Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Underworld; Rise of the lycans

NYTT TEMA
Mr_EH
Mr_EHInnlegg: 2741
09.02.12 11:13

Går på tv ikveld og så litt kul ut siden jeg digger den type varulv\vampyr filmer og ikke den "jentete" versjonen. Men fant ut at dette er film nr 3. Noen som har sett alle?

Sier jo seg selv egentlig at jeg burde se 1 og 2 først men er det et must?

Hitherto
HithertoInnlegg: 106
09.02.12 15:03

Siden filmen er en prequel som forklarer noe av bakgrunen for de to første filmene er det jo faktisk ikke så dumt å se denne først.

Personlig synes jeg ikke U:RotL var et must, delvis fordi handlingen flyttes tilbake til middelalderen, delvis fordi Rhona Mitra ikke har den samme utstrålingen som Kate Beckinsale og delvis fordi filmen føltes unødvendig, men jeg liker Underworld serien litt. Jeg digger film # 2 og kommer definitivt til å se # 4 som kommer om en måneds tid.

Vi trenger noen action-vampyrer i disse Twilight tider.

Mr_EH
09.02.12 15:18
Hitherto: Siden filmen er en prequel som forklarer noe av bakgrunen for de to første filmene er det jo faktisk ikke så dumt å se denne først.
Personlig synes jeg ikke U:RotL var et must, delvis fordi handlingen flyttes tilbake til middelalderen, delvis fordi Rhona Mitra ikke har den samme utstrålingen som Kate Beckinsale og delvis fordi filmen føltes unødvendig, men jeg liker Underworld serien litt. Jeg digger film # 2 og kommer definitivt til å se # 4 som kommer om en måneds tid.
Vi trenger noen action-vampyrer i disse Twilight tider.

Takk for en nydelig forklaring, filmen ses ikveld og tommel gitt :)

bengtig
bengtigInnlegg: 900
09.02.12 16:46
Mr_EH: Går på tv ikveld og så litt kul ut siden jeg digger den type varulv\vampyr filmer og ikke den "jentete" versjonen. Men fant ut at dette er film nr 3. Noen som har sett alle? Sier jo seg selv egentlig at jeg burde se 1 og 2 først men er det et must?

Selv har jeg sansen for disse filmene-Ja ihvertfall den første.

1-ern var jo konge. Jeg tenkte: En vampyr-thriller? Thriller? Hvordan i huleste helvete kan detta bli bra? Men det viste seg å faktisk være den beste vampyrfilmen jeg noensinne har sett.

2-ern ble nedtur med altfor straightforward og typisk plott og bare masse effekt show-off. Klimakset var bare en kjedelig, middelmådig fight. Dog noen scener var kule.

3-er fortsetter i samme bane, men har kule fighterscener som gjør den til en finfin actionfilm.

Sr_Flamingo
Sr_FlamingoInnlegg: 10472
09.02.12 16:59
Hitherto: Rhona Mitra ikke har den samme utstrålingen som Kate Beckinsale

Dette er riktig. Rhona Mitra har bedre utstråling enn Kate Beckingsale.

Hitherto
09.02.12 17:31
Sr_Flamingo: Dette er riktig. Rhona Mitra har bedre utstråling enn Kate Beckingsale.

Jeg er ikke helt uenig. Mitra har spilt i flere gode filmer (blant annet i min personlige guilty-pleasure Doomsday), men i Rise of the Lycans fikk jeg ikke følelsen av at karakteren hennes var særlig tilstedeværende. Det var alt for mye fokus på Lucian og Viktor for min del.

Jeg har ikke det beste forholdet til den første filmen. For meg brukte den for mye tid på å etablere et nytt fantasy-univers og endte opp med å bli ganske daff, presis hva jeg mislikte med den første Blade og Hellboy filmen også. Samtlige tre filmserier fikk imidlertid en god oppfølger.

I Underworld: Evolution gir de stort sett blaffen i plot og lesser på med action, hvilket er hva jeg foretrekker når det kommer til denne typen film.

(Innlegget ble redigert 09.02.12 17:33)

Mr_EH
09.02.12 18:25

Fan, ble usikker nå på om jeg skal se film nr 3 ikveld:P Hmmm

Hitherto
09.02.12 19:45
Mr_EH: Fan, ble usikker nå på om jeg skal se film nr 3 ikveld:P Hmmm

Håper ikke vi skremmer deg fra det. Er interessert i å høre hva du synes om filmen dersom du ser den...

bengtig
09.02.12 20:56
Hitherto: I Underworld: Evolution gir de stort sett blaffen i plot og lesser på med action, hvilket er hva jeg foretrekker når det kommer til denne typen film.

Det er nettopp detta som blir problemet mitt med denna filmserieren: Underworld 1 er en thriller. Når jeg ser en filmserie, må den ha samme sjanger gjennom serien, eventuelt for eks thriller-action film etterhvert. Det blir helt feil å lage først en thriller, og så lage en  actionfilm, spesielt en slik middelmådig actionfilm som Evolution...

Nr 1 er "intelligent" og mystisk. Nr 2 er et dårlig forsøk på "Baysplosions" som de kaller det.

Sr_Flamingo
09.02.12 20:59
Hitherto: Jeg er ikke helt uenig. Mitra har spilt i flere gode filmer (blant annet i min personlige guilty-pleasure Doomsday)

Jeg kan like deg. Doomsday er elsk, rett og slett en skam at den har så lavt snitt på IMDB. Sjelden blitt så underholdt av en film.

bengtig
10.02.12 18:44
Sr_Flamingo: Doomsday er elsk, rett og slett en skam at den har så lavt snitt på IMDB. Sjelden blitt så underholdt av en film.

Enig. Kuleste weirdo-filmen som er kommet på markedet. Gir nøyaktig det jeg vil ha av en popcorn actionflick. Bortsett fra pupper.

tommy_cowan
tommy_cowanInnlegg: 24463
10.02.12 19:56
bengtig: Bortsett fra pupper.

Hva er vitsen med å ha med Rhona Mitra i en film, og la henne beholde klærna på?

bengtig
10.02.12 20:44
tommy_cowan: Hva er vitsen med å ha med Rhona Mitra i en film, og la henne beholde klærna på?

Aner ikke - Men filmen var knall allikevel.

Sr_Flamingo
10.02.12 21:03
tommy_cowan: Hva er vitsen med å ha med Rhona Mitra i en film, og la henne beholde klærna på?

Rhona Mitra i nylontights i nesten 3 timer tilfredsstiller da ganske mange behov.

(Innlegget ble redigert 10.02.12 21:03)

Siste innlegg