Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Villmark 2

NYTT TEMA
Randiholm
RandiholmInnlegg: 95
13.10.15 21:25

Eg var å så Villmark 2 i helgen hvor eg ble veldig skuffa. Alt for mange løse tråder. Før filmen var det en teaser av en norsk film eg verklig er spent på. Nåken som har hørt noe om den? Veit reinert kiil har regiseret filmen. Den var faktisk meir skommel enn selve filmen som ble vist. Kvifor så mange bra anmeldelser? 

Henderson
HendersonInnlegg: 4648
13.10.15 21:48
Randiholm: Kvifor så mange bra anmeldelser?

Fordi den er norsk.

svankmajor
svankmajorInnlegg: 1825
13.10.15 22:32

Villmark 2 har vel i snitt fått veldig middelse terningkast? Mest firere, en del treere og et par femmere(kilde) og det er egentlig ikke er så voldsomt.

Norske anmeldere har da vært ganske nøkterne denne gangen. Så den jeg også. Enig i at det er en del løse tråder. Den har en del potensiale den ikke innfrir, og kunne vært klippet ned litt, men jeg synes den var ganske grei. En del creepye karakterer, fin location og et par ganske gode scener. Pål Øie kan bygge opp ting i alle fall.

Hva er det Reinert Kiil kommer ut med da? 

Randiholm
14.10.15 16:41

Huset =) Finnes lite eller ingenting om den på nett

svankmajor
svankmajorInnlegg: 1825
15.10.15 10:43
Randiholm: Huset =) Finnes lite eller ingenting om den på nett

Kiil står på, det skal han ha. Jeg må få sett mer av filmene hans en gang. Kjenner du forresten Kiil, eller noe sånt? Det er litt mystisk, fordi jeg synes det med jevne mellomrom helt siden begynnelsen av 2000-tallet som snakker om Kiil sin siste film. 

Machine_Head
Machine_HeadInnlegg: 10906
16.10.15 11:53

Drittfilm.

Randiholm
19.10.15 00:27

Han er min elskare! =)

Nei. Eg ble bare litt forfjamsat da eg ble medlem her inne for nåken år siden og folket er så negativ mot norsk film generelt. Er tilfeldig att det er han eg har nevnt. Liker fler norske regissørar som Wirkolla,  Nils Gaup og, ja stoppa vis der. Eg liker nok de som ikkje er så norsk i språket. Nu har det seg at eg ser veldigt fram til Reinerts film, da den låter veldig spennende.  

Men de filmene som folk skriver mest om her inne er ikkje helt min type filmer. Så eg faller imellom på mange måter.

FlipYa
FlipYaInnlegg: 909
21.10.15 13:40

Det må da gå an å lage en sjangerskrekkfilm av denne typen hvor ikke alle good-guys i filmen oppfører seg som komplette nolduser med en logisk tankegang på nivå med en degenerert treåring. Typisk scenario fra filmen:

Person 1: "Det er noen som jakter på oss og dreper oss."

Person 2: "Jeg har ladd gevær som beskyttelse".

Person 3: "Jeg sitter i rullestol med skada fot og kan ikke bevege meg".

Person 1: "OK da sprer vi oss. Jeg går inni den mørke gangen og undersøker litt"

Person 2: "OK. Jeg tar med geværet å går inn den andre mørke gangen på andre siden og undersøker litt"

Person 3: "OK. Jeg sitter her å holder vakt uten stand til å beskytte meg om det kommer noen". 

Det er så hjernedødt at jeg får vondt i analkanalen.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg