Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Straight Outta Compton - Ikke på kino i Norge?

NYTT TEMA
JMAFC
JMAFCInnlegg: 4478
05.08.15 03:14

Okey, så dette er en av filmene jeg har gledet meg mest til etter å ha sett flere lovende trailere i tillegg til at storyen deres er interessant og jeg liker musikken deres. Skuespillerne har sett bra ut og artistene selv har vært involvert som producere og de tidlige tilbakemeldingene fra kritikervisningene har vært positive. I går leste jeg plutselig en artikkel der det står at Universal enda ikke har bestemt om filmen blir vist på kino i Norge, og ble selvfølgelig veldig skuffet.

Hva tenker folk om dette? Flere enn meg som har vært veldig spent på denne filmen?

TdaOG
TdaOGInnlegg: 2
05.08.15 17:51

har visst om denne filmen i over ett år nå, og elsker NWA. Gleder meg sykt. Hvis den kommer på kino drar jeg å ser den der, men forventer det, så kommer til å se den på en eller annen streamingnettside

Jonaz
JonazInnlegg: 11944
05.08.15 17:58

Jeg liker biografiske filmer (og er fascinert av NWA), men det må være en twist for at slike filmer skal bli bra. Den nye Steve Jobs-filmen har for eksempel en twist idet den tar for seg tre veldig isolerte hendelser i Jobs liv. Den kan bli bra. Selma om Martin Luther King var en god film fordi den tok for seg marsjen i Selma, Alabama, og fortalte historien om MLK rundt det.

Denne filmen virker dessverre lineær og konvensjonell.

(Innlegget ble redigert 05.08.15 18:01)

Ruudiculous
RuudiculousInnlegg: 708
11.08.15 15:04

Jeg ventet forgjeves på at Jimi Hendrix biopic'en skulle komme på norske kinoer, og gjorde vel det samme med Notorious B.I.G. filmen i sin tid - så jeg har egentlig ikke regnet med at Straight Outta Compton skulle bli satt opp her i landet. Derfor hyggelig å se at den vil bli vist, om enn med bare noen få visninger.

kosvines
kosvinesInnlegg: 1610
21.08.15 12:50

Markedet for dette er nok lite her til lands. Jeg er ikke særlig kjent med denne gjengen, og det var ikke noe som var populært på slutten av 80-tallet i Norge. Muligens i utvalgte miljøer, men de var nok ikke så altfor store.

JMAFC
21.08.15 13:09
kosvines: Markedet for dette er nok lite her til lands. Jeg er ikke særlig kjent med denne gjengen, og det var ikke noe som var populært på slutten av 80-tallet i Norge. Muligens i utvalgte miljøer, men de var nok ikke så altfor store.

Helt uenig. Tror denne kunne gjort det bra i Norge. Bedre enn de fleste andre filmene som kommer.

freemasun
freemasunInnlegg: 3703
21.08.15 13:42
JMAFC: Tror denne kunne gjort det bra i Norge.

Underskriftskampanje for å få den til Fram Kino i Bodø, tusenvis av underskrifter, førte til utsolgt one-night only.

Elguaje
ElguajeInnlegg: 15156
21.08.15 14:29

Meget gode kritikker så langt

Ruudiculous
RuudiculousInnlegg: 708
22.08.15 00:24
freemasun: Underskriftskampanje for å få den til Fram Kino i Bodø, tusenvis av underskrifter, førte til utsolgt one-night only.

Ser at det er først i overmorra at dere får se den der oppe...

Jeg gikk ut fra kinoen her i Oslo for en times tid siden, og jeg kan si: GLED DERE!

Det gikk ikke lange tiden ut i filmen før jeg kunne trekke et lettelsens pust, har nemlig grugledet meg til filmen helt siden jeg først leste at den skulle lages. Det har blitt en veldig god film og definitivt en verdig behandling av det som kanskje er den mest interessante historien som kan fortelles blant det som har foregått innenfor denne grovt sett 40 år gamle musikksjangeren og kulturen.

Yxeflens
YxeflensInnlegg: 7103
22.08.15 22:57
kosvines: men de var nok ikke så altfor store.

Solgte de ikke over 10 mill plater på kort tid, for så å ha lukrative solokarrierer?

Og alle medlemmene har hatt invirkning på sjangeren "sin " også i ettertid? Enten som soloartister, produsenter e.l?

Etter det jeg har skjønt er de rett og slett legender.

Ingen ekspert, heller ingen rap-entusiast, men det får være grenser. Har lite å si om folk i Norge hørte på N.W.A i 1988 eller ikke, for folk vet hvem Dr.Dre og Ice Cube er, i det minste.

Til og med jeg hadde sett denne på kino, uten å ha noe annet forhold til denne gruppa og musikksjangeren enn å vite hvem de er.

Likevel; har skjønt at de har pyntet på en del ting. Jeg "forlanger" gjerne at slike filmer viser så mye usminket sannhet som mulig, men så kan det være rått nok likevel. Det mest interessante for min del er utviklingen av et populærkulturelt fenomen, og man kan vel ikke helt se bort i fra at det disse kara gjorde er en serie viktige hendelser i deres sjanger og i deres hjørne av musikkhistorien.

JMAFC
25.08.15 12:34

Virker som den nå har fått bredere release etter kjemperesultater, og kommer nå i hvert fall til Tønsberg. Har ikke noe særlig mer oversikt, skal se om jeg finner noe mer.

CoquelinMaskin
CoquelinMaskinInnlegg: 1716
02.09.15 03:31

For en film! Seiler opp blandt en av mine absolutt favoritter. Klarte faktisk å få en tåre i øyekroken under filmen. 

(Innlegget ble redigert 02.09.15 03:31)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg