Jeg liker enern og firern best.
Hva med deg?
Jeg synes firern (siste) var en frisk pust i serien. Jeg ser faktisk frem til videre filmer i serien. Tom Cruise er sjef.
Du må være logget inn for å bruke denne funksjonen.
Jeg liker enern og firern best.
Hva med deg?
Jeg synes firern (siste) var en frisk pust i serien. Jeg ser faktisk frem til videre filmer i serien. Tom Cruise er sjef.
Av de tre jeg har sett (de tre første) er definitivt nr. 3 den beste. Seymor Hoffman stjeler showet fra starten av.
Men er ikke akkurat noen stor M:I-fan, men grei underholdning er det jo. M:I 2 er definitivt filmseriens dårligste.
M:I-serien har vært en trofast leverandør av god popcornunderholdning, og jeg ser frem til 4'ern som har fått overraskende god mottakelse.
1'ern er den som skiller seg mest ut. Mer en thriller enn en actionfilm, best illustrert av at Cruise aldri avfyrer et eneste skudd. Som de fleste DePalma-filmer ser den ganske jævlig ut i ettertid, men filmen har til gjengjeld en av thrillersjangerens mest nervepirrende scener som alene gjør den til en must-see.
2'ern er vel allment vedtatt som den dårligste, men for meg er den en sabla god guilty pleasure. Når Tom Cruise i åpningscenen drar seg opp en sylbratt fjellvegg kun for å vise hvor kul og atletisk han er, skjønner jeg at mange drar frem spyposen. Samtidig er dette rent visuelt en utrolig stilig sekvens, og slik fortsetter hele filmen; et Tom Cruise-show på grensen til det absurde, men med masse spektakulære øyeblikk rundt hvert hjørne.
3'ern tar seriøsiteten fra 1'ern og actionfokuset i 2'ern, og er lenge seriens aller beste film. Desverre faller det sammen i den utrolig svake tredje akten.
Det var ikke meningen å skrive så langt, men poenget er at jeg ikke helt klarer å bestemme meg. Forhåpentligvis endrer Ghost Protocol på det.
(Innlegget ble redigert 08.02.12 12:49)
1ern for meg, er jo De Palma! 2ern er ganske dum, som de fleste Woo-filmer i Hollywood, mens 3ern er ganske kjedelig, og med en feilcastet bad guy.
4ern kan fort ta 1.plassen, da den får gode kritikker, spennende med Brad Bird bak spakene
Nå må du gi deg Tommy-c. Det eneste problemet med Hoffman er at han får for lite tid i filmen. Den intense åpningen mellom han og Cruise er en av mine favorittintroduksjoner av en skurk.
Neh ;)
Sorry, men jeg kjøper ikke han lille godslige tjukkasen som slemming.
Han spilte bra som bad guy, absolutt.
Ganske enig her. 1eren var en ganske kul thriller i sin tid. Blandet med noen herlige action scener. Jeg likte faktisk toeren også. Litt James bond her, om mye stjålet fra Notorious. 3 eren var lovende, men vi ble snytt for det umulige oppdraget. Kun en radiosekvens! Nedtur.
Usikker på om jeg kommer til å se 4eren på Kino, eller om jeg venter til den kommer i en butikk nær meg.
Charon
mi2 var kul,så har jeg ikke sett de andre da:)
1-4-2-3 tror jeg rekkefølgen min må bli. Synes alle holder høy klasse. Tom Cruise er en undervurdert skuespiller. Blir nok aldri en Oscar på gutten, men koser meg hvis det skulle skje. :)
Denne setningen trodde jeg aldri jeg skulle lese.
Den siste. Jeg digger den!Og mange bra skuespillere,som jeg har sansen for inkl hun Lea og han "pakistaner/inderen":),som har spilt i 24 siste sesongen og Slumdog Millionaire.
i
(Innlegget ble redigert 10.02.12 14:38)
4en er vel uten tvil den beste av filmenevar god action hele tiden, visuelt pen og var liksom få kjedelige momenter i filmen, nr 3 synes jeg er best etter denne, digger bare oppygningen på storyen.
1eren var langt fra så bra da jeg så den igjen, men fortsatt en underholdene triller film ^^
Utvilsomt #4.
Amen! Sett de tre første nå, og jeg vil si at M:I 3 er den beste. Ghost Protocol blir nok favoritten så snart jeg får sett den. Har forventninger til den!
Av en eller annen grunn har ikke jeg. Føler JJ Abrams er uten tvil den beste regissøren av M:I filmene, og jeg følte han gjorde M:I 3 til å bli litt mer enn en standard action-flick, noe jeg fikk en følelse av at Ghost Protocoll var når jeg så traileren.
(Innlegget ble redigert 11.02.12 11:24)
Vel, jeg synes han er veldig dyktig, men det handler om hvilke roller han får tildelt.
I filmer som Magnolia og Eyes Wide Shut spiller han fantastisk. Også i Tropic Thunder passer han som hånd i hanske med den rollen han ble tildelt.
Men jeg vet at du hater fyren som pesten, så det er vel bare naturlig at du ikke klarer å se det... ;-)
Jeg vet ikke. Jeg har ikke klart å mane frem den helt store begeistringen for Cruise.
Brad Bird har jo en bedre CV enn Abrams, spør du meg:
- Jobbet på de beste sesongene av The Simpsons
- The Iron Giant
- The Incredibles
- Ratatouille
- Ghost Protocol
Jeg liker Tom Cruise spesielt for 3 filmer utenom Top Gun da,som er en 80-tallsklassiker:)
Det er faktisk MI4,som jeg så nå nettopp, Valkyrie og Minority Report. Veldig underholdende og spennende filmer.
Hehe, ja.....men han får jo rolle på rolle, så undervurdert? Me thinks not.
Fordi man er en dyktig mann innenfor animasjonsfilm er det på ingen måte gitt at man vil lykkes innen action.
Nei, men 93% på Rottentomatoes tyder jo på at han har gjort det...
Har alltid likt 2'ern som en herlig hjernedød actionfilm. Underholdende og endel flott actionscener som selvfølgelig er hakket over the top.
Veldig lenge siden jeg har sett Mi3, men mener å huske at jeg synes den var ganske kjedelig.
brad bird er en glitrende regissør, filmene han har vært med på har faktisk vunnet hver gang utenom the iron giant(som hadde nok vunnet oscar om det hadde vært en kategori for animasjonsfilmer på den tiden)
men som en annen nevnte så er det ikke til å ta for gitt at han får suksess med sin første live action film, men jeg må si at han virkelig lyktes med MI4 altså!
MI4 er også tom cruise sin absolutt beste film med tanke på box office income, har vel tjent $626 millioner allerede og det bare øker! hvem skulle trodd det på forhånd!
mi2 er klart den beste i rekken. det er den eneste av filmene som har noen som helst kunstnerisk verdi. den er den eneste som konsekvent bryter med det klassiske hollywoodformularet, både i form og innhold. faktisk fungerer den som en slags parodi; den er selvrefererende i sin sjanger og er derfor en hyllest. skjønner ikke at folk tar den for seriøst; eksponering for eskponeringens skyld, erkeskurk som er totalt over the top, action som er totalt over the top og tom cruise som har langt hår. det er vel knapt noen regissører med den ekstreme visuelle intelligensen til john woo.
så kom film nummer 3 og bommet totalt. den faller tilbake til den klassiske standarden, men drar den enda lenger og i feil retning. sannsynligvis på gunn av manglende forståelse av actionsjangerens lover. det er så jævlig åpenbart at abrams og co ville utvikle karakterene, dvs gi dem en svakhet og la dem overvinne den. men film er ikke tv-serier, og spesielt ikke oppfølgere innen actionsjangeren. dette skjønte woo. abrams lagde rett og slett en klisjefylt dramafilm innpakket som en actionfilm. men ingen hovedpersoner i oppfølgere bør ha en standard arc(= overkomme svakheter). james bond gjør ikke det (bortsett fra når det kommer en ny bond i første film), ripley i aliens gjør ikke det og clint eastwood gjør i hvertfall ikke det. elementær filmkunnskap som abrams ikke skjønte, og filmen floppet. for øvrig var også super 8 totalt middelmådig.
mi4: ok, bird skjønner formularen bedre enn abrams. han skjønner at det middelmådige manuset er totalt avhengig av et par ekstraordinære scener som den i dubai (det gir i tillegg økt filmomtale). og han skjønner at karakterene ikke må utvikles(genialt vist i filmens siste scene).men filmen er ellers lite å skrive hjem om. mi2 var jo en eneste lang rekke scener i slekt med den i dubai. mi3 hadde bare en eneste god scene (på broen), men den var ikke ekstraordinær nok til å få noe oppmerksomhet.
(Innlegget ble redigert 12.02.12 15:26)
Akkurat hva jeg også føler. Nå skal jeg ikke dømme MI4 ned før jeg har sett den, men ut i fra promoteringen virker den som en kopi av den dumme Fast Five filmen.
Faktisk syns jeg John Woo gjør en helt grei jobb på film nr2, Motorsykkel scena er så episk, så bare den gjør filmen til min favoritt blant denne serien! men skal sies at jeg ikke har sett Ghost Procol enda!
(Innlegget ble redigert 13.02.12 03:18)
Det finnes ingen lover.