Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Django Unchained

NYTT TEMA
Paddywhack
PaddywhackInnlegg: 5967
01.05.11 10:27

Quentin Tarantino has handed in the final draft of his spaghetti western script Django Unchained to Weinstein Co., his agency WME confirms. According to Tarantino Archives, the title Django Unchained pays homage to both the Sergio Corbucci original Django, not to mention Takashi Miike’s Sukiyaki Western Django, which features Tarantino. UPDATE: Another long-rumored inspiration, once optioned by Miramax, was Elmore Leonard’s 40 Lashes Less One.

The only cast member that WME can officially confirm is Christoph Waltz, who joins up with former slave Django to save his wife from an evil plantation owner. No start date or locations have been finalized. Original Django star Franco Nero has said he is attached, along with Waltz, Keith Carradine and Treat Williams.

Django is a freed slave, who, under the tutelage of a German bounty hunter (Christopher Waltz) becomes a bad-ass bounty hunter himself, and after assisting Waltz in taking down some bad guys for profit, is helped by Waltz in tracking down his slave wife and liberating her from an evil plantation owner. And that doesn’t even half begin to cover it! This film deals with racism as I’ve rarely seen it handled in a Hollywood film. While it’s 100 percent pure popcorn and revenge flick, it is pure genius in the way it takes on the evil slave owning south. Think of what he did with the Nazis in Inglorious and you’ll get a sense of what he’s doing with slave owners and slave overseers in this one.

blackpete
blackpeteInnlegg: 1664
01.05.11 10:36
Paddywhack: 100 percent pure popcorn and revenge flick

Passer meg bra.

DavidFlynch
DavidFlynchInnlegg: 1513
01.05.11 13:13
Paddywhack: According to Tarantino Archives, the title Django Unchained pays homage to both the Sergio Corbucci original Django, not to mention Takashi Miike’s Sukiyaki Western Django,

Hva er dette for noe piss? Tarantino hyller en hel filmepoke og historie, akkurat som Miike gjorde i filmen sin. Disse to filmene blir sidestilt, Tarantino hyller på ingen måte Sukiyaki Western Django.

Forøvrig blir dette selvsagt helt latterlig, absurd, perverst episk.

Paddywhack
01.05.11 13:57
DavidFlynch: Forøvrig blir dette selvsagt helt latterlig, absurd, perverst episk.

Jeg gleder meg veldig, men er samtidig spent på hva fraværet av Sally Menke vil si for denne, og i hvor stor grad det vil være merkbart. Alle filmene han har laget hittil, kanskje spesielt Kill Bill, er eksplisitt preget av et nært samarbeid med overnevnte.

(Innlegget ble redigert 01.05.11 14:03)

DavidFlynch
01.05.11 15:18
Paddywhack: Jeg gleder meg veldig, men er samtidig spent på hva fraværet av Sally Menke vil si for denne, og i hvor stor grad det vil være merkbart. Alle filmene han har laget hittil, kanskje spesielt Kill Bill, er eksplisitt preget av et nært samarbeid med overnevnte.

Du sier noe der. Kanskje han egentlig er en jævlig dårlig regissør som hadde en jævlig god klipper?

Eller kanskje han henter inn klipperen av både den originale Django og Leone sine filmer; Nino Baragli.

Paddywhack
01.05.11 16:08
DavidFlynch: Kanskje han egentlig er en jævlig dårlig regissør som hadde en jævlig god klipper?

Ja, det er teorien min.

Mifune
MifuneInnlegg: 12287
01.05.11 17:46

selvsagt vil mr Nero dukke opp!!! gleder meg 

(Innlegget ble redigert 01.05.11 17:47)

KaptainKundalini
KaptainKundaliniInnlegg: 337
01.05.11 18:20

Dette blir helt sikkert bra. Hvem blir Django? Sam Jackson kanskje?

Mifune
01.05.11 18:44
KaptainKundalini: Hvem blir Django? Sam Jackson kanskje?

Synes Eli Roth gjorde en fin figur i Inglorious, hadde kanskje vært en ide. Ellers er Tarantino en av kanskje to regissører jeg stoler fullstendig på at de kommer til å lage en film jeg kommer til å elske

KaptainKundalini
KaptainKundaliniInnlegg: 337
01.05.11 18:51
Mifune: Synes Eli Roth gjorde en fin figur i Inglorious, hadde kanskje vært en ide.

Er det ikke nærliggende å tro at Django som er en eks-slave blir spilt av en neger?

DavidFlynch
01.05.11 19:33
Mifune: Synes Eli Roth gjorde en fin figur i Inglorious, hadde kanskje vært en ide. Ellers er Tarantino en av kanskje to regissører jeg stoler fullstendig på at de kommer til å lage en film jeg kommer til å elske

LOL! Eli Roth bør holde aldri være bak eller foran kamera igjen. Nei, nei og nei.

Django skal selvsagt spilles av Franco Nero. Han har blitt eldre med årene, men faen han skal kicke ass. Neida, dette er drømmen min, men vet ikke om Tarantino tør å la Nero ha hovedrollen. Ikke produsentene heller. Franco nero i 1966 - Franco Nero i dag.

DavidFlynch
01.05.11 19:34
KaptainKundalini: Er det ikke nærliggende å tro at Django som er en eks-slave blir spilt av en neger?

Da dreper jeg meg selv. Ville Tarantino drive så kraftig historieforfalskning å la Django bli sort? Det vil være som å ha en sort James Bond.

Jeg tror det er mye å hente i disse gamle ryktene:

First up is Quentin’s proposed adaptation of ’40 Lashes Less One.’   Based on the Elmore Leonard Western novel, the story centers around two prisoners who are facing a death sentence at Yuma prison. One is black and the other is an Apache halfbreed.   They are given a chance for freedom in exchange for hunting down and killing the five, most notorious outlaws in the West.

Apache halfbreed = Django.

Franco Nero gjorde jo rollen som halfbreeden Keoma i filmen med samme navn. For meg var dette bare en fortsettelse på Django-sagaen. Filmen ble jo til og med markedsført som en Django-film i mange land. For de av dere som vil varme opp til Django Unchained så er dette en film å sjekke ut.

(Innlegget ble redigert 01.05.11 19:41)

Mifune
01.05.11 20:26
KaptainKundalini: Er det ikke nærliggende å tro at Django som er en eks-slave blir spilt av en neger?

jo, og med Tarantino bak rattet blir det aldri forutsigbart uansett

Mifune
01.05.11 20:26
DavidFlynch: Da dreper jeg meg selv. Ville Tarantino drive så kraftig historieforfalskning

erm....har du sett Inglorious Basterds ? :p

tommy_cowan
tommy_cowanInnlegg: 29038
01.05.11 20:44
DavidFlynch: LOL! Eli Roth bør holde aldri være bak eller foran kamera igjen. Nei, nei og nei.

Enig med Django her, for en gangs skyld. Søplehue.

Mifune
01.05.11 20:45
DavidFlynch: LOL! Eli Roth bør holde aldri være bak eller foran kamera igjen. Nei, nei og nei.

hehe mulig det, men rent overfladisk var han en ganske uforglemmelig karakter i filmen, som regissør derimot kan jeg ikke være mer enig med deg. 

DavidFlynch
01.05.11 20:54
Mifune: erm....har du sett Inglorious Basterds ? :p

Herregud, vi snakker filmhistorie her. Det er mye viktigere.

Mifune
01.05.11 23:33
DavidFlynch: Herregud, vi snakker filmhistorie her. Det er mye viktigere.

det er det ikke vel...

olem92-
olem92-Innlegg: 175
03.05.11 16:02
DavidFlynch: Herregud, vi snakker filmhistorie her. Det er mye viktigere.

Haha, jeg dro faktisk godt på smilebåndet av det her innlegget.

tommy_cowan
03.05.11 16:43
DavidFlynch: Da dreper jeg meg selv

Slave, plantasje, joda han blir nok neger, så du får begynne å slipe knivene, eventuelt lære deg knuter.

tommy_cowan
09.05.11 12:27

Og DER sank forventningene.

Paddywhack
09.05.11 14:21

Skeptisk. En som Idris Elba hadde heller vært å foretrekke.

liverpo__ole
liverpo__oleInnlegg: 15383
20.05.11 03:07

Dette MÅ jo bare bli bra. Er som Tommy Cowan litt skeptisk til Will Smith, men bare såvidt.

Tipper Ennio Morricone er neste mann som som blir med på laget!

tommy_cowan
20.05.11 03:10
Paddywhack: En som Idris Elba hadde heller vært å foretrekke.

Jeg stemmer for Michael K. Williams aka Omar Little.

DavidFlynch
20.05.11 03:17
tommy_cowan: eg stemmer for Michael K. Williams aka Omar Little.

Han er kul, men dessverre ikke hovedrollemateriale til neste års store blockbuster.

tommy_cowan
20.05.11 13:51
DavidFlynch: dessverre ikke hovedrollemateriale til neste års store blockbuster.

Ok.......og ditt tips er?

DavidFlynch
20.05.11 17:57

Blir nok, uheldigvis, Will Smith.

Damalzee_80
Damalzee_80Innlegg: 403
22.05.11 13:34

Will Smith er heldigvis,han har tross alt aldri levert noe dårligt på film,på den andre siden heller ikke super strålende...greit valg synes nu jeg

Kwame

PolarPål
PolarPålInnlegg: 3240
22.05.11 14:00

Tja, er det ikke akkurat en slik rolle en kjip fyr som Will Smith trenger? Både for han og publikum?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg