Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tips og triks for nye VGD

NYTT TEMA
Den-Sorte-Brystevorte
Den-Sorte-BrystevorteInnlegg: 440
12.11.08 19:40
independent-: Dette var helt jævli. Fargene vitner om et desperat forsøk på å "pusse opp" et debattforum som fra før var helt streit.

Synest det var greit. Mye som ble enklere. Men også noen småting som ble verre.

Abstract_Poet
Abstract_PoetInnlegg: 35381
12.11.08 19:40

Det er ikke noe annet enn en forumkrise at man ikke får opp i profilen hvem som har svart deg.

Abstract_Poet
Abstract_PoetInnlegg: 35381
12.11.08 19:41
Den-Sorte-Brystevorte: Synest det var greit. Mye som ble enklere. Men også noen småting som ble verre.

Hva ble enklere? Hva er det som er bedre med dette forumet?

Thudd
ThuddInnlegg: 6019
12.11.08 19:44

Hva skal stjernene symbolisere?

carl_vaktmester
carl_vaktmesterInnlegg: 2374
12.11.08 19:52

Her er det sikkert mange forbedringer man kan ha nytte av på sikt, MEN ...

Av alle ting som burde ha vært på plass fra dag 1 så var trådet visning kanskje det aller viktigste. Hva skal man med all verdens fancy knapper og farger når det er totalt umulig å skaffe seg oversikt over en diskusjon med mer enn en håndfull innlegg. Det blir like meningsfyllt som å handle verdens flotteste juletrpynt - og glemme å kjøpe tre.

fable
fableInnlegg: 562
12.11.08 20:53

Er det noen av funksjonene som har blitt borte? Savner det oransje ikonet som var foran tråder med nylig aktivitet. Da var det lett å se hvilke tråder på en side som det faktisk var aktivitet i. Savner også at man får beskjed når noen har svart på ditt innlegg, kan ikke se det noe sted.

En annen funksjon som kan være veldig praktisk, er "siste uleste innlegg". Løst fint på diskusjon.no ved at det blir logget når du leser en tråd, og om du kommer tilbake senere er det et ikon foran tråden som betyr at det har blitt skrevet noe der siden siste du leste den. Trykker du på ikonet kommer du rett til det første av de uleste innleggene også. Det er en veldig nyttig funksjon.

Shrooms
ShroomsInnlegg: 4925
12.11.08 21:54

Jeg kommer til å kutte ut VGD hvis det ser ut sånn framover også. Dette er som å være inne på nettby, noe jeg forøvrig ikke er. Dere kunne gjort det så mye enklere. Vi er her for å diskutere enkelt og greit, vi liker ikke så mye dilldall.

XtraGal3
XtraGal3Innlegg: 75442
12.11.08 22:01

det default avatarbilet med røde øyene burde byttes ut med noe mer voksent syns jeg

legge til facebook etc.. syns jeg er ganske unødvendig

men om nødvendig burde vinduet vært mye mindre

syns det er Fint med avatar og automatisk url link

angående designet har nok allerede flertallet sagdt de ikke liker det, jeg vil foreslå alternativet og kunne velge andre themes

Feks et sølvtheme og et sort og hvit clean theme hadde vært bra.

hvit altså med sorte rammer osv...

en design som ikke er veldig Msn-Aqua like

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 31860
12.11.08 22:03

Hvorfor ødelegge det enkle? Grunnen til at mange var på det forrige, var jo at det var lett og hurtig å svare - "samtalen" ble mer uformell og mye morsommere.

Mistenker nettredaktørene i VG at dette skal være mer seriøst - men da mister man også brukere. For de fleste er VGD uholdning og avslapping, og mer som en samtale mellom ukjente enn seriøs debatt...

Lafte
LafteInnlegg: 155
12.11.08 22:10

Herregud, dette er jo kvelning av ytringsfriheten, allt man lirer fra se under denne grafikken, layouten vil miste all intigritet. Man er jo bokstavelig talt umyndigjort med disse nye sidene hahaha

Trodde jeg var kommet inn på en barneside eller noe hehehe. Helt forferdelig!!!

Her er det bare å holde seg vekk, allt man skriver her blir bare latterlig, Man kan ikke drive seriøs debatt med supermann eller en struts med hode i sanden...

Vel vel, så har vel kanskje aldri disse debattene vært så jævlig konstruktive, men man har i hvertfall følt at forumet har vært en plass med seriøsitet. Nå føler jeg nermest at alle som skriver her er sirkusartister i et overfyllt sinnsykeasyl.. Vel kanskje det hele bare er et hint fra vgd lol....??

kansas00
kansas00Innlegg: 15035
12.11.08 22:13

Hvorfor har noen fått rødt kallenavn og noen grønt ?

VG Nett
VG NettInnlegg: 17211
12.11.08 22:13

grønn: logget inn, rød: offline

-k9b-
-k9b-Innlegg: 1517
12.11.08 22:14

Jeg skjønner at dette er en beta-versjon og at ting tar litt tid. Men jeg håper dere skjønner at det som holdt VGD over alle andre forum er profil-siden at en kunne se hvem som hadde svart deg. Dette MÅ dere prioritere helt på toppen. Er faktisk det viktigste. Ellers ser jeg at dere har greid å få inn klokkeslett nå, det er positivt.

Dere bør også fikse det på søkefunksjonen slik at det går ann å få "avansert søk" altså at en kan velge tidsperiode og kanskje debatant osv. Selv om jeg er forholdsvis fornøyd med den.

erivaldo
erivaldoInnlegg: 1055
12.11.08 22:39

Klage sendt på mod. Han provoserar tusenvis av menneske. Håpar det er noko som VG slår opp på førstesida, for dette er verkeleg plagsomt, irriterande og krenkande overfor ein betydeleg del av Noregs befolkning.

Håpar andre finn åpningsinnlegget 'upassende'.

erivaldo
erivaldoInnlegg: 1055
12.11.08 22:41

Og sorry mod om du ikkje er hovudmannen bak dette. Er berre rimeleg oppgitt. Kjem nok til å slutte å henge her så ofte definitivt. Dette minner om noe barnslig, fargerikt tullball. Det vi hadde før fungerte ypperleg eksludert søkemotoren.

Så eg får vel berre helsa og sei god jul då!

MrManUtd
MrManUtdInnlegg: 24261
12.11.08 22:42
VG Nett: grønn: logget inn, rød: offline

Hvorfor svarer dere ikke på andre spørsmål som blir stilt, med viktigere spørsmål enn farge på nickene, mod?

Håper i det minste dere faktisk leser all tilbakemeldingen dere får og har fått de siste 12 timene..

aErik
aErikInnlegg: 218
12.11.08 22:42

Latterlig at man må logge inn hver gang for å får "web 1.o".

Øk bredden på kommentarfeltet.

Få tilbake "nedrullmenyen".

(Innlegget ble redigert 12.11.08 22:50)

Asylanten
AsylantenInnlegg: 1899
12.11.08 22:49

Hva faen! Dere kunne sagt ifra om at vi skulle miste favorittene våre, slik at jeg kunne vite at jeg skulle søke dem opp senere!!!

Asylanten
12.11.08 22:51
aErik: Latterlig at man må logge inn hver gang for å får "web 1.o".

Du kan endre på instillingene dine at du skal ha 1.0 automatisk hver gang du logger inn

MrManUtd
12.11.08 22:52
Asylanten: Du kan endre på instillingene dine at du skal ha 1.0 automatisk hver gang du logger inn

Regner med han mener at man må logge inn for å få web 1.0. Om man bare leser på forumet uten å logge inn, så er man stuck med snakkebobler og avatarer.

Asylanten
12.11.08 22:57

Når jeg søker, hvorfor dukker de eldste innleggene først?  Jeg vil heller at de nye skal komme øverst enn gamle fra for eks.1999 ogsånt!

(Innlegget ble redigert 12.11.08 22:57)

AmusedTD
AmusedTDInnlegg: 3617
12.11.08 23:07

Jeg synes det nye forumet er helt ok jeg, MOD. Fint med tekstformatering og linker som kan opprettes av folk uten hovedfag og det hele. Åsssåså fint med en skikkelig søkefunksjon da gitt!

Det er bare et men, og det er SKIKKELIG krise. Vi MÅ kunne se hvem som har svart oss på hva når.

Allt i allt thumbs up, men krisemodus på den ene biten

Mvh

Amused

AmusedTD
AmusedTDInnlegg: 3617
12.11.08 23:08
Asylanten: Når jeg søker, hvorfor dukker de eldste innleggene først?

Det endrer du i innstillingene dine. Deretter er du ett enkelt trykk på "End" fra å se eldste innlegg i tråden, helt strøkent.

Mvh

Amused

milfern
milfernInnlegg: 51147
12.11.08 23:09

Hvordan endrer jeg passord?

Åsboer
ÅsboerInnlegg: 6724
12.11.08 23:21

Hvordan i alle daer får jeg en avatar? Får bare at det skjedde en feil ved lasting av bilde hver gang jeg prøver...

MrManUtd
12.11.08 23:21

Prøv med en annen nettleser Åsboer.

Åsboer
ÅsboerInnlegg: 6724
12.11.08 23:22

Funka hverken i opera eller firefox.. Får gi det et forsøk med explorer også da.

Edit: Se der ja.. Takkar!

(Innlegget ble redigert 12.11.08 23:26)

Ronnie_Kray
Ronnie_KrayInnlegg: 666
12.11.08 23:28

Bra jobba VGD. Det tar litt tid før man blir vant til det nye grensesnitt. Om et par uker er alle sammen vant til det. Liker det jeg ser!!

nysgjerrigeNils
nysgjerrigeNilsInnlegg: 125
12.11.08 23:32

Noen har, av ulike årsaker, behov for å ha flere verktøylinjer på nettleseren. Hvis man har flere verktøylinjer så kommer knappene "Send inn" og "Sitèr" så langt ned at de blir omtrent skjult når man skal svare på et innlegg. Kun en ørliten stripe på 1-2 millimeter gjør det da mulig å klikke helt øverst i kanten på disse knappene, om man vet hvilken knapp som er hvor.

Kan dere vennligst gjøre noe med det? Flytte knappene litt opp kanskje?

PaRadiZer
PaRadiZerInnlegg: 362
12.11.08 23:39

Vet noen har jobbet hardt med dette, og all respekt for det, men må nok dessverre gi tommelen ned. Har man prøvd litt for hardt kanskje? Det finnes jo mange gratisprodukter der ute som er meget godt egnet til debattforumer. Utviklet av folk som har holdt på med dette i et par ti-år. Lite spark i siden til VG altså, men konstruktivt ment.

Synes VG har lykkes i å skape et diskusjonsforum som ikke føles som et diskusjonsforum eller som følger VGs layout og profil.

Synes layout og fargebruk minner mer som en online bestilling av legetime eller bilannonser.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg