Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Halloween 2014

NYTT TEMA
GimleSag
GimleSagInnlegg: 2028
27.10.14 13:07

Da er det på tide med årets Halloweentråd !!!
I fjor hjalp dere meg (og forhåpentligvis andre) med å lage allehelgensaftens filmplakat hos meg. 
Da var det tre filmer som jeg aldri hadde sett før :
The Nightmare Before Christmas - 8/10
Fright Night (1985) - 5/10 
Halloween (2007) - 6/10

I år tror jeg at jeg skal se én film til der jeg varierer mellom god "thrillerskrekk" og ren blodsprutendeskrekk. Har gått igjennom netlixen for å se om der er nok utvalg, og har funnet følgende : 

The Shining - Aaaaaltfor lenge siden jeg så denne, og da likte jeg den ikke (jeg var bare guttungen !!!). Har utviklet ett mye bedre forhold til film siden den gang så denne tror jeg skal være selvskreven. Må høre med kompisen(e) som skal være med på kvelden.

El Orfanato - Har hatt denne på watchlisten altfor lenge nå, og når jeg så den på Netflix krysset jeg den fort av. Føler det ikke er en typisk halloweenfilm, så mulig jeg flytter den til en annen dag. 

The Texas Chainsaw Massacre (1974) - Siden denne klassikeren skal gå på kino denne helgen, er den ett selvfølge. Og siden kinoen her ikke viser den, er jeg pent nødt til å finne den på piratbukta. Har kun sett den med Jessica Biel, og den var så satans forjævlig da jeg så den som barn. Gruer meg.

From Dusk Till Dawn (1996) - Er denne å anbefale ? 7.3 på IMDb. Har faktisk aldri hørt noe mer om denne filmen enn navnet. Og når den da dukker opp på "Halloween-Favoritter" - med Clooney på rollelisten - på netflixen min må den vurderes. 

Andre mulige kandidater : Sawfilmer, Død Snø, Scream 4, The Grudge, Wallace and Gromit

Hvilke filmer har dere planer om å se på denne fantastisk stemningsfulle kvelden ?

Henderson
HendersonInnlegg: 4649
27.10.14 15:43
GimleSag: The Texas Chainsaw Massacre (1974) - Siden denne klassikeren skal gå på kino denne helgen, er den ett selvfølge. Og siden kinoen her ikke viser den, er jeg pent nødt til å finne den på piratbukta. Har kun sett den med Jessica Biel, og den var så satans forjævlig da jeg så den som barn. Gruer meg.

Fy faen som jeg gledet meg til å se denne på kino, men tror du faen meg ikke at det var DEN helga det var bursdagsfeiring på fjellet hele helga... Steike ta. så skuffa jeg ble.

Raggsokk
RaggsokkInnlegg: 2
27.10.14 15:56

Hva med The Conjuring? Den er også på netflix. Eller så er det jo Annabelle som går på kino. Har sett den selv. Er noen skumle scener der, i tillegg som den handler om en besatt dukke. Amityville er vel også en klassiker. Grave Encounters er en "selvfilmet" film der hovedpersonene besøker en hjemsøkt bygning som tidligere var et hus for psykisk syke mennesker om jeg husker rett. Er flere år siden jeg så den sist.

Kumite
KumiteInnlegg: 5163
27.10.14 18:43

Tenkte å kjøre følgene filmer denne dagen

Night of the Creeps 1986

Demon Seed 1977

Lifeforce 1985

Videodrome 1982

Halloween 1978

GimleSag
28.10.14 11:23
Henderson: Fy faen som jeg gledet meg til å se denne på kino, men tror du faen meg ikke at det var DEN helga det var bursdagsfeiring på fjellet hele helga... Steike ta. så skuffa jeg ble.

Shit, du er gammel mann !

GimleSag
28.10.14 11:24
Raggsokk: Hva med The Conjuring? Den er også på netflix. Eller så er det jo Annabelle som går på kino. Har sett den selv. Er noen skumle scener der, i tillegg som den handler om en besatt dukke. Amityville er vel også en klassiker. Grave Encounters er en "selvfilmet" film der hovedpersonene besøker en hjemsøkt bygning som tidligere var et hus for psykisk syke mennesker om jeg husker rett. Er flere år siden jeg så den sist.

Conjuring og Annabelle har jeg sett ! Conjuring er eminent i sin sjanger, Annabelle var overraskende god.

De to nedenfor må jeg sjekke ut :-)

GimleSag
28.10.14 11:27
Kumite: Tenkte å kjøre følgene filmer denne dagen Night of the Creeps 1986 Demon Seed 1977 Lifeforce 1985 Videodrome 1982 Halloween 1978

Ser ut som en veldig god samling av gode gamle filmer det her :-) Har samtlige på watchlist ! Må begynne å tømme den listen snart...

Henderson
28.10.14 15:29
GimleSag: Shit, du er gammel mann !

?

GimleSag
28.10.14 15:55
Henderson: ?

Trodde du mente du gledde deg til å se den på kino den gangen den kom ut ... Beklager. Ikke at du hadde vært så ekstremt gammel heller av den grunn.

LANGEMANN-1968
LANGEMANN-1968Innlegg: 7042
28.10.14 16:23
GimleSag: Trodde du mente du gledde deg til å se den på kino den gangen den kom ut ...

Den var vel totalforbudt i Norge i mange år.

Henderson
28.10.14 20:00
GimleSag: Trodde du mente du gledde deg til å se den på kino den gangen den kom ut ... Beklager. Ikke at du hadde vært så ekstremt gammel heller av den grunn.

Hehe åja, neida var jeg ikke påtenkt engang (heldigvis).

GimleSag
29.10.14 13:22

De mest irriterende skrekkfilmklisjéene 

Jeg undres hver eneste gang : Hvordan er det mulig at ett helt forbanna filmteam bestående av som regel godt voksne personer klarer å gjøre desse latterlig tragiske "stuntene" hver en jævla gang !?

MoreTEN
MoreTENInnlegg: 20135
29.10.14 15:18
GimleSag: Shit, du er gammel mann !

Den har aldri veart vist paa kino foer i Norge, forutenom i senere aar paa filmklubb. Den ble sluppet paa VHS tidlig paa 80-tallet, men senere trukket tilbake etter videogramregisteret kom.

MoreTEN
MoreTENInnlegg: 20135
29.10.14 15:19
Kumite: Tenkte å kjøre følgene filmer denne dagen Night of the Creeps 1986 Demon Seed 1977 Lifeforce 1985 Videodrome 1982 Halloween 1978

Your the dude, dude! Fet samling der, skal by paa Night of the Creeps og Halloween fredagen.

Komunista
KomunistaInnlegg: 8646
29.10.14 17:23
GimleSag: Hvilke filmer har dere planer om å se på denne fantastisk stemningsfulle kvelden ?

Tommel for god smak.

Personlig (gjen-)ser jeg disse:

Rosemary's Baby

The Birds

Psycho

Exorcisten

Nightmare On Elm, Street

Carrie

og hvorfor ikke en klassisk Simpsons:

Treehouse of Horror

(Innlegget ble redigert 29.10.14 17:27)

Machine_Head
Machine_HeadInnlegg: 10913
29.10.14 18:26
Raggsokk: Eller så er det jo Annabelle som går på kino. Har sett den selv. Er noen skumle scener der, i tillegg som den handler om en besatt dukke

Annabelle var jo latterlig dårlig! Gikk ut av salen ca en halvtime før slutt. Det var nesten ikke nerve i den, og de dro ut noe så banalt som en brann på kjøkkenet altfor lenge. Hjalp heller ikke at skuespillerne var tre klasser under de i The Conjuring. Hadde ikke høye forventninger, men den klarte faktisk å skuffe meg uansett.

Og la det være sagt at jeg synes The Conjuring var ordentlig skummel, og i tillegg en veldig god film. Annabelle var ingen av delene.

Til Halloween må det vel vurderes å se Texas Chainsaw Massacre på kino! Den så jo direkte fryktinngytende ut i det klippet jeg så på kino, før jeg skulle se Annabelle. Klimakset kom litt for tidlig der kjenner jeg.

GimleSag
30.10.14 23:30
Komunista: og hvorfor ikke en klassisk Simpsons: Treehouse of Horror

Å herregud i satan, denne har jeg glemt ! Har vært fast inventar hvert år. Takk for den ! Notert :-)

Bountyhunter
BountyhunterInnlegg: 3598
31.10.14 20:22

Sinister og Doghouse på tapetet her,kjedelige valg, men den siste er hysterisk morsom,Blodig satire...

Method_Man
Method_ManInnlegg: 825
01.11.14 03:44

Spoorloos. En thriller man sent glemmer. Ble for øvrig utgitt på blu ray nylig.

GimleSag
02.11.14 12:07

Fredagen ble brukt til å leke baby som ville ha pupp på uteplasser, så tok filmkvelden i går. Det ble da tre av filmene jeg har nevnt øverst.

The Shining

Mye bedre nå enn forrige/første gang jeg så den, men mener den er en karakter for høy på IMDb. En knallbra thriller, som avogtil drøyer scenene noe så forbanna langt at jeg blir irritert. Det er helt sikkert for å bygge på den grusomme stemningen iløpet av filmen, men for meg ble det til tider uutholdelig. Utenom det er det en thriller som gjør alt riktig. 

8/10

El Orfenato - The Orphanage

Den beste filmen i går. Begynte litt sakte, og en liten periode fryktet jeg det ikke skulle bli den skrekkopplevelsen jeg hadde håpet på.
Men sannelig tok jeg feil. Gåsehuden eksploderte i flere tilfeller.
SPOILER
Det er to scener jeg vil trekke frem. Den hypnoseseansen med det paranormale teamet var helt forferdelig bra. Trodde toppen var nådd der, men jaggu klarte filmen å levere én genial gyserscene etter det.
Da Laura leker 1, 2, 3, stopp. Fyfaen sier jeg bare. Håret mitt sto rett opp. 
Slutten runder det opp så bra som det er mulig å gjøre det. Men når de får oss til å tro at alt bare var oppspinn i hodet på Laura, så åpner jo døra seg når ektemannen kommer tilbake og finner smykket ? 
Ble litt forvirret der. Og var det paranormale teamet også bare lureri for å tjene penger ? 

8.5/10

Texas Chain Saw Massacre - 1974

Lenge siden jeg så den fra 2003 nå, men tror det er kun de eldre nostalgigubbene som rater denne over den nyeste. Sikkert helt forjævlig å se på den tiden, men elendig skuespill og altfor mye hyling av hu siste kjærringa ødelegger en del. Også en del tullete situasjoner som bare blir alt for dumt i dag. 
Redde var vi iallefall, og samtlige ropte "LØP DA FOR HELVETE!!!" mot slutten så kan vel ikke si at vi kjedet oss. 

6/10

Frank.N.Steen
Frank.N.SteenInnlegg: 654
15.10.15 19:29
Kumite: Demon Seed 1977

Husker jeg så denne på TCM for et par år sia, og ble positivt overrasket og endte opp med å se den her forleden i reprise. Inspirert av filmen tenkte jeg å kjøre en liten maraton der gærninger med kniv, øks og andre skarpe gjenstander er byttet ut med ondskapsfulle roboter:

Wallace & Gromit: A Close Shave (1995)

Deadly Friend (1986)

Death Machine (1994)

Halloween III: Season of the Witch (1982)

Chopping Mall (1986)

Westworld (1973)

Hardware (1990)

The Terminator (1984)

Noen av filmene jeg planlegger, men innser at lista trolig må nedjusteres noe men en ting er sikkert, jeg skal avslutte med The Terminator og starte opp kvelden med Wallace & Gromit: A Close Shave

Henderson
15.10.15 23:19

Skal på fest Halloween aften, så tviler det blir en skrekkfilm aften. Har dog. sett så og si bare skrekkfilmer denne måneden, og skal nok fortsette med det.

LANGEMANN-1968
LANGEMANN-1968Innlegg: 7042
16.10.15 05:00
Frank.N.Steen: Husker jeg så denne på TCM for et par år sia

24/4 2012 så jeg den på TCM..kanskje vi så den samme dag?

GimleSag
16.10.15 11:17
Frank.N.Steen: Wallace & Gromit: A Close Shave (1995)

Wallace forelsker seg - på norsk. Haha fyfaen

GimleSag
16.10.15 11:18
Henderson: Skal på fest Halloween aften, så tviler det blir en skrekkfilm aften.

Går faktisk an å se en skrekkfilm på vors og en eller to på nach.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg