Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvilke DC filmer kan vi vente oss

NYTT TEMA
Sveinboer
SveinboerInnlegg: 1478
04.05.15 14:46

Vi har en Marvel tråd allerede, men siden DC for alvor sparker i gang sitt filmunivers neste år, så kan denne tråden brukes til diskutere saker som omhandler dette.

Til nå er disse filmene bekreftet:

Batman v Superman: Dawn of Justice  25.03.16

Suicide Squad – 05.08.16

Wonder Woman – 23.6.17

Justice League Part One – 17.11.17

The Flash – 23.03.18

Aquaman – 27.07.18

Shazam – 05.04.19

Justice League Part Two – 14.06.19

Cyborg – 03.04.20

Green Lantern – 19.06.20

I dag ble det første gruppebildet av Suicide Squad publisert. Må si at de har truffet med castingen av Harley Quinn :)

tooommm
tooommmInnlegg: 23315
04.05.15 14:54

Er ikke dette det finske hardrock bandet Belle Reve? Ligner veldig:))

jonas
jonasInnlegg: 27387
04.05.15 23:12
Sveinboer: I dag ble det første gruppebildet av Suicide Squad publisert.

For oss som ikke er så oppdatert på DCs skurkegalleri, hvem er de derre?

Så vidt jeg kan pusle sammen; fra venstre: Slipknot, Cpt.Boomerang, Enchantress, Katana(sittende), Rick Flag, Harley Quinn, Deadshot(Will Smith knis knis), Killer Croc og El Diablo. Rett? Og da mangler vi selvsagt hedersgjesten Joker.

10 skurker som gjør helteting. Der vi egentlig bare er opptatt av å se Jokeren. Og Will Smith. Skeptisk jeg. Men blir gladelig overtalt.

mcdermott
mcdermottInnlegg: 62102
24.03.16 18:37

--- Nytt bilde fra WW-filmen og der har faktisk "vår egen" Lise Loven Kongsli en merkbar rolle som Menalippe . Står ikke noe om det på hennes imdb-profil så dette var vel ukjent for de fleste vil jeg tro.

Stoner
StonerInnlegg: 12136
27.03.16 14:00

Jeg er tipper at Warner nå vil dytte en Batfleck-film inn i dette skjemaet, nå som vi atter en gang har fått bekreftet hvem som er kinopublikums soleklare favoritt.

jonas
21.06.16 23:31

Nettopp offentliggjort at Kristoffer Hivju har en liten rolle i Justice Leauge filmen. Skal spille en konge i Atlantis eller no. Ingen svær rolle men artig for oss nordmenn lell. 

Sveinboer
23.07.16 21:49

Comic Con er i full gang, og DC viste nettopp en teaser til Justice League.

Enjoy

Var ikke så veldig begeistret for Batman v Superman i grunn, men dette ser da veldig lovende ut :)

milfern
milfernInnlegg: 64621
25.07.16 22:46

Er så dritlei superheltfilmar.

Supertzar_
Supertzar_Innlegg: 2362
25.07.16 23:02
jonas: Kristoffer Hivju har en liten rolle i Justice Leauge

Han takket nei.

Machine_Head
Machine_HeadInnlegg: 9817
27.07.16 12:58

Er ekstremt lite hypet på Justice League, faen ta Zack Snyder altså. Synes den nye footagen som ble vist så skikkelig traust ut, og de har altså ikke vært i nærheten av å bygge et cinematisk univers slik Marvel har gjort.

Jeg håper som alltid at jeg tar grådig feil, men tror JL blir en ny svak film fra DC, samme faen hvor mye forced humor de prøver å inkludere i filmen.

Machine_Head
Machine_HeadInnlegg: 9817
27.07.16 12:58
milfern: Er så dritlei superheltfilmar.

Er det ikke flott at du kan la være å se på filmer du ikke har noen interesse av? 

milfern
milfernInnlegg: 64621
27.07.16 13:28
Machine_Head: Er det ikke flott at du kan la være å se på filmer du ikke har noen interesse av?

Jo.
Problemet er at gode filmar får mindre budsjett grunna CGI-sluket til desse storfilmane. Men det er slik markedet er desverre.

jonas
27.07.16 14:39
Sveinboer: Comic Con er i full gang, og DC viste nettopp en teaser til Justice League.

De hadde også en til Wonder Woman. Syns den ser heller stusselig ut, dame med sverd som slåss mot nazier lissom. Virker heller merkelig.

Justice League-traileren var bedre. Ikke så mye handling, mer presentasjon av gjengen. Aquaman så bra ut og Flash viser at de har skjønt at det er lov med humor i filmene. 

Hermanator
HermanatorInnlegg: 22253
27.07.16 22:18
Sveinboer: Var ikke så veldig begeistret for Batman v Superman i grunn, men dette ser da veldig lovende ut :)

Har du/dere sett directors cut? De minuttene ekstra trekker opp endel for meg.

Hermanator
HermanatorInnlegg: 22253
27.07.16 22:19
jonas: Virker heller merkelig.

Hvorfor? Kjerringa er over 100 år. Dessuten lurer jeg på om det er fra WWI.

Hetfield
HetfieldInnlegg: 17175
27.07.16 22:25
milfern: Jo.
Problemet er at gode filmar får mindre budsjett grunna CGI-sluket til desse storfilmane. Men det er slik markedet er desverre.

Tar superhelt-filmer som er basert på materiale som ikke har blitt filmatisert før over feilslåtte oppfølgere og dårlige reboots anyday.

Stoner
StonerInnlegg: 12136
29.07.16 01:37

Ikke imponert over traileren til Wonder Woman. Den var underveldende, i tillegg til at den ser veldig mørk og dyster ut. Og første verdenskrig? Skal liksom de tyske soldatene fremstilles som slemme nazister?

JMAFC
JMAFCInnlegg: 3919
LaGoeba
LaGoebaInnlegg: 7370
09.09.16 16:07

Joe Manganiello castet som Deathstroke som skal opp mot Batfleck i neste film.

Spennende med Deathstroke som villain på lerret, tror Manganiello er en god cast. Men så har DC hatt god casting før uten at det har betydd stort..Uansett spent, selv om Snyder kommer til å kjøre hele DC serien i dass.

Elguaje
ElguajeInnlegg: 13629
04.01.17 15:42

Ryktes om dårlig stemning mellom Affleck og studio. 

LaGoeba
11.01.17 09:26

Det er dårlig stemning siden Warner Bros.(brenn) ønsker å sette i gang med filmingen så tidlig som mulig, mens Batfleck som også står for produksjonen av filmen ønsker at manuset er 100% før de setter i gang filmingen. 

Nå må Warner Bros. for helvette innse at fansen ikke ønsker masseproduserte kvantitetsfilmer løpende ut. Det tar tid å lage en ordentlig film, og Affleck er det beste som har skjedd DC så langt. 

Sveinboer
27.01.17 00:19

Flash filmen ser ut til å slite. Har vært gjennom flere regissører nå som har forlatt prosjektet pga. "creative differences", og nå har DC\Warner Bros hentet inn en ny manusforfatter til å skrive et helt nytt manus for filmen...

Elguaje
ElguajeInnlegg: 13629
27.01.17 15:37

Vet ikke om man skal le eller gråte av disse produsentene. Herregud for en elendig jobb de gjør. 

Sveinboer
31.01.17 13:17

Og der trakk Affleck seg fra regissørjobben...

"Det er visse karakterer som har en helt spesiell plass i millioner av hjerter. Å spille denne rollen krever fokus, lidenskap og den aller beste prestasjonen som jeg kan gi. Det har blitt klart for meg at jeg ikke kan gjøre begge jobber på det nivået som forventes, skriver Ben Affleck i uttalelsen."

Blir spennende å se hvem som overtar regissørjobben nå. Zack Snyder igjen? (Håper ikke det)

LaGoeba
31.01.17 20:21
Sveinboer: Flash filmen ser ut til å slite

Denne begynner jeg å miste all tro på. Eneste som holder håpet oppe enn så lenge er casten av Ezra Miller. Virker som en spot-on Barry Allen. Skjønner fortsatt ikke hvorfor de har gjort om det rød/gule flashet til blått, men det blir vel bare flisespikkeri. 

Synd med Affleck, men det viktigste er at han fortsetter som Batfleck. Kjedelig at Warner Bros. og DC er så utrolig vanskelig å jobbe med. Tenk hvis man kunne gitt Affleck bedre tid til å gjøre det på sin måte, er 100% sikker på at det hadde løftet DC opp til Marvel sin suksess med faktisk kvalitet. Hvis Zack Snyder tar over dette prosjektet også så gir jeg opp hele DCEU. Neida, men ikke langt unna.

At det er så mange som plutselig skulle begynne å lovprise etter at de slapp Batman vs Superman Ultimate Edition er beyond my mind. Filmen, både det tekniske og manuset, er rett og slett skuffende. Den fungerer bedre enn den überdårlige kinoversjonen, men den har fortsatt helt vanvittig mange flaws og dårlig flyt. Jimmy Olsen som en f*ckings CIA agent?!? F*ck me! Doomsday ser ut som troll tatt ut av LOTR som kan skyte laser ut av øynene. Det må da ha vært bedre måter å skape f*ckings Doomsday på! Lex Luther og "Martha" gidder jeg ikke engang å gå innpå. På nivå med Suicide Squad.  

Nå er jeg spent på om Gal Gadot klarer å bære filmen som Diana alene. Jeg er i det hele tatt spent på om Wonder Woman i det kommer til å være en god film. DC og WB har ikke imponert så langt, og de skal få ha tvilen til gode, men jeg skjønner ikke hvordan den skal passe inn i franchisen. For det første så slippes jo filmene i helt feil rekkefølge for øyeblikket, og for det andre så skjønner jeg ikke hvordan de har tenkt å forklare at hun var på menneskejorden(altså ikke Themyscira) under 2. verdenskrig for så å gå i skjul eller aldri bli sett igjen før BvsS. Jeg har rett og slett minimalt med tro på at dette blir en god franchise film sånn som man slipper filmene nå. Kanskje det blir en god stand-alone film, selv om ryktene jeg har plukket opp heller mot det motsatte.

Jason Mamoa er kanskje den smarteste casten så langt. Vil si at Batfleck er det som virkelig har reddet DCEU så langt, jeg liker Henry Cavill som Supes og Margot Robbie som Harley var en innertier. Men Jason Mamoa. Dette var casten for å vise hvor jævlig badass Arthur egentlig er. Dette er filmen jeg gleder meg til. Sammen med The Batman hvor vi endelig får se Deathstroke på storlerretet.

Gleder meg også til Shazam, men denne vet jeg særdeles lite om, annet enn at Dwayne "The Rock" Johnson er castet som Black Adam. Usikker på denne casten, kan gå begge veier. Men liker Shazzy ekstremt godt, så håper de ikke fucker til dette. 

Cyborg er jeg litt meh til. Liker han i JL, men spent på når han skal få gå solo. 

Green Lantern Corps er den filmen jeg absolutt frykter mest at de kommer til å fucke opp, med dårlige erfaringer fra tidligere godt i minnet..

LaGoeba
LaGoeba
01.02.17 13:13

Ben Affleck's Script for The Batman re-rewritten: 

Variety was the first website to reveal that Ben Affleck would not direct The Batman earlier this week, but its equally reliable sister site Deadline has some new information in their report on the departure.

According to Deadline, Chris Terrio, who wrote Batman v Superman and Justice League, just turned in a rewrite of Ben Affleck’s script for The Batman, which he co-wrote with DC’s Geoff Johns. Affleck has repeatedly said in interviews that he was having trouble getting the script to where he wanted it, so it sounds like he brought in his friend to help out. Terrio is a long time colaborator of Affleck’s and won an Oscar for writing Argo in 2013.

Via Deadline, Variety

(Cain)

Bare rykter, men her blir jeg ikke superoptimist. Er jo fortsatt Ben sitt manus, men fryktelig usikker på om Terrio er karen som klarer å dra det i land.

LaGoeba
02.02.17 14:10

Castingen til Aquaman begynner å samle seg, hvis ryktene rundt Kidman stemmer. Så da har vi så langt;

Jason Momoa - Aquaman/Authur Curry
Amber Heard - Mera
Patrick Wilson - Ocean Master/Orm
Willem Dafoe - Volko
Yahya Abdul Mateen II - Black Manta
Nicole Kidman - Queen Atlanna

Blir spent på plottet. Skulle ønske denne (også) kom før Justice League, og man heller kunne fått en type Throne of Atlantis plott. 

(Innlegget ble redigert 02.02.17 14:14)

LaGoeba
02.02.17 15:14

Er også spent på hvordan The Batman kommer til å bli. Spesielt nå etter rewritingen  Har så mange spørsmål jeg lurer på, mest på grunn av Batman vs Superman.

Vil bare starte, som vanlig, med å si at Affleck er perfekt som Bruce Wayne/Batman. Kan si mye bra om Christian Bale, men fortsetter Affleck denne trenden så blir han lett favoritten min. Jeremy Irons som Alfred er også nydelig. Men som sagt, er en del spørsmål som jeg sitter med.

Og det jeg lurer mest på er hvorfor dreper Batman? Man fikk jo vite i starten av Suicide Squad at Jason Todd er blitt drept, noe som ikke er med i Extended Edition av en eller annen grunn. Er det dette tapet som har gjort at Bruce Wayne har forkastet sin hellige moralske regel om å ikke drepe? Joda, man har sett tilfeller, som i The Dark Knight Returns eksempelvis, at han har drept tidligere. Men Batman er også en karakter som har gått til krig mot Superman fordi han drepte The Joker. Man skal ikke drepe skurkene, fordi hva er det da som skiller heltene fra skurkene? Jeg er fan av at man har sett en mørkere side av Bruce Wayne som man gjorde i BvsS, men jeg vil vite hvorfor. Jeg nekter å anerkjenne åpningsscenen i BvsS som en god nok grunn. Hva er det som har gjort at han går over grensen sin? Jeg ønsker virkelig en konfrontasjon mellom Bruce og Alfred om akkurat dette i The Batman. 

Kan jo også spørre hvorfor han i alle dager startet å brennmerke bad guys han fanget også. Dette ble vel besvart under BvsS, men har fortrengt akkurat det atm. Som det meste av hele Dawn Of Justice egentlig.

Gleder meg stort til Justice League, som jeg ikke skrev om litt lengre oppe her, men frykter at også her så vil man bli knust av forventningene. Spent på plottet, og hvordan man vil introdusere karakterer som ikke er vist frem før. Frykter at man tar seg vann over hodet her. Her skal man introdusere OG bygge opp forholdet til hele Justice League, man skal bli bedre kjent med Batfleck, Wonder Woman, man skal få introdusert Flash og Aquamanoa ordentlig og det vil være det første man ser noe av Cyborg. Og dette er bare hovedkarakterene. Ellers skal man bli introdusert ovenfor Mera, dronningen til Aquaman og Iris West, kjæresten til Barry Allen. Man skal bli kjent med J.K. Simmons versjon av Gordon. Oppå det igjen så har man Quuen Hippolyta og Nuidis Volko man skal bli kjent med. Regner med dette i hvert fall, siden de skal være med i filmene som slippes senere også. Virker om at det blir utrolig mange navn og ansikter man skal bli kjent med. Hvorfor blir egentlig Justice League sluppet som film nummer tre i franchisen!? Er jo egentlig helt krise, selv om jeg ser hvorfor de gjør det når de kjørte BvsS som nummer to. Spent på hvordan Steppenwolf blir å se på lerretet. Vil man få noen glimps av Darkseid mot slutten? Jeg håper. 

Summasummarum så er jeg aller mest spent på hvor lang WB tolererer at JL blir. Vil det ende opp med at man igjen må vente noen ekstra måneder for å kunne se hvordan filmen egentlig skulle se ut med en extended edition, eller har de lært noe nå?

LaGoeba
02.02.17 16:13
LaGoeba: Justice League

Glemte å nevne at det kommer til å være hull i gjengen uten Martian Manhunter og spesielt Green Lantern.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg