Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Thomas Delonge

NYTT TEMA
BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 41961
21.09.17 00:07
Norrytonius: Men ettersom du vil tilbake på sporet igjen så anbefaler jeg at du starter med å høre denne podcasten: https://www.youtube.com/watch?v=VzLqBx5lN8Y

Beklager - ikke for å være vrang, men av ulike årsaker anser jeg ikke jutub som noen særlig pålitelig kilde. Dessuten har jeg intet lydutstyr koblet til min PC, så jeg er uansett avskåret fra å høre noe som helst. Eneste lyden som kommer fra min PC er en pipetone når den har feber - og klapringa fra mitt tastatur.

Mvh

BE

BlackEagle
21.09.17 00:08
Norrytonius: Kort oppsummert så har Delonge et prosjekt om en slags sakte disclosure. Han har store og viktige kilder ifra regjeringen

Kan du fortelle hvilke?

Mvh

BE

BlackEagle
21.09.17 00:11
Norrytonius: Han har gitt ut en bok hvor han gjengir intervjuer med disse folkene. I boken er kildene anonyme. Ingen tror han.

Du har ikke noen gang lurt på hvorfor ingen tror ham?

Det synes ellers litt merkelig at den amerikanske regjeringen skulle ha vært involvert i dette med "tusenvis av e-mailer" (ditt utsagn i startinnlegget) dersom ingen tror ham.

Mvh

BE

BlackEagle
21.09.17 00:12
Norrytonius: Podestaemailene lekkes. De bekrefter at han har vært i kontakt med folk som passer til beskrivelsene av hans kilder.

Ja, jeg ser du påstår det. Men hittil har jeg bedt om dokumentasjon på at det er riktig -

og det har jeg hittil ikke fått.

Mvh

BE

BlackEagle
21.09.17 00:14
Norrytonius: Jeg har enkelt og greit lagt frem en sak som jeg mente var spennende å bedt om noen har synspunkter i gjeldene sak.

Korrekt - og mine synspunkter har jeg gjort rede for i mitt innlegg av 19.09.17 kl. 15:24:

*gjespe*

Mvh

BE

BlackEagle
21.09.17 00:18
Norrytonius: Det ligger ingen bevisbyrde på meg

Joda, det gjør det. I startinnlegget framsetter du påstander - DINE påstander - om ett og hitt, og bevisbyrden ligger på den som framsetter en påstand. Man kan jo ikke bare tro på hva som helst fordi en eller annen sier det, ikke sant? Du ville f. eks. neppe trodd på min påstand om jeg påsto at huldra finnes, uten at jeg samtidig eller umiddelbart etterpå framla bevis for påstandens riktighet, vel?

Beklager, Norry - bevisbyrden er og blir din, enten du liker det eller ei.

Og hittil har du ikke bevist et fnatt.

Mvh

BE

BlackEagle
21.09.17 00:19
Norrytonius: Du tar feil på når du sier at han aldri har vært en del av regjeringen. Han var Bill Clintons stabsjef.

Javisst. Er stabssjefen medlem av regjeringen der borte?

Mvh

BE

BlackEagle
21.09.17 00:22
Norrytonius: De lekkede podesta emailene er ifra en så lang periode at han både var og ikke var en del av den amerikanske regjering da gjeldene emailer ble sendt og mottatt.

Jaså - vel, det er

DU

som snakker om

"tusenvis av e-mailer i den amerikanske regjeringen" -

ikke jeg. Var jeg deg, ville jeg være litt mer forsiktig og omtenksom med hensyn til hvordan jeg formulerer meg i framtida. Og - for ordens skyld: jeg har fortsatt ikke sett

én eneste

e-post som kan sies å være "i" den amerikanske regjeringen og som omtaler "ufo"-er. Du skrøner vel ikke, Norry? Det er ikke pent, vet du.

Mvh

BE

Velment råd fra BE, som du selvsgt kan gjøre hva du vil med: Tenk deg om - før du skriver innlegg.

(Innlegget ble redigert 21.09.17 00:26)

Norrytonius
NorrytoniusInnlegg: 157
21.09.17 10:32
BlackEagle: Jeg forsøkte like godt med én gang, jeg. Jeg lot nettleseren min søke gjennom de angivelige 35 e-postene etter uttrykket "ufo" - og den fant ikke én eneste forekomst, gitt. Jeg er derfor redd du må prøve en gang til - men min tålmodighet har en grense. Neste gang bør du nok derfor prøve å finne en e-post som den amerikanske regjeringen har noe med (annet enn å være mottaker av den) - som i det minste nevner "ufo".

Det er ikke uttrykk som ufo som er storyen her. Det disse e-mailene bekrefter er nettopp det faktum at Delonge har vært i kontakt med disse menneskene. Du har jo ikke forstått plottet. Men igjen; Det ville du ha gjort om du hadde gidda å satt deg inn i temaene du diskuterer Her er en e-mail som et eksempel på en viktig kilde som blir knytt til tom delonge og hans prosjekt. https://wikileaks.org/podesta-emails/emailid/3099

Norrytonius
21.09.17 10:34
BlackEagle: Beklager - ikke for å være vrang, men av ulike årsaker anser jeg ikke jutub som noen særlig pålitelig kilde. Dessuten har jeg intet lydutstyr koblet til min PC, så jeg er uansett avskåret fra å høre noe som helst. Eneste lyden som kommer fra min PC er en pipetone når den har feber - og klapringa fra mitt tastatur.

Tanken var mest at dette er en grei måte å få overblikk i saken. Dessuten så er dette et intervju med hovedpersonen selv. Din kildekritikk er patetisk

Norrytonius
21.09.17 10:36
BlackEagle: Kan du fortelle hvilke?

Det er jo det som er tusenkronersspørsmålet.  Her er en kar som spekulerer i akkurat dette. https://www.youtube.com/watch?v=9686CJRpUIM

denne general McCasland er vel langt på vei bekreftet som en av dem. 

Norrytonius
21.09.17 10:37
BlackEagle: Du har ikke noen gang lurt på hvorfor ingen tror ham?

Nå tror veldig mange ham. Derfor vant han en pris.

Norrytonius
21.09.17 10:38
BlackEagle: Ja, jeg ser du påstår det. Men hittil har jeg bedt om dokumentasjon på at det er riktig - og det har jeg hittil ikke fått.

Tror du har fått det ganske mange ganger nå i denne runden.

Norrytonius
21.09.17 10:39
BlackEagle: Korrekt - og mine synspunkter har jeg gjort rede for i mitt innlegg av 19.09.17 kl. 15:24: *gjespe*

Et verb er ikke et synspunkt. 

Norrytonius
21.09.17 10:42
BlackEagle: oda, det gjør det. I startinnlegget framsetter du påstander - DINE påstander - om ett og hitt, og bevisbyrden ligger på den som framsetter en påstand

Ligger ingen påstander som trenger bevises. Alle oppegående mennesker vet vel at wikileaks har lekka Podesta emailene. Om jeg sier at nå er klokka 10.39, så trenger ikke jeg dokumentere det vet du. Blir veldig tunge diskusjoner om man skal drive å underbygge allment kjente ting underveis.

Norrytonius
21.09.17 10:44
BlackEagle: Javisst. Er stabssjefen medlem av regjeringen der borte?

Da er vi isåfall inne på definisjoner av hva som omfattes av "regjeringen".

Jeg antar stabsjef kommer med der ja. 

Norrytonius
21.09.17 10:47
BlackEagle: Var jeg deg, ville jeg være litt mer forsiktig og omtenksom med hensyn til hvordan jeg formulerer meg i framtida.

Her er det vel strengt tatt du som leser med ønskebrillene dine. Du tolker alt slik du vil. noen ganger så må man spørre seg selv om hva andre mennesker mener med det de sier og så må man dra riktig slutning. Der står du til 0 i stil. Hver gang!

Norrytonius
21.09.17 10:50
BlackEagle: Velment råd fra BE, som du selvsgt kan gjøre hva du vil med: Tenk deg om - før du skriver innlegg.

Velment råd fra meg: Sett deg inn i temaer FØR du diskuterer dem. Og gidder du ikke det? Da får du vel bare hoppe videre til et emne du faktisk vet noe om. Eller gidder sette deg inn i for den saks skyld. Nå har du brukt masse tid på en sak som for deg er tilsynelatende uinteressant. Jeg er oppslukt av gjeldende tema og jeg koser meg. 

BlackEagle
21.09.17 12:18
Norrytonius: Det er ikke uttrykk som ufo som er storyen her.

Ikke dét?

Nåh - da er det i alle fall minst én av oss som har misforstått noe. Du skjønner, i startinnlegget ditt skrev du følgende:

"Det er bare at de fleste ufo-relaterte historiene er sanne. Dette høres rart ut, men Tom Delonge sier at han har banebrtende info ifra de beste kildene i den merikanske regjeringen og infoen er av en slik art at den må lures ut til folk via fiksjon. Dette er den første boka av flere og infoen fra kildene vil dryppe tettere etter hvert.

I ufo-miljøene ble Tom Delonge ledd av da han kom ut med denne infoen uten å røpe kildene sine. Dette skulle endre seg etter at russerne hacket John Podesta og Wikileaks lekket tusenvis av e-mailer i den amerikanske regjeringen. Her ble det bekreftet at Tom Delonge faktisk har snakket med disse "store" kildene han sier han har. Dette førte til at han vant prisen "Årets ufo-etterforsker 2017". Nå har selfølgelig ufo-miljøet endret mening om Tom Delonge og kildene hans og alle skal plutselig mene nnoe om dette."

Ja, det var sant - startinnlegget ditt er postet på forumet som heter

"UFO og alternative teorier".

Men nå mener du altså at startinnlegget ditt ikke holdt seg til temaet? Det er kanskje derfor du litt seinere anmodet folk om å holde seg til temaet - eller?

Mvh

BE

"Hvis én av oss er dårligere enn den andre til å gi råd, er det neppe meg."

(gammelt jungelordtak fra vikingetida)

BlackEagle
21.09.17 12:26
Norrytonius: Det er ikke uttrykk som ufo som er storyen her. Det disse e-mailene bekrefter er nettopp det faktum at Delonge har vært i kontakt med disse menneskene. Du har jo ikke forstått plottet. Men igjen; Det ville du ha gjort om du hadde gidda å satt deg inn i temaene du diskuterer Her er en e-mail som et eksempel på en viktig kilde som blir knytt til tom delonge og hans prosjekt. https://wikileaks.org/podesta-emails/emailid/3099

Før jeg kommer tilbake til dette innlegget ditt, er det en sak jeg må få oppklart - jeg vet som du sikkert skjønner svært lite både om "ufo"-er, amerikanske generaler, podestaer, delonger og annet - men i linken du oppgir i det siterte innlegget ovenfor (som synes å være en e-post fra hr. Delonge til hr. Podesta (som ut fra resten av e-posten synes å være lite villig til å imøtekomme hr. Delonge, men det får vi eventuelt snakke om senere) skriver tilsynelatende hr. Delonge følgende:

"When Roswell crashed, they shipped it to the laboratory at Wright Patterson Air Force Base."

Du skjønner, jeg har alltid hørt at det var ett eller annet mystisk, spennende eller hemmelig som styrtet ved Roswell - men nå er det altså selve stedet Roswell som har krasjet?

Takknemlig om du kan oppklare dette - og om det er jeg eller hr. Delonge som er på bærtur.

Mvh

BE

Norrytonius
21.09.17 13:21
BlackEagle: Ikke dét?

Nei, temaet er bla ufo. epostene bare bekrefter at han har hatt kontakt med de rette folka. dette har jeg prøvd å forklare deg flere ganger. 

Norrytonius
21.09.17 13:30
BlackEagle: Takknemlig om du kan oppklare dette - og om det er jeg eller hr. Delonge som er på bærtur.

Her greier vel de fleste å skjønne hva han mener. Du også. Om du bare vil :)

Men hva tror du da sorte ørn? Er dette et emne du kunne tenke deg å fordype deg i eller? 

Er det spennende at en fyr som Delonge har hatt kontakt med disse menneskene? For min del blir det gøy å se hva som kommer av det fordi Delonge (så vel som mange andre før ham) lover store ting. Med Delonge er det litt annerledes for meg da dette er en fyr jeg har fulgt med på i lengre tid. 

Han har tydeligvis snakket med de rette folka og hvis det han sier er riktig så kommer det til å avsløres ting etterhvert i samråd med militæret, regjeringen, CIA osv. Det er vel bare tiden som kan vise om dette er riktig. Mange folk i UFO miljøet mener også at de har "kilder" som bekrefter noe av det Delonge sier. Jeg kan ikke bekrefte annet enn at Delonge har sendt e-mailer til Podesta, at Podesta har akseptert Delonges møteinvitasjon, at denne generalen blir dratt inn i historien som en kilde. Hele 35 e-mailer på kontoen john.podesta@gmail.com inneholder navnet til Tom Delonge.

KansjeD
KansjeDInnlegg: 7310
21.09.17 13:38
Norrytonius: Nå tror veldig mange ham. Derfor vant han en pris.

Kun PRISUTDELEREN trenger å tro på ham for at han skal få en pris. Ingen andre.

Luna_mendax
Luna_mendaxInnlegg: 2588
21.09.17 14:27
KansjeD: Kun PRISUTDELEREN trenger å tro på ham for at han skal få en pris.

Det var sikkert bare en pris snus.

BlackEagle
21.09.17 16:07
Norrytonius: Men hva tror du da sorte ørn?

Ikke en dritt. Jeg er hedning og ikke-troende.

Mvh

BE

BlackEagle
21.09.17 16:12
Norrytonius: Nei, temaet er bla ufo

...og 21.09.17 kl. 10:32 skrev du

"Det er ikke uttrykk som ufo som er storyen her."

Nå ble jeg litt usikker, gitt. Men det kan selvsagt bero på at jeg har dårlig språkforståelse. Eller på at du ikke forstår hverken hva du sjøl skriver eller hva du sjøl mener.

Jo, jo.

Mvh

BE

(Innlegget ble redigert 21.09.17 16:13)

BlackEagle
21.09.17 16:14
Norrytonius: Er det spennende at en fyr som Delonge har hatt kontakt med disse menneskene?

Nei.

Mvh

BE

BlackEagle
21.09.17 16:14
Norrytonius: Er dette et emne du kunne tenke deg å fordype deg i eller?

Nei.

Jeg er ikke engang sikker på hva som er "emnet", ettersom dine innlegg peker både hit og dit - både dreier det seg om "ufo"-er og det dreier seg ikke om "ufo"-er - samtidig.

Mvh

BE

(Innlegget ble redigert 21.09.17 16:16)

BlackEagle
21.09.17 16:19
Norrytonius: For min del blir det gøy å se hva som kommer av det fordi Delonge (så vel som mange andre før ham) lover store ting.

Det er godt mulig at hr. Delonge lover i hytt og pine uten å være i stand til å innfri. Det er det flere som har gjort - bare spør Siv om åssen det gikk med bompengene.

Sjøl har jeg den oppfatninga at det er viktigere hva folk gjør - enn hva de forhåndsskryter av. Men for all del; jeg har all mulig respekt for at du synes det er spenstigere med tomme løfter.

Mvh

BE

sjarlenns
sjarlennsInnlegg: 8594
21.09.17 17:03
Norrytonius: Mener du at wikileaks har forfalsket e-mailene de lekket? Du er jo en større konspirasjonsteoretiker enn jeg hadde trodd. All den tid man trodde at du bare var en kverulant med et STORT fritidsproblem.....

Han er ikke bare en kverulant, men også en fjollebukk med  lunatisk og paranoid  fremtreden som tenderer mot en asylmoden diagnose som de fleste åndspygmeer allerede har. :-) :-)

Men som du vet, vi som tenderer mot kosmisk innsikt og årvåkenhet, må veilede åndspygmeene i kosmisk visdom. :-)

Hvorom alt er, saken du har presentert er virkelig interessant. Han var ukjent for meg. 

https://www.youtube.com/watch?v=cMK33aV9jU0

(Innlegget ble redigert 21.09.17 17:04)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg