Er dette verdens beste regissør? Mannen spyr jo ut mesterverk og er bare 41-år.
- Memento
- The prestige
- Inception
- Batman Begins
- The dark knight
Kommer til å bli en legende innen film. Har mange år foran seg :)
Du må være logget inn for å bruke denne funksjonen.
Er dette verdens beste regissør? Mannen spyr jo ut mesterverk og er bare 41-år.
- Memento
- The prestige
- Inception
- Batman Begins
- The dark knight
Kommer til å bli en legende innen film. Har mange år foran seg :)
Han er rimelig god i mine øyne. Har også et godt forhold til David Fincher sine filmer, og jeg lar meg fascinere av David Lynch.
Seven og fight club er gode filmer. Mulholland drive syns jeg var nokså kjedelig, men nerven var der :)
God regissør dog.
Ja. Så den på tv får 10 år siden, husker bare slutten dog ;) På tide med gjensyn?
-
(Innlegget ble redigert 06.01.12 08:12)
Det er egentlig umulig å rangere disse, men prøver.
1) Memento
2) Batman Begins
3) Inception
4) The dark knight
5) The prestige
Memento var bare magisk og det krever mildt sagt en dyktig regissør bak roret, ikke mange som kunne gjort det Nolan gjorde. Klasse.
Nei.
Beste "middle ground" regissør? Meget mulig.
In Nolan we trust!
Ops. Leste feil.
(Innlegget ble redigert 06.01.12 14:23)
Om han er verdens beste har jeg ingen sterke meninger om, men han er utvilsomt min favorittregissør. Det i seg selv er vel et tegn på at jeg anser han som best. På syv forsøk har han laget 2-3 klassikere, og enda ikke laget en dårlig film.
James Cameron hakket foran
om man skal ta for seg verdens beste,så må jeg si Martin Scorsese ligger langt foran ennu
Kwame
Martin Scorsese begynte sterkt fra "Mean Street" og langt,langt utover
James Cameron ikke i 81 ,men i 84 med Action på høyt nivå,som kulminerte med T2..og dro den ut med "Avatar" som dro filmen opp på ny teknologi
kunne også sagt Steven Spielberg
savner Francis Ford Coppola og Oliver Stone
Kwame
Cameron er en større teknisk innovatør, men er underlegen Nolan på alt som har med selve filmfortellingen å gjøre.
1. Batman Begins
2. The Dark Knight
3. Inception
4. The Prestige
5. Memento
Merkelig at ingen har nevnt Stanley Kubrick. Snakk om klasseregissør. Utrolig at han ikke vant Oscar for beste regissør for øvrig. Var vel nominert fire ganger. Har ikke sett alle filmene hans, men de jeg har sett har vært knallbra.
Men hvis vi snakker om nålevende regissører så er utvilsomt Christopher Nolan helt der oppe. Han har løftet Batman-serien til et nytt nivå, og de andre filmene hans er meget gode. Memento, The Prestige og Inception er alle regissert og laget på en smart måte.
Hvorfor i helvete ble innlegget mitt slettet? (Spørsmålet er ikke ment direkte til deg)
Jeg skrev at Zodiac også er en meget god film av Fincher.
Tror han er ute etter nålevende, hvis ikke er Nolan laaaangt bak i rekka.
Helt enig i at David Fincher er helt der oppe. Han har vist at han har flere strenger å spille på. Mange gode filmer på 90-tallet, og har de siste årene levert klassefilmer også. Zodiac fikk ikke så mye oppmerksomhet når den kom ut, men det er utvilsomt en meget bra film, med mye spenning og nerve.
Filmfortelling er Cameron god på også,jeg er kanskje ikke i Nolan modus,men Cameron KAN filmfortelling,ellers så må jeg være uta vater
Det voldsomme Nolan fetisjen her inne,får nu så være blant dere Nolan fans
Kwame
nolan har enda tilgode 3-4 filmer før han kan kastes opp blant de aller beste
Det er jo egentlig bare denne som er noe. De andre er vel ganske vanlig blockbuster filmer.
Det er vel det som er appelen med Nolan. Han lager blockbusterfilmer, men de er langt fra vanlige.
Memento er vel ikke helt vanlig, er den vel ;)