liverpo__oleInnlegg: 15380
Enkelt og greit: En samletråd hvor vi kan prate om det beste (og dårligste) japansk film har å by på.
- Personlig vil jeg bruke tråden til å skaffe meg tips til filmer jeg ennå ikke har sett. Har sett endel anime filmer, men for det meste ghibli. Noen som vet om noen bra? På live-action fronten har jeg sett litt samuraifilmer, men ellers ikke voldsomt mye å skryte av.
- Er det noen som vet om det kommer noen spennende japanske filmer på markedet i nær fremtid? Kom med info i denne tråden!
- Hvilke japanske filmer er dine favoritter? Har du noen favoritt-regissører/skuespillere? La oss diskutére!
(Innlegget ble redigert 30.06.12 23:38)
Noen som kan si meg om remaken av Hachiko: A Dog's Story fra 2009 med Richard Gere i hovedrollen er bra? Med hele 8.0 på IMDb regner jeg liksom med at de klarte å lykkes, selv om jeg er litt redd for at den får latterlig mange gode rates av oversentimentale dyreelskere (for dem er det mange av).
Likevel, historien er jo søtere enn druer. Blir sikkert underholdt, selv om den skulle suge ræv. Heldigvis er det Lasse Hallström som har regi, så endel kvalitet er det vel lov å forvente.
Dette er originalen.
(Innlegget ble redigert 06.07.12 16:18)
phbInnlegg: 8430
Den beste japanske hundefilmen er Antarctica. Score av Vangelis(!)
(Innlegget ble redigert 07.07.12 09:54)
Hristo_StoichkovInnlegg: 723
Hvis du er gira på et par litt sprø filmer så kan jeg anbefalle Visitor Q av Takashi Miike, og Tampopo.
Førstnevnte kan være litt forstyrrende til tider, men samtidig ganske morsom og nesten litt rørende til tider. Handler om en familie som alle har sine perverse/syke sider, som de holder inni seg lar det bygge seg opp en ekkel og amper stemning. Men så en dag dukker plutselig Visitor Q opp, og de skjulte sidene til familien for sitt utspring gjennom han. Verdt å se, men du må se den med et åpent sinn, for å si det mildt.
Tampopo derimot er en utrolig sjarmerende film, med gode doser humor og rørende øyeblikk. Denne filmen handler ei dame som driver en ramen-bar, men har null peiling på hvordan man lager en god bolle med ramen. En dag mens hun blir trakasert av kundene, kommer en lastebilsjåfør og hans yngre kollega innom, og hjelper henne med driften av ramen-baren. Underveis i filmen følger du også en livsnyter, som bryter den fjerde veggen, og snakker direkte til seeren. Hvis du liker god mat og typisk japansk humor, da er dette kanskje noe for deg. Det her er kanskje min favorittfilm fra Japan.
(Innlegget ble redigert 16.07.12 04:49)
Mysterio19: koreansk film
(Innlegget ble redigert 17.07.12 21:07)