Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Filmtips-tråden

NYTT TEMA
liverpo__ole
liverpo__oleInnlegg: 19655
23.05.11 14:34

Heisann, alle dere filmelskere der ute! I denne tråden kan du legge ut filmtips forespørsler. Det anbefales å si litt om hvilke filmer du er ute etter, hvilke filmer du liker, og i hvilket filmhumør du er i for at tipset skal passe bedre.

Stadig vekk dukker det opp unødvendige tråder hvor enkeltpersoner trenger et raskt tips til en film han/hun vil se. Håper vi får en slutt på dette, og at folk kan være flinke å bruke den tråden effektivt! :)

(Innlegget ble redigert 30.05.11 20:44)

liverpo__ole
23.05.11 14:41

Jeg kan være første mann ut, med å etterlyse noe bra sci-fi. Liker egentlig det meste, så det er bare å fyre løs.

Her er noen av mine favoritter som jeg allerede har sett:

Inception
Moon
A Clockwork Orange
Minority Report
The Matrix
Star Wars
Children of Men
Artificial Inteligence: A.I
Mission to Mars
Alien
Aliens
The Fifth Element

Før dere nevner 2001: A Space Odyssey vil jeg bare si at jeg har planer om å se den om igjen i nær fremtid etter å ha lest meg litt opp på den...

keyser1
keyser1Innlegg: 11616
23.05.11 15:56
liverpo__ole: Jeg kan være første mann ut, med å etterlyse noe bra sci-fi.

Der er sci-fi og der er sci-fi. Genren hopper jo litt alle veier, og ikke alle liker alle sidespor. Dark City bør du allikavel få med deg om du enda ikke har sett den.

liverpo__ole
23.05.11 18:59
keyser1: Genren hopper jo litt alle veier

Jepp, noe av dette jeg liker ved den.

Saliph
SaliphInnlegg: 22135
23.05.11 19:18

Dark City
The Fly
Starship Troopers
Sunshine
District 9
The Thing
Universal Soldier

Supertzar_
Supertzar_Innlegg: 2362
23.05.11 19:31
liverpo__ole: sci-fi

Slenger meg på anbefalingen av Dark City..þ

Alien Nation

Soldier

Impostor

Planet of The Apes

(Innlegget ble redigert 23.05.11 19:38)

Potov
PotovInnlegg: 1648
23.05.11 19:56

Blade Runner

liverpo__ole
23.05.11 20:50

Takker for svar folkens, har i fleng nå! :)

hollow3s
hollow3sInnlegg: 2054
23.05.11 21:39

etter 2001: a space odyssey;   2010, fortsetter historien. kul film

artificial_intelligence
artificial_intelligenceInnlegg: 11
25.05.11 14:35

Vil anbefale alle å se disse her:

Harry Potter filmene, alle er fantastiske!
A walk to remember.
Blood Diamond.
Death Note filmene(alle 3)
Howl's moving castle. (Den er verdt å se på japansk med  tekst,japanske filmer som er dubbet,bare mister sin glans liksom!
Jennifers Body
Pan's Labyrinth
Queen of the damned (beste vampyrfilmen jeg har sett)
Scott Pilgrim Vs. The world
The texas chainsaw massacre
The Lovely Bones
Transformers filmene
Ps. I love you

Og Artificial Intelligence. Den havnet blandt mine favoritter etter jeg hadde sett

(Innlegget ble redigert 25.05.11 14:36)

sertono
sertonoInnlegg: 37608
25.05.11 15:00
artificial_intelligence: Harry Potter filmene, alle er fantastiske!

??

artificial_intelligence
25.05.11 15:48

Hva var det du ikke skjønte?
Det jeg mente var at, alle Harry Potter filmene er fantastiske filmer..
De er bra laget, og handlingen og historien er bra.

sertono
25.05.11 15:56
artificial_intelligence: Det jeg mente var at, alle Harry Potter filmene er fantastiske filmer..
De er bra laget, og handlingen og historien er bra.

??

Men jeg tror jeg skjønner deg, du hadde jo Transformers filmene også på lista di, det forteller mye...

(Innlegget ble redigert 25.05.11 15:59)

liverpo__ole
25.05.11 16:37
artificial_intelligence: The Lovely Bones

Huff, denne skuffet meg. Det var kun han morderen jeg syntes var interessant.

artificial_intelligence
25.05.11 16:37

Jaha?
Hva forteller det da?
Nå er jeg virkelig spent!

artificial_intelligence
25.05.11 16:39
sertono: ?? Men jeg tror jeg skjønner deg, du hadde jo Transformers filmene også på lista di, det forteller mye...

Hvor mye kan det fortelle egentlig?

liverpo__ole
25.05.11 17:17
artificial_intelligence: Hvor mye kan det fortelle egentlig?

Det sertono vil fram til er at disse filmene er langt fra fantastiske filmer, noe jeg må si meg enig med han i. Men mange av de andre av filmene du anbefalte liker jeg svært godt, som Blood Diamond, Artificial Inteligence: A.I og Howls Moving Castle. Spesielt sistnevnte.

(Innlegget ble redigert 25.05.11 17:19)

Toddamannen
ToddamannenInnlegg: 8761
25.05.11 17:50

Jeg trenger filmtips. Jeg har sett en del film, men ikke altfor mye, og det jeg elsker mest er filmer som, tja hva skal jeg kalle det? Braveheart, Star Wars, LOTR, Gladiator er typer jeg liker. Kall det enkle filmer, kall det hva du vil. Det er altså episke filmer med fantastisk musikk. Er det noen flere av disse?

sertono
25.05.11 17:53
artificial_intelligence: Det jeg mente var at, alle Harry Potter filmene er fantastiske filmer..

Ok, to (tre) ting å nevne i forbifarten er jevnt over det elendige skuespillet og den redselsfulle musikken.

En av de som spiller horribelt er selveste hovedpersonen, han har kanskje toppen to uttrykksmåter i det irriterende fjeset sitt og det er alt.

Og den idiotiske tryllekunstnermusikken som er gjennomgående i hele serien...*GRØSS*

I "fangen fra abrakadabraazkaban" drar de inn tidsaspektet, hvorfor i huleste krystallkula kunne de ikke gjort det hver eneste gang? Da hadde de løst alle problemene som dukker opp. Nei, jeg hater reiser i tid, drar man inn slikt faller alt som regel sammen, det bør jo være en viss logikk oppi all galskapen tross alt... 

Men herregud mann, du har med Pan's Labyrinth på lista di, kanskje en av de 5 beste filmer jeg noen gang har sett, at du nevner den sammen med Potter og Transformers er stor skam, vil nesten kalle det blasfemisk...

liverpo__ole
25.05.11 19:06
Toddamannen: Kall det enkle filmer, kall det hva du vil. Det er altså episke filmer med fantastisk musikk. Er det noen flere av disse?

Vet ikke helt om jeg forsto hvilke filmer du tenkte på, men her er hvertfall et knippe enkle filmer, om man kan kalle dem det(?), men likevel underholdene. De fleste av dem med fantastisk musikk:

Indiana Jones
The Patriot
Troy
Robin Hood (den nye)
E.T
Dances with Wolves
Edward Scissorhands
Forrest Gump
Frihetens Regn
The Lion King
Boogie Nights
The Green Mile
Mission to mars
The Last Castle
Gangs of New York
Spider-Man
Cold Mountain
The Last Samurai
Stardust
Ladder 49
King Kong
Narnia
Australia
Star Trek (den nyeste)
True Grit

artificial_intelligence
25.05.11 21:23
sertono: Men herregud mann, du har med Pan's Labyrinth på lista di, kanskje en av de 5 beste filmer jeg noen gang har sett, at du nevner den sammen med Potter og Transformers er stor skam, vil nesten kalle det blasfemisk...

Ja,jeg skrev opp filmer jeg liker. Fordi jeg faktisk kan se filmer uten å irritere meg over noe slikt som det du gjør.
Synes nesten synd på deg, må være grusomt å ikke kunne se hvilke som helst filmer fordi de kanskje kan inneholde noe du må bruke fantasien for å skjønne. Håper ikke jeg blir like gammel som deg for å si det slik.

Men la meg spørre, Ringenes Herre da. Hva synes du om de filmene? :)

berbaman9
berbaman9Innlegg: 6652
25.05.11 21:27

Kul tråd. I forbindelse med Django Unchained som kommer i 2013 har jeg bestemt meg for å se litt mer i spaghetti-western sjangeren. Har sett The Good, The Bad and The Ugly og For a Few Dollars More. Noen flere tips?

PatEvra
PatEvraInnlegg: 4558
25.05.11 21:36

Once upon a time in the west.

PatEvra
25.05.11 21:40
artificial_intelligence: Synes nesten synd på deg, må være grusomt å ikke kunne se hvilke som helst filmer fordi de kanskje kan inneholde noe du må bruke fantasien for å skjønne.

Hva er det du babbler om? Legg deg.

artificial_intelligence
25.05.11 21:46
PatEvra: Hva er det du babbler om? Legg deg.

Og hva var det som var ditt problem igjen egentlig?

PatEvra
25.05.11 21:53

Anbefaler alle å se denne ...vel kanskje ikke alle.

(Innlegget ble redigert 25.05.11 21:56)

liverpo__ole
25.05.11 21:58
berbaman9: I forbindelse med Django Unchained som kommer i 2013 har jeg bestemt meg for å se litt mer i spaghetti-western sjangeren.

Du kunne jo begynt med Django ;)

berbaman9
berbaman9Innlegg: 6652
25.05.11 22:01
liverpo__ole: Du kunne jo begynt med Django ;)

Hey, ikke noe dårlig tips! Thanks ;)

liverpo__ole
25.05.11 22:42
berbaman9: Hey, ikke noe dårlig tips! Thanks ;)

Hehe, bare hyggelig. Har ikke fått sett den selv enda, men den er på to do listen min!

tommy_cowan
tommy_cowanInnlegg: 30280
26.05.11 00:47
berbaman9: jeg bestemt meg for å se litt mer i spaghetti-western sjangeren

Jammen, vanlig western er jo så mye bedre!

Nå gjemmer jeg meg før Django kommer og tar meg.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg