Hvorfor klarer ikke sjåføren å holde rattet i ro når veien er rett? Skal man svinge tar man ikke rattet fort fram og tilbake,men begynner å dra på rattet den veien du skal og dreier så mye som svingen tilsier.Hadde man gjort i virkeligheten det man gjør på film hadde man trodd sjåføren var full.Tipper at regisøren ikke har lappen en gang.Og dette gjentar seg i de fleste nyere filmer fra HW.Ikke i Canada,England,Australia eller Norge,bare i usa.
Hvorfor er det så hard snø i filmen "Frozen"(2010) at når en gutt hopper ut av stolen så brekker han bena? Når det snør så mye i Norge blir snøen myk å lande i og ikke hardstampet! ingen gidder å tråkke løype utenom i bakkene,i allefall ikke der stolheisen går.
I en episode av MacGyver hadde de jukset med bremsene på en gammel Volvo 164 fra ca 1970.Selv da,hadde Volvo dobbelt bremsesystem,slik at hvis en krets hadde lekkasje,så virket i allefall begge forhjul og ett bakhjul.
I åpningen av en film blir det skutt 20-50 ganger mot ryggen til en kriminell uten å treffe.Er virkelig Politiet så lite treffsikker? Er ikke helt sikker,men tror filme het "The Town".Hvorfor skyter de så mange skudd om de ikke vil drepe? Hvordan kan 4-5 politimenn bomme på alle 2-50 skudd? Sekvensen varte i minst 30-45 sekunder i starten av filmen.
Det er helt i orden at Supermann kan fly,og at Spiderman kan hoppe fra hus til hus,dette er jo egentlig tegneserier.Men det er jo utrolig uflaks at en bil havner i en sprekk akkurat i det jordskjelvet åpner en sprekk i bakken.Jeg hadde bremset kraftig og svingt utenom om jeg merket jordskjelv og så en sprekkdannelse på veien.Tror det var i den episoden Supermenn fjøy rundt jorden feil vei,for å skru tilbake tiden.:-)
Det er sikkert morsomt med Jules Verne,men i dag vet man at ingen kan reise til jordens indre.Selv bare 1-2 km ned vil man merke en økning av varmen,kanskje til både 35 og 30 grader.Teit film jeg aldri gadd å se.
Alle dinosaurfilmen var både spennende og morsomme,selv om jeg ikke trodde på historien.Jurasic Park.Også Terra Nova,det samme der.800 000 millioner tilbake i tid? Ja særlig.Men den er godt laget.Mira er jo ganske søt da,selv om hun er en soldat.Men Skye eller Allison Miller er vel vakrest?
Det er også mange tullete episoder av x-files,spesielt med aliens og Ufoer.
Begynner å få mye mer sansen for Drama.Humor er jeg lei,om det ikke er norsk da.Orker ikke mer engelsk stand-up.Svensk og dansk krim er topp.Også norsk.
Er det ikke litt rart at alle aliens i sci-fi filmer snakker perfekt engelsk eller amerikansk? Spesielt Babylon 5.Star-Wars lar aliens snakke sine egne merkelige språk!Fint at en rase med krigere i Game of Thrones snakker ett uforståelig språk! Jason Mamoa er helt Konge!
Liker Spartacus godt,men undres om det var så mye sex i virkeligheten? Meget god serie som virker troverdig."300" virket mye mindre troverdig synes nå jeg da men den var megat godt laget.
Fantacy filmer vil jeg la ligge da det er snakk om eventyr både for ungdommer og voksne,selv om både Harry Potter og Ringenes Herre kan være veldig skremmende i perioder.Håper begge har 12 års grense?
Tror ikke noe på at det har vært kannibaler i usa uanset periode.
Krokodiller og løver i afrika er spennende nok.
Haisommer var bare tull alle sammen.Ingen hai er så intelligent.Inten menneske er så dumme.Skal man fange hai,må båten være stor og helst av stål,aldri en gammel trebåt!Visste ikke at haier likte å spise treverk? 6 mann i en jolle på 12-14 fot? Nei,det må bare være i usa det.
Nå kommer jeg ikke på noe mer i farta,men klipping er ikke alle like gode til.Hva kommer det av at bilen er bulket på høyre skjerm og mangler ett lys,og når det kommer rundt svingen så har det 2 lys,og bulken er på venstre side? Klipp bedre er dere snille! Samme med kaffekoppen som er tom når detektiven går på toalettet,og så er den full når han kommer tilbake.Ingen kan sees å fylle koppen!
Og det er litt merkelig at ingen biler i USA har nummerskilter,eller at de i Medium mangler nakkestøtter type Volvo.Bilen er jo en 245 fra 80 tallet.Brun eller gull.
Og i alle skrekkfilmer går bilistene tom for bensin,mangler reservehjul,eller bensinkanne.Batteriet blir også ofte flatt.Og hvorfor har alle 6 på lommelyktene samtidig,så en time senere er alle tomme for strøm? Hva med å bare ha på 2 av gangen? Da varer batteriene 3 ganger så lenge!
Det samme med mat,ingen tar med seg mat,men satser på at en butikk eller fastfood er åpen.Jeg hadde altid tatt med en kjølebag med mat og drikke og ett pledd.Verktøy,ok reservehjul,jekk og kryss.Vann og kjølevæske og 2 kanner spylervæske.Og altid nok bensin.Har man ikke råd til bensin,får man holde seg hjemme.