Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvilke Marvel-filmer kan vi vente oss?

NYTT TEMA
Kero79
Kero79Innlegg: 3455
07.07.17 18:58
Gringorilla: Grunnen til at den snakker til ham er fordi det er Stark som har laget den, akkurat som i tegneserien. Men i tegneserien kunne han nesten fly med den, og han fikk 4 ekstra armer på ryggen. Og den så mer lik ut som Starks rustning. Den hadde noen ekstra web-skytefunksjoner også (men ikke 576), og om filmene vil følge noe lignende som tegneserien, så vil drakten spille en større rolle om ikke lenge.

Er vel bare tre armer på den Stark spiderman drakten.

Vel gleder meg til en ny spiderman film. Spiderman har alltid vært en av favorittene mine i Marvel universet

Gringorilla
GringorillaInnlegg: 12704
07.07.17 23:57
Kero79: Er vel bare tre armer på den Stark spiderman drakten. Vel gleder meg til en ny spiderman film. Spiderman har alltid vært en av favorittene mine i Marvel universet

Wtf? Det er det faktisk. Har alltid trodd det var fire armer! My whole life is a lie!!!

Jeg så Homecoming i kveld og kunne ikke vært mer fornøyd. Jeg må faktisk nedjustere mine karakterer av de tidligere SM-filmene for å yte denne rettferdighet. Kan komme med en kort spoiler-fri anmeldelse her:

Jeg finner noen småting å pirke på, slik som at de spiller litt for mye på slapstick-humor, men det var liksom ikke i overkant mye. De har også gjort noen valg i filmen som jeg reagerte umiddelbart på, men som i ettertanke har gitt mye mening sett i sammenheng med Avengers og filmformatet, så de tingene ble raskt tilgitt. Tom Holland er helt fantastisk over hele linja som både SM og PP, helt ned til stemmen og faktene. Tempoet i filmen var spot on, og totalt er dette uten tvil den beste MCU-filmen så langt. Om end credit-scene nummer 1 er noe som hinter til toeren, så kommer den til å bli fantastisk!

LaGoeba
LaGoebaInnlegg: 8938
08.07.17 00:01

Gleder meg til i morgen kjenner jeg!

GreySerpent
GreySerpentInnlegg: 5389
08.07.17 02:03
Gringorilla: Jeg finner noen småting å pirke på, slik som at de spiller litt for mye på slapstick-humor, men det var liksom ikke i overkant mye. De har også gjort noen valg i filmen som jeg reagerte umiddelbart på, men som i ettertanke har gitt mye mening sett i sammenheng med Avengers og filmformatet, så de tingene ble raskt tilgitt. Tom Holland er helt fantastisk over hele linja som både SM og PP, helt ned til stemmen og faktene. Tempoet i filmen var spot on, og totalt er dette uten tvil den beste MCU-filmen så langt. Om end credit-scene nummer 1 er noe som hinter til toeren, så kommer den til å bli fantastisk!

Enig fra A til Å. Helt fantastisk morsomt hele veien! 

Tar av meg hatten for Holland. Fy pokker, dette var bra greier!

Kero79
Kero79Innlegg: 3455
08.07.17 13:42

Disse komentarene fikk ihvertfall forventningen min til å gå i takket. Et lite spørsmål er denne filmen verdt å få med seg i 3d eller er det like greit å se den i 2d?

LaGoeba
08.07.17 14:28

Svaret mitt er å alltid gå for 2D, så lenge det er mulig. 3D er det særdeles få filmer som virkelig har vært verdt å få med seg.

GreySerpent
GreySerpentInnlegg: 5389
09.07.17 01:16
LaGoeba: Svaret mitt er å alltid gå for 2D, så lenge det er mulig. 3D er det særdeles få filmer som virkelig har vært verdt å få med seg.

Enig. Så langt er det kun Avatar som har hatt noe for seg i 3D, syns jeg.

LaGoeba
09.07.17 02:25

Legger inn anmeldelsen min her også, for dem som er interessert;

Spider-Man: Homecoming

Når man trodde at DC begynte å bygge på noe som kan være i nærheten av Marvel etter Wonder Woman så svarer Marvel med å heve lista i hvert fall to hakk opp. Homecoming er den beste superheltfilmen siden..Ja? Siden når egentlig? Selv for en som er DC-fan så er dette en film som lett sklir inn på en pallplass over beste superheltfilmer i mine øyne, og det smerter litt mindre når det er Spider-Man som gjør det. En som sklir inn på de flestes topplister over superheltfavoritter vil jeg tippe. Han er i hvert fall på min.

Først og fremst, Tom Holland er Spider-Man/Peter Parker. Dette er rollen han er født til å spille. Nivået på både filmen og Hollands prestasjon er sånn at man nesten må gå tilbake for å skru ned karakterene til de tidligere filmene. Holland rett og slett knuser både Garfield og spesielt Toby sine Spideys. Her har Marvel virkelig gjort et scoop i castingen. Det eneste jeg blir trist over er når man ser Spidey sitte på toget mens hans passer på nabolaget, og det treffer deg at du (mest sannsynlig) aldri vil få se Holland og Reynolds sammen som Spider-Man og Deadpool. Kan ikke fatte at man aldri vil få se det..

Elsker for øvrig drakten til Spidey. Gleder meg som en unge til resten av historien hans.

Så tilbake til filmen. Vi kan starte med filmens store stjerne #2. Batma...Jeg mener Michael Keaton som filmens store badguy - Vulture. Vet du ikke så mye om Vulture, men vil oppdatere deg litt uten å lese så mye så anbefaler jeg denne. Er som sagt DC fan og leser ikke sånn alt for mye Marvel, så kan ikke si om Vulture er veldig lik tegneseriene eller ikke, men Keaton er i hvert fall helt rå når han får tid på skjermen. 

Filmen generelt er holdt godt på bakkenivå, som de selv sier i filmen, og det er rett og slett en ekstremt god måte å starte historien til Peter på. Vi slipper Uncle Ben sitt dødsfall, vi slipper edderkoppbittet, men fortsatt så er historien så godt fortalt at man klarer seg fint uten. Takk gud. Filmen klarer å balansere humoren akkurat på grensen til at det ikke blir kleint morsomt, og de klarer å holde balansegangen mellom humor og den underliggende alvorligheten på en flott måte gjennom hele filmen. Filmen flyter godt, og man får faktisk en god karakterutvikling av Spider-Man som vel..Ikke er en supergod Spider-Man i starten, men som prøver så godt han kan. Her er det bare å se og lære Snyder.

Tony Stark er Tony Stark. Er Team Cap selv, så håper at Peter trekkes mot den siden etterhvert. Apropos Cap - De High School filmene hans er cringworthy as f.  

Det er ikke alle jeg synes helt klarer å holde nivået på skuespillet og hun som spilte Liz klarte jeg aldri helt å bli en fan av. Rollen til Flash skjønner jeg ikke helt hvor nødvendig egentlig er, føles som en lite realistisk type i motsetning til resten av filmen, og får følelsen av at den eneste grunnen er for en linje helt mot slutten av filmen.

*MINISPOILER ALERT*

Filmens desidert morsomste øyeblikk? Spidey i avhøringsmodus med Batman sin stemme. Sammen med vloggen til Peter av Civil War.

*SPOILER ALERT OVER*

Har så lyst til å gi 10/10, men lander på en 9 - 9,5/10 et sted. Noe av det smårusket som trekker litt ned på helhetsinntrykket. Tom Holland og Michael Keaton er 10/10.

loline
lolineInnlegg: 561
09.07.17 03:08

Så Spiderman Homecomming i kveld, og er utrolig imponert! En av tidenes beste filmer i superhelt-sjangeren, og Holland er som født for rollen. Var rett og slett en utrolig kjekk film, og jeg skjønner ikke hvordan DC eller noen andre noen gang skal klare å ta igjen forspranget Marvel har nå. Wonder Woman var bra, men baren ble nettopp hevet enda noen hakk. Håper vi får se mye mer av denne Spiderman-/Peter Parker-inkarnasjonen i årene fremover.

LaGoeba
09.07.17 03:15
loline: Håper vi får se mye mer av denne Spiderman-/Peter Parker-inkarnasjonen i årene fremover.

Kommer mer allerede 28. april neste år i Avengers: Infinity War.

Biff_Byford
Biff_ByfordInnlegg: 7166
09.07.17 08:06
LaGoeba: det treffer deg at du (mest sannsynlig) aldri vil få se Holland og Reynolds sammen som Spider-Man og Deadpool. Kan ikke fatte at man aldri vil få se det..

Er dette fordi det er forskjellige "selskaper" som produserer de ? Kommer forresten til å se filmen i kveld, på 3D. Foretrekker 3D på kino for da har en i alle fall sett de i 3D, for når det kommer på utleieboksen så det jo "vanlig". Men gleder meg.

LaGoeba
09.07.17 10:23
Biff_Byford: Er dette fordi det er forskjellige "selskaper" som produserer de ?

Stemmer. Marvel ordnet en samarbeidsavtale med Sony om Spider-Man, hvis man kan kalle det det. Det er vel en klausul i den kontrakten om at det må komme en Spider-Man film hvert x antall år, hvis ikke faller rettighetene tilbake til Marvel igjen. Derfor vi har fått disse rebootene så ofte. Så sitter jo Sony på rettighetene til resten av Spider-Man universet fortsatt og det er her denne Venom-filmen kommer. Uten Spidey som jeg har skjønt det.

Mens Deadpool eies av Fox, som jeg har skjønt er enda vanskeligere å forhandle med enn Sony. Det er også de som eier X-Men. Den eneste måten Marvel ville fått tilbake rettighetene her er om Deadpool hadde floppet totalt, noe den ikke gjorde. Krysser jo fingre og bein over at man kan få landet en avtale mellom Marvel og Fox, men jeg har mine tvil. Deadpool er en ganske safe gullgruve selv om jeg syntes at filmen var litt skuffende. Synes ikke Fox får til disse superheltfilmene på en god måte, men det gir penger i kassa og det er til syvende og sist det eneste som betyr noe.

LaGoeba
09.07.17 10:24

Men kos deg med filmen i kveld Byford! Blir overrasket om du ikke liker den.

jonas
jonasInnlegg: 28037
09.07.17 10:46
LaGoeba: Kommer mer allerede 28. april neste år i Avengers: Infinity War.

Mener å ha lest at Spider-Mans rolle i den blir omtrent like stor som i Civil War. Litt sånn gjesteopptreden. Han dukker sikkert opp til en slåsskamp uten å ha noen egentlig rolle utover å være Spider-man. Noe mange sikkert kommer til å klage over men som egentlig er helt topp. Det er noe av sjarmen med MCU. Figurene finnes allerede og kan dukke opp i større og mindre roller uten å forklares.

(Innlegget ble redigert 09.07.17 10:47)

LaGoeba
09.07.17 10:52
jonas: Mener å ha lest at Spider-Mans rolle i den blir omtrent like stor som i Civil War. Litt sånn gjesteopptreden. Han dukker sikkert opp til en slåsskamp uten å ha noen egentlig rolle utover å være Spider-man. Noe mange sikkert kommer til å klage over men som egentlig er helt topp. Det er noe av sjarmen med MCU. Figurene finnes allerede og kan dukke opp i større og mindre roller uten å forklares.

Ville ikke overrasket meg litt engang, i hvert fall siden personalgalleriet er såpass stort som det er. Er vel mange som får litt screentime, og jeg lever godt med det jeg. Synes det nesten er artigere enn solofilmer, da man kan leve med ett litt høyere fartsnivå gjennom hele filmen. 

Ekstremt spent på IW nå, lurer fælt på hvem som kommer til å bli med videre og ikke. Har på følelsen av at man ikke nødvendigvis følger tegneserienes skjebner. 

jonas
09.07.17 10:55
Gringorilla: De har også gjort noen valg i filmen som jeg reagerte umiddelbart på,

Jeg så filmen i går, storveis underholdning. Morsom og spennende. Og en god karakterutvikling, en overivrig tenåring med overdreven tro på egne (og draktens) evner som lærer seg sin rolle i et univers som er større enn han selv. Fine greier. Spider-Man var frisk, Vulture passelig skummel og brutal. 

****spoiler advarsel****

Det jeg mislikte mest i filmen var twisten med at superskurken var faren til kjæresten til Spider-man. Det var da ekstremt tilfeldig, usannsynlig og ut av det blå. Latmannsløsning for å høyne spenningsnivået. Men ok, det er vel tegneserie-logikk.

LaGoeba
09.07.17 10:58
jonas: ****spoiler advarsel****

Er 100% enig. Orket ikke å skrive det i anmeldelsen fra i går, men herregud for et tafatt forsøk på et plottwist. 

Skal sies at blikket til Peter inne i leiligheten er hysterisk, i det minste.

Edit; Satt å så på noen reviews i går etter filmen, og hører at mange nevner at denne filmen kunne blitt kalt noe som "From Spider-Boy to Spider-Man" som jeg føler passer ganske bra. 

(Innlegget ble redigert 09.07.17 11:00)

Gringorilla
09.07.17 11:42

Uff. Snublet over et kommentarfelt om Homecoming på Facebook. Kan ikke tro at jeg lever på samme planet som de som kommenterer.

LaGoeba
09.07.17 11:59
Gringorilla: Uff. Snublet over et kommentarfelt om Homecoming på Facebook. Kan ikke tro at jeg lever på samme planet som de som kommenterer.

Jøss, her var det mye rart. For å si det mildt. 

"Spider-man... Rubber-man passe bedre. Kor e musklan? Huske ikke spider-man så pinglåt fra tegneserian når æ lest dem."

- Dette er jo bare feil. Det er jo ikke rart at han er den "svakeste" Spidey til nå når man for en gangs skyld har fått en 15 år gammel Peter. Og han er jo heller ikke svak, men en gutt som fortsatt bruker tid på å vende seg til forandringene som skjer inne i han. Samtidig som om at han må finne ut av hvorfor han gjør de valgene han gjør osv. Styrken kommer jo senere.

*SPOILER-ALERT*

"Zendaya som Mary Jane".

Zendaya er jo ikke Mary Jane. Djiiiiizez, peepz. 

*SPOILER ALERT OVER*

Virker som om at det er mange som lever på nostalgien når det kommer til Tobey sin Spidey. Nekter å gi slipp på at det kan komme noe bedre. Og mange som heller ikke tar hensyn til at denne filmen er med i et univers og dermed kun er en oppbygging til hva vi vil se senere. Både Iron-Man og Cap har jo utviklet seg en god del siden første gang vi møtte dem, som et eksempel.

(Innlegget ble redigert 09.07.17 12:04)

Gringorilla
09.07.17 12:04
LaGoeba: Og Zendaya er jo ikke Mary Jane.

Akkurat denne er jeg litt diffus på. SPOILER ALERT På slutten sier hun jo at hennes venner kaller henne MJ, så er ikke umulig at hun skal erstatte Mary Jane sin rollefigur. Men hun HETER i alle fall ikke Mary Jane, og per nå er hun enda ikke en love interest.

Funket visst dårlig med spoiler alert, ettersom jeg siterte deg før du fikk den på. xD

(Innlegget ble redigert 09.07.17 12:06)

LaGoeba
09.07.17 12:11
Gringorilla: Akkurat denne er jeg litt diffus på. På slutten sier hun jo at hennes venner kaller henne MJ, så er ikke umulig at hun skal erstatte Mary Jane sin rollefigur. Men hun HETER i alle fall ikke Mary Jane, og per nå er hun enda ikke en love interest.

Hun er en MJ ja, men produsentene har vært ute og bekreftet at hun ikke er Mary Jane Watson, men Michelle. Fortsatt muligheter for at Mary Jane kan dukke opp senere, selv om jeg tviler på det når de allerede har brukt MJ. Men hun er ikke Mary Jane.

Finner ikke noen gode linker om hvem som har sagt akkurat hva, men Variant forklarer det slik.

jonas
09.07.17 13:18
LaGoeba: kun er en oppbygging til hva vi vil se senere.

Nåja, det er da en film som står på egne ben og forteller en egen historie. Å kalle det "kun er en oppbygging" høres veldig fjasete ut. 

jonas
09.07.17 13:20
Gringorilla: ikke umulig at hun skal erstatte Mary Jane sin rollefigur.

Håper de har tenkt noe med henne iallefall for i denne filmen var hun helt overflødig. Gjorde vel ingenting utenom å slenge inn et par sarkastiske bemerkninger sånn for å få en 'morsom' avslutning på enkelte scener.

LaGoeba
09.07.17 13:30
jonas: Å kalle det "kun er en oppbygging" høres veldig fjasete ut.

Dropper den "kun" ja. Ser at det blir feil når du påpeker det, men man må fortsatt ta hensyn til at det er en del av historien. 

Synes filmen klarer seg flott som en standalone film, så jeg klager ikke.

Biff_Byford
Biff_ByfordInnlegg: 7166
10.07.17 09:33

Filmen var bra den, men likevel sitter jeg med en følelse av å se en ungdomsfilm like mye som en action/superheldt/Spiderman film. Holland gjør en veldig bra figur men føler nesten mer at jeg ser på noe fra tegneserien "ultimate spiderman" (som var ok den), for mener at den Spiderman som er Civil War (tegneserien) var en etablert voksen Peter Parker, som har vært Spiderman i mange mange år. Skjønner at de må velge et utgangspunkt og da har landet på den første tiden hans som Spiderman. Peter Parker sitt rotete problematiske privatliv er selvsagt en del av det som gjør han så spesiell, men rent tegneseriemessig liker jeg nok best den voksne Parker, jmf slik McFarlane, Romita JR og flere med tegnet han. Tenker da på Spiderman på norsk fra slutten av 80 tallet og hele veien inn på 00 tallet/siste utgaver.

Men som film i seg selv var dette bra saker. Likevel, den ga meg ikke så mye som jeg håpet. Dog ga den meg nok mersmak til at jeg gleder meg til neste kapittel i Avenger/Spiderman/Marvel.

Gringorilla
10.07.17 10:25
Biff_Byford: mener at den Spiderman som er Civil War (tegneserien) var en etablert voksen Peter Parker, som har vært Spiderman i mange mange år.

Dette stemmer, og det var noe av det som gjorde hans problemer i Civil War spennende. Det at han avslørte identiteten sin skapte ekstra store problemer da grunnen til at han hadde holdt det hemmelig var for å beskytte familien. De har likevel anledning til å benytte det samme virkemiddelet, da May er familien han må beskytte, men jeg føler at når han har MJ i tillegg, så blir det desto viktigere. Får se hvordan det utarter seg. Toeren skal jo ikke komme før om 2 år, så da er jo i alle fall Tom Holland blitt en del eldre. Håper likevel de strekker historien hans ut så mye som mulig. Håper også at de ikke starter helt på nytt etter fase 3, men heller starter en ny historie med samme canon.

Gringorilla
10.07.17 10:27
Biff_Byford: Filmen var bra den, men likevel sitter jeg med en følelse av å se en ungdomsfilm like mye som en action/superheldt/Spiderman film.

Dette var noe de prøvde på. Regissøren var visstnok inspirert av John Hughes sine filmer, og det merket man. Syntes det funka veldig bra egentlig. Hele poenget med Spider-Man er jo nettopp at han har et vanlig liv å ta vare på i tillegg til superheltingen sin.

LaGoeba
10.07.17 20:51
Gringorilla: De har likevel anledning til å benytte det samme virkemiddelet, da May er familien han må beskytte,

Er spent på fortsettelsen her etter avslutningen på filmen. 

For øvrig enig med deg i det siste innlegget ditt over her om ungdomsfølelse av filmen. Ser at det er flere som er mindre fornøyd med at filmen ikke hadde noe "high stake" på hva Peter kunne tape i løpet av filmen og et lavt antall bodycounts. Synes det er fint at man ikke startet rett ut med et smell, men folk er kanskje vant fra de gamle filmene at Peter skal ha mye å tape? Ikke vet jeg. Men hvis Hollands 15 år gamle Peter skulle oppleve å miste noen som sto han nært, eller at han hadde mistet en stor andel av befolkningen av NY så ser jeg ikke helt hvordan han skulle kommet seg videre som den Spidey vi kjenner. Ikke hvordan de neste filmene skulle utarte seg heller.

Er virkelig fan av denne versjonen med hvordan man får bli med Holland fra Spider-Boy til Spider-Man.

tooommm
tooommmInnlegg: 23340
14.07.17 08:40
Biff_Byford: Men som film i seg selv var dette bra saker. Likevel, den ga meg ikke så mye som jeg håpet. Dog ga den meg nok mersmak til at jeg gleder meg til neste kapittel i Avenger/Spiderman/Marvel.

Hadde samme tankene etter filmen. Denne var helt klart bedre enn Amazing filmene, og jeg ser fram til mer Spiderman moro i dette herlige Marvel universet.

LaGoeba
17.07.17 23:37

“There’s a really great chemistry there. I mean, they both have a proximity to each other, if that’s a hint that I can give? But anybody who’s a Marvel fan will know that they both reside in the same city, and I think that Tom and Benedict have a really wonderful chemistry, and we wanted to exploit that.”

-Joe Russo on the relationship between Doctor Strange and Spider-Man in AVENGERS: INFINITY WAR.

Høres veldig spennende ut.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg