Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Se denne filmen på Netflix:

NYTT TEMA
gamecrazy
gamecrazyInnlegg: 2160
29.08.17 00:05

http://www.imdb.com/title/tt6400614/?ref_=nv_sr_1

Minst en av vesnene fra styrten i Roswell i 1947 overlevde i flere timer eller dager.

Raketter med atomstridshoder blir uskadeliggjort av aliens om de skytes ut i rommet.

BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 42224
29.08.17 22:24
gamecrazy: http://www.imdb.com/title/tt6400614/?ref_=nv_sr_1 Minst en av vesnene fra styrten i Roswell i 1947 overlevde i flere timer eller dager. Raketter med atomstridshoder blir uskadeliggjort av aliens om de skytes ut i rommet.

Hurra.

gamecrazy
gamecrazyInnlegg: 2160
30.08.17 00:28

Spørsmålet blir bare da,er filmen troverdig? Kjøper vi dette?

InnocentBystander
InnocentBystanderInnlegg: 7254
30.08.17 08:26
gamecrazy: Spørsmålet blir bare da,er filmen troverdig? Kjøper vi dette?

Der er jo ein dokumentar, så...?

Zpiff
ZpiffInnlegg: 18388
30.08.17 20:21
gamecrazy: Kjøper vi dette?

Blir vel som å kjøpe skinnet av (evt. fra) den usynlige rosa bjørnen, når bjørnen har observert seg selv, og deretter skutt seg selv, og deretter flådde seg selv (for å avslutningsvis selge sitt eget skinn).  
- Ingenting er umulig sies det jo. 

Men for all del, å uskadliggjøre "haugevis"  med atomstridshoder skal disse aliens altså klare, men å unngå å styrte i Roswell -det klarte de altså ikke... 
-Men dette kan sikkert bortforklares med popkorn, ostepop og et kålhue, eller lignende. 

jonas
jonasInnlegg: 28037
30.08.17 20:23
gamecrazy: Raketter med atomstridshoder blir uskadeliggjort av aliens om de skytes ut i rommet.

Godt å høre. Vi vil jo ikke risikere at Kim Jong starter en intergalaktisk krig. Selv om han sikkert ville vunnet den.

BlackEagle
30.08.17 21:11
Zpiff: -Men dette kan sikkert bortforklares med popkorn, ostepop og et kålhue, eller lignende.

Kål skal jo være så sunt, har jeg hørt!

Mvh

BE

Kul_Djevel
Kul_DjevelInnlegg: 73597
30.08.17 22:12
gamecrazy: http://www.imdb.com/title/tt6400614/?ref_=nv_sr_1 Minst en av vesnene fra styrten i Roswell i 1947 overlevde i flere timer eller dager. Raketter med atomstridshoder blir uskadeliggjort av aliens om de skytes ut i rommet.

Har sett filmen og det lenge før den kom på Netflix. Filmen var helt Ok, men Steven Greer ble litt for mye repeterende sett utifra hans forrige film.

pekåve
pekåveInnlegg: 1043
31.08.17 22:11
gamecrazy: Minst en av vesnene fra styrten i Roswell i 1947 overlevde i flere timer eller dager.
Raketter med atomstridshoder blir uskadeliggjort av aliens om de skytes ut i rommet.

Stemmer ikke så aller verst med min overbevisning. Alarmen gikk nok i den utenomjordiske leiren den dagen Usa begynte å sprenge atomvåpen, en trussel mot de fremmedes prosjekt her på jorden. Ja, faktisk en trussel mot alt som lever på jorden.                                Bare det at de fremmede kan gjøre noe med det. Og sannsynligvis gjør. Noe atommaktene selvfølgelig ikke liker. Og her tror jeg det foregår en maktkamp som vi ikke skal vite noe om. (sensur)

Heia Ufo`ene

la1goa
la1goaInnlegg: 10586
02.09.17 01:12

Bra film. Den viser bl.a. hvordan ufo-saken blir håndtert av myndigheter og media. 

BlackEagle
03.09.17 14:22
pekåve: Alarmen gikk nok i den utenomjordiske leiren den dagen Usa begynte å sprenge atomvåpen, en trussel mot de fremmedes prosjekt her på jorden.

Tror du ikke at "de fremmede" med slik overlegen teknologi (som de jo må ha for i det hele tatt å komme hit, ikke sant?) ville oppdaget hva både Tyskland, USA og Sovjetunionen syslet med under dyna - og i tilfelle stoppet utviklinga av atomvåpen før de kunne bli brukt? Om "de" ikke har foretatt seg noe i sakens anledning, vil jo det da BEVISE at du tar feil så det griner - igjen - for da kan de jo ikke ha sett utviklinga av atomvåpen som noen særlig trussel mot sitt eventuelle "prosjekt", vel?

Jeg foreslår at du i det minste forsøker å montere dine springende tankespinn slik at de i det minste passer sammen. Nå motsier du jo deg sjøl og legger hodet på blokka!

Mvh

BE

Boas_Slange
Boas_SlangeInnlegg: 3010
12.09.17 17:11

Who the fcuk  våres BE?

Mvh

Kkk (kven kvisste kva?)

pekåve
12.09.17 17:55
BlackEagle: Tror du ikke at "de fremmede" med slik overlegen teknologi (som de jo må ha for i det hele tatt å komme hit, ikke sant?) ville oppdaget hva både Tyskland, USA og Sovjetunionen syslet med under dyna - og i tilfelle stoppet utviklinga av atomvåpen før de kunne bli brukt? Om "de" ikke har foretatt seg noe i sakens anledning, vil jo det da BEVISE at du tar feil så det griner - igjen - for da kan de jo ikke ha sett utviklinga av atomvåpen som noen særlig trussel mot sitt eventuelle "prosjekt", vel?

De vil de nok ha klart hvis de villet. Nå er det vel ikke her for direkte å avvæpne nasjonene, men heller jobbe forebyggende. Ufo - cræshet i Roswell 1947 var nok ingen tilfeldighet i det heletatt, like ved hvor amerikanerne hadde sinne testområder for nettopp atomvåpen. Her er det selvfølgelig mye vi ikke vet, men veldig lett å spekulere i. Og se samenhengen i.

Atomkrigen har heldigvis ikke startet ennå, men den dagen det skulle skje, vil nok ukjente aktører være med på leken. Kanskje greit.....?

KansjeD
KansjeDInnlegg: 7354
12.09.17 18:53
pekåve: Ufo - cræshet i Roswell 1947 var nok ingen tilfeldighet i det heletatt, like ved hvor amerikanerne hadde sinne testområder for nettopp atomvåpen.

Så de krasjet MED VILJE, altså? Etter å ha flydd noen lysår til jorden, så klarte de ikke å finne en bedre måte å kommunisere på en å krasje...? Jadda... ;)

BlackEagle
12.09.17 20:55
pekåve: De vil de nok ha klart hvis de villet. Nå er det vel ikke her for direkte å avvæpne nasjonene, men heller jobbe forebyggende. Ufo - cræshet i Roswell 1947 var nok ingen tilfeldighet i det heletatt, like ved hvor amerikanerne hadde sinne testområder for nettopp atomvåpen. Her er det selvfølgelig mye vi ikke vet, men veldig lett å spekulere i. Og se samenhengen i. Atomkrigen har heldigvis ikke startet ennå, men den dagen det skulle skje, vil nok ukjente aktører være med på leken. Kanskje greit.....?

Kjære pkv - du skrev:

"Alarmen gikk nok i den utenomjordiske leiren den dagen Usa begynte å sprenge atomvåpen, en trussel mot de fremmedes prosjekt her på jorden."

OG - du skrev:

"De vil de nok ha klart hvis de villet."

Hvordan i huleste får du dine to utsagn til å henge logisk sammen?

Altså - "de" kunne i følge deg hvis "de" hadde villet nok ha klart å pønske ut hva Sovjet og USA drev og syslet med under utviklinga av atomvåpen - men "de" ville altså ikke, ettersom "de" ikke gjorde det. Følgelig kan "de" ikke ha sett utviklinga av jordiske atomvåpen som noen trussel mot sitt eventuelle nærvær.

Men så motsier du deg sjøl, for du skriver også det stikk motsatte:

"Alarmen gikk nok i den utenomjordiske leiren den dagen Usa begynte å sprenge atomvåpen, en trussel mot de fremmedes prosjekt her på jorden."

I følge dét utsagnet ser "de" jo den utviklinga som en trussel likevel.

Ta deg sammen, pkv. Hva heter den knotten du har mellom skuldrene igjen?

Mvh

BE

P. S. Jeg kunne altså ha sagt noe om resten av innlegget i sitatboksen ovenfor også, men jeg gidder rett og slett ikke. Du får begynne å T-E-N-K-E først.

(Innlegget ble redigert 12.09.17 20:57)

pekåve
13.09.17 23:12
BlackEagle: Du får begynne å T-E-N-K-E først.

Flink til å skrive har jeg sikkert aldri vært. Men du er tydeligvis mer opptatt av form enn innhold. 

Det jeg prøver å påpeke er at atomnasjoners forhold til Ufo`er som hjortens forhold til mygg; plagsomt og irriterende. Derfor noe av deres interesse av å hemmeligholde dette. Tidligere husker jeg vi debatterte dette som hadde lekket ut; at fremmed intelligens saboterer teknologien som finnes inne i atomstridshoder. Muligens slik at det ikke skal virke hvis "satan" slippes løs. 

Klart at en stormakt som Usa ikke ønsker at slik informasjon skal takes seriøst. For hvordan skal det amerikanske folket da kunne stole på sin nasjons forsvarsevne hvis ting er sabotert av "noen"?

Snur vi det på hodet, så kan det være naturlig at de eventuelt fremmede gjør det de kan for at jorden ikke skal kunne ødelegges. Både ut i fra hvem som har makten, og hva som er blitt gjort her på jorden gjennom en veldig lang historie som vi sliter med å få oversikten av. Dette behøver kanskje heller ikke være så ressurskrevende å få gjennomført heller da?.....

Denne tråden omhandler en film som muligens tar opp dette temaet, men jeg har dog ikke sett den da. Selv om jeg har lyst....

BlackEagle
14.09.17 10:55
pekåve: Flink til å skrive har jeg sikkert aldri vært. Men du er tydeligvis mer opptatt av form enn innhold.

Ikke gjør deg til og ta på deg forurettet-frakken. Den er alt for liten for deg i alle fall.

Det er nettopp innholdet jeg kommenterer, kjære deg. Jo; jeg skjønner at det ser litt tøffere ut om du kan få vridd det dithen at det er din måte å skrive på jeg hudfletter, men det er ikke det, skjønner du. Om du leser mitt innlegg på nytt,

har jeg ikke sagt et eneste ord om hvordan du skriver.

Derimot har jeg sagt noe om hvordan du unnlater å bruke huet.

Men du er velkommen til å vise hvordan det ene utsagnet jeg siterer, henger logisk i hop med det andre - vær så god:

Mvh

BE

BlackEagle
14.09.17 11:00
pekåve: Det jeg prøver å påpeke er at atomnasjoners forhold til Ufo`er

NEI - det prøver du ikke. Du skrev:

Deretter skrev du:

"De vil de nok ha klart hvis de villet."

Det betyr at du skriver det motsatte av hva du nå prøver å få det til - du skriver nemlig om "de fremmede" og deres forhold til atomnasjonene - ikke atomnasjonenes forhold til "UFO"-er.

Bli edru, pkv. Og TENK før du skriver. Hva har jeg sagt tidligere om hr. Iver? Ta deg tid til å tenke gjennom om det du har skrevet virkelig henger sammen og gjenspeiler det du mener før du sender innlegget.

Mvh

BE

Komunista
KomunistaInnlegg: 8646
14.09.17 11:07
BlackEagle: Bli edru, pkv. Og TENK før du skriver. Hva har jeg sagt tidligere om hr. Iver? Ta deg tid til å tenke gjennom om det du har skrevet virkelig henger sammen og gjenspeiler det du mener før du sender innlegget.

.......

(Innlegget ble redigert 14.09.17 11:08)

BlackEagle
14.09.17 11:15
pekåve: Det jeg prøver å påpeke er at atomnasjoners forhold til Ufo`er som hjortens forhold til mygg; plagsomt og irriterende. Derfor noe av deres interesse av å hemmeligholde dette.

NEI.

Igjen: Du skrev altså:

Du vil da vel ikke ha meg til å tro at USA og Sovjet under og etter 2. verdenskrig utviklet tomvåpen for å knekke "UFO"-er?????????? Kjære vene - tenk FØRST, pkv. Det er mulig at du har både store og storartede tanker inni hodet ditt, men du rører jo i hop alt til ei sjølmotsigende smørje!

La oss si at du i de to utsagnene jeg har nevnt, skriver om "de fremmede" og deres forhold til atomnasjonene (se det innkopierte, uthevede sitatet ovenfor) - og la oss kalle "de fremmede" A og atomnasjonene B. Du skriver altså om A : B (As forhold til B). SÅ hevder du at du har skrevet om B : A (Bs forhold til A) i stedet! Men verden er ikke slik, skjønner du. Det er det samme som å si at 3:1 er det samme som 1:3!

Bruk nå huet da, mann!

Det er ikke din måte å skrive på jeg angriper - det er enten din manglende tenkning - eller din måte å formulere deg på! Du bør i det minste formulere deg slik at du skjønner sjøl hva du har sagt!

(Innlegget ble redigert 14.09.17 11:15)

BlackEagle
14.09.17 11:18
pekåve: Tidligere husker jeg vi debatterte dette som hadde lekket ut; at fremmed intelligens saboterer teknologien som finnes inne i atomstridshoder.

NEI.

Det har vi slett ikke debattert. Om du mener at vi har debattert det tidligere, kan du sikkert underbygge det ved å sitere minst ett av dine innlegg adressert til meg som inneholder noe slikt - og mitt eller mine svar på det.

Når du finner ut at du ikke er i stand til det, må du pent finne deg i at du har avslørt deg sjøl som løgner.

pekåve
15.09.17 23:13
BlackEagle: Det har vi slett ikke debattert. Om du mener at vi har debattert det tidligere, kan du sikkert underbygge det ved å sitere minst ett av dine innlegg adressert til meg som inneholder noe slikt - og mitt eller mine svar på det.
Når du finner ut at du ikke er i stand til det, må du pent finne deg i at du har avslørt deg sjøl som løgner.

Joda, vi var inne på dette temaet; det var nettavisen som hadde en reportasje for flere år siden,om lekasjer fra ansatte i det amerikanske forsvaret som fortalte at atomstridshoder var forstyrret av "utenomjordisk nanoteknologi" slik at de ikke skulle virke den dagen  de eventuelt skulle brukes. Reportasjen startet med at det gjennom mange år ble observert Ufo`er rundt slike installasjoner, som senere ble lekket ut til media.

Jeg har ikke lykkes i å spore opp debatten, men den har sikkert dukket opp som en fotnote i en annen samenheng her på VGD/UFO, hvor ingenting blir glemt. Men helst nevnt.

Det vil jeg si; klarer de fremmede å reise hit over avstander på veldig mange lysår, vil de nok alltids ha teknologi til å kunne forstyrre jordens "primitive" atomstridsteknologi. Derfor kan dette være en delikat sak for atomstridsmaktene, de vil nok helst stå frem som ufeilbare og skremmende for fienden.

jonarne
jonarneInnlegg: 17459
16.09.17 12:15
BlackEagle: Bruk nå huet da, mann!
Det er ikke din måte å skrive på jeg angriper - det er enten din manglende tenkning - eller din måte å formulere deg på! Du bør i det minste formulere deg slik at du skjønner sjøl hva du har sagt!

Jeg titter litt innom UFO-forumet nå og da, og synes det er interessant å lese hva folk har av vinklinger på ting som skjer i tiden.

Samtidig blir jeg forundret over innleggene dine BlackEagle, som jeg oppfatter som kverulering uten innhold. Og det er en interesse du bruker mye tid på, jfm. de mange innleggene dine her, der du sjelden bidrar med noe konstruktivt. Kanskje noe du bør ta til ettertanke?

pekåve
16.09.17 14:05
jonarne: Samtidig blir jeg forundret over innleggene dine BlackEagle, som jeg oppfatter som kverulering uten innhold. Og det er en interesse du bruker mye tid på, jfm. de mange innleggene dine her, der du sjelden bidrar med noe konstruktivt. Kanskje noe du bør ta til ettertanke?

Eller for å si det helt konkret; hvem er det som lønner BlackEagle?Det er noe paranoid/politisk over hele denne greia. Han viser en innsats uten sidestykke; prøver å nøytralisere hele Ufo -Norge med å drive de helt til vannvidd med tøys. Personlig blir jeg nødt til å ta pauser på rundt 2 år her på VGD, helt til skrivetrangen blir påtrengende igjen.

BlackEagle; tror du at universets mangfold kan få plass på et A4 - ark?

KansjeD
16.09.17 15:22
pekåve: Eller for å si det helt konkret; hvem er det som lønner BlackEagle?Det er noe paranoid/politisk over hele denne greia.

Ja, men HVEM er den paranoide her? Dere svever altså enda rundt i den fantasien at noen må BETALE folk for å stille KTere kritiske spørsmål. :D :D :D

jonarne
jonarneInnlegg: 17459
16.09.17 17:34
pekåve: Personlig blir jeg nødt til å ta pauser på rundt 2 år her på VGD, helt til skrivetrangen blir påtrengende igjen.

Synes du skal fortsette å skrive pekåve. Det du kommer med er interessant å lese. Man trenger ikke å vær enig med deg, eller å latterliggjøre deg slik BlackEagle gjør. Mitt tips vil være å gjøre slik jeg forsøker å gjøre (og sikkert flere til), nemlig å ignorere innleggene hans og heller fokusere på de som har konstruktiv skepsis til det du skriver.

pekåve
16.09.17 19:50
KansjeD: Ja, men HVEM er den paranoide her? Dere svever altså enda rundt i den fantasien at noen må BETALE folk for å stille KTere kritiske spørsmål. :D :D :D

Med det forsøker du altså å fremstille alternativt tenkende som konspirative.....?

Det som trigger er at myndigheter i den store verden som hele tiden stilletier Ufosaken som om ingenting skjer. Det er det som er den store løgnen og konspirasjonen.  Det kom engang en uttalelse fra en maktperson i Usa (husker ikke hvem) som uttalte det at saken skal hemmeligholdes fordi at sannheten ville skape panikk. 

I såfall må denne personen være stokk dum! Ingen universelle realiteter ville vel noengang skape panikk på jorden. Alle mennesker på jorden som har tittet på stjernehimmelen har vel engang i løpet av livet gjort seg betraktninger om hva dette kunne skjule. Ting som ville overgå ethvert menneskes fantasi. Dermed vil vi også automatisk være forberedt også den dagen vi ville få vite.

Myndighetenes vilje til å skjule sannheten er av et annet kalliber; og hvis jeg nevner ordene makt, økonomi, religion, samfunnsstruktur etc så er vi vel heller i området som er årsaken, skulle jeg anta.

KansjeD
16.09.17 22:17

"Det som trigger er at myndigheter i den store verden som hele tiden stilletier Ufosaken som om ingenting skjer."

Da står det deg fritt å vise oss AT NOE SKJER på UFO-fronten. Og da mener jeg ikke hjemmelagede tvilsomme videoer av lokk som flyr, droner kjøpt på lekebutikken som blinker, eller eventyrbøker som inneholder bilder fra TV samtidig som de påstås å være bilder av en alien fra en fjern planet.

Men du tror vel at politiet kommer på døren din om du viser oss bevis, så jeg har ikke stor tro på at du kan komme med noe nytt.

pekåve
17.09.17 12:20
KansjeD: Da står det deg fritt å vise oss AT NOE SKJER på UFO-fronten. Og da mener jeg ikke hjemmelagede tvilsomme videoer av lokk som flyr, droner kjøpt på lekebutikken som blinker, eller eventyrbøker som inneholder bilder fra TV samtidig som de påstås å være bilder av en alien fra en fjern planet.

Da står det også deg fritt til å oppsøke det enorme feltet i nettfloraen som omhandler Ufologi, og da gjerne med et åpent sinn. Er du forutinntatt og har bestemt deg for ikke å forstå, har du lite der å hente.  Du er nok et bevis på elitens propagandamaskineri, hvor det er viktig å skjule bevis for nettopp utenomjordiske og deres aktivitet her på jorden gjennom alle tider. Viktig for makten å beholde sine posisjoner, vet du. Influert av religiøse interesser på den ene siden, og økonomi på den andre.

KansjeD
17.09.17 15:58

"Da står det også deg fritt til å oppsøke det enorme feltet i nettfloraen som omhandler Ufologi, og da gjerne med et åpent sinn. "

Jeg går faktisk ut fra at dere allerede har linket til høydepunktene på nettet in en UFOLOGIEN, og så langt er ingen andre enn dere selv blitt imponert av deg dere har vist frem. Så du må gjerne vise oss andre høydepunkter på nettet, om du vet om noen. Men å tro at JEG har tenkt å bruke tid på å selv finne argumenter for DIN tro er som å tro på julenissen.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg