dette er som stand alone, de glemmer at det fantes trevirke som nå er vekk uansett om det er 5000 eller 15000 år siden. Se på dem, det oser undermur.

Dessuten, letteste måten å reise opp disse på er å grave hull til dem. Når undermuren er ferdig så fjerner du resten av jorden.

SkogenLad
SkogenLadInnlegg: 1396
21.01.12 00:31
0gg0: Hvorfor ikke slå dere løs på  Voynich-manuskriptet? Må vel være nok å ta tak i der siden man ikke forstår skriften i boka.

Hva har dette med topic å gjøre? Et manuskript fra 1400-tallet som ingen klarer å lese er ikke noe man egentlig bør ofre noe særlig med oppmerksomhet på. Det kan ha vært skrevet av en eller annen "tulling" for alt vi vet.

0gg0
21.01.12 00:33
SkogenLad: Hva har dette med topic å gjøre? Et manuskript fra 1400-tallet som ingen klarer å lese er ikke noe man egentlig bør ofre noe særlig med oppmerksomhet på. Det kan ha vært skrevet av en eller annen "tulling" for alt vi vet.

Les hva jeg svarte på da. Dette er en veldig typisk ting folk her inne gjerne kan finne opp de utroligste historier og teorier om.

BlackEagle
21.01.12 01:38
ocronn: Godt teknologisk utviklet i forhold til de steinaldermenneskene som "anerkjent vitenskap" mener bodde på jorda for 12000 år siden. Ifølge dem, så hadde disse menneskene knapt utviklet økser av flintstein. Forskjellen er ganske stor til å plutselig kunne bearbeide og flytte steinblokker på over 50 tonn

Takker for svar, sjøl om jeg ikke ble synderlig klokere (jeg har litt tungt for det innimellom). Jeg antok at flytter man steinblokker på over 50 tonn, så har man nødvendigvis den nødvendige teknologien tilgjengelig, så akkurat det var intet nytt. Dette er uansett bare en relativ angivelse av det teknologiske, og jeg var ute etter en mer absolutt angivelse, som:

Hadde de radio (neppe nødvendig for å flytte steinblokker, men dette ville være en absolutt angivelse)?

Hadde de traktorer (jeg er selvfølgelig klar over at du ikke mener de hadde det, men dette er også et eksempel på absolutt angivelse)?

Hadde de motoriserte kraner?

Hadde de manuelle taljer?

Hadde de sprengstoff?

... og/eller andre absolutte angivelser.

Fint om du svarer.

Mvh

BE

(Innlegget ble redigert 21.01.12 01:38)

BlackEagle
21.01.12 01:43
Messagefromtime: Mellom monolittene er veggene tettet med mindre stein

Monolitter???????????????

Fra gresk: monos - én eller enkel, og lithos - stein

Monolitter står alene - de er aldri deler av en mur eller vegg, da er de ikke monolitter lengre.

Mvh

BE

SkogenLad
SkogenLadInnlegg: 1396
21.01.12 06:37
BlackEagle: Monolitter??????????????? Fra gresk: monos - én eller enkel, og lithos - stein Monolitter står alene - de er aldri deler av en mur eller vegg, da er de ikke monolitter lengre.

Om man bruker småstein eller annet som en slags "fugemasse" så tror ikke jeg at det går ut over definisjonen på hva muren eller veggen er. 

Messagefromtime
21.01.12 09:57
BlackEagle: Monolitter???????????????
Fra gresk: monos - én eller enkel, og lithos - stein

OK, ordbruken må være helt korrekt.

Et større antall store stein 6-7 meter lange som står på høykant i et ovalt mønster med mindre stein som fugemasser mellom de ytterste. Pluss enkelte stein av samme type inne i ovalen.

Undermur på Norsk med kjeller.

Her har ikke sanden begravd steinene for det er en kaldkjeller under jord, men tremassene over bakken er Borte Vekke....

Og det er antagelig kjellere for husdyr, ikke poteter som jo fortsatt var i sydamerike.

ocronn
21.01.12 10:11
BlackEagle: Fint om du svarer.

Selv du, som har litt tungt for det, må vel skjønne at INGEN kan svare på dine spørsmål. Vi snakker 12000 år siden, og om de hadde radioer, traktorer og kraner, så er det borte for lenge siden.

De hadde ihvertfall utstyr til å bearbeide granitt så det ble både rette vinkler, slette overflater og hull. Hva de brukte vet man ikke, men det var ihvertfall IKKE flintøkser!

ocronn
21.01.12 10:14
BlackEagle: Monolitter??????????????? Fra gresk: monos - én eller enkel, og lithos - stein Monolitter står alene - de er aldri deler av en mur eller vegg, da er de ikke monolitter lengre.

Det har vel ikke falt deg inn at disse steinene allerede på gammelgresk tid var tusenvis av år gamle, og faktisk stod alene fordi treverket var borte?

Men det var vel bare nok et flisespikkeri fra din side; jeg skjønte utmerket godt hva Mft mente.

Messagefromtime
21.01.12 10:18
ocronn: IKKE flintøkser!

LOL, nei helt sikkert ikke men flint vil jo overleve 5-12000 år så det kan godt hende de finner flint der og mener det er brukt... hehe.

Men trevirke og ferrometaller vil være helt borte sammen med organisk materiale fra mennesker og dyr.

De finner bare stein noe som er helt naturlig.

Det viktige her er jo at de som bygde det var mye lenger fremme teknologisk enn hva som er kjent til nå. Selv om de brukte jern...

BlackEagle
21.01.12 10:57
ocronn: De hadde ihvertfall utstyr til å bearbeide granitt så det ble både rette vinkler, slette overflater og hull. Hva de brukte vet man ikke, men det var ihvertfall IKKE flintøkser!

Og dette underbygger du med hva?

Mvh

BE

BlackEagle
21.01.12 11:00
Messagefromtime: Det viktige her er jo at de som bygde det var mye lenger fremme teknologisk enn hva som er kjent til nå. Selv om de brukte jern...

Tja - når man er i stand til å finne fossiler som er mer enn 3 mrd. år gamle, så ville det forundre meg om det ikke var funnet ett eneste spor (f. eks. fra jernutvinning) etter slike kulturer.

Høres det rimelig ut at samtlige slike spor er fullstendig borte?

Mvh

BE

ocronn
21.01.12 12:15
BlackEagle: Og dette underbygger du med hva?

Og du burde se litt på linkene til diverse dokumentarer som ligger her inne.

Stikkord: Granittblokker på titalls tonn med hull etter kjerneboring, overflater som er slettere enn stuegolvet ditt, utvendige og innvendige vinkler som er alldeles 100% osv,osv,

Dersom du virkelig ikke har sett bilder av slike steiner, så har du INGENTING å komme med i diskusjoner her inne.

ocronn
21.01.12 12:19
BlackEagle: Høres det rimelig ut at samtlige slike spor er fullstendig borte?

De er alldeles ikke borte!

Det finnes tusenvis, men de passer ikke inn i den anerkjente verdenshistorien, og blir derfor avvist som fake. Dessuten er de av stein, som, som alle vet ikke lar seg datere.

Raggen_
Raggen_Innlegg: 3159
21.01.12 12:44
BlackEagle: Høres det rimelig ut at samtlige slike spor er fullstendig borte?

God dagen BE, long time no see! Alt vel der i reiret?

Ang. spørsmålet ditt; Flust med spor ligger tilbake etter en svunnen forhistorie. Hvis omfattende artikler, dokumentarer osv tar for mye av din dyrebare tid, så vil du eventuelt få en liten innføring iform av denne snutten på et skarve kvarter;)  

http://video.search.yahoo.com/search/video?p=unsolved+ancient+mysteries+10+000+bc

Glimrende topic forøvrig ocronn! Vil prøve å titte innom her støtt og stadig fremover.

0gg0
21.01.12 12:50
ocronn: Det finnes tusenvis, men de passer ikke inn i den anerkjente verdenshistorien, og blir derfor avvist som fake.

Dette er selvsagt helt feil. Alt som blir funnet her på jorden passer helt perfekt inn i den "anerkjente verdenshistorien", det er bare hvordan man tolker det som blir funnet som er spørsmålet.

Mens noen tolker i hytt og pine ut fra egen tro og overbevisning, tolker andre det ut fra de bevisene som ligger for dagen.

Messagefromtime
21.01.12 13:24
BlackEagle: Tja - når man er i stand til å finne fossiler som er mer enn 3 mrd. år gamle, så ville det forundre meg om det ikke var funnet ett eneste spor (f. eks. fra jernutvinning) etter slike kulturer.
Høres det rimelig ut at samtlige slike spor er fullstendig borte?

Ja, det er ikke bare rimelig men vitenskapelige fakta.

For det første så har vi gap i fossile funn på mange titalls millioner år. På grunn av det samme.

Fossiler oppstår kun under spesielle forhold. Dyret eller trestammen må ned i leire eller bli begravd av leire fort som hindrer luft og organismer i å trenge ned til det organiske stoffet. Og så må denne leiren forstenes.

I andre omgivelser vil alt av organisk materiale og ferroholdige metaller forsvinne til molekyler. Bare sølv og gull og tildels kobber vil bli igjen.

Et nylig eksempel var utgravingene ved halifax på nova scotia for å identifisere ikke navngitte graver fra titanic ved hjelp av dna. Hovedparten av gravene var allerede komplett nedbrytt. ikke en eneste beinrest tilbake, bare metalldelene på kistene.

Så i dette tilfellet er det ikke tvil. ingenting er igjen. NADA...

Og det går for mange andre slike gamle byggverk også. Blant annet i egypt.

ocronn
21.01.12 14:27
0gg0: Alt som blir funnet her på jorden passer helt perfekt inn i den "anerkjente verdenshistorien", det er bare hvordan man tolker det som blir funnet som er spørsmålet.

Dette er selvsagt helt feil!

Det finnes utallige mysterier som vitenskapen ikke har noen tilfredsstillende forklaring på. Enda mer uforklarlig blir det dersom man begynner å snakke 12000 år siden.

InnocentBystander
InnocentBystanderInnlegg: 4398
21.01.12 14:37
ocronn: De hadde ihvertfall utstyr til å bearbeide granitt så det ble både rette vinkler, slette overflater og hull.

Dersom du her meiner Göbekli Tepe, så er steinane ikkje granitt, men kalkstein. Det endrar ein heil del, ettersom kalkstein er temmelig mjukt.

I tillegg så har du nemnt blokker på 50 tonn. I videoen du har linka til så er det nemnt (av den kvinnlige journalisten) at steinane er opp til 15 tonn. Det er også ein stor forskjell.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg