Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tekniske problemer på hele VGD

NYTT TEMA
Jordbæryoghurt
JordbæryoghurtInnlegg: 14257
20.03.17 11:09

Hallelujah. Første gang på lenge det funker for meg.

FrannyLee
FrannyLeeInnlegg: 5077
20.03.17 11:11
Jordbæryoghurt: Hallelujah. Første gang på lenge det funker for meg.

Hele folket i arbeid så går alt så meget bedre.

dyratorium
dyratoriumInnlegg: 721
20.03.17 11:20

Har teknikerne reparert VGD nå?

A_Øivind
A_ØivindInnlegg: 9629
20.03.17 11:30
JJularbo: Nja, har noen på VGD fornærmet inderne også?

På feilmeldinga sto det noe om guruer, så antakelig er hele greia outsourca til et indisk bakgårdsfirma.

You push the button

cause you want to go

but we are the gurus

and we say no

(Innlegget ble redigert 20.03.17 11:35)

lsklars
lsklarsInnlegg: 44034
20.03.17 11:32

Halloen

Jeg fikk denne feilmeldingen i VGD i går: 

Hello, it's me
I was wondering if after all these years you'd like to meet
To go over everything
They say that time's supposed to heal ya
But I ain't done much healing Hello, can you hear me?
I'm in California dreaming about who we used to be
When we were younger and free
I've forgotten how it felt before the world fell at our feet There's such a difference between us
And a million miles Hello from the other side
I must have called a thousand times
To tell you I'm sorry for everything that I've done
But when I call you never seem to be home
nevrgivup
nevrgivupInnlegg: 3579
20.03.17 11:37

Det er Putin som har hacket serveren. 

Andropov
AndropovInnlegg: 32488
20.03.17 11:47

Nå er det på tide at VGD skilles ut som et eget selskap og noteres på hovedlisten på Oslo Børs. Da kan det hentes penger i markedet til utvikling og vedlikehold, gjerne gjennom rettede emisjoner til forumdeltakerne.

Jeg ser for meg svært underholdende generalforsamlinger i VGD ASA.

Ville dere investert sparepengene deres i dette selskapet?

wig1
wig1Innlegg: 2012
20.03.17 12:03

Har VG har gitt opp forumet sitt fullstendig nå da? Det har vært mildt sagt ruskete i en uke snart.

Machine_Head
Machine_HeadInnlegg: 9212
20.03.17 12:06

HALLELUJA JEG KOM INN, abstinensene begynte å bli ganske voldsomme nå.

trøndergutten
trønderguttenInnlegg: 5953
20.03.17 13:18
Andropov: Jeg ser for meg svært underholdende generalforsamlinger i VGD ASA.

Hvem hadde sittet i styre? 

VG Nett
VG NettInnlegg: 18684
20.03.17 14:00

Da skal problemene på VGD være fikset. Feilen skyldtes rett og slett at noen har misbrukt en funksjon som finnes på forumet.

Vi har sperret for dette nå. 

Grunnen til at jeg ikke har kunne svare her, er at jeg 1) har vært i utlandet på konferanse og 2) at jeg ikke har kommet inn selv heller. 

Selvsagt ikke ideelt, men prøv å koble deg på nettet fra steder uten mobildekning.

Så håper vi alt er i orden nå.

Beklager at det tok tid!

Øyvind

Nødutgang
NødutgangInnlegg: 15511
20.03.17 14:01
trøndergutten: Hvem hadde sittet i styre?

Andropov, Gardsdattra, Kul_djevel, Ulefos, Brorentilnoen og Kent :)

lsklars
lsklarsInnlegg: 44034
20.03.17 14:26

VGD har gjennomstått fra de døde. Reine påskestemningen her inne. 

Trening
TreningInnlegg: 824
20.03.17 14:34

Søkemotoren er nede. (søk på brukernavn)

Søk på ord ser ut til å være i orden.

(Innlegget ble redigert 20.03.17 14:35)

Luna_mendax
Luna_mendaxInnlegg: 2431
20.03.17 15:00
VG Nett: Så håper vi alt er i orden nå.

Nei, det er umulig å søke på brukernavn.

hrrreminius
hrrreminiusInnlegg: 5731
20.03.17 15:08

Kan vel tyde på at det er denne funksjonen (eller noe relatert) som har blitt utnyttet, og at den derfor stengt, jf. VG Nett sitt innlegg. 

Noen som har forsøkt å lage en "klage-bot"?

(Innlegget ble redigert 20.03.17 15:13)

Luna_mendax
20.03.17 15:10
hrrreminius: Kan vel tyde på at det er denne funksjonen (eller noe relatert) som har blitt utnyttet, og at den derfor stengt, jf. VG Nett sitt innlegg.

Jeg har ikke fantasi til å se for meg hvordan den funksjonen kan misbrukes på noen som helst måte.

Kanskje Øyvind planlegger en gradvis nedstengning av VGD. Den ene funksjonen etter den andre blir stengt på grunn av "misbruk" ?

(Innlegget ble redigert 20.03.17 15:13)

hrrreminius
20.03.17 15:23

Hvorfor skulle VG ønske en "gradvis nedstengning" av VGD? Det ville jo vært en helt meningsløs ting å gjøre. 

Det hadde ikke kostet dem en kalori å legge ned VGD på dagen. VGD er så langt fra VGs kjernevirksomhet at det egentlig er litt merkelig at de fortsatt drifter forumet. Det er knapt noen nettaviser som har slike forum lenger, hvertfall i tabloid-segmentet. Ikke bare i Norge, men i verden forøvrig. Syns faktisk vi skal gi VG noe honnør for at de har holdt forumet her kunstig i live såpass lenge som de har, og de har heller ikke annonsert en konkret dato for nedleggelse (noe de selvsagt vil gjøre når den tid kommer).

(Innlegget ble redigert 20.03.17 15:24)

Luna_mendax
20.03.17 15:27
hrrreminius: Hvorfor skulle VG ønske en "gradvis nedstengning" av VGD? Det ville jo vært en helt meningsløs ting å gjøre.

Det var ment som en spøk.

hrrreminius
20.03.17 15:39

Ikke godt å vite hva som er spøk og ikke her inne. Det er nok av folk som har presentert lignende teorier i fullt alvor.

Hva gjelder søkefunksjonen på nick, så kan det tenkes at den har blitt misbrukt i kombinasjon med andre funksjoner i en rekke av forespørsler (f.eks. klagefunksjonen) eller at den ikke fungerer fordi den er relatert til en annen funksjon som har blitt stengt. Jeg vet ikke, men det er vel uansett nærliggende å tro  at det er noe relatert til den senere tids problemer som gjør at den ikke fungerer nå. 

(Innlegget ble redigert 20.03.17 15:40)

VG Nett
VG NettInnlegg: 18684
20.03.17 15:52
Luna_mendax: Kanskje Øyvind planlegger en gradvis nedstengning av VGD. Den ene funksjonen etter den andre blir stengt på grunn av "misbruk" ?

Nei. Tull.

LANGEMANN-1968
LANGEMANN-1968Innlegg: 6146
20.03.17 17:00
VG Nett: Nei. Tull.

Nei. Jethro. Nei det var tull..godt at forumet er oppe og går. Vi faste brukere setter stor pris på det.

dyratorium
dyratoriumInnlegg: 721
20.03.17 17:00
VG Nett: Da skal problemene på VGD være fikset. Feilen skyldtes rett og slett at noen har misbrukt en funksjon som finnes på forumet.

Hmm.. Dette var en smule kryptisk.. "Noen" ? Kanskje jeg hadde rett i min mistanke om at "noen" (en nåværende eller tidligere bruker) hadde klart å hacke seg inn  på et vis, og sabotert forumet med vitende og vilje ? Håper den skyldige i så fall får sin fortjente straff .. (hva nå det måtte være..) 

LANGEMANN-1968
LANGEMANN-1968Innlegg: 6146
20.03.17 17:02
dyratorium: Håper den skyldige i så fall får sin fortjente straff .. (hva nå det måtte være..)

En solid ørefik er vel på sin plass.

zetta
zettaInnlegg: 6056
20.03.17 17:04

Det ville vært tragisk om vgd, Norges eneste åpne og universelle forum ble lagt ned.

fedda1
fedda1Innlegg: 4017
20.03.17 17:22
VG Nett: Grunnen til at jeg ikke har kunne svare her, er at jeg 1) har vært i utlandet på konferanse og 2) at jeg ikke har kommet inn selv heller. Selvsagt ikke ideelt, men prøv å koble deg på nettet fra steder uten mobildekning. Så håper vi alt er i orden nå. Beklager at det tok tid!

Jeg aner ikke hva dere/vg har sperret for, men jeg synes det virker ganske teit at det er din gjøren&laden som skal være avgjørende for om vgd.no fønker eller ei. Det er selvsagt en fordel for deg om du er uunværlig i vg-nett, men det er tåleig for oss som berøres pga din eventuelle feerie og for ikke å snakke om - du skulle bli langvarig syk.

For en stund siden, kanskje et halvt år kanskje for ett år siden, hadde vgd.no lignende problemer og da klarte jeg å bli satt over til en jente/dame som betjente det tekniske og hun forstod med engang hva jeg snakket om og - på et øyeblikk hadde hun fikset problemet.

Men jeg klarte ikke å bli satt over til henne/de som, innbiller jeg meg - handler den tekniske biten med internett for vg-nett og de på sentralbordet har ikke nummeret og de sier dessuten - at de er skjermet for telefoner. det samme sa de i redaksjonen og digital-red-Ola - var også fraværende fra sin telefon.

Dette kommer helt sikket til å skje igjen, tekniske problemer og det må da kunne lages en rutine for å løse disse som er uavhengig av dine ferier og lignende.

fedda1
fedda1Innlegg: 4017
20.03.17 17:29
hrrreminius: Det er knapt noen nettaviser som har slike forum lenger, hvertfall i tabloid-segmentet. Ikke bare i Norge, men i verden forøvrig.

Giid for en oversikt du har, rasist-organet Nettavisen har jo kommentarfelt, men det er så fylt av ræl at jeg gidder ikke engang.

Men flere debattfora er nedlagt, aftenposten.nos og blabladets;De siste her var det beste forumet jeg har sett på grunn av formen som gjorde det så oversiktlig.

Det er jo dumt at debattforum legges ned, når dette virkelig kunne ha vært en viktig utvidelse av demokratiet. Jeg leste for en stund siden om lignende debattforum i noen spanske medier og de fungerte godt og der deltok journalister. Men deres deltagelse var kun på gjengivelse av fakta i forumet;De deltok ikke i selve debatten.

milfern
milfernInnlegg: 63345
20.03.17 17:34
hrrreminius: Det hadde ikke kostet dem en kalori å legge ned VGD på dagen. VGD er så langt fra VGs kjernevirksomhet at det egentlig er litt merkelig at de fortsatt drifter forumet.

Om kjernevirksomheten er "kritisk journalistikk" så havner VGTV og langt borte fra den. Ser ikke ut som satsingen er noe mindre der.

hrrreminius
20.03.17 17:41
fedda1: Giid for en oversikt du har, rasist-organet Nettavisen har jo kommentarfelt, men det er så fylt av ræl at jeg gidder ikke engang.

Jeg tror nok de fleste skjønner at jeg snakker om debattforum i tradisjonell forstand, ikke kommentarfelt under nettavisartikler. Nettavisen har ikke et forum (og er jo heller ikke en tabloidavis). Det forøvrig er betydelig flere enn Nettavisen som opererer med kommentarfelt, blant annet VG (som riktignok er Facebook-basert, men Dagbladets kommentarfelt som du trekker frem var også driftet eksternt av Disqus). 

(Innlegget ble redigert 20.03.17 17:51)

milfern
milfernInnlegg: 63345
20.03.17 17:48
milfern: Om kjernevirksomheten er "kritisk journalistikk" så havner VGTV og langt borte fra den. Ser ikke ut som satsingen er noe mindre der.

Men om VGD engang legges ned har VG ett samfunnsansvar om å lagre informasjonen digitalt.
Holdninger, interesser og generelt praktiske opplysninger om hvordan mennesker lever/levde mellom 1999-2017 ligger lagret her inne.

Vil uten tvil bli en gullgruve for historikere og sosiologer med tiden.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg